Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (131. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 129130131132133
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şaban AK Ş kullanıcısına yanıt
    Motor hariç istediğiniz yeri temizletin. Motoru kendiniz yapın.

    Bir kaç bez ve sabunlu su kullanarak bezleri hafif ıslatıp görünen yerleri silin. Sonra isterseniz plastik kapakların üzerine cila sürebilirsiniz. Ben normal kaporta cilası kullandım gayet de güzel oldu.

    Motorunuzu kesinlikle hiç bir yıkamacıya elletmeyin. Görünmeyen bir yerdeki soketin içine bir kaç damla su kaçmasına bakar, uğraşıp boşu boşuna masraf yaparsınız.

    Sonuçta her gün kaputu açıp içine oturmuyoruz. Ne kadar temizleseniz de bir iki hafta geçmeden kirlenecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  S40 I (1995-2004)



    asiri profesyonel biryerde yaptirdim. Bana maliyeti 1 gun boyunca tekleyerek gezmek oldu allahtan. Bujileri komple sokup temizledim. Firma sozde su kullanmiyor sadece ilac kullaniyormus

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    tak tuk diye cukurda ve kötü yolda bazen dönerken geliyor özellikle benzin azken benzin alınca ses kesiliyor.daha önceden yoktu ayrıca aracıma lpg taktırmadan önce devemlı benzinle sürüyorum benzin deposunda basıncı atılmıyordu basınc olunca arac stop ediyordu bende biraz acık bırakıyordum hal oluyordu sonra depo kapagının icindeki aparatı söküp cok kücük bir delik actım hava olayını cözdüm
  • nacker kullanıcısına yanıt
    motor temizleme spreyi ile temizlesem sorun olurmu deneyen varmı ki
  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
    Hocam benzin deposunda basınç oluşması bir noktaya kadar normaldir. EVAP sistemi arada bir bu oluşan benzin buharını yani depodaki basıncı emip motorda yakar, özellikle yüksek hızda giderken ve soğuk çalıştırma esnasında. Bence sizin EVAP sisteminde sıkıntı olabilir. Kontrol etmeniz gereken ilk yer, kaputu açıp karşıdan bakınca radyatörün sağ üst köşesinden motorun emme manifoldunun sol kısmına giden serçe parmağı çapında bir hortumdur. Hortum eskiyse, kurumuşsa değiştirmek gerekir. Herhangi bir hortumcudan uygun hortum bulup takabilirsiniz. 10 lira bile tutmaz.

    Başka bir ihtimal karbon kanisteriniz artık işlevini yapamıyordur. Bu 20 cm kadar uzunlukta bir silindir kutudur ve sağ ön tarafta, tamponun arkasında, silecek suyu haznesinin yanındadır. Bu eleman depoda oluşan benzin buharını emip içerisinde depolar. Yani basınç depoda değil bu kutuda birikir. Motor da buradan çeker. Bunu kontrol etmek için daha detaylı bir inceleme gerekir. Burada anlatması uzun sürer, sistemin boru hatlarına hava verilip öbür uçtan kontrol ediliyor vs. Pahalı bir parçadır, lakin bugüne kadar bozulanı görmedim.w
    Bir başka olasılık yine radyatörün sağ üst köşesinde, 3 tane hortumun bağlandığı EVAP kontrol valfi olabilir.

    Depo kapağında açtığınız delikten benzininiz uçup gitmiyor mu?


    Duyduğunuz ses benzin şamandırasından geliyor olabilir. Bir ihtimal de deponun içine taş vs. kaçmıştır o ses yapıyordur.
    Bence ilk önce lifte kaldırılıp arka tarafta sesi yapabilecek bir şey var mı kontrol edilmeli. Özellikle depoyu yerinde tutan iki tane metal kayış gevşekse, bozuk yolda boş depo yerinden oynayıp ses yapıyor olabilir. Sonrasında arka koltukların altındaki şamandıra sökülüp kontrol edilebilir.




