Şimdi Ara

Retarder nasıl çalışır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
21.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba

    ben bu otobüs ve kamyonlarda kullanılan retarder ın nasıl çalıştığını merak ettim doğrusu. ne şekilde frenliyor bunlar aracı. kısaca anlatırsanız sevinirim. birde prenses vs. araçlarda bulunan egsoz freni muhabbeti var onu da anlatabilir misiniz acaba?



  • arkadaş roterdar bir koldur bu kol arabannın yokuş aşağıda düzde km sabitlemek için onunla arabayı bile durdurablirsin Motor freni ise egsozu tıkayıp kamyonu yavaşlatır...
  • RETARDER / Motor Freni

    Hemen belirteyim, çoğu kamyon ve çekici (TIR) 'nin arkasında yazan "WABCO" herhangi bir mekanik ya da elektronik donanım değildir, bu donanımları üreten firmanın ismidir

    RETARDER, basınçlı yağ kullanarak, ağır taşıtların arka lastiklerine motorun çevirme kuvvetini ileten ve "şaft" denilen parçayı sıkıştırarak dönme hızını azaltan, durduran bir sistemdir. Aynı zamanda, egzoz çıkışını da kapatır. Egzoz çıkışını kapatırken, önce motora gaz verir, sonra çıkışı kapatır. Böylelikle motorun kendi içinde "boğulmasını" sağlar.

    Otobüs yolculuklarınızda, şöförün direksiyonun hemen yanındaki kolu aşağıya doğru çektiğinde, o 11 tonluk aracın bir anda öne doğru yığılmasına adeta kafa eğmesine sebep olan sistem retarder'dır. Amacı, normal fren sistemleri ile nedense bir türlü duramayan ağır taşıtları kolaylıkla durdurmak, frenlere binecek olan yükü azaltarak fren balatalarının ömürlerini uzatmak ve aynı zamanda yolcu ve şöförü frenlemelerde konfordan ödün vermeden güvende tutmaktır.

    Ağır taşıtlar 3 tip fren sistemine sahiptir. Bunların ilki bildiğimiz ayak freni, ikincisi motor freni üçüncüsü ise retarder'dır. Üçü aynı anda da kullanılabilir ya da yol ve hız durumuna göre ayrı ayrı da kullanılabilir.
    işte bu işe yarar..!!!


    EK KABİN ISITICISI /Webasto

    Ek kabin ısıtıcısı, piyasada üreticisinin adı ile yani "Webasto" olarak bilinir. Webasto, ek kabin ısıtıcısı, sunroof, kalorifer ve klima sistemleri üreten bir firmadır.

    Ek kabin ısıtıcısı, motordan bağımsız olarak kabini ısıtmak amacı ile ağır taşıtlarda kullanılan bir sistemdir.

    İki tipi mevcuttur : Akü bağlantılı ve Kendinden motorlu.

    Akü bağlantılı olanı, direkt olarak enerjisini aküden alır. Kendinden motorlu olanı ise, enerjisini kendi motorundan alır ve bu motorun yakıtı direkt olarak ağır taşıtını yakıt deposundan çekilir. Bunlar da kendi arasında ikiye ayrılır : Sulu ve Susuz

    Sulu tipi, motorda devirdaim amacı ile kullanılan suyu kullanılır ve bunu ısıtarak kabinin ısınmasını sağlar. Susuz olanı ise, rezistans kullanır ve klima gibi bu rezistanstaki sıcaklık ile sıcak hava akımı yaratarak kabini ısıtır.

    Isıtma süreleri, ek kabin ısıtıcısının ayarlanma derecesine göre değişir ve tabi ki tipine göre. Akü bağlantılı olanlar akü bitinceye kadar, kendinden motorlu olanlar ise yakıt tükeninceye kadar çalışır. Kendinden motorlu olanlar, akülü sistemlere göre avantajlı olup aynı zamanda bazı tipleri su kullandığı ve motordaki suyu sürekli olarak sıcak tuttukları için, her türlü hava koşulunda ağır taşıt tek marşta çalışır...

    Her iki sistemde de sıcak hava akımı bir hava kompresörü ile kabine basılır. Bu kompresör gücünü akülü versiyonda aküden, kendinden motorlu versioynda ise motorun devirdaim sisteminden alır...


    edit:gereken eklentiler yapıldı..!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeNgİzHaN. -- 13 Temmuz 2008; 11:27:21 >




  • çok teşekkürler açıklama için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CeNgİzHaN.

    RETARDER / Motor Freni

    Hemen belirteyim, çoğu kamyon ve çekici (TIR) 'nin arkasında yazan "WABCO" herhangi bir mekanik ya da elektronik donanım değildir, bu donanımları üreten firmanın ismidir

    RETARDER, basınçlı yağ kullanarak, ağır taşıtların arka lastiklerine motorun çevirme kuvvetini ileten ve "şaft" denilen parçayı sıkıştırarak dönme hızını azaltan, durduran bir sistemdir. Aynı zamanda, egzoz çıkışını da kapatır. Egzoz çıkışını kapatırken, önce motora gaz verir, sonra çıkışı kapatır. Böylelikle motorun kendi içinde "boğulmasını" sağlar.

