Şimdi Ara

&&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.989
Cevap
4
Favori
104.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&&





    Sürekli kurulması için çalıştığım sanal pilotçluğun donanım haber formumuzda yer alan ilk fan cluba hoşgeldiniz.Umarım hep beraber iyi bir birliktelik geçirir ve bilmediğimiz daha çookk bilgimizi paylaşırız.Bu klübe isteyen herkes katılabilir.Katılım için herhangi bir ayrıcalık yoktur yalnız birkaç madde vardır maddeler aşağıdaki gibidir.

    !!!...Kurallarımız...!!!

    1-)Grubun kendi imzası vardır.Klübe üye olan her arkadaşım gurubun imzasını kullanmadır.
    2-)Grup ta herhangi bir üye sınırlandırılması yoktur.İsteyen herkes üye olabilir.
    3-)Hertürlü bilgi bu topic altına eklenebilir(resim,yazı...vb)
    4-)Eğer herhangi bir gruba üye iseniz ve grubunuzun imzasını taşıyorsanız sadece aşağıda bulunan linkteki 2. linki imzanıza ekleyiniz.Eğer 2sinede yapmazsanız gruba üyeliğiniz silinir
    5-)Lütfen mümkün olduğunca gereksiz mesajlara fan clubumuzda yer vermemeye özen gösterelim
    6-)Hamachi ve benzeri programlar bu topic altına alınamaz.Alındığı taktirde form yöneticilerine ŞİKAYET edilecektir.

    KURALLARIMIZA LÜTFEN UYMAYA ÖZEN GÖSTERELİM

    UMARIM İYİ BİR BİRLİKTELİĞİN BAŞLANGICINI YAPMIŞ BULUNMAKTA OLURUZ

    Klübümüzün imzasının linki aşağıdaki gibidir
    [center][image]https://store.donanimhaber.com/de/66/87/de6687821a0a29a07a32c3dba31000ea.jpg[/image][/center] 
    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_11523719/mpage_1/key_//tm.htm#11523719][b][color=kırmızı][size=2]&&S@N@L P!L0T F@N CLUB&&[/size][/color][/b][/link][/center]


    İmzamızın görünüşü



    Havacılık ile lgili kısa bilgiler ve resimler

    Posta pullarında
    Türk havacılık tarihi
    Geçmişte posta gönderilerinin üzerine yapıştırılan kimi pullar, bugün Türk havacılık tarihini yansıtan minik birer belge niteliğinde...


    Aldığınız mektupların veya kartpostalların üzerlerindeki pullara hiç dikkatlice baktınız mı? Zarflara yapıştırılan; kimi zaman bir kentten bir başka kente, kimi zaman da bir ülkeden bir başka ülkeye seyahat eden pullar üzerinde neler yok ki... Geldiği ülkenin para birimi, ne şekilde yönetildiği, ulusal günleri, coğrafyası, doğasında barındırdığı hayvan ve bitkileri, tarihi ören yerleri, anıtları, kostümleri ve daha pek çok şeyi sergiler posta pulları... Kısacası, bu cicili bicili küçük kâğıtlar, ait oldukları ülkelerin tarihini yansıtan minik birer belgesel doküman niteliği taşırlar. Biz de bu yazımızda, posta pulları üzerinde sergilenen Türk havacılık tarihini yansıtacağız.

    EN HIZLISI �HAVA POSTASI�

    İlk kez 1840 yılında İngiltere�de kullanılır posta pulları. Bu tarihten 63 yıl sonra da, �uçak� adını verdiği aygıtla göklerde dolaşmaya başlar insanoğlu. 17 Aralık 1903 tarihinde Amerika�da Wright Kardeşler tarafından motorlu uçakla gerçekleştirilen ilk uçuş, kısa bir süreç içinde öteki gelişmiş ülkelerin de bu alanda atılımlar gerçekleştirmelerini sağlar. Fransa, Almanya, İngiltere, İtalya gibi ülkeler ilk havacılık teşkilatlarını oluştururlar. Türklerde havacılık tarihinin, 17. yüzyılda kartal tüylerinden yaptığı kanatlarla Galata Kulesi�nden Üsküdar�daki Doğancılar Meydanı�na başarılı bir uçuş gerçekleştiren Hezarfen Ahmed Çelebi ile başladığı kabul edilir. Gerçek anlamda Türk havacılık tarihinin başlangıcı ise, 1911 yılıdır. Bu tarihte, dönemin Harbiye Nazırı Mahmut Şevket Paşa�nın girişimleriyle ilk uçaklar satın alınıp, Osmanlı Hava Kuvvetleri kurulur. Dönemin en yeni teknolojisiyle üretilen uçaklar satın alınır, pilotların yetiştirilmesine önem verilir ve yepyeni hava meydanları açılır...
    Dünya genelinde havacılık alanında tüm bu gelişmeler yaşanırken, uçaklar, ülke savunmasının yanı sıra bir başka görevi daha üstlenirler: �Posta taşıyıcılığı�. Havacılık teşkilatlarını kuran ülkeler, bir yerden kilometrelerce uzaktaki bir başka yere gönderilen postaların �hızlı� ulaşımını sağlamak için uçakları kullanmaya yönelirler. Ve böylece �hava postası� uygulaması başlatılmış olur.

