Şimdi Ara

Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
13
Favori
360.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...

    Hocam geçmiş olsun aynı arıza bendede var BEnzinde araç normal fakat lpg de titreme yapıyor.Araç oksijen sensörü arızalı diyor ama anlamadım gitti gaz kelebeğimi yoksa sensörmü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kRaL_1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...

    Hocam geçmiş olsun aynı arıza bendede var BEnzinde araç normal fakat lpg de titreme yapıyor.Araç oksijen sensörü arızalı diyor ama anlamadım gitti gaz kelebeğimi yoksa sensörmü

    bende hem benzinde hem lpg de yapıyo . bugün gaziemir tokullular toyota servisi aradım boğaz ve kelebek temizliğini yapalım 80 tl dediler birde servis temizlesin bakalım nolacak inşallah parça arızaası çıkmazda düzelir haftaya götürecem işlerim dolayısıyla . sonucu paylaşırım .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    quote:

    Orijinalden alıntı: kRaL_1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...

    Hocam geçmiş olsun aynı arıza bendede var BEnzinde araç normal fakat lpg de titreme yapıyor.Araç oksijen sensörü arızalı diyor ama anlamadım gitti gaz kelebeğimi yoksa sensörmü

    bende hem benzinde hem lpg de yapıyo . bugün gaziemir tokullular toyota servisi aradım boğaz ve kelebek temizliğini yapalım 80 tl dediler birde servis temizlesin bakalım nolacak inşallah parça arızaası çıkmazda düzelir haftaya götürecem işlerim dolayısıyla . sonucu paylaşırım .

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bende de var diyen okdr çok kişi varki maalsef bende aynı sorunu " otomarik peugeot 206" da yaşıyorum. 6 aydır sorunu çözemedim acaba bujilerle bir alakası olabilirmi çünkü bakılmayan tek yer orası kaldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrkan

    Aynı sorun bende de var diyen okdr çok kişi varki maalsef bende aynı sorunu " otomarik peugeot 206" da yaşıyorum. 6 aydır sorunu çözemedim acaba bujilerle bir alakası olabilirmi çünkü bakılmayan tek yer orası kaldı.

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

    Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

    Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

    İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

    İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

    İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 26 Mart 2013; 14:19:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

    Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

    Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

    İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

    İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

    İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kRaL_1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

    Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

    Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

    İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

    İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

    İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.


    Bu olayın pis yakıtla alakası yok yalnız.

    Zaten yazımda mevzu bahis olan rölanti valfinden benzin veya LPG geçmiyor, sadece hava geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.


    Bu olayın pis yakıtla alakası yok yalnız.

    Zaten yazımda mevzu bahis olan rölanti valfinden benzin veya LPG geçmiyor, sadece hava geçiyor.

    Alıntıları Göster
    benim eski mareada da aynı sorun vardı parçalar değiştirdik olmadı sonra 2 kablo boştayken ayrılıyormuş çözdüm sonra sorun bitti.
    geçenlerde bir focus 2 aldım devirde dalgalanma ve virajda ışıkta boşa atınca yada vites düşerken sönme oluyordu.
    araç sibob kaçrıyor dendi üst kapak yapıldı 1500 masraftan sonra sönme ve devir düzeldi gibi sürekli çok az oynuyor.
    çok az tütreme normalmi acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Araba tüplü mü.

    Hayır


    Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


    Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
    Sizin yorumunuz nedir?

    ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loft102

    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Araba tüplü mü.

    Hayır


    Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


    Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
    Sizin yorumunuz nedir?

    ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.

