Şimdi Ara

Rot - Balans Ayarı Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rot - balans ayarı neden yapılır, niçin gereklidir? Faydaları nelerdir?

    (Bunu sormaktaki amacım konu hakkında tam olarak bilgilenmektir. Aracıma rot ayarı yaptırıyorum, bir şeyleri ayarlıyorlar fakat nedir, tam olarak öğrenmek istiyorum?



  • Konu açılmışken bende sorayım aracım 2000 km'de geçen günlerde lastiği patladı malum yama yapıldı jantıda söktükleri için ayarı kaçmışmıdır ?
  • Rot ayarı aracın lastiklerinin aynı yönde ve formuna uygun açılarda olmasını sağlar.
    Rot ayarı bozulduğunda örneğin; sağ ön lastik, sol ön lastikten düzlemde -1 derece dışarı bakıyordur ve araç düz giderken sağ sola çekme yapabilir.
    Ya da dikeyde aralarındaki açı fazladır, bu durumda lastik içten yanaklara doğru aşınma yapar gibi.

    Balans ise jant ile lastiğin uyumu gibi düşünülebilir, Balans bozulduğunda araç hızlandıkça titreme yapabilir.
    Örneğin Jantın içinde lastiğin sekiz çizdiğini düşünün.

    Bunlar ufak kaymalar ile düşük hızlarda belirgin olmayan şeylerdir.
    İhtiyaçlar haricinde bakım olarak genelde 10 bin km 'de bir balans yaptırılması tavsiye edilir.
    Çoğu yetkili servis rot balans ile ilgilenmediği için bunu kendinizin takip etmesi gerekiyor.
  • Rot ayarı direksiyon ve ön tekerlerin arasındaki ilişkinin düzgün olması için gerekli. Rot ayarı bozulursa direksiyonu düz tutsanız bile araç sağa ya da sola çekebilir. Direksiyon tam düz iken ön tekerler de tam düz durmalı ve yere düzgün basmalıdır. (aslında yine tam düz durmazlar, toe, kamber, kaster açıları vs. uzun konu, LionTech'in ön düzen geometrisi konusunda güzel bir konusu vardı, aratırsanız güzel bilgiler ve açıklamalar mevcut)

    Rot ayarı bozuk araçta :

    sağa sola çekme ya da düz giderken direksiyonun yamuk durması,
    uzun süre kullanımda lastiklerin dengesiz şekilde aşınması,
    ya da dönüşlerde düşük hızda bile lastik cayırtısı duyulması

    gibi sorunlar görülebilir.


    Balans ayarı ise adından da belli olduğu üzere denge ayarı. Lastiğin jant ile beraber ağırlık merkezinin tam dönme ekseni üzerinde ya da çok yakınında olması lazım, aksi takdirde teker yüksek hızda dönerken bu dengesiz ağırlık tekerde yalpalamaya sebep olur. Teker araca sabit şekilde tutturulduğu için bu yalpalama eğiliminden dolayı oluşan kuvveti vuruntu, titreşim olarak hissedersiniz. Lastiğin balansının yapılması da jantta gerekli noktalara gerekli miktarlarda ufak ağırlıklar eklenerek, çeşitli nedenlerle bozulan-kayan ağırlık merkezinin tekrar dönme ekseni üzerine denk getirilmesi işlemidir.

    Balansı bozuk araçta en belirgin şey belli bir hızdan sonra araçta titreme, sallanma (bozukluğun derecesine göre) olmasıdır. Ön tekerlerdeki balans bozukluğu direksiyondaki titremeden direkt anlaşılır zaten. Arkayı kestirmek biraz daha zor, sesten ya da sallantıdan anlaşılır. Balansın bozuk olmasının zararı ise bahsettiğimiz yalpalama kuvvetinin aracın yürüyen aksamına sürekli stres bindiriyor olması, sürüş konforunu da olumsuz etkiler.

    Bildiğim kadarıyla böyle.




  • Benden önce davranmışsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Benden önce davranmışsınız


  • Teşekkürler sağ olun...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Balans ayarı
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yanlış rot balans ayarı hem altyapıya zarar verir hem lastikleri daha çabuk aşındırır ve tüketimi arttırır, aynı zamanda yol tutuşuda düşebilir. Rot-Balans ayarınız düzgün olunca araç daha stabil gider, ama jantı sökmeyle bozulacağını sanmam. Yinede bir ayar yaptırın zarar gelmez
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.