    İLK UÇAK POSTASI LEFKE-BİLECİK ARASINDA

    Dünyanın ilk resmi uçak postası, 18 Şubat 1911 tarihinde Hindistan�da taşınır. �Humber-Sommer� tipi uçakla, altı bin mektup ve posta kartı Allahabad�dan alınarak beş mil uzaklıktaki Naini�ye götürülür. Türkiye�nin ilk uçak postası ise, 12 Şubat 1914 tarihinde, Pilot Yüzbaşı Nuri ve Gözlemci Yüzbaşı İsmail Hakkı beylerin kullandığı Prens Celaleddin adlı uçakla Lefke-Bilecik arasında taşınır.
    Normal posta ücretinden biraz daha yüksek tarifeli olan hava postası iletilerindeki pullarda; uçak, balon, zeplin ve kuş gibi temalar kullanılır genelde. İnsanları cezbeden uçma eylemi, hava posta taşımacılığının başlamasıyla birlikte, pul toplayan koleksiyonerlerin de büyük ilgisini çeker. Kısa bir süre sonra da �filateli� olarak da adlandırılan pul koleksiyonculuğunda �aerofilateli� adı verilen bir dal ortaya çıkar.
    Üzerinde havacılık temasının bulunduğu ilk resmi uçak posta pulu, 1917 yılında, İtalya Posta İdaresi tarafından, Torino-Roma deneme uçuşu anısına bastırılır. Bunları diğer ülkelerin çıkardığı pullar izler ve hava postası adı verilen uçak pullarının çıkartılması günümüze dek devam eder.

    TÜRK HAVA YOLLARI�NIN İLK SEFERLERİ ANISINA...
    Türkiye�de tedavüle çıkartılan ilk uçak posta pulları, 1934 yılında Devlet Hava Yolları�nın gerçekleştirdiği İstanbul-Ankara seferi nedeniyle hazırlanan Birinci Uçak Serisi�dir. Beş pulluk bu seri, aslında 1930 yılında çıkartılan 22 parçalık posta serisinden arta kalan parçalar üzerine yapılan uçak resmi ve yeni ücret şeklindeki sürşarjlardan oluşur. Üzerinde uçak teması bulunan ilk seri ise, 1926 yılında Türk Tayyare Cemiyeti, günümüzdeki adıyla Türk Hava Kurumu için bastırılan dört pulluk yardım pullarıdır. Milli bayramlar gibi özel günlerde mektupların üzerindeki normal posta pullarının yanına yapıştırılan, ayrıca tapu belgelerinden noterlik kağıtlara kadar birçok resmi evrak üzerinde kullanılan bu pullar, �aerofilateli� koleksiyonlarında önemli bir yer oluşturur.
    1926 yılından bu yana Türkiye�de gerek posta, gerekse Türk Hava Kurumu pulları olmak üzere havacılıkla ilgili 140 kadar pul çıkarılır, bunun yanı sıra, çoğunluğu Türk Hava Yolları�nın ilk sefer uçuşları anısına elliden fazla özel filatelik damga da kullanılır. Bunlardan birçoğu hava postasında kullanılırken bir kısmı da Sivil Havacılık etkinliklerinden hava sporlarının tanıtımına dek, geniş bir yelpaze içinde yer alan anma pulları olarak basılır. İlk özel filatelik damga da, Devlet Hava Yolları�nın 1 Temmuz 1933 tarihinde gerçekleştirmiş olduğu, İstanbul-Roma arasında yapılan ilk uçuş sırasında kullanılır. İlk uçuş damgalarıyla gönderilmiş mektuplar, günümüzde nadir ve değerli filatelik belgeler arasında yer almaktadır.
    Havacılık temalı Türk posta pulları üzerindeki kompozisyonlarda, Hezarfen Ahmed Çelebi�nin kartal kanatlarıyla gerçekleştirmiş olduğu ilk uçuştan Türk Hava Kuvvetleri ve Türk Hava Yolları�nda kullanılmış değişik tipteki uçaklara; Hava Kurumu�nun spor etkinliklerinden hava meydanlarına, havacılık kongrelerinden Hava Akrobasi Timi�ne dek Türk havacılık tarihi ile ilgili pek çok detay yansıtılmakta, kimi pulların üzerinde de uçmanın sembolü �kuş� kompozisyonları yer almaktadır. İşte bu pullara bakarak havacılıkta kaydedilmiş olan gelişim konusunda bilgi sahibi olmak mümkün.

