Şimdi Ara

Resilience

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
69
Cevap
0
Favori
4.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu öncelikle hem us hem de eu forumlarında detaylı olarak okudum inceledim. Durum şöyle ki ben bu oyunu betasından beri oynuyorum, arada kopmalar yaşadım (başka oyun yüzünden değil rl meseleler) fakat hâla içindeyim belki sayısız karakterim oldu sayısız raid yaptım günlerce pvp 100k a yakın hk yaptım. Yani demek istediğim o ki pre-tbc ve şu ana kadar yapmam gereken herhalde oyunda her şeyi yaptım. Yaklaşık 6ay önce yine bazı sebeplerden bıraktığım oyuna tekrar döndüğümde (ben bıraktığım sıralarda arena yeni yeni açılmıştı ve millet sezon 1 ile uğraşıyordu) Gel gelelim şimdi ki durum benim gözümde inanılmaz bir tablo çiziyor. Ben bu oyunun sonunu (en azından pvp nin) resilience getirecekmiş gibi geliyor. Pre-tbc oynamış olanlar bilir örneğin bir 15man (15man diyorum ki hatırlayan hatırlar 15kişilik girilen ubrs leri) ya da ne bileyim bir scholomance dan alınan itemlarla iyi bir oyuncu Mc\bwl den item almış ama doğru düzgün oynamayı bilmeyen birini işi biliyorsa çok rahat kesip biçebiliyordu, yani vurdun mu vurmayı da biliyorsan bir şekilde inletiyordun, o sarı crit yazıları harbiden büyük rakamlara ulaşıyordu. Ama şimdi blizz sanırım "one shot" yiyenlere çözüm olması için üretmiş olduğu resilience artık oyunun sonunu getiriyor benim gözümde. Durum o kadar vahim ki, arenada 5vs5 girdiğinde karşında bir druid kalsa (biz; rogue warrior, retardin) sadece o druidi öldürmek yaklaşık bir on beş dakika sürebiliyor. Bir çok kişinin söylediği gibi
    quote:

    pre tbc pvp = skill
    tbc pvp = resillience


    Karşı takımda olası bir ventrillo konuşması;

    quote:

    Takım arkadaşı: Hey drood, durumlar nasıl orada? Yardıma ihtiyacın var mı rogue/warr/retardin için?
    Resto Druid: Hiç zahmet etme. (Moonfire cast edilir alayına tekrar thorns atılır ve ayı formuna geçip afk olunur.)



    Ayrıca araştırmam sırasında şöyle bir şey daha rastlamıştım;
    Crit = Şans Resilience = Daha az şans = Pvpde daha az şans = daha fazla skill ? Benim gözlemlediğim ve okuduğum örneklerde olduğu gibi artık pvp sadece resilience ve los abuse ile sınırlı görünüyor.

    Resilience in Woltk'da kalkmasını kimler ister?
    Warriorlar, roguelar, hunterlar ve mageler (kesinlikle) fakat druid,paladin,priest, (büyük ihtimalle) warlock ve shamanlar istemeyecektir bununda tek sebebi Resilience diğer classlara göre cc zayıf olan ve healer sınıflarını inanılmaz derecede korumakta, resilience belki iyi olabilir fakat bir şekilde düşmesi dengelenmesi gerekli.

    Peki, neden kaldırılması isteniliyor bu kadar Resiliencein?
    Resilience tamamıyla crit tabanlı sınıfların adeta sonunu getirdi, örneğin bir fire mage %30 crit ile belki destanlar yazacak iken simdi arenalarda magelerin tek yaptığı ice lance ice lance ice lance frost nova ice lance.. Kimine sorsanız tabii pre-tbc öncesi oyun inanılmaz banaldı ap pyro pom pyro seklindeydi fakat simdi daha bir acınası durumda. (bu arada bir dipnot mageim var fakat su an aktif olarak oynamıyorum.)

    Belki Pre-Tbc'de savaşlar bu kadar uzun sürmüyordu fakat şu an full brutal bir ekiple gireceğiniz maç çok daha kısa sürecektir ve ayrıca oyunun tabanı sadece los abuse (bilmeyenler için Line of sight olayı). Söylediğim gibi Pre-Tbc öncesi belki mavi itemları olan ve oynamayı bilen biri full t1/t2 ya da fazlasını giyen bir oyuncu yenmesi oyuna ayrı bir zevk katıyordu bir nebzede olsa hareketlilik getiriyordu. Fakat simdi full t5/t6 giyen bir oyuncu sırf karşısında ki oyuncunun 400ün üzerinde bir resiliencei var diye yenilmesi resiliencei olan oyuncuyu daha mı iyi pvper yapıyor?