  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
    Ben özel bir sprey falan kullanmadım. Nasıl kullanılıyor bilmiyorum ama sıkıldıktan sonra bez ile siliniyorsa sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ama alternatörün içerisine sıkmamaya dikkat edin. Aynı şekilde motorun sağ tarafı sensör bakımından oldukça yoğun. Özellikle hava filtre kutusu, sigorta kutusu ile motorun sağ kısmı arasındaki üçgene fazla abanmayın.

    Eğer bu sprey sıkılıp o şekilde bırakılıyorsa ben olsam kullanmazdım. Bence en güzel çözüm sabunlu nemli bezler ve sonrasında cila .
  • nacker kullanıcısına yanıt
    esasında kuvvetli bir yağ-kir çözücü bu malzemeler. spreyi motora sıkıp biraz süzülmesini bekliyorsunuz, sonra basınçlı suyla temizleyince herşey çıkıyor, tertemiz kalıyor motor. eğer yer uygun değilse bir beze sıkılıp öyle de kullanılabilir. birikecek yerlere sıkmamak bence de mantıklı.

    tabi yağ kaçağı olmayan, nispeten temiz bir motorunuz varsa sadece silip geçmek en temiz yöntem. babamın corollasına birkaç defa yetkili serviste motor temizliği yaptırmıştık, tüm aksam hafif yağlı bir maddeyle kaplanmıştı, muhtemelen sadece cila yapılmıştır.

    benim eski araçta yağ kaçakları vardı, sprey sıkıp yıkarsanız hiç çaba sarfetmeden civata aralarına kadar temizleyebilirsiniz.

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 28 Kasım 2017; 13:47:16 >




  • Kışlmık lastikte nokian'da karar kıldım. 185/65 r15 ebatında wr d4 aldım. Bu lastiklerin biraz narin olduğu hakkında yorumları okuyunca XL (extra load) olan versiyonu aldım. Normalden farkı yanakların daha güçlü, daha sert olması.

    İlk izlenimim konfor bakımından yazlıklara göre (lassa) daha rahat. Havalar biraz soğuyunca lassa ile tak-tuk gezerdim, şimdi araba çok daha tok hissettiriyor. Lastiğin darbeleri daha güzel sönümlediğini fark ediyorsunuz. Tek sıkıntım araba soğukken kasislere girdikçe gacır-gucur kauçuk sesi gelmesi. Amortisör takozu gibi geliyor bana ama neden olabileceği hakkında fikri olan var mı?

    Yağmur performansında A değerini alan ilk kışlık lastik. Geçen gün otobanda yakalandığım sağanak yağışta hiç bir tedirginlik oluşturmadı. Sağ ve orta şeritteki kamyonlar arkalarından sıçrayan suların oluşturduğu sis yüzünden görüşü çok kısıtlıyordu, mecburen sol şeritten gitmek zorunda kaldım. 110 civarında giderken, sol taraftan derin bir su birikintisine daldım, sıçrayan su arabanın sol tarafını komple yıkadı, buna rağmen bir şey hissetmedim. Araba çizgiyi bozmadan devam etti. Bir süre sonra aynadan baktım arkamda kimse kalmamış Arkamı boş bulmuşken bir kaç defa ani fren denemesi yaptım. ABS lassa'larda olduğu gibi devreye girmedi, gayet stabil ve seri bir şekilde yavaşladım.

    Havalar şu an sıcak seyrediyor ve kuru zeminde doğal olarak frenleme çok iyi değil. Ama yağmurda ve 12-13 derece altında lassa'lardan çok daha iyi.

    Dişli asfaltta ses çıkarmayan lastik hiç görmedim. Bunlar da ses çıkarıyor ama lassa'lara göre daha az uğultu yapıyor. Yumuşak, kaymak asfaltta çok başarılı; duyabildiğiniz tek ses motorun ve yanınızdan geçip giden arabaların sesi. Hatta lassa'lar ile 2000-2500 devire sabitlemiş giderken motorun sesini hiç duyamazdım. Bu lastiklerle ilk defa duymuş oldum

    Şimdi sırada kar performansı var, inşallah bu kış hafta sonuna denk gelecek şekilde güzel bir kar yağar da, gidip karda sürme keyfini de yaşarım

