Şimdi Ara

Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
33
Favori
8.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
89 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba ,


    Eskiden render dediğimiz olay, bir maddi karşılık ile yapılırdı. Yani eskiden birisi render alıyorum deseydi, mutlaka bir şekilde ücreti mukabilinde bu işi yapıyor olurdu. Son dönemelrde ise küçüğünden büyüğüne , özellikle video işleme noktasında herkes bir şekilde render yapıyor. Kimisi para kazanmak için yapıyor kimisi ise sadece kendisi için, yani artık sadece iş için render yapılmıyor. Forumda sık sık bu tip konular gördüğümden ve bilgi kirliliğinin önüne geçmek, daha bilinçli sistemler tercih edilmesine belki bir faydası olması açısından böyle bir konu açıp tecrübelerimi aktarmaya karar verdim. Umarım birilerinin işine yarar, en azından sistem tavsiyesi yapan arkadaşlarda daha iyi çözümleme yapmış olur. Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ? 


    Şöyle başlayalım ,


    Render Nedir ?


    Genel anlamda, bir bilgisayar uygulamasıyla , 2D yada 3D verilerin yada hali hazırda bir cihaz ile verileştirilmiş görüntülerin , gerek üzerinde bazı değişiklikler yapılmasına gerekse baştan bir görsel kayıt çıktısı oluşturulmasına render diyoruz. Yani üzerinde çalıştığımız dosyanın final hali. Şimdi direk render diyince burada ciddi bir yanlışa düşülüyor, bu render kısmı dediğim gibi bir çalışmadaki en son nokta ve final bölümünden önce bu işin giriş gelişme kısmı da var. Öncelikle bir çalışma yapılması gerekiyor ki aslında çalışmayı yapan kişinin esas uğraştığı bölüm burası oluyor. Render butonuna bastıktan sonra gidip çayınızı kahvenizi alıp , diğer işlerinizle uğraşabilirsiniz. Bu sebeple aslında render kısmı en önemsiz kısım.


    Render için nasıl bilgisayarlar alınmalı ?


    Arkadaşlar, render için bilgisayar toplama denilince , iş profesyonelleri bunu çok başka anlar. Forumda anlaşılan ise bambaşka. Yani amaç ve kullanımları iyi belirlemek lazım. Yanlışa düşülen en sıkıntılı diğer bölümde burası. Meslek profesyonelleri yani bu işlerden maddi gelir elde eden kişiler , final verisine ( render ile oluşturulan görsel çıktıya ) çabuk ulaşmak isterler. Bu sebeple çoklu işlem gücü yüksek sistem toplarlar. Buda işlemin daha hızlı biteceği için diğer bir işin de daha hızlı çıkmasına böylece sistem üzerinden daha fazla para kazanmasına yarar. Ama standart bir ev kullanıcı , sistemiyle günde 15-20 saat render almıyorsa, ayda belki maksimum 10 kere render alıp bunun içinde sistem başında ağaç olmuyorsa, sistemlerdeki özellikle işlemcilere aşırı yüklenmeye hiç gerek yok.


    Bende uzun zamandır görselleştirme ve mimari tasarımlar ile uğraştığım için, renderimizin yetişmediği hiç olmadı. Şöyle söyleyeyim, siz bu işten para da kazanıyor olsanız, üst düzey bir firma değilseniz aslında öyle render için 80-100 çekirdekli sistemlere gerçekten ihtiyacınız yok. Para bolsa oraya birşey diyemem en iyisini alın ama abartıldığı gibi bir durum sözkonusu değil. Ben paramı bu işten kazanıyorum ve kullandığım 3900X 30 günün maksimum 1 gününde %100 çalışıyordur. 29 Gün boyunca yatıyor en fazla CS:GO akşamları. ( Bu arada olgun yağuşuklu bir DH ekibi kuramadık daha Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?  )