    Arena konusunu neresinden tutsam bir şeyler yazacak olsam elimde kalıyor. Pre-tbc de millet gerçekten çok enteresan speccler yapabiliyordu, sağdan soldan bulduğu craftladığı itemlarla bir karma çıkarabiliyordu, bir warlock sl\sl olmak yerine ne bilim destruction gidebiliyor ya da ne bileyim tutup 51 puanı yatırıp demonic olabiliyordu. Fakat şimdi öyle garip şablonlara oturdu ki oyun. Şu an, hemen hiç durmayıp wowarmory den istediğiniz battlegroundun ilk 10una hatta 20sine baktığınızda specler hemen hemen 33/28 arms, 17/0/44 frost, 24/38/0 SL/SL, etc. Olacaktır. İtem desen herkes şuan bir çok kişi s2 hero durumunda ya da buna eklediği bir kaç brutalı ile dolaşıyor. Düşünsenize yüz bin tane aynı spec aynı itemi giyen oyuncu.. Skille pek gerek yok resilience sizi yeterince koruyacaktır.

    Son olarak söyleyeceğim şu ki bence resilience şu ana kadar wowa eklenmiş en kötü stat. Kaldırılacağını sanmıyorum çünkü forumlarda konuşulanlara göre kaldırılsa bile millet Wotlk'da s4lerini giyip yinede o şekilde gireceklerini söylüyorlar, ayrıca hiç bir yerde blue postta görmedim bu konuda.

    Ps: Çok uzun yazdım muhakkak kelime ve anlatım hataları olmuştur. Kısaca bu ilk ve uzun yazımda resilience in wowu "benim" açımdan ne hale getirdiğini paylaşmak istedim, muhakkak farklı düşünenlerde vardır, resilience olmayan bir oyuncunun 5-6saniye içerisinde yok edileceğini söyleyecek olanlarda vardır. Aslında onların problemi resiliencein olmaması değil üstlerinde doğru düzgün bir item olmaması daha lvl70 olalı bir kaç saatin olmasıdır yoksa resilience olup olmaması değil.

    Bir kaç kaynak :
    Resilience - Wowwiki
    Resilience in Wotlk







  • Üzgünüm ama resilance bu oyuna taktiği, oyun kurgusunu getiren şeydir. Eskiden 20-30 saniye süren PvP kapışmaları 3v3 turnuvasında 12-15 dakikaya kadar çıkmıştı. Ki gerçek PvP budur, classınız her özelliğini sonuna kadar kullanır, her CD'sini bekleme-kullanma- sıfırlama gibi olaylarıda katınca binlerce varyasyon yapabilirsin.

    En güzel PvP kısa olan değildir tam tersine uzun olandır. Yoksa ilk nüken kazanacak olduktan sonra işin büyük kısmı şansa bakar. O gün kim şanslı ise o kazanır. Bunun adıda PvP olmaz.

    Şuan Betada PvP combatlar tıpkı Pre-TBC gibi çok kısa sürüyor, çünkü her sınıfın damage değerleri baya bir arttırılmış ve ne olduğunu söyliyeyeim. Tüm gerçek PvP'ciler isyanlarda, bu sürelerin uzaması gerek, asıl bu oyunu kısa sürer PvP bitirir. Son 1.5 yılda (yani resilance oyunda aktif olmaya başladığından beri) WoW PvP alemenin en çok turnuva başvurusu alan oyunu oldu. En baba firmalar sponsor desteği verdi, en projosyonel PvP takıpları WoW'a geçti.

    Resilance'sız PvP sadece penaltı atışlarından oluşan bir futbol maçına benzer. Çatkapı sporun kalecisi o gün gününde ve şanslı diye dünya şampiyonu bile olabilir.

    Resilance PvP'ye kalite getirmiştir. Saçma sapan 5x POM pyrocu mage takımlarının 1900'ü bile geçememesini sağlayanda budur. Her kimki taktik - kabiliyet - aylarca yapılan antraman - takım oyunu gibi kavramları sevmez, onlar şansa inanır ve resilancedan nefret eder.




  • artık şunu kabul etmek gerek ,wow da iki çeşit gear var 'pvp ve pve gear' .pvp yapcaksan resillence+hp gearını ,pve yapcaksan hit rat.+ ap(veya spell dam)+ haste gearını giycen.adamların böyle yapmasının nedeni insanların oyuna daha fazla zaman ayırmalarını sağlamak galiba ,yani bende tier 256 gear var gideyim arena yapayım diyemiyeceksin zaman harcayıp gidip honor kascan bilmem ne yapacan pvp gear toplıcan falan gibi bişey yoksa hayatında kara görmemiş gününü av de mal mal gezerek geçiren birinden fena dayak yersin.(mesela çatkapı sporun kalecisinden)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz350 -- 16 Eylül 2008; 15:15:34 >
  • Her horoz kendi çöplüğünde öter. Adam hayatında karazhan görmişse ondan dayak yiyende yüksek ihtimal hayatında arena görmemiştir. Sen PvE kısmında günlerce uğraşıp set alıp sonra o setle oyunun her alanında başarılı olamassın. Gideceksin paşa paşa PvP seti kasacaksın.