    Alıntıları Göster
    araç neydi arkadaş sorunu çözmüşsün ama.
    benim araç ford focus trend hafif ibrede dalgalanma var katalizör olmadıgından dedi ama bilmiyorum etkisi varmıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murakan0512

    araç neydi arkadaş sorunu çözmüşsün ama.
    benim araç ford focus trend hafif ibrede dalgalanma var katalizör olmadıgından dedi ama bilmiyorum etkisi varmıdır

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende de 2004 bora var
    şu anda 129bin km.de. alalı 20 ay oldu, aldığımda 116bin km.de idi
    araca 2009 yılında brc tüp takılmış

    sanırsam bu sorun genelde sensörlü ve lpg.li araçlarda daha sık yaşanıyor
    bende de bu sorun ara sıra başgöstermekte. yalnız benimki misalen ilk marşa basıp kalktığımda dalgalanma olmazsa, kontağı kapatana kadar dur kalklarda böyle bi sorun çıkmıyor. veya tam tersi ilk bismillah kalkışta dalgalanırsa stop edene kadar devamlı dalgalanıyor.

    böyleyken 2 kez makinaya bağlattım;
    ilkinde makina, boğaza fazla hava geldiğini yazdı. (filtre kutusu tam oturmuyordu düzeltildi ayrıca boğaz temizlendi yalnız düzelmedi)
    ikincisinde zengin karışım yazdı (yaklaşık 2 hafta evvel)

    ayrıca direksiyonu tam kırdığımda yine dalgalanma oluyor. bunu neden dedim çünkü, buna sebep olan (yalan olmasın şimdi aklıma gelmiyor, direksiyon basınç müşürü olabilir) direk burayla alakalı bi sebeptende olabilir dedi ustamız. "yani dalgalanmanın sebebi boğaz gibi gözüksede, harici başka bi sensörün arızasından kaynaklanabilir" neticede bu araçların heryeri sensör dolu.

    adaptasyon mevzusunu bilmiyorum acaba bu nedir? nasıl yapılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    arkadaşlar bende de 2004 bora var
    şu anda 129bin km.de. alalı 20 ay oldu, aldığımda 116bin km.de idi
    araca 2009 yılında brc tüp takılmış

    sanırsam bu sorun genelde sensörlü ve lpg.li araçlarda daha sık yaşanıyor
    bende de bu sorun ara sıra başgöstermekte. yalnız benimki misalen ilk marşa basıp kalktığımda dalgalanma olmazsa, kontağı kapatana kadar dur kalklarda böyle bi sorun çıkmıyor. veya tam tersi ilk bismillah kalkışta dalgalanırsa stop edene kadar devamlı dalgalanıyor.

    böyleyken 2 kez makinaya bağlattım;
    ilkinde makina, boğaza fazla hava geldiğini yazdı. (filtre kutusu tam oturmuyordu düzeltildi ayrıca boğaz temizlendi yalnız düzelmedi)
    ikincisinde zengin karışım yazdı (yaklaşık 2 hafta evvel)

    ayrıca direksiyonu tam kırdığımda yine dalgalanma oluyor. bunu neden dedim çünkü, buna sebep olan (yalan olmasın şimdi aklıma gelmiyor, direksiyon basınç müşürü olabilir) direk burayla alakalı bi sebeptende olabilir dedi ustamız. "yani dalgalanmanın sebebi boğaz gibi gözüksede, harici başka bi sensörün arızasından kaynaklanabilir" neticede bu araçların heryeri sensör dolu.

    adaptasyon mevzusunu bilmiyorum acaba bu nedir? nasıl yapılır?

    Alıntıları Göster
    enjektörleri de temizletmeyi deneyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murakan0512

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var

    Alıntıları Göster
    benim tecrübelerime göre

    rolanti dalgalanması = boğaz kelebeği

    tekleme = bobin, buji, buji kablosu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murakan0512

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var

    http://forum.donanimhaber.com/m_74763463/tm.htm

    Yukarıdaki linki inceleyiniz, ben bu şekilde çözmüştüm. Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: murakan0512

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var

    http://forum.donanimhaber.com/m_74763463/tm.htm

    Yukarıdaki linki inceleyiniz, ben bu şekilde çözmüştüm. Saygılar...

    Alıntıları Göster
    egzantrik ve krank devir sensörlerinde arıza olabilir bunları kontrol ettirdiniz mi arkadaşlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    egzantrik ve krank devir sensörlerinde arıza olabilir bunları kontrol ettirdiniz mi arkadaşlar?