    Şimdi diğer bir hususa değinelim, bu render dediğimiz görüntü oluşturma işlemini sadece işlemci mi yapıyor ? Hayır arkadaşlar. Sistemde CPU yada GPU istediğiniz görüntüyü size oluşturabilir ama uygulamanın desteği var ise. Kimi yazılımda GPU kimi yazılımda CPU daha başarılı sonuçlar alıyor. Bu sebeple burada tercih size kalmış oluyor ama özellikle 2D ve 3D görselleştirme ile uğraşacaklar için söylüyorum ( Genel olarak mimari yada mühendislik alanı ile alakalı tasarımlar ) , orta üst seviye bir ekran kartına kesinlikle ihtiyacınız var. Peki ekran kartı ile render almıyoruz madem hepsi bir değil mi ? Kimi uygulamada hepsi bir ama genel olarak uygulamaların çok büyük bir kısmı , viewport dediğimiz çalışma alanında, geometrik ve çizgisel olarak bir düzlemde çalışır. Burada 2. boyuttan 3. boyuta geçirdiğiniz her model ve modelin detayı, size yol su elektrik olarak geri döner. Yani oradaki hesaplamaları İşlemci ve belleklerin desteği ile ekran kartı yapar. Buda ne kadar iyi bir ekran kartınız var ise o kadar geniş bir çalışma alanınız var demek.



    Örnek Çalışma : 2D - 3D Görsel Oluşturma


    Burada gördüğünüz gibi tüm 3D nesneler aslında çizgilerden oluşuyor. Bu uygulama yerine başka herhangi bir uygulama olsaydı da sonuç değişmez arkadaşlar. X,Y,Z düzleminde , aslında uzayda çizgiler ile birşeyler oluşturduğumuz için , o objeyi yada sahneyi her döndürdüğümüzde her dokunduğumuzda yaptığımız her işlemde tekrar hesaplama yapılıyor. Bu hesaplamaların hızlı yapılıp işlenerek bize aktarılması içinse ekran kartımızın orta ve üzerinde olması gerekiyor. İlk resimde klozete dikkat edin şimdi , bu klozet toplamda 5.000 Poligon ise , modelin kalitesini ve görünümünü etkileyen bu çizgileri sıklaştırarak, yani her 2cm de 1 çizgi yerine 1mm de 1 çizgi yaparak poligon sayısını 20 katına çıkarabiliriz. Buda şu demek, daha yumuşak köşeler için daha fazla çizgi kullanacağız ve çalışmamızın boyutu büyüyecek, büyüdükçe işlem gücü ve sistem gereksinimi artacak. Bu çok çok basit bir proje ama 120 villalık bir konsept proje ise söz konusu olan, işte ozaman bizim bilgisayarlarımız çakılmaya mahkum. Gerçi bu konuda kişinin kendi yeteneğinde de bitiyor iş , bu konudan ayrıca bahsedeceğim keza önemli.


    3D Sahne

    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?

    3D Sahne

    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?

    Render

    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    Bu banyo sahnesi ile ilgili bilgi vereyim. Kuzenim istedi , ticari bir işim değil yani. Banyosunu yenilemek istiyormuş.


    İmzamdaki sistem ile tasarım kısmı yani 3D çalışma kısmı 3 saat sürdü , render ise 3000x2000 çözünürlükte 15dk. Çalışmada ortalama 150-200 FPS arasında görüntü verdi , 20 FPS ve üzerinde sorunsuz çalışılır. Ama altına düşerse bilin ki ekran kartı hesaplamaya yetişemiyor. Bende 3950X olsaydı 11dk da bitirecekti , 9900K yada 3700X olsaydı 24dk da bitirecekti , R5 3600 olsa 35dk da bitirecekti. Vel hasıl , zamanla yarışmadığımız için bu tip projelerde çok önem arzetmiyor. Ama yüksek çözünürlüklü ve atıyorum 220 kare render alınacaksa, ozaman bu iş günler sürebiliyor.


    Son dönemde daha çok ön plana çıkmış video editleme işleri görmekteyiz. Bu tarafta ise CP yada GPU mu gibi çok seçme şansı yok arkadaşlar , CPU ne kadar iyi ise o kadar verim alıyorsunuz.



    Sistem Toplarken Nelere Dikkat Edelim ?