    Otobüs yolculuklarınızda, şöförün direksiyonun hemen yanındaki kolu aşağıya doğru çektiğinde, o 11 tonluk aracın bir anda öne doğru yığılmasına adeta kafa eğmesine sebep olan sistem retarder'dır. Amacı, normal fren sistemleri ile nedense bir türlü duramayan ağır taşıtları kolaylıkla durdurmak, frenlere binecek olan yükü azaltarak fren balatalarının ömürlerini uzatmak ve aynı zamanda yolcu ve şöförü frenlemelerde konfordan ödün vermeden güvende tutmaktır.

    Ağır taşıtlar 3 tip fren sistemine sahiptir. Bunların ilki bildiğimiz ayak freni, ikincisi motor freni üçüncüsü ise retarder'dır. Üçü aynı anda da kullanılabilir ya da yol ve hız durumuna göre ayrı ayrı da kullanılabilir.
    işte bu işe yarar..!!!


    EK KABİN ISITICISI /Webasto

    Ek kabin ısıtıcısı, piyasada üreticisinin adı ile yani "Webasto" olarak bilinir. Webasto, ek kabin ısıtıcısı, sunroof, kalorifer ve klima sistemleri üreten bir firmadır.

    Ek kabin ısıtıcısı, motordan bağımsız olarak kabini ısıtmak amacı ile ağır taşıtlarda kullanılan bir sistemdir.

    İki tipi mevcuttur : Akü bağlantılı ve Kendinden motorlu.

    Akü bağlantılı olanı, direkt olarak enerjisini aküden alır. Kendinden motorlu olanı ise, enerjisini kendi motorundan alır ve bu motorun yakıtı direkt olarak ağır taşıtını yakıt deposundan çekilir. Bunlar da kendi arasında ikiye ayrılır : Sulu ve Susuz

    Sulu tipi, motorda devirdaim amacı ile kullanılan suyu kullanılır ve bunu ısıtarak kabinin ısınmasını sağlar. Susuz olanı ise, rezistans kullanır ve klima gibi bu rezistanstaki sıcaklık ile sıcak hava akımı yaratarak kabini ısıtır.

    Isıtma süreleri, ek kabin ısıtıcısının ayarlanma derecesine göre değişir ve tabi ki tipine göre. Akü bağlantılı olanlar akü bitinceye kadar, kendinden motorlu olanlar ise yakıt tükeninceye kadar çalışır. Kendinden motorlu olanlar, akülü sistemlere göre avantajlı olup aynı zamanda bazı tipleri su kullandığı ve motordaki suyu sürekli olarak sıcak tuttukları için, her türlü hava koşulunda ağır taşıt tek marşta çalışır...

    Her iki sistemde de sıcak hava akımı bir hava kompresörü ile kabine basılır. Bu kompresör gücünü akülü versiyonda aküden, kendinden motorlu versioynda ise motorun devirdaim sisteminden alır...


    edit:gereken eklentiler yapıldı..!!


    Cengizhan,arkadaş Retarder diyor sen Webasto diyorsun yahu..




  • ben her ikisinide açıkladım n olur n olmaz diye yarın ileride webasto'yıda sorar uğraşmaz hemen buradan öğreniveriri..
  • Basitce calisma sistemi;Retarder basincli yag kullanarak, agir tasitlarin arka cekici lastiklerine motorun cevirme kuvvetini ileten ve "saft" denilen parcayi sikistirarak donme hizini azaltan, durduran bir sistemdir. Ayni zamanda, egzoz cikisini da kapatir. Egzoz cikisini kapatirken, once motora gaz verir, sonra cikisi kapatir. Boylelikle motorun kendi icinde "bogulmasini" saglar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cam yıkama nasıl çalışır
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • retarderi hala bilmeyen varmı? varsa bi otobüs söförune sorsun. en cok onlar kullanır. birde retarderin egzoztla filan alakası yok.sadece saftın üzerine yerlestirilen bi rotor gödeye sabit olan statoru ve birde araya fan. bu üçlü içerisine retarder yagı konulur va bir yag pompası tarafından bu üçlü gurubun içerisine dogru pompalanır. bu yag o parcaların hareketlerini kısıtlıyacagından dolayıaracın frenlenmesi saglanmıstır. voith retarder bunların en yaygın firmalarındandır.
  • Motoru sıkısdırıyor ve sürekli kullanılmaz harareti yukseltir kısacası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB_Driver -- 20 Temmuz 2008; 11:41:21 >
  • usta bir şöför aslında egzoz frenini bile kullanmaz çok sık ama bakıyorum millet sanki onu fren zannediyo yükleniyoda yükleniyo..
  • Cargolardaki o istop etme düğmesine yolda basınca hem arabayı yavaşlatıyor hemde kulağa hoş gelen bir ses veriyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CaRgO4030

    Cargolardaki o istop etme düğmesine yolda basınca hem arabayı yavaşlatıyor hemde kulağa hoş gelen bir ses veriyor

    hanqi düğmeymiş o carqocu..!!
  • Hani bmc'nin levend serisinde var, direksiyonun dibindeki düğme.Ona benzer birşey..Aman ha sen deneme..
  • Retarder bir çeşit hidrplik kaplindir. Yani hem ilk kalkış anında motora aşırı yük binmesini engeller hem de aracın hızını kesmek istediğimizde motorun gücünün tekerlere aktarılmasını tüm yükü kendi üzerine alarak engeller. Marka olarak voith 1 numaradır denebilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.