Şimdi Ara

&&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya) (96. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.988
Cevap
4
Favori
104.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: batuhantasli

    Ya benim 737-800 ILS ile inişte niye kendisi alçalmıyo Pisti ortalıyo, kendisi alçalcak diye bekliyorum bi bakıyorum pisti geçmişiz.


    Arkadaşım piste kendi kendine alçalması için CAT III olması gerekiyor. Galiba senin indiğin pistte CAT II vardı. CAT II olduğu zaman sadece piste hizalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur

    Arkadaşım piste kendi kendine alçalması için CAT III olması gerekiyor. Galiba senin indiğin pistte CAT II vardı. CAT II olduğu zaman sadece piste hizalar.



    Doğru değil arkadaşlar. CATI, II ve III ILS'in farkları karar yüksekliği ve gerekli pist görüş mesafesindeki farklardır ve hepsi dikey/yatay kılavuzluk hizmeti verir. Arıza varsa ve G/S inaktif ise o başka tabii.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 23 Şubat 2008; 21:20:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur

    Arkadaşım piste kendi kendine alçalması için CAT III olması gerekiyor. Galiba senin indiğin pistte CAT II vardı. CAT II olduğu zaman sadece piste hizalar.



    Doğru değil arkadaşlar. CATI, II ve III ILS'in farkları karar yüksekliği ve gerekli pist görüş mesafesindeki farklardır ve hepsi dikey/yatay kılavuzluk hizmeti verir. Arıza varsa ve G/S inaktif ise o başka tabii.


    CAT II olan bir pistte ILS frekansını aldığım zaman, zamanı gelince APP'e geçiyorum ama Alt Hold'u devre dışı bırakıyor ve uçakta bir alçalma oluyor. Yani yüksekliği kendim ayarlamak zorunda kalıyorum. Ama CAT III olan bir pistte denediğim zaman Alt Hold'u devre dışı bırakmadan piste doğru alçalıyor.




  • zaten alt holdu u devre dışı bırakması lazım ki app ucağı alçaltsın piste göre.hatta pisti hizalamaya başlarkende heading hold u da devre dışı bırakır.yanı esasnda yukseklığı sn ayarlamak zornda diğilsin orda app kontolu alt hold dan devralıyor gibi birşey sorun yok yanlış anlamışsn bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur


    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur

    Arkadaşım piste kendi kendine alçalması için CAT III olması gerekiyor. Galiba senin indiğin pistte CAT II vardı. CAT II olduğu zaman sadece piste hizalar.



    Doğru değil arkadaşlar. CATI, II ve III ILS'in farkları karar yüksekliği ve gerekli pist görüş mesafesindeki farklardır ve hepsi dikey/yatay kılavuzluk hizmeti verir. Arıza varsa ve G/S inaktif ise o başka tabii.


    CAT II olan bir pistte ILS frekansını aldığım zaman, zamanı gelince APP'e geçiyorum ama Alt Hold'u devre dışı bırakıyor ve uçakta bir alçalma oluyor. Yani yüksekliği kendim ayarlamak zorunda kalıyorum. Ama CAT III olan bir pistte denediğim zaman Alt Hold'u devre dışı bırakmadan piste doğru alçalıyor.




  • Rascasse'ın dediği doğrudur.

    ALT HOLD ile ilgili yanılgılarınız var. 737'nin otomatik uçuş sistemleri pitch ve roll kontrolü olarak iki temel fonksiyona bölünmüştür.

    "Pitch" uçağın burun açısıyla ilgili, "roll" ise sağa sola yatış ile ilgili kumanda modlarıdır. Roll moduna bir örnek HDG SEL olabilir, ya da VOR LOC.

    ALT HOLD bir pitch control modudur, devrede olduğu zaman

    1- MCP'de seçili yüksekliği ya da
    2- Basıldığı andaki geçerli barometrik yüksekliği tutturacak şekilde uçağı yönetir.

    Öte yandan, APP kullanımı G/S modunu tetikler yani "arm" pozisyonuna getirir. G/S de bir "pitch" modudur. Devreye giren pitch modu bir öncekini sona erdirir.

    G/S devreye girdiği anda ALT HOLD devre dışı kalır ve G/S verisi ile glidepath üzerinde süzülmeye başlanır.

    ALT HOLD moduna bastığınızda bu sefer yukarıda izah ettiği şekilde, o andaki irtifa korunur ve G/S modu sona erer.