    • Önceliklerinizi belirlediniz ve sisteminiz 7/24 olmasa bile çok uzun süreler renderda kalacaksa, zaten siz bu işten para kazanıyorsunuz demektir. Zamanın değerini de hesaplayıp sonuca bakmak lazım. Ryzen den başka alternatif ülkemizde malesef yok. Bütçe varsa Amd threadripper, o kadar çıkamıyorsanız 3950X yada 3900X alma mecburiyetiniz var. Esasında render işlemcisi Ryzen değil Xeon dur ama intel fiyatları da anakart masrafıda uçuk. Bu sebeple tek yol AMD gibi görünüyor.,
    • Render kısmı ağırlıklı değil ve bir görsel sonuca ulaşmanız 30dk yerine 50dk sürse sizin için sorun olmaz ise , daha çok modelleme üzerine çalışıyorsanız güçlü intel işlemci almalısınız. Viewport performansında ekran kartınızı çok daha iyi destekler ve çok daha rahat çalışma ortamınız olur. Bu tarafta 9900K , 3900X i tokat manyağı yapar mesela kesinlikle daha iyi, ama final renderi 3900X kadar erken bitiremez.
    • 3900X , yaptığı işten para kazanmayan adamın alacağı işlemci değildir, ne oyun ne render ne başka birşey , bu çok net. Bunların dışında para konuşur imkan varsa 3950X alın.
    • Fiyat Performans olarak hem oyun hem soğutma performansı hemde çoklu işlem gücü olarak en mantıklı iki işlemci 2700X ve 3700X dir. Benim çok renderla işim yok ama yaptığımda da işimi görsün çokta para harcamayım her kavanoza bir parmak çalayım diyorsanız , bu iki işlemci size göre. Arada kalan 3600 ve 3600X de mantıklı, mantıksız değiller ama soğutucuları 5 para etmez, soğutucu alırsanız onlarıda tercih edebilirsiniz.
    • Ekran kartında düzen değişti , Profesyonel ekran kartına boşuna para vermeyin. Quadro ve Firepro kartlar tarihe karıştı. Nvidia Titan serisi yani sonu Tİ ile biten kartları çıkardı iş bitti , hatta 8800GT lerin bios mod ile Quadro olmasından sonra mevzu değişti , Quadro kartlar çöp oldu. Yazılım desteği zaten bir nvidia ya vardı güncel uygulamalarda, sonra nvidia bu uygulamalardan Quadrolar için oyun kartlarına sürücü çıkarmayı kesti ama uygulamalar artık CUDA işlem birimiyle çalıştığı için , bol cuda lı kartlar kullanmak çok verimli bir halde.
    • Bu işler için en uygun kartları mantıklı olarak sıralıyorum , liste dışındaki kartları almanıza gerek yok. Oyun oynuyorsanız kendinize göre düzenleyin. Bu listedeki kartları kendi deneyimlerime göre CAD uygulamalarındaki performanslarına göre düzenledim. Uygulamadan uygulamaya farklılık gösterebilir. ( 3Ds Max - Lumion - Sketchup - Solidworks )


    1 - RTX TITAN

    2 - RTX 2080TI

    3 - RTX 2070 S

    4 - RTX 2060 S

    5 - GTX TITAN X ( Pascal )

    6 - GTX TITAN X ( Maxwell )

    7 - GTX 1080TI

    8 - RX5700XT / RX VEGA 64

    9 - GTX 980TI

    10 - GTX 980

    11 - GTX 780 TI

    12 - GTX 780 6GB


    Hem oyun hem çizim tasarım vb. kullanım için genel bir sıralamadır. 5-6 ve 7 arasında bir detay var, eğer çizim ağırlıktaysa , oyunla çok işiniz yoksa TİTAN ları tercih edin , oyun daha ağır basıyorsa 1080Tİ yi tercih edin. RTX kartların en üstte olmasının esas sebebi en son güncel sürüm ve garantileri devam ediyor olmaları.


    • Sisteminizdeki güç kaynağı mutlaka kaliteli olsun en az Tier B+ grubu psu kullanmaya özen gösterin.
    • Sistemde sahne büyüