Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (509. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
109
Favori
2.448.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 507508509510511
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: certy

    Mehmet Ali abi 3 fazlı 1.5 KW asenkron motorun sargılarını ellemeden sadece rotora mıknatıs döşeyerek alacağımız tahmini güç kaç Watt olur?

    Sargılar orjinal kalacaksa rotorda kalsın.Öyle bir motor diyelimki 1470 dv/dk. etiket değeri var,,,1500 devirde devamlı 1300-1350Watt alınabilir.Tabi voltaj 3 faz 380-400 volt olmalı.Haa bu voltajda akü şarjında sizin işi görmez.İş görmesi için sargılar yeniden düşük voltaj-yüksek akıma uygun sarılmalıdır.Sargı değişince rotorda Sabit mık.lı olmalı.Yada arada 3 faz uygun güçte bir saç trafo bulursanız ve çevirme gücü rüzgâr değilde mini HES olursa şu bahsettiğim trafo sistemi yapmak hiçde zor değil.

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.sonmez

    Evimde aşırı elektrik kesiliyor (Evdeki günlük tüketim 10 kw civarında kışın 15 i bulur) bu yüzden ;
    1000W rüzgar tribünü + 4x250W güneş paneli + 4x200A jel akü içeren bir sistem kurmayı planlıyorum ,
    12/24V (tam karar veremedim) gerekli şarj kont.cihazı ve inverter ne olmalı? Wat ve Amper olarak
    mppt kombine cihazlar var ancak ne işlev yaptıklarını tam çözemedim.
    Bilgisi olan arkadaşlardan yardımcı olmalarını rica ediyorum.Saygılarımla.

    Hangi ilde(şehirde)yaşadığınıza bağlı olarak değişir.Yani rüzgârımı çok güneşimi?Ör;Bizim Akdeniz bölgesinde rüzgâr yok gibi ama güneşin âlâsı var.
    Neyse böyle büyük düşünüldüğünde akü grubunu en az 48 volt yapmanızı ve diğer malzemeleride bu voltaja uydurmanızı tavsiye ederim.MPPT sistemin adına aldanmayın,bence öncelikle verimli ama güneş ve rüzgâr için ayrı ayrı Ş.ünitesi planlayın.

    Tabi siz 12-24V derken benim 48V tavsiyeme anlam vermeyebilirsiniz.Kısaca diyorum ki,bir devrede voltaj düştükçe verimde düşer.

    Not;arkadaşlar,piyasada gezen Çin malı,10-20-30-40A kapasiteli 1,2,3,..16 buton seçmeli solar şarj cihazlarının (modellerin)% 90 üstünde max. voltajın çok üzerine çıktığını görüyorum.Ör;bu gün kontrol etmem için bir abimiz 3 tane aynı marka Ş.Ü.getirdi hepside akü voltajı 16,20 Voltda şarjı kesiyordu.Diğer başlıklarda da bu sorun bilhassa akü şişmesi,kaynaması bildiğimiz fazla şarj akımından akülerin bozulması sıklıkla yaşanır oldu,şikayetler çoğaldı.Bu itibarla tavsiyem;
    Düzeni kurarken birde 10-12 tl.lik ucuz dijital bir multimetre alıp kendinizde ölçüm yapın.Yapın ki, istenilen max. voltajda akımı kesmiyorsa hemen keseni ile değiştirin.Onca masraf edip kurduğunuz Y.E. düzeniniz bir basit M.metre yüzünden heba olup gitmesin.

    İlginize teşekkür ederim Malisert Bey, İskenderun da rüzgarı ve güneşi hiç eksik olmayan şehir dışı rakımı =50m. olan önü denize açık tepe üstü sayılabilecek bir konumda evim var , teras üstü 3. katın üstü oluyor güneş te rüzgar da bol bu yüzden hibrit bir sistem için çok uygun ikisini de kullanmak istiyorum.
    Herhangi bir elektrik-elektronik bilgim yok(volt-wat-amper ilişkisini daha yeni öğrendim), hazır paketleri alıp size dayatılan cihazları veya bayatlamış aküleri alma durumuna düşmek istemiyorum.Tüketim günlük max.yaz 10 kw , kış 15 kw. 48v daha verimli olursa neden olmasın.
    1000W rüzgar tribünü + 4x250W güneş paneli + 4x200A jel akü bu sistemi tamamlayıcı optimum cihazlar neler olmalı bunun arayışı içindeyim siz ve sizin gibi bilgi+deneyim sahibi dostların önerilerilerini bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.sonmez -- 13 Ağustos 2014; 16:38:49 >




  • sayın malisert bu on grid meselesini ben cok merak ediyorum. mesela inverteri nereden alacağız. özellikleri nasıl olmalı. vaç volt üretim yapılmalı.

    3-4 kw rüzgar türübini yapmayı düşünüyorum akü maliyeti yüzünden başlıyamıyorum.+ 760 w güneş panelim var.

    cift yönlü saat şu an türkiyede aktifmi . ben ilçede oturuyorum buradaki adama çift yönlü saat desem herhalde bön bön bakar .
  • Bu işin kompedanı General Electric. Türkiye bloğundan yorum yazarak takıldığınız konularda bilgi alabilirsiniz.

    http://geturkiyeblog.com/ge-turkiye-icin-ozel-ruzgar-turbini-tasarladi/
  • Merhaba

    Uzun zamandır konuyu takip ediyorum ve yazdığınız bilgilerden yararlanarak bende bir rüzgar türbünü yaptım
    söle bir sorunla karşılaştım elimdeki motor DC 220 Volt 10 Amp 4800 devir dir . Buna 1 / 21 Dişli sistemi ile yaptım Kanat çapı 320 cm dir.
    bu Motorla 350 - 400 Volt alıyorum boşta ve buna 3 lü priz bağladım çıkısına 670 watt lık sprel makinası yanında 500 watt lık matkap yanında 100 wattlık ampul çok
    rahat bir şekilde çalışıyor fakat yüksek amper çeken yani atıyorum 5-10 amper çeken bir cihaz bağladığım da direk motor frenleme yapıyor bunu nasıl çözebilirim
    amacım elimde bulunan 4 adet 240 amperlik aküyü şarj etmek ne yapmamı tavsiye edersininiz şimdiden teşekkürler
  • türbün ile türbin çok ayrı şeyler.

    doğrusu türbindir.
  • Cep telefonundan yazdigim icin bagzilarini otomatik kendi yaziyor dikkat etmemisim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki biliyorsunuzdur ama,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 31 Temmuz 2018; 11:19:57 >
  • Konuyu biraz daha açayım da herkes yaptığı alternatörleri sökmeye başlasın diyeceğim ama sizlerinde emeğinize yazık olur şimdi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 31 Temmuz 2018; 11:20:54 >
  • Bu ne sessizlik. Ne oldu bu foruma, kaç yıldır takip ediyorduk.
    Herkes küstü herhalde,
    Tanışmıyoruz belki ama ben gerçekten benimsemiş ve sevmiştim sizleri.
    Amaca mı ulaştınız, vaz mı geçtiniz.
  • forumdonanımın bir klasği oldu form çatışmaları.
  • ewoli26 kullanıcısına yanıt
    Merhaba ewoli kardeş

    Ben öncelikle bi AC indiction 3 fazlı motoru alıp
    Neodmium mıknatıs destekli bir alternatör peşşinde koşuyorum
    Bu mıknatısla gücün en az 4 katından hatta 8 katına kadar artirila biliyor

    Dediğim o alternatörler biri rüzgar gülü sitesiydi Amerika
    Digerleride bir performans arabaları için üretilen araç alternoterleri idi
    Ben bulunca gonderirim biyerlere kaydetmiştim

    Benim amacım
    Max 500 cc enjeksiyonlu 4 zamanlı bir motoru

    Kayış kasnak ile
    Permanent e dönüştürülmüş AC 3 phase indiction alternatörün ürettiği elektriği direk sürücüsüz
    Aracın şanzumanı na monte ettiğimiz motora bağlamayı düşünüyorum

    500 cc lık motoru hafif hafif gazlarken araçta hareket edecek

    Piyasada (USA) 144 volt 650 amper çeken 100 hp üzeri motorlar var

    Yada 96 volt veya 120 volt
    Amper olarak daha düşük 250/350

    Ben su anki kullandığım araç 110 hp 306
    Bu değerleri yakalamak istiyorum

    Veya vazcayip dusuklerine bakacağım

    Amper olarak max değerleri vermişlerdir
    Düşük hızlarda mesela kalkışta en fazla 30 ila 100 amper çekiyor

