Önce USR9106 şimdi de USR9108 periyodik olarak hattan düşüyor ve hemen geri bağlanıyor. (Yani ip değişiyor,düşmeden değişebilir mi bilmiyorum)
Daha önce zoom x4 kullandım 1 yıl kadar hiç problem olmamıştı günlerce düşmezdi hatta ben kapatırdım arada 5-6 günde bir.
uzaktan erişim programı kullandığım için ip değişikliklerini e-mail ile alıyorum ve orda her 4 saat te bir ip'nin değiştiğini görüyorum.
Ne zararı var derseniz, torrent ile dosya indirirken ip değiştiği için tracker bağlantısı kopuyor ve download çok yavaşlıyor.
Yardımlarınız lazım.
tşk.
bende usr 9106 kullanıyorum fakat hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım. bence bir de firmware'i güncellemeyi dene, umarım olur.
Splitteri doğru taktın mı?
Zoomx4 de splitter modemin üzerinde olduğundan telefonu da modemin yanında kullanıyordum. Ancak usr9106 ve 9108 wireless olduklarından ve dect telsiz telefon problem olabilir diye telefonu salona aldım. hat ikiye ayrılıyor salona ve modeme geliyor (sıva altı kablolanmış)
ben sadece salona bağladığım telsiz telefonun önüne splitter koydum ve line ve phone çıkışını kullanıyorum adsl çıkışı boşta...
modemin önüne birşey koymadım direk 9108'e takılı hat.
anlamadığım şey niye 4 saatte bir oluyor.bir düzensizlik olsa,ev telefonu çalınca olsa..yok. 4 saatte bir. bilmediğim bir ayarı mı var aceba robotics'in.. webserver da (192.168.1.1) bakmadığım yer kalmadı. hatta telnet le modeme bağlanıp oraya da baktım ama bulamadım.
sizlere sormak olmadı usr/supportta sormak.
saolun.
Bence de splitter la ilgili bir problem gibi görünüyor. USR TR desteği fena değil gün içerisinde 2-3 saat içinde cevaplıyolar.
peryodik olarak 4 saatte bir düşme..splitterden nasıl olur ki. modem de bir ayar olmalı diye düşünüyorum.
gerçi mevcut splitter d-link ti onu çıkarıp usr ile gelen micro filteri taktım bakalım sonuç değişecek mi?
bir de şu var diğer topiclerde en düzgün bağlantı telefonu adsl modemden sonra bağlamaktır diye bir görüş vardı.
sizce de doğru mudur?
ne diyelim, hayirli olsun. gule gule kullan.
eve giren hatti iki cikisli hale getir. birini telefona ver direkt, obur tarafin onune de splitter'i koy ve modeme ver.
gerçi söylediklerinizi denesem bile peryodik hattan düşme 1 saat sonra.. ancak yarın anlıycam problem düzeldi mi, devam mı ediyor?
never change a working system..access point mi alsaydık
1. Önce modemini bir arkadaşında dene 2. Voltaj düşmesi veya aşırı voltaj genel bir problem biryerlerden UPS bulup modemi ve pc yi ona baglıyıp dene 3. TTNeti arayip hattan dusme problemin oldugunu ve evine kadar gelen baglantının kontrol edilmesini talep edebilirsin. 4. Ev içi kablolarını kontrol etmelisin parazit veya kablo kopmasi temassizligi vs.. problemler olabilir. 5. Baska bir modem bul ve hattına aynı sekilde bagla aynı problemi onda yasiyormusun bak.
hocam yanıt için saol.
Ancak 1.si modem bilgisayarın yanında ve ups de var, telefon hattı da ups'e bağlı yani telefon hattında voltaj problemi olamaz. 9108'in adaptörü de ups'e bağlı.
Bundan önce ödünç kullandığım ( 1 ay kadar ) 9106 da aynı problemi yapıyordu.
Ancak zoomx4 de bu problem yoktu.