    Bu arada bizim arabalarda bardaklığa bir çözüm bulan oldu mu? Bazen çakmağın bulunduğu gözün içine koyuyorum ama güvenli bir şekilde durmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Kasım 2017; 16:10:16 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Nokian almanıza sevindim, güle güle kullanın. Birçok yaz lastiğinden sessizdir gerçekten, ben nokian yaz lastiği kullanıyorum, bir de onun sessizliğini düşünün

    Fayda/maliyet olarak kesinlikle yerli ve çin malı lastiklerden çok daha iyidir. 2 kış kullanıp sertleşecek bir lastik değil, çoğu lastiğin sorunu bu aslında. İlk yıl süpermiş diyorsunuz, 2-3 sezon sonra yaz lastiğiyle aynı kıvama geliyor.

    Yurtdışı testlerde genel klasmanda ilk 3’te değil diye hatırlıyorum, ama en önemlisi kar performansında ilk sırada. Eminim karda şov yapacaktır

    bu arada üretim yeri rusya mı, finlandiya mı?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam bu sene benim ölçümde yapılan testlerde(185/65/15) birinci olmuş. goodyear ultragrip 9 ve michelin alpin a4 ile beraber çoğu testte ilk üçteler. Kimi testte nokian birinci olmuş kimisinde michelin vs.
    Genel ortalamada ise birinci nokian ikinci goodyear üçüncü michelin. (http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-AC-Winter-Tyre-Test-185-65-R15.htm)

    Made in Finland hocam. Rusya'da üretilenlerde fark oluyor mu?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam, ben 195.65.15'ın adac testine bakmıştım, o testte genel klasmanda gerılerdeydı ama karda ilk sıradaydı, o aklımda kalmış. 185te işler değişmiş, genelde de ilk sıradaymıs meğer. Sizin için daha da iyi. 



    Yazlık lastikler rusya üretimi çıkıyor, aralarında ne fark var bilmiyorum açıkçası. Sanki yazlıkları rusyada bir fabrikaya urettırıyormus gibi geldi bana, belki kendisi fabrika açmıştır. Her halükarda başarılı bir firma, Michelin almadığım sürece ilk tercihim nokıadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu bardakliktan bulmak lazim





     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    bu bardakliktan bulmak lazim





     S40 I (1995-2004)

    şu iş görür mü ?

    https://tr.aliexpress.com/item/TOYL-Universal-Car-Dash-Trim-Double-Din-Radio-Pocket-Kit-Drink-Cup-Holder-Storage-Box/32795929332.html




  • nacker kullanıcısına yanıt
    ilk önce radyatörden emme manifoltuna giden hortumu kontrol edip degiştircem.

    depo kapaganın icinde conta gibi kalın sert plastik var sadeceonu cıkarıp deldim geri yerine taktım depo kapagını tamammen delmedim yine sıkıyorum esksi gibi ucmuyordur galiba:)

    lifte kaldırıp kontrol edelim depoyu ve şamandırayı


    cok teşekkür ederim vakit ayırıp bilgi verdiginiz icin.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Nereye takacağız bunu
  • nacker kullanıcısına yanıt
     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)

    benzin kapaganı resimde gözükdügü gibi sizin bahsettiniz boru bu galiba cok kötü olmuş bastırsam kopacak gibi haftasonu degişim yapcam sonra benzin kapaganın deliginin tekrar tamircide tamir ettirip deneyecegim yada orayı uygun bişeyle kapayıp deneyim .




  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
    Evet hocam bu hortum. Yalnız uyarayım sorununuz bu hortumdan kaynaklı olmayabilir. Eğer düzelmezse bir volvo ustasına kontrol ettirebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Nereye takacağız bunu

    benim araçta orjinal teyp yok. Normal teyp var onun altına takmak için aldım. Gelsin resim atarım uyumlumu değilmi bilmiyorum hiç.
  • bu muayeneden geciyirmu bu sekilde dolum agzi ?



    eger oyle ise bende aldirayim oraya





     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Yeni kanunda zaten ya depo kapağının yanında yada tamponda olmak zorunda. Eski takılanlar birtek altta olabiliyor. Yeni takılanlar hep depo kapağında.
  • 
Sayfa: önceki 129130131132133
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.