    Hava taşımacılığının git gide yaygınlaşması ve teknolojinin getirdiği süpersonik (sesten hızlı) uçakların kullanımıyla, artık birçok ülkenin postalarında mektup türü gönderiler için normal ya da uçak tercihi gibi bir ayrım kalmadı. Dolayısıyla, özel uçak posta pullarının azalmasıyla, bu tür pullar artık sadece koleksiyonlarda yaşıyor. Ama havacılık ve uzay temalı pullar ne mutlu ki her zaman var olmaya devam edecek...


     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)


    ÜYELERİMİZ
    1-)Mustano23 (Başkan)
    2-)ozguror (Başkan yardımcısı - Yönetici)
    3-)opr (Başkan yardımcısı - Yönetici)
    4-)Burak08
    5-)HyperSpace
    6-)KARACANNN
    7-)cidik
    8-)ReTviEx
    9-)Taceddin
    10-)ReTviEx
    11-)_anakonda_
    12-)MaSkE22
    13-)ASTRAenjoy
    14-)Seaker(@ke®)
    15-)Gulsah
    16-)WaRToX
    17-)Cherokee
    18-)özgür5
    19-)Forever Phantom
    20-)Sabotaj1148
    21-)**CoolFighter**
    22-)sharks1990
    23-)Sanal Bellek
    24-)Berkin88
    25-)::Battousai::
    26-)berkantsatin
    27-)umuttt
    28-)disast3r
    29-)Deathulazam
    30-)conquers_
    31-)GM Batsu
    32-)maxiforum
    33-)Gracilis
    34-)cemsultan
    35-)LTBA_36R
    36-)dmc 12
    37-)zinedine_zidane
    38-)murathaci
    39-)d4ng3r
    40-)Denaro
    41-)zalmaN
    42-)TRaMbLeN
    43-)NeW_YoRK_YaNKeEs
    44-)Mad.Butcher
    45-)galatik
    46-)ergin478


    Dediğim gibi üye olmak isteyen herkes bu forma üye olmak istediklerini yazmaları yeterlidir.

    ...ADIM ADIM O*N*L*İ*N*E UÇUŞ...


     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)

     &&S@N@L P!L0T F@N CLUB&& (FSX ve FS2004 ile ilgili tüm sorular buraya)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustano23 -- 7 Nisan 2008; 13:29:14 >







  • Ben de üye olmak istiyorum.

    quote:

    Combat Flight Simulator'de Concorde ile çektiğim resimler

    1. Kalkıştan önce:
    http://img399.imageshack.us/img399/7654/pano01pi5.jpg

    2. Yeni kalktık:(Bu resmin ters açıdan çekilmiş hali FS2000'in kapak resmine çok benziyordu. Güneş ışığı öbür taraftan geldiği için uçak sadece silüet olarak görünüyordu.)
    http://img228.imageshack.us/img228/3856/pano02ic1.jpg

    3. Bir Concorde'un yeryüzüne dik uçuşu: (Nasıl yaptım ben de bilmiyom :) Zaten hoparlorlerim bozuk olduğundan sessiz bir uçuş yaptım ve uçağa erken gaz vermişim. Uçak pistten değil biraz sağa çekerek kalktı. İnvincible modu da kapatmıştım yani ciddi oynayayım diye bide. Uçağı kaldırabilmem bile mucize oldu biraz ama işin şovunu bile yaptık bilmeden. )
    http://img473.imageshack.us/img473/9563/pano03vt7.jpg

    4. Bu uçağın pilotu olmak istemezdim:
    http://img166.imageshack.us/img166/7745/pano04ge6.jpg


    -.-

    Ekrandaki görüntüden video çekebileceğimiz ücretsiz bir program bilen var mı? Böyle bir paylaşım bu konu içerisinde video paylaşımını arttıracaktır.