Şimdi ya benim modem değiştirmemle hat problemi çakıştı (tesadüf ya) Ya ben splitter falan olayını beceremedim.
Ama niye 4 saatte bir.Modem yapıyor olmalı bunu. hiç şaşmıyor bazen 1-2 dakika farkediyor ama 4 saatte bir.
Kimse aynı problemi yaşamıyor mu?
belki herkez yaşıyor ama ip adresi değişikliğini e-maille takip etmediği için farkında değil.
Ya bende 9108 kullanıyorum. Yani IP değişikliğine rastlamadım. Aynı şekilde 9106 kullanan arkadaşlarımda da böyle bir sorun yok. Belki de TT tarafında Port'da bir hata da oluşmuş olabilir. Anladığım kadarıyla modem kendini yeniden başlatmıyor. Sadece IP nosu değişiyor.
ip değişikliği ile ilgili bugün de mail alıyorum.4 saat kuralı hala var.
bugün akşam saat kaçta değişecekse karşısında bekleyeceğim modemin. hattan düşerse adsl ışığı sönecek bir süre sonra tekrar yanacak, yakalayabilir miyim bilmiyorum?
ya da karşısına web cami koyup kaydedeceğim modemin ışıklarını.
eğer hattan düşmeden ip değişiyorsa, senin de söylediğin gibi telekomdan demektir.
ondan sonra ne yapmam lazım 4441444'ü aramak dışında bilmiyorum
verdiğin fikir için saol dostum.
telekom 440375 numarada
Bende de benzer bir sorun vardı USR9105 modemim var.Uzun süreli indirmeye bırakınca ip yi kaybediyor ve tekrar alamıoyordu. Geldiğimde wan ip ışığı kırmızı buluyordum.
Güncel 2.5 sürmünü kullanıyordum.Eski sürüme geçtim şimdi günlerce sorunsuz açık yine.
Bende sorun iç yazılım ile ilgili idi.Bu yüzden USR9105 de 2.5 sürümlü iç yazılımı tavsiye etmiyorum.
arkadaşlar yardımlarınız için saolun.
440375 den arayıp telekomu durumu ileteceğim.
Birşey daha sormak istiyorum sizlere;
şimdi remotely anywhere kullanıyorum uzaktan erişim için, program default olarak port 2000 i kullanıyor. Ancak işyerinde firewall izin vermediği için port 2000 kullanamıyorum. programı port 80'e ayaralıyorum.
9108de de virtual serversdan port 80 i (tcp) açıyorum.
ancak yerel ağ içinde 192.168.1.2 (desktop pc) ye notebooktan eriştiğimde problem yokken,
dışarıdan modemin login ekranı ile karşılaşıyorum (halbuki robotics 80'i portu açınca ben webserver'i port 8080 e taşıyorum diyordu) Demekki taşımıyor.
Bu webserver portunu nasıl değiştirebilirim elle? (telnetten yapılabiliyor mu? ben rootics için bulamadım, internette d-link için bulabildim yardım)
" Ya bende 9108 kullanıyorum. Yani IP değişikliğine rastlamadım. Aynı şekilde 9106 kullanan arkadaşlarımda da böyle bir sorun yok. Belki de TT tarafında Port'da bir hata da oluşmuş olabilir. Anladığım kadarıyla modem kendini yeniden başlatmıyor. Sadece IP nosu değişiyor."
telekomu aradım 4440375 den.baktılar hatta ip almış,internete bağlı bizde problem yok dediler. e ben zaten bağlanmada problem yok dedim.4 saatte bir ip değişiyor. böyle bir ayarlama yapılıyor mu sizde?ona da hayır. problem modemde diyorlar. evdeki bağlantı splitter olayını anlattım o da doğruymuş.
9108 yeni bir modem firmware update var mı yada yapan?