    Ancak sorun sadece resilance'da değil. TBC öncesi aranelar olsaydı asıl sorunu görürdünüz. Full set toplamışsınız oyunu su gibi oynuyorsunuz. Sonra karşınıza 2 mage geliyor, önce birinize Arcane power+POM+2xPyro+2xFireblast geliyor ölüyorsunuz., sonra diğeriniz 2 mage karşısında ister istemez kaybediyor. Şimdi nerde taktik, hani kabiliyet, nerde aylarca yapılan antreman vs vs.

    bu haldeki WoW'u gördük zaten zamanında PvP turnuvalarının en sallanmayan oyunu idi. Şimdi dünya PvP'sinde nerde o zaman nerdeydi. Bunu sağlayan taktik oynanışa imkan veren resilancedır.
  • Taktik antrenman ya da takım oyunun bence resilience ile hiç bir alakası yok. Yani resilience olmadan önce taktik antrenman ya da takım oyunu olmadan pvp yapılamadığını mı söylüyorsunuz? Resiliencein kabiliyet açısından oyuna katkısı üstünde başında bir takım itemlar olupta hiç bir şey yapıpta ölmemekten mi geçmekte? Yani bunun neresi taktik neresi antrenman gerektiriyor ya da nasıl bir takım oyunu gerekiyor bunun için ? Eğer blizzard oyuna resilience gibi bir stat eklemek yerine itemlera daha fazla stamina eklemiş olsaydı yine bu dediğiniz olurdu. Sizin söylediğiniz pom pyrocu mageler konusuna katılıyorum fakat bu mage pom pyro yapmıyorsa şimdide yaptıgı nova frost bolt ice lance spealsteal summon elemental nova icelance. Yine bir fark yok, yani bu görünenlerin hiç biri takım oyunu y ada antrenman falan gerektirmiyor, kabiliyeti söylemiyorum bile. Sanıyorum tbc öncesi ya oyunu oynamadınız ya da yeterince pvp yapmadınız, benim demek istediğim yukarıdaki quote da yazdığım gibi tbc öncesi o zamanın en iyi dediğimiz itemlarını alan t1/t2 leri dizmiş biri eğer ne yapacağını bilmiyorsa ya da oynamayı bilmiyorsa sınıfını tanımıyorsa maçı çok rahatlıkla kaybedebiliyordu. Ben bu oyunu oynamaya ara verdiğim sıralarda (yaklaşık 4-5 ay önce) ev arkadaşım 5vs5 takımında gold ile milleti boostluyorlardı, maçlarını izlerdim o sıralar daha yeni yeni millet s1 s2 alırken bunların üstü full s3 olduğundan dotları atıp sırf milleti "uyuz" etmek niyetine arenanın ortasında oturduğunu, adeta milletle dalga geçtiğini hatırlarım. Ayrıca belirteyim takımda her zaman bir s1 (ya da daha kötü) hero olurdu boost için. Karşı takım buna vursa ne olucak ki ? Vursa kaç vurucak ? Eğer buysa takım oyunu eğer buysa antrenman gerektiren oyun, resilience gerçekten çok iyi bir şey olmalı.




  • Madem bir 2x pyro dan yenilecek damage bu kadar problem o zaman verilmemeli bu kadar crit pvp itemlarına, ya da bir şekilde en büyük problem buysa nerflenebilirdi. Ilk mesajımda dediğim gibi kimi sınıflar (özellikle cc zayıf olan) memnun durumdan çünkü onların işi her zamankinden farksız, combat 20dakikada sürse 40 dakikada sürse bir şekilde (bir de druidse) uça kaça healini atacak ama crit tabanlı (mage,rogue,druid,hunter etc.) sınıfların bundan ne denli etkilendiğini hiçe sayılmamalı. Ben demiyorum adam pve yapıp aldığı itemlarla gidip pvp yapan adamı yensin, herkesin sarfettiği bir efor var ve o eforun karsılıgı her zaman aynı olmayabilir adamlar ayırdılarsa pve pvp diye farklılık olabilir ama brutal giymis bir adamla t6 giymis bir adam 100 maç yapsa kaçını t6 giymiş bir adam kazanır ya da hiç bir maçı kazanabilir mi ? Bununda tek sebebi "bence" resilience. Ben iki set aynı olsun t6 giyende kazanabilsin demiyorum ama aradaki uçurum bu kadar derin olmalalı en azından skill nedir bir hatırlayalım, t6 giyen adam bir yerlerinide yırtsa herhalde sonuc degismez. Simdi oyle ama işte adam pvp kasmıs biri pve diyorsun, ben bu ayrımın sadece bir stat yuzunden degismesini anlayamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rogen -- 16 Eylül 2008; 15:33:49 >




  • Her classın 3 adet talent ağacının üçüylede hem pvp hem pve yapılabiliyor. Ama durum şuki bazı specler pvp ye bazılarıda pve ye daha uygun. 1,5 yıl warlock oynadım. 0/21/40 specle pvp yapılamazmı? Elbette yapılır. Ama bir 24/37/0 gibi hem dmg hem survive gibi bir talent varken seçimi tercih edilmez. Keza 24/37 talentle raide giren lockta çok gördüm. Ama uygun crit ve hiti olan bir lock raidde 0/21/40 tercih eder. Bu kadar fazla parametrenin olduğu bir oyunda bazı speclerin, kullanıldığı yere göre diğerlerinin önüne geçmesi bence normal çünkü kolay kolay böyle bir denge tam olarak kurulamaz.(her class her talent ağacı ile hem pvp hem pve yapabilsin, aynı zamandada diğer classlara bariz bir üstünlüğü olmasın, hepsi ayarında olsun.).Dengeler o kadar hassaski bir ırkı azcık bufflasan arkasından başka sınıflara buff ihtiyacı doğuyor. Ondan sonra başkasını ve yeni yeni patchler geliyor.
    O yüzden ben pvp veya pve de 1-2 tip spec kullanılmasının o kadarda sorun olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Her sınıf her specle pvp yada pve yapıyor ama hepsinde istediği verimi alamıyor.Bununda zaten böyle olması isteniyor.
    Arenanın ise, bu oyunu oynamak isteyipte çok fazla vakit bulamayanlar için, epiclerdende geri kalıp oyundan soğumasın diye çıkarıldığını düşünüyorum. Raidler haftanın en az 3 günü tüm akşamı alabiliyor. Bg’ler çok kolay. Yensende yenilsende honorunu ve markını alıyorsun. Ama arenada haftada 10 maç yapıp iyi oynayıp iyi en iyi pvp item sahibi olabiliyorsun. Zaten oyuna az vakit ayıranlar pve ile işi olmayanlar.(Kendimden biliyorum) Onlarda arenadan itemleri toplayıp oyunun pvp tadında üyeliklerini devam ettiriyorlar. En azından benim düşüncem bu yönde.
    Aslında bu yazdıklarımda resilience nin neden gerekli olduğunu bir miktar açıklıyor. Bazıları raidlerden nolife full epic çekip ortalığı dağıtabilirken, haftada 10-20 saat girebilenlerin böle bir şansı hiç olmuyor. Bunun sonucundada Blizz, arkadaşım madem pve de kazandın günlerini gecelerini verdin, pve de harca diyor. İyi oynayabilen ama oyuna az vakit ayıran, pvp itemleri dizmiş oyuncularada bulaşma onlarıda resilience koruyor diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eudimonia -- 16 Eylül 2008; 15:37:12 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Skill cooldown süreleri
    15 yıl önce açıldı
    Critical Artıran Stone
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • O zaman sizin düşüncenize göre bu olay tamamen "duygusal". Yani tamamiyle ticari bir şey. Biraz araştırdım turnuvalar ne denli tutuluyor ne denli sponsoru var aslında pek bir şey bulamadım, yalnış yere bakıyor olabilirim bu konuda da belki bilgiye ihtiyacım var. Bence tüm sınıflar tekrar elden geçip düzenlenebilirdi daha farklı bir şeyler yapılabilirdi pvp için. Sadece bir stat getirip onunla birlikte alınan damagei %25 kadar düşüren bir şeyin bir anda herkesin olmazsa olmazı olması bence içler acısı. Diğer türlüde pvp yapılırdı diğer türlüde takım oyunu olurdu diğer türlüde taktik olurdu. Belki denildiği (eğer bu şekilde kalsa) bazı sınıflar bir takım abilityleri (pom pyro gibi) çok çabukça yok edebilirdi fakat demek istediğim gelmesi gereken resilience değildi, bu başka bir şekilde de çözülebilirdi. Stamina ile çözülebilirdi, critlerin düşmesiyle çözülebilirdi ya da resiliencein bu kadar etkili olmamasıyla çözülebilirdi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rogen