    ILS kategori farkları temel olarak geçerli karar yüksekliği ve gereken minimum pist görüş menziliyle ilgilidir. CAT I en yüksek gereksinimlere sahipken, CATIII C olan ILS herhangi bir karar yüksekliği ve görüş gerektirmez. (CATIII'ün A, B ve C olarak 3 alt kolu vardır)

    Türkiye'de CATIII yoktur, sadece CATI ve II sistemleri mevcuttur. FS'de bu durum farklı olabilir.

    ekleme: APP modunun diğer bileşeni LOC ise bir roll modudur, localizer yakalandığında önceki roll modlarını devreden çıkarır (LNAV ya da HDG gibi).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 24 Şubat 2008; 13:53:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rascasse*

    zaten alt holdu u devre dışı bırakması lazım ki app ucağı alçaltsın piste göre.hatta pisti hizalamaya başlarkende heading hold u da devre dışı bırakır.yanı esasnda yukseklığı sn ayarlamak zornda diğilsin orda app kontolu alt hold dan devralıyor gibi birşey sorun yok yanlış anlamışsn bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur


    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    quote:

    Orjinalden alıntı: chatnyurur

    Arkadaşım piste kendi kendine alçalması için CAT III olması gerekiyor. Galiba senin indiğin pistte CAT II vardı. CAT II olduğu zaman sadece piste hizalar.



    Doğru değil arkadaşlar. CATI, II ve III ILS'in farkları karar yüksekliği ve gerekli pist görüş mesafesindeki farklardır ve hepsi dikey/yatay kılavuzluk hizmeti verir. Arıza varsa ve G/S inaktif ise o başka tabii.


    CAT II olan bir pistte ILS frekansını aldığım zaman, zamanı gelince APP'e geçiyorum ama Alt Hold'u devre dışı bırakıyor ve uçakta bir alçalma oluyor. Yani yüksekliği kendim ayarlamak zorunda kalıyorum. Ama CAT III olan bir pistte denediğim zaman Alt Hold'u devre dışı bırakmadan piste doğru alçalıyor.



    APP'a geçince Alt Hold doğal olarak devre dışı kalıyor, APP kontrolü alıyor, heading devre dışı kalıyor. Buraya kadar problem yok. Ama APP'in yükseklik kontrolünü ele aldığı filan yok. APP'e geçtiğim anda uçak alçalıyor ama öyle kalıyor. Yükseklik kontrolü boşta. Yani, bıraksam piste gelmeden yere çakılacak. Ama CAT III'te piste göre alçak olduğumuz zaman, doğru yüksekliği kendisi ayarlıyor.




  • Bahsettiğiniz safhada bir ekran görüntüsü alırsanız durumun ne olduğunu anlayıp doğrusunu size gösterebilirim. İyi uçuşlar.

    şu kısmını biraz daha açabilir misiniz?

    quote:

    APP'e geçtiğim anda uçak alçalıyor ama öyle kalıyor. Yükseklik kontrolü boşta.


    PFD ekranında yani ufuk ve dünya şeklini gördüğünüz ekranda yeşil GS ve LOC yazıları mevcut mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 24 Şubat 2008; 14:04:07 >
  • Yani demek istediğim uçak sabit bir oranda alçalıyor ve öyle devam ediyor. Bıraksam düşecek yani. Ayrıca yeşil GS yazısını ufuk çizgisinin sağındaki ekranda görebiliyorum. LOC yazısı hiçbir pencerede yok. Bu arada kullandığım uçak CRJ200.
  • CRJ hakkında bilgim yok, ancak yeşil GS yazısı ve uçağın sabit oranda alçalması ve öyle devam etmesi zaten güzelce indiğini göstermekte... Hiç sonuna kadar beklemediniz mi? Neyse, FS'yi ve CRJ'yi daha iyi bilen birisi yardımcı olur belki de.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    CRJ hakkında bilgim yok, ancak yeşil GS yazısı ve uçağın sabit oranda alçalması ve öyle devam etmesi zaten güzelce indiğini göstermekte... Hiç sonuna kadar beklemediniz mi? Neyse, FS'yi ve CRJ'yi daha iyi bilen birisi yardımcı olur belki de.


    CRJ ile diğer uçaklar arasında pek fark yok. Ayrıca sonuna kadar bekledim ve piste yaklaşık 500m kala çakılıyor. Ama kendi kendine alçalmaması benim için bir sorun değil. Manuel olarak da yeterince iyi indirebiliyorum.
  • banada bazı uçaklarda hatta aynı uçakta bazı uçuşlarda bu oluyor hatta bazen g/s yi yakalayamıyor alıştım artık ben ils'e güvenmiyorum o yüzden en güzeli manuel iniş bi ara trabzon pistinde default 737-400 bambaşka bi yere alçalma yapmıştı nerdeyse çakılıyodu son anda kurtardım ben bişey sormak istiyom vor yaklaşma yaparken özellikle bazı paralı uçaklarda vor lock nav lock diye bir tuş var bununla atıyom bkz vorunun 345. radialine otopilotla uçurmayı başarabilirmiyim.
  • Başarırsınız ama o VOR LOCK değil, VOR LOC'tur, dediğiniz gibi VOR radyali ve LOCalizer takibine yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 24 Şubat 2008; 15:36:07 >
  • Arkadaşlar 1-2 sorum olacak:

    1-Flight Planner'da çizilen mesafe için gerekli olan benzini nereden öğrenebiliriz?