şu an yeni firmware yok. Yönetim Penceresinden Device - Upgrade kısmında Check for New Firmware e tıklayarak kontrol edebilirsin. Gerçekten çok ilginç bir sorun umarım çözersin.
ya wirelessda usr lerde chok dusme oluo..
quote:
Orjinalden alıntı: soleng
Birşey daha sormak istiyorum sizlere;
şimdi remotely anywhere kullanıyorum uzaktan erişim için, program default olarak port 2000 i kullanıyor. Ancak işyerinde firewall izin vermediği için port 2000 kullanamıyorum. programı port 80'e ayaralıyorum.
9108de de virtual serversdan port 80 i (tcp) açıyorum.
ancak yerel ağ içinde 192.168.1.2 (desktop pc) ye notebooktan eriştiğimde problem yokken,
dışarıdan modemin login ekranı ile karşılaşıyorum (halbuki robotics 80'i portu açınca ben webserver'i port 8080 e taşıyorum diyordu) Demekki taşımıyor.
Bu webserver portunu nasıl değiştirebilirim elle? (telnetten yapılabiliyor mu? ben rootics için bulamadım, internette d-link için bulabildim yardım)
@solay senin konunu dagıtmak istemiyorum ama ;
Bende de 9108 var modeme ayar için uzaktan erişmek istiyorum . Hangi prog ve nasıl yaptıgını anlatabilirsen cok memnun olurum benim modem diğer binada oldugu için git gel mesele yanii
Selamlar
didim,
modeme uzaktan erişmek için, uzak 2 anlama geliyor..1.si modemle aynı networke bağlıysan (modem 192.168.1.1 i alır) explorer penceresinehttp://192.168.1.1:80 dersen login ekranı çıkar username admin ve password girersin.
2.si sen dışarıda herhangi biryerdesin (bir internet cafe de olabilir).o zaman telekomun sana verdiği ip adresini bilmen gerekiyor.
bu adresi explorer'a yazarsın ve yine modem login ekranı önüne gelir.
şimdi telekom dinamik ip verdiği için yani biz modemi her açıp kapattığımızda ya da benim gibi şansızsanız ve her 4 saatte bir ipniz değişiyorsa(nedense).. ip adresini bilmek için no-ip.com gibi servislere ücretsiz üye olmalısınız. oradan küçük bir program indirip bilgisayara kurun. o program her ip değişiminde no-ip.comda yarattıgınız domain'e güncel ip'nizi upload eder. isterseniz yarattığınız bu domain için ***.no-ip.info (*** = sizin belirleyeceğiniz isim) şeklinde olur. böylece bu adres hep erişilebilir olur.
usr 9106 da dinamik ip ayarında no-ip.comvardı ancak 9108de yok.. yani bahsettiğim ücretsiz üyeliği alınca username ve passwordunuzu roboticse girerseniz de o programı yüklemeden ip adresinizi hep bilebilirsiniz.
kolay gelsin.
quote:
Orjinalden alıntı: soleng
arkadaşlar yardımlarınız için saolun.
440375 den arayıp telekomu durumu ileteceğim.
Birşey daha sormak istiyorum sizlere;
şimdi remotely anywhere kullanıyorum uzaktan erişim için, program default olarak port 2000 i kullanıyor. Ancak işyerinde firewall izin vermediği için port 2000 kullanamıyorum. programı port 80'e ayaralıyorum.
9108de de virtual serversdan port 80 i (tcp) açıyorum.
ancak yerel ağ içinde 192.168.1.2 (desktop pc) ye notebooktan eriştiğimde problem yokken,
dışarıdan modemin login ekranı ile karşılaşıyorum (halbuki robotics 80'i portu açınca ben webserver'i port 8080 e taşıyorum diyordu) Demekki taşımıyor.
Bu webserver portunu nasıl değiştirebilirim elle? (telnetten yapılabiliyor mu? ben rootics için bulamadım, internette d-link için bulabildim yardım)
isyeri bilgi islem merkezi, senin bu yapmis oldugun baglantidan memnun olmayacaktir. baglanamaman normal isyeri bilgisayar agini, oyle de olsa boyle de olsa riske sokuyorsun, anladi sen..