    O zaman sizin düşüncenize göre bu olay tamamen "duygusal". Yani tamamiyle ticari bir şey. Biraz araştırdım turnuvalar ne denli tutuluyor ne denli sponsoru var aslında pek bir şey bulamadım, yalnış yere bakıyor olabilirim bu konuda da belki bilgiye ihtiyacım var. Bence tüm sınıflar tekrar elden geçip düzenlenebilirdi daha farklı bir şeyler yapılabilirdi pvp için. Sadece bir stat getirip onunla birlikte alınan damagei %25 kadar düşüren bir şeyin bir anda herkesin olmazsa olmazı olması bence içler acısı. Diğer türlüde pvp yapılırdı diğer türlüde takım oyunu olurdu diğer türlüde taktik olurdu. Belki denildiği (eğer bu şekilde kalsa) bazı sınıflar bir takım abilityleri (pom pyro gibi) çok çabukça yok edebilirdi fakat demek istediğim gelmesi gereken resilience değildi, bu başka bir şekilde de çözülebilirdi. Stamina ile çözülebilirdi, critlerin düşmesiyle çözülebilirdi ya da resiliencein bu kadar etkili olmamasıyla çözülebilirdi.


    O kadar kolay değil işte o ayarlamaları yapmak. Bazı sınıflar pyro’yu yok edecek, bazısı shadow bolt abzorve edecek, bazısı dot’ları az alacak, bazısı mele attackları savuşturacak.Onlarca yeni patch getirir.
    Staminayı artır, crit ratingi düşürde olmuyor maalesef. İtem bulmak sorununu ortadan kaldırmıyor bu olay.Tamamen ticari olduğunu ve oyuna az vakit harcayanları kaçırmamak için yapıldığını savunuyorum. Bu adamlar zaten oyuna az giriyorlar, raidlere katılamıyorlar, item istekleri var, raidlerde full set dizenlere ezilmemeleri lazım, bunlar arasındada iyi olanlarla kötü olanları ayırmak lazım(personal-team rating). Al sana arena, al sana resilience.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eudimonia -- 16 Eylül 2008; 16:17:04 >




  • Evet, şahsen ben TBC öncesi oynarken bi naxxramas gear lı bi rog un ambush backstap yaparak kill almasını çok skilled buluyodum?!

    Şu anki pvp sistemi eskisine göre kat kat daha iyi ... Oynayamıyorsanız sisteme laf atmayın...



    Ayrıca arenada atıyorum bir warlock / rog geliyor, resmen komik bi şekilde oynuyolar ve rahat alıyosunuz, başka bi warlock / rog geliyo onlar da sizi aşırı rahat alıyor. Yani şu anki pvp sistemi 90% oyuncuya bakıyor. Eskiden PvPden anlayan adam sayısı azdı. oyunu az çok bilen biri herkesi ipe dizerdi. Şimdi ki sistemde ise herkes oyuna hakim, ama çok daha iyi hakim olanları farketmek de zor değil arenada ...


    Alttaki arkadaş resist e değinmiş, resist şanstır ya :) tamamen... yapacak bişey yok ona. :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Basar -- 16 Eylül 2008; 16:23:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Basar

    Evet, şahsen ben TBC öncesi oynarken bi naxxramas gear lı bi rog un ambush backstap yaparak kill almasını çok skilled buluyodum?!

    Şu anki pvp sistemi eskisine göre kat kat daha iyi ... Oynayamıyorsanız sisteme laf atmayın


    katılıyorum

    resilence bu oyunun geleceğini kurtarmıştır
  • bu oyunda bildiğimiz resilenceden ziyade bence en çok düzeltilmesi gereken konu uzun süreli cd si olan skillerin resist geçmesi.

    mesela bi lock fear attığında resist geçerse adam dönüp tekrar atabilior.ama bi retri paladin o locka 1dk cd si olan stunu vurduğunda resist geçerse duel orda bitiyor zaten.bu sadece aklıma gelen bi örnekti bunun gibi birçoğu söylenebilir.

    arenada rogueyle 1v1 kaldığımı varsayıyorum.adam healing reduce stun filan derken onunda benimde hpmiz %30da.ben stun skilime güveniyorum.orda stun resist geçtiğinde anında yerdeyim.yani bu rogue bu durumda benden daha iyi olduğu içinmi kesmiş oluyor beni.nedir bu yani skillmidir oyunculukmudur?

    yani bu resist geçme olayı skilled oyunculuğa darbe vuruyor bence.buna en büyük ve mantıklı çözüm belirli dakikanın yada saniyenin üzerinde cd si olan skillerin resist geçme olasılığının kaldırılması olabilir gibi geliyor.




  • PVE serverlarında PVP, PVP serverlarında da PVE yaptırmayacaklar iş bitecek...O zaman kimse kimseye özenmez...Nasıl olsa aynı gearla hem pvp hemde pve yapamıyorsunuz..Hepten kaldırın olsun bitsin...Pre TBC çok daha derli toplu idi...İşin içinden kendileri de çıkamaz oldular...Hem crit veriyorsun herbir itema daha sonrada onun notrunu veriyorsun aynı itema..Bari ikisini aynı yere verme..Resilence giden adam crit vuramasın..Crit giden adamda da Resilence olmasın...Millet seçsin...Dps gidecekler critte abarsın..Healerlarda resilence e abansınlar...Ama healer kafası atınca offansif özelliklerde crit yapamasın...