    -.-

    Bir yolcu uçağının yeryüzüne dik uçuşu:

    http://www.youtube.com/watch?v=cMyMI9aAvzQ

    -.-

    Flight Simulator ve Combat Flight Simulator eklentilerini bulabileceğiniz bir site:
    http://www.simviation.com/menu.html

    -.-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanal Bellek -- 11 Ocak 2007; 14:24:19 >




  • Tamamdır sende klüp desin
  • İlk kural önerisi benden:

    Resimleri en fazla tumbnail olarak vermeyi kural haline getirsek nasıl olur? Kotalı kullanıcıların kotaları, 56k kullanıcılarının zamanı gitmesin. Benim gibi yavaş bir işlemciye sahip bir bilgisayarı olanların da hem kotaları hem de zamanları gitmesin. (550 mhz)

    Büyük resimler ekranda görünebilecek boyutlara küçülürken pc 5 sn kadar donuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanal Bellek -- 11 Ocak 2007; 13:12:18 >
  • Olur aslında ama sen nasıl istersen resimleri istediğin gibi koy bilmiyorum bunuda istersen kurala yazarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustano23

    Olur aslında ama sen nasıl istersen resimleri istediğin gibi koy bilmiyorum bunuda istersen kurala yazarım


    640x480 e kadar sorun yok ama daha büyük resimleri 1024x768 çözünürlüğünde tam gösterebilmek için internet explorer resimleri küçültüyor (Ayarı açıksa tabii.) .
  • Beni de ekleyin.
  • Bugün çektiğim resimler. Dünküleri 800x600'de en iyinin bir altı ayarlarda çekmiştim. Bir de performans gerektiğinde kaliteyi düşüren ayar açıktı. Scenery ayarı da en iyinin bir altıydı.Bunları 640x480 en iyi ayarlarda çektim.(Scenery de dahil.) Bir de performans gerektiğinde kaliteyi düşüren ayarı kapattım.

    http://img172.imageshack.us/img172/7243/pano01eu7.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanal Bellek -- 11 Ocak 2007; 13:37:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taceddin

    Beni de ekleyin.


    Tamam dostum artık sende bizden birisin
  • Sanal Bellek, Hocam çok kalitesiz resimler neden böyle acaba? Cockpit kısmı bile gözükmüyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taceddin

    Sanal Bellek, Hocam çok kalitesiz resimler neden böyle acaba? Cockpit kısmı bile gözükmüyor.

    Pc eski (p3 döneminden kalma) oyun da CFS2 ve kokpiti görünmeyen uçak da dosyalarından kaynaklanıyor. Diğer uçaklarda sorun yok. Az önce bi Boeing yükledim resimlerini çekip paylaşırım birazdan.
  • ucak similatorleri ile ilgeniyormusunuz siz ? oyun flaan güzel varsa soyleyin bi yerden bir sürü buldumda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taceddin

    http://img146.imageshack.us/img146/5561/1jw0.jpg
    http://img221.imageshack.us/img221/1490/3ir8.jpg
    http://img225.imageshack.us/img225/8113/4pm0.jpg
    http://img88.imageshack.us/img88/874/5ox1.jpg



    Güzel ss ler taceddin kardeş işte fan club ımız yavaş yavaş çalışmaya başladı TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GM Batsu

    ucak similatorleri ile ilgeniyormusunuz siz ? oyun flaan güzel varsa soyleyin bi yerden bir sürü buldumda.

    Bilgisayarınızın özellikleri nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GM Batsu

    ucak similatorleri ile ilgeniyormusunuz siz ? oyun flaan güzel varsa soyleyin bi yerden bir sürü buldumda.


    Batsu sana uçak simulasyonu olarak flight simulator 2004 ve fsx i öneririm.Yükle ve oyna sende böyle ss ler yakalayabilirsin
  • Flight Simulator 2002

    Min. Sistem:
    PII 300MHz, 8MB 3D grafik kartı, 64MB RAM, 1.9GB sabit disk alanı

    Benim makina da çalıştırır herhalde ama düşük ayarlarda tabii. Onun için CFS2 yi yükledim zaten. Daha sonra torrentte bulursam FS2000 i de yükleyeceğim.
  • ya benim makine 1gp ddr 3ghz fx 440 se 80 gb kaldırmazsa kirarim ben bu şeyi makineyi. Neyse benide ekle gitsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GM Batsu

    ya benim makine 1gp ddr 3ghz fx 440 se 80 gb kaldırmazsa kirarim ben bu şeyi makineyi. Neyse benide ekle gitsin

    FS2004 daha verimli olur gibi görünüyor. Ekran kartı da eski çünkü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GM Batsu

    ya benim makine 1gp ddr 3ghz fx 440 se 80 gb kaldırmazsa kirarim ben bu şeyi makineyi. Neyse benide ekle gitsin


    Gruba üye olmak istiyorsan grup imzamızı kullanman gerekiyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.