    Alıntıları Göster
    rolantisi bozuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyim mi abi

    rolantisi bozuk

    Alıntıları Göster
    Aynı şey bizim astra g 2007 de var.Aracı çalıştırınca 1200 devirde başlıyor sonra inip inip çıkıyor taki 800 rpm ye kadar.Ancak garip olan nokta sadece ilk çalıştırmada yapması.Bence sorunun kaynağı herşey olabilir.Sonuçta rolanti valfinin görevi sürücü müdahalesi olmadan deviri belli bir düzeyde tutmaktır.Yakıt filtresi/hava filtresi kirli olur benzin/hava zor geçer olur,contalarda yıpranma vardır motorda kaçak oluyordur olur, oksijen sensörü veya başka bir sensör arızalıdır olur, veya yakıtın geçtiği valfler kirlenmiştir olur velhasıl kelam bence bu sorunun sebepleri şudur git şunu yap düzelir değil birden çok sebebi var gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msbphoenix

    Aynı şey bizim astra g 2007 de var.Aracı çalıştırınca 1200 devirde başlıyor sonra inip inip çıkıyor taki 800 rpm ye kadar.Ancak garip olan nokta sadece ilk çalıştırmada yapması.Bence sorunun kaynağı herşey olabilir.Sonuçta rolanti valfinin görevi sürücü müdahalesi olmadan deviri belli bir düzeyde tutmaktır.Yakıt filtresi/hava filtresi kirli olur benzin/hava zor geçer olur,contalarda yıpranma vardır motorda kaçak oluyordur olur, oksijen sensörü veya başka bir sensör arızalıdır olur, veya yakıtın geçtiği valfler kirlenmiştir olur velhasıl kelam bence bu sorunun sebepleri şudur git şunu yap düzelir değil birden çok sebebi var gibi...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar selamlar,
    Chevrolet Lacetti 2006
    bundan yaklaşık 1 ay önce aynı problem bendede oldu ve hala devam ediyor.1 senelik bir lpg geçmişim var ve sürekli bakımları yapılıyor.Bu problemin LPG takıldıktan sonra olduğu artık herkes tarafından biliniyor.Hatta LPG taktırmadan önce bir tanıdığım böyle bir problem olacağını söylediğinde gülmüş geçmiştim.
    Araç durduğunda özellikle motor ısındığında rölanti sürekli hareket halinde iniyor kalkıyor iniyor kalkıyor ve en sonunda stop ediyor.Tamirciye götürdüğümde boğaz kelebeği ile alakalı olduğunu ve temizlenmesi gerektiğini söyledi.Söktü 2 gün benzinde tinerde yatırdı.Tertemiz oldu.Taktık ve 2 gün sonra aynı problem tekrar etti.Tekrar edince bu eleman boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi.Şimdi,
    Boğaz kelebeği pahalı bir parça benim aracım için olanı 450 lira. Renault yetkili servisinde usta olan iki kuzenimede sorduğumda boğaz kelebeğinin bu kadar çabuk değişmesini gerektirecek durum olmadığını mutlaka farklı bir problem olabileceğini söylüyorlar.Diyeceksiniz neden onlara baktırmıyorsun?Aramızda ki mesafe oldukça uzak.
    Bugün ne olur ne olmaz dedim gaz değerlerini kontrol ettirmeye gittim.Değerler ölçülürken birşey dikkatimi çekti.Değerler biranda saniyelik kendini sıfırlıyor. örneğin;
    4.0
    4.0
    4.0
    4.0 diye giderken saniyelik bir şekilde 0.0 oluyor.Hem gaz testinde hem benzin tesinte bu durum var.LPG'ci arkadaşın yorumu daha öncede başına geldiği ve kelebeğin temizlendikten sonra rölantı değerlerinin yeniden yapılandırılması gerektiği yada beyine yeniden yazılım atılması gerekebileceği oldu.Mantıklıda geldi.Yarın yola çıkacağım için o an için öyle bir imkanım ne yazık ki yoktu.Artık döndüğümde baktıracağım.İnşallah yolda bırakmaz beni.Yada bırakabilir çıkma diyeniniz var mı?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.