    5 kişi 1 druidi kesemiyorsa bu oyunda dinamik filan kalmamıştır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BLoWeR -- 16 Eylül 2008; 16:28:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eudimonia

    Her classın 3 adet talent ağacının üçüylede hem pvp hem pve yapılabiliyor. Ama durum şuki bazı specler pvp ye bazılarıda pve ye daha uygun. 1,5 yıl warlock oynadım. 0/21/40 specle pvp yapılamazmı? Elbette yapılır. Ama bir 24/37/0 gibi hem dmg hem survive gibi bir talent varken seçimi tercih edilmez. Keza 24/37 talentle raide giren lockta çok gördüm. Ama uygun crit ve hiti olan bir lock raidde 0/21/40 tercih eder. Bu kadar fazla parametrenin olduğu bir oyunda bazı speclerin, kullanıldığı yere göre diğerlerinin önüne geçmesi bence normal çünkü kolay kolay böyle bir denge tam olarak kurulamaz.(her class her talent ağacı ile hem pvp hem pve yapabilsin, aynı zamandada diğer classlara bariz bir üstünlüğü olmasın, hepsi ayarında olsun.).Dengeler o kadar hassaski bir ırkı azcık bufflasan arkasından başka sınıflara buff ihtiyacı doğuyor. Ondan sonra başkasını ve yeni yeni patchler geliyor.
    O yüzden ben pvp veya pve de 1-2 tip spec kullanılmasının o kadarda sorun olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Her sınıf her specle pvp yada pve yapıyor ama hepsinde istediği verimi alamıyor.Bununda zaten böyle olması isteniyor.
    Arenanın ise, bu oyunu oynamak isteyipte çok fazla vakit bulamayanlar için, epiclerdende geri kalıp oyundan soğumasın diye çıkarıldığını düşünüyorum. Raidler haftanın en az 3 günü tüm akşamı alabiliyor. Bg’ler çok kolay. Yensende yenilsende honorunu ve markını alıyorsun. Ama arenada haftada 10 maç yapıp iyi oynayıp iyi en iyi pvp item sahibi olabiliyorsun. Zaten oyuna az vakit ayıranlar pve ile işi olmayanlar.(Kendimden biliyorum) Onlarda arenadan itemleri toplayıp oyunun pvp tadında üyeliklerini devam ettiriyorlar. En azından benim düşüncem bu yönde.
    Aslında bu yazdıklarımda resilience nin neden gerekli olduğunu bir miktar açıklıyor. Bazıları raidlerden nolife full epic çekip ortalığı dağıtabilirken, haftada 10-20 saat girebilenlerin böle bir şansı hiç olmuyor. Bunun sonucundada Blizz, arkadaşım madem pve de kazandın günlerini gecelerini verdin, pve de harca diyor. İyi oynayabilen ama oyuna az vakit ayıran, pvp itemleri dizmiş oyuncularada bulaşma onlarıda resilience koruyor diyor.



    Kesinlikle son cümlenin altına imzamı atarım,işten 8 de geliyorum,evlilik hazırlıkları var bi yandan eşya falan,hadi beni alın bir raid e desem olurmu,6 gün oyuna giremediğim oluyor.
    Eskisi gibi olsa bende hesabı iptal ettirmiştim şu an çoktan,adam full t4 dizmiş,senin üstün full yeşil item,vurduğun zaman adamı gıdıklamıyor bile.Ama şimdi inceden arena yapıyorum bir kaç arkadaş 30 lu yaşlarda ben gibi,puanlar birikiyor ayda tek item çıtırından keyfimize bakıyoruz.
    Ve emin olun oyun içinde ben ve benim gibi o kadar çok kişi varki,akşam eve işten gelince 2 bg veya arena yapıp stres atan.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RockmaN1985

    bu oyunda bildiğimiz resilenceden ziyade bence en çok düzeltilmesi gereken konu uzun süreli cd si olan skillerin resist geçmesi.

    mesela bi lock fear attığında resist geçerse adam dönüp tekrar atabilior.ama bi retri paladin o locka 1dk cd si olan stunu vurduğunda resist geçerse duel orda bitiyor zaten.bu sadece aklıma gelen bi örnekti bunun gibi birçoğu söylenebilir.

    arenada rogueyle 1v1 kaldığımı varsayıyorum.adam healing reduce stun filan derken onunda benimde hpmiz %30da.ben stun skilime güveniyorum.orda stun resist geçtiğinde anında yerdeyim.yani bu rogue bu durumda benden daha iyi olduğu içinmi kesmiş oluyor beni.nedir bu yani skillmidir oyunculukmudur?

    yani bu resist geçme olayı skilled oyunculuğa darbe vuruyor bence.buna en büyük ve mantıklı çözüm belirli dakikanın yada saniyenin üzerinde cd si olan skillerin resist geçme olasılığının kaldırılması olabilir gibi geliyor.