    2-Diyelim ki bir 737-800 ile 30000 ft'te 310 knot ile uçuyorum. İneceğim havaalanına kaç nm kala alçalmam, ve hızı kaça düşürmem gerekiyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready


    ILS kategori farkları temel olarak geçerli karar yüksekliği ve gereken minimum pist görüş menziliyle ilgilidir. CAT I en yüksek gereksinimlere sahipken, CATIII C olan ILS herhangi bir karar yüksekliği ve görüş gerektirmez. (CATIII'ün A, B ve C olarak 3 alt kolu vardır)

    Türkiye'de CATIII yoktur, sadece CATI ve II sistemleri mevcuttur. FS'de bu durum farklı olabilir.




    Fs de ILS olan her piste CAT III C OTOLAND yapılabilinir. Yani ILS de bir CAT ayırımı yok.
    Ama daha gerçekçi olsun diye siz, chartlarda ineceginiz piste göre gereken minimalara uymak isterseniz o baska.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darklander1st

    quote:

    Orjinalden alıntı: özgür5


    quote:

    Orjinalden alıntı: özgür5

    FSpassenger nedir arkadaşlar?tam olarak ne işe yarıyor???


    Nasıl bişey olduğunu öğrendim ama ben sanırım demosunu indirmişim İnternette arasam full sürümünü bulabilirmiyim?


    Bulursun fakat son derece güvenli bir sistemleri var. Crackden veya paylaşılmış serialdan sonra normal uçarken FSPassengerı iptal ediyor. Arzu edersen paralısını al. Seviceğine eminim. Gerçekçiliği oldukça artırıyor.

    Ayrıca bazı arkadaşlar B744 gibi uçaklarla çakıldığını yazmışlar. Sizlere tavsiyem bol bol visual pattern yapın. Göreceksiniz baya faydası olacak. Hatta belli bir süreden sonra B744 bile yetmicek Aşağıda kendi çekmiş olduğum videolar var arzu ederseniz bakarsınız.

    http://www.youtube.com/watch?v=tt2LwoFvs4I
    http://www.youtube.com/watch?v=NqE9eM9Iz1c
    http://www.youtube.com/watch?v=dO94eKWll8g

    Allah iniş takımlarınıza zeval vermesin

    Arkadaşım eline sağlık video lar harika. Yanlız bana lütfen anlatabilirmisin uçaın pist e yaklaşmasını sabit kamera açısından nasıl çekiyorsun ben bir türlü yapamadım da. Saygılar.




  • Ben bu kadar aşmış muhabbetin arasına dalıyorum kusura bakmayın

    Ben bu konuda birşey bilmiyorum, internette ilgimi çekti bu IVAO olayı. FS2002-2004le bağlanılıyormuş.

    Önce şunu sorayım. FSX ile oynanan IVAO tarzı birşey var mı? Yoksa illa FS2002-2004 mü almak lazım bu sistemde oynamak için.

    Orjinal oyun gerekir mi? IVAO gibi şeyler için (Her halükarda orjinal almayı düşünüyorum zaten, ama sorayım dedim)

    Eger illa 2002-2004 gerekliyse tercihim 2004 olacaktır ama orjinal FS2004'ü nereden bulabilirim, googledan bi baktım ama bulamadım.
  • IVAO fsx dede oluyor. IVAO için orjinal gerekmez çünkü bendeki korsan
  • Dün akşamki online uçuştan, LTCI runway 03 landing,

    http://www.youtube.com/watch?v=z1yuyQlE16A
  • merhaba benide listeye ekleye bilirmisin kardeş



    center]
     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

  • arkadaşlar bende fsx/2004 var aynı zamanda warbirds ile ilgileniyorum lock-on da yüklü ama onu çözemedim hala çok karışık joy da var rudder falan var

    donanımım kötü ama genelde kasmıyor ben size donanımı yazayım

    40 gb hdd, işlemci hatırlamıyorum, 64 mb mx440 geforce, 512 ram, bunlarla oynuyorum ve fsx orta seviyede sorunsuz çalışıyor

    birde şu falconu bulamadım hiçbir yerde indirmeye üşneiyorum gönderebilecek varsa bi el atalım şu işe lütfen e tabii birde ms combat flight simulator 3 de arıyorum elinde olanlara duyrulur

    benide katın imzayı ekleyeceğim şimdi
  • 
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.