    Normal araç alternatorunu rotorunun beyaz güçlü mıknatısla degistirirsen yuksek voltajları elde ediyorsun hatta şarjlı matkap la çeviriyor adam

    Benim takildigim konulardan biri

    Jeneratorun ürettiği elektriği direk motora bağlanırmi
    Herz e takildim
    Ama arastirmamda evet
    Düşük hızda düşük devir
    Yuksek devirde yuksek olarak alabiliyoruz sanırım

    İkincisi
    Amerikadan motor alacagima
    Piyasadan bi motor secebilirmiyiz
    Yada dediginiz gibi sargilariyla oynariz

    Piyasadaki 7000 watt jeneratör var
    Bunu karşılığı hp ye çevirirsek 10 hp gücü verir bize
    Amerika daki mesela 120 volt 400 amper 80 hp veriyor bize
    80 hp eşittir 80 bin watt yapar
    Maximumda
    Olaaaaa

    Veya bunlar sanırım araç kilo = etkiyi hp bazında alıyor
    Bu motor 20 hp olabilir
    Elektrik ve içten yanma motor ayni hp karşılığını vermiyor sanırım
    Tork devreye giriyor

    Tork bazında yola çıktım
    Ama hiçbir yerde elektrikli motorların tork detayı verilmiyor
    Torkunda hesaplaması var

    Ama netice olarak bir indiction motor bulup bunu permanente çevirmek
    Görüşmek dileğiyle

    maho74alici@gmail.com @ewoli26

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar herkese
    Bana 50 volt civarı en az 180 a
    Bir alternatör
    Veya AC indiction motordan devşirme alternatör yapalım
    160 volt 500 amperlik de olabilir
    Devir 4000/4500 aralığında olsa olur

    Flaş tipi alternatörler de
    Sandviç tipi yani
    Bir miknatisa önüne ve arkası gelecek şekilde duble bobinli
    Yapılabiliyor

    Bir başka fikirde
    Rotor bobinli sabit
    Stator dışta hareketli mıknatıslı
    Tipi alternatör fikri nasıl
    Hatta dıştaki mıknatıs stator kısmını yine sandviç seklinde yapalım mi...
    sabit rotor bobin ,
    Dışına mıknatıslı hareket vereceğimiz
    Ve onun dışında yine bobin doseyecegiz ve oda sabit olacak
    İç kısımda sadece mıknatıslı kisin hareket vereceğiz
    Nasıl
    Olurmuş olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde bu neodmium mıknatısların Gauss dereceleri var
    N32
    N38
    N48
    Ve hatta n 50/60 civarlarında birşey görmüştüm

    Ne kadar çok güçlü kullanırsak o kadar güçlü akim elde ederiz diyebilirmiyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yukarıdaki link
    48/56 volt 190 amper alternatör yaklaşık 16 kg ebat olarakta tir alternatörü kadar
    Ayrıca bu büyük amerikan tirlarini bilirsiniz
    Onun alternatorleride fevkalade ve pahalı mi 500 dolar ile 1000 dolar civarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sublether S kullanıcısına yanıt
    kanat çatını büyütmeni öneririm
  • Bende 11 katta oturuyorum sizce olurmu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba uzun zamandır aklımda olan motora mıknatıs yerleştirme işini şimdi yapmayı planlıyorum hurdacıdan aldığım arçelik marka çamaşır makinasından çıkan 300w motoruna mıknatıs yerleştirmeyi düşünüyorum fakat hiç tecrüben yok sizden yardım bekliyorum sadece mıknatısı yerleştirsem bobin sarma işinden anlamam çünkü mıknatıs yerleştirsem elektrik üretebilirmiyim resim sonra yükleyebilirim şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melih.yanardağlar

    Selam Lambalı amfiden sonra burayada birkaç satır yazayım dedim Vallahi bu arada helal olsun şimdiki nesil amma cesaretli ve atılgan ben onları böyle görünce içimden hayranlık duymuyor değilim hani. İlk önce yapılmış örnekleri inceleme şansın varsa bir incele derim neden dersen ilk önce yaptığın örnek mutlaka çalışacaktır fakat bir süre sonra karşına VERİM sorunu çıkacak bildiğimce artık hareketli aksamlarda bilyalı rulman yerine sürtünmeyi en aza indirmek için manyetik rulmanlar var pervane çapı açısını kopyalarsan iyi olacaktır..

    Kolaygelsin..

    Yaw he.n

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 507508509510511
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.