    Bir warlockun fearı resist çekerse o lock %80 ölü locktur . Dmg alırken fear atma süresi 2 katına çıkiyor. Birde 2. için vakit harcayana kadar ohoooooo.../byebyelock
    Rogue içinde adamın zaten base skillerinden biri stun yapmak. Stun yapmadan plate armorlarımı kessin? fitir fitir kaçan, ışınlanan, dotlayan clotlarımı yakalasın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eudimonia -- 16 Eylül 2008; 16:27:37 >




  • Söyledğin ve örnek verdiğin durumlar tamamen 1800- ratinglerde dönen arenelar. Ki WoW'da 2200 ratingin altındaki hiçbir takıma PvP'ci olarak bakılmaz. Onlar casuel ortamda takılan adamlardır. 2200 ratingte bırakın öyle dotlayıp dalga geçmeyi, en saçma setuplar bile kan kusturur adama ve o zaman görürsün taktik nedir, antreman sana ne katar vs'yi.

    Dahası bir örnek verirken S1 ile S3'lü adamı kıyaslıyorsan o örneği hiç verme daha iyi. Eski durumdada Naxx itemli bir adamla MC itemli birini kıyasla o zaman.

    Şuan resilance WoW PvP'sinin temel taşıdır, bırakın vazgeçilmesini tam tersine el üstünde tutulmaktadır. WoW PvP'sini adam eden şeydir, işi harala güreleden takım oyununa dönüştürende budur.

    Ve evet WoW öncesi PvP tamamen şansa dayalı bir sistemde, Serverın en ses getiren premadelerini sırf benim şansım tuttu 2-3 arka arkaya resist aldık diye yendiğimizi bilirim. Adamlar aylardır bir arada oynuyor saçma sapan bir ballıya kaybediyorlar oyunu. Hele hele küçük grupların karşılaşmasında taktik falan tamamen ortadan kalkıyordu, tek bir büyünün resistlemesi, tek bir skillin miss geçmesi işi bitiriyordu

    Sırf bu tarz sorunlardan dolayı blizzard oyunda bulunan Spellerin %1 ihtimalle miss şansını bile kaldırdı. Artık yeterli hit ile %100 spell hite ulaşılabilmekte. Gene aynı mantıkla artık yavaşlatma etkileri miss geçmeyecek, sizin talent + itemlerinize göre sadece süresi kısalacak, silance miss geçmeyecek sadece süresi kısalacak gibi şeyler ekliyorlar oyuna. Amaç şans faktörünü tamamen ortadan kaldırmak. Gerçek PvP böyle olur, ballıların saç baş yoldurması ile olmaz PvP.
    Edit : ben yazı yazarken herkez resistten bahsetmiş, biraz tesadüf olmuş ama burası önem kazanmış yazının.

    Birde sanki PvP yapan sadece 1 kişide resilance varmış gibi yazma yazılarını. Sende olmayabilir ama tüm PvP'ciler 300-400+ resilance ile oynuyor. Yani adamı sadece resilanceı var diye öldüremiyorsan bu senin item eksikliğinden kaynaklanıyor. Verdiğin tüm örnekleri eşit item seviyesi için ver. Resilance'ı kötülerken adamda 400 resilance sende 0 resilance idiye cümleye başlarsan cümlenin gerisi anlamını kaybediyor. Aynı mantıkla senin dediğin gibi HP arttırlsa bu seferde adamda 20k HP bende 5k HP böyle PvP olmazmı diyeceksin.

    T6 giymiş adam tek maç kazanırsa zaten sistem çökmüş demektir. Sen niye T6 ile PvP yapıyorsun sabah akşam PvP yaparak toplamış adamınki emek değilmi, o adam S4 setle gidip sunwell yapabiliyormu? Aradaki uçurum o kadar büyük işte, S4 setle adam sunwellde tek boss kesemiyorsa sende T6 ile S4 giymiş tek adam kesememelisin.

    Tekrar söylüyorum şuan WoW PvP'si ile tek önemli sıkıntı Betadaki combatların kısa sürmesi bunun sonuçundada şansın gene ön plana çıkmasıdır. Blizzard bunu çözmesse PvP turnuva krallığını warhammera kaptırır ve babayı alır. Acil bunu çözüp gene 8-10-15 dakika süren 3v3 ve 5v5 maçlarını geri getirmeli. Şu an yakın turnuvalar level 70 yapılacak ama baharda hala level 70 turnuva yapamaz, bu işi çözmesse ve baharda yapılan bir turnuva fyarı finali-finali 30 saniye sürerse bütün sponsor desteğini kaybeder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saphrenia -- 16 Eylül 2008; 16:33:43 >




  • Ascent, Aspire tarzı wow private serverlarında ressilence çalışmıyor. =) boşuna burdan sitem etmeyin blizzardın burdaki birini bırakın kendi forumundaki yazıları umursadığını pek sanmıyorum.

    Gidin private oynayın o zaman napalım ama değilmi yabancı privateleri özellikle tercih etmenizi öneririm en azından orjinalde gördüğünüz 10k latencyleri görmezsiniz. WOLTK çıkana kadar oyalanın bu kadar zor değil.
  • Ona RNG diyolar Rockman :) Wotlkla blizz stun resist gibi talentleri değiştirdi tamamen zaten. Talentler resist yerine süresini azaltıcak debuffun. Macestunda tamamen kaldırıldı.
    İyi güzel olduda benim tek derdim kardeşim bunu melee sınıflara yaptın casterlere niye yapmadın ? Priestte hala blackout magede hala frostbite/impact gibi tamemen RNG ye bağlı talentler hala olduğu gibi duruyor.
    Warrior mageye mace ile stun atamicak ama mageye vuran warrior freeze olcaksa bence burda bir yanlışlık var. Umarım diğer RNG talentleride elden geçirilir.

    @Rogen

    Pre-TBC de skill filan yoktu ya HW olan warrior rogu priesti saniyeler içinde yere seriyordu :)

    yada Saphrenia nin dediği gibi 2 pyro mage olurdu 2vde sürekli.

    Şimdi taktik yok diyorsan oyunda turnuvaları kaçırma canlı yayın olarak gösteriyorlar yada warcraftmoviesten ciddi 3v / 5v videoları seyret. CC lerin nasıl yapıldığı silencenin fearların nasıl bir zamanlama ile kullanıldığı gör derim. Hatta ben sana bir video örneği vereyim 3v ve 3 kişi birden frapslamışlar.


    quote:

    Very Last Hope – Dazz, Tharbad, Tradix – 3 dps 3vs3~2300 Rating

     Resilience

    Tharbad,Tradix serverler kesinlikle kaçırmasın 4/4 lük video mutlaka inidirin arşivinizde bulunsun :)

    3 farklı oyuncunun görüş açısıyla yapılmış yani 3ü birden frasplamışlar. Zoomlar,geri sarıp oynat uğuuurcumlar vs vs. Bu almanlar hakkaten pvp videosu nasıl yapılır çok iyi biliyor
    Bu kadar uğraşılmış videoyu pvp sever olarak indirmek lazım ayda yılda çıkar böyle emek verilmiş işler.


    benim yada başkasının oyunun pvpsinde sevmediği yönler mutlaka olacaktır gerçekten çoook fazla class/spec/combo oyunda denge kurmak kolay bir iş değil.

    Son edit : Blizzard arena/resilliance sistemi ile grup pvpsini çok geliştirmiştir. Yine yukarda verdiğim videoda o 3 kişinin bir şiir gibi beraber, uyumlu oynadığını görebilirsiniz. Yüksek rating hedeflendiğinde 2vde o kadar belli olmasada( bir class diğer classı taşıyabiliyor) 3v ve 5vde bu uyum sağlanamadan hedefe ulaşılamıyor. Hakkaten o kadar zevkli karşılaşmalar oluyoki vaybe diyorsunuz bitince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reahax -- 16 Eylül 2008; 17:09:18 >




  • Ben bu video yu oynatamadım,açıklarmısın nasıl indiriyoruz veya izliyoruz.teşekkürler.
  • Tabi,

    Filefront linkine tıklıyoruz ilk iş olarak(download olan, oynat genelde çalışmıyor)

    Filefronta girince ordada downloada basıyoruz.

    Problem çıkarsa aşşağıdaki resimdeki ekran gelene kadar (10-30 sn aralıklarla) download linkine sabırlı bir şekilde basmaya devam ediyoruz :)

     Resilience

    Bu ekrana geldiğimizde problemin büyük kısmını aşmış oluyoruz. Yapmamız gereken tek şey downloada düşene kadar beklemek. Kendisi 10 sn aralıklarla download yapmayı deniyor.
    Eğer firefox kullanıyorsanız(IE de oluomu bilmiyorum) bilgisayar başında olmasınızda download kutucuğu gelince kendisi downloada başlıyor, bilgisayar başına gelip download dediğinizde önceden download ettiği yerleri hızlı birşekilde geçiyor.

    Not: resimdeki ekranda birkaç dakika beklediği olabiliyor sabırlı birşekilde bekleyin yada başka işlerle uğraşın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reahax -- 16 Eylül 2008; 17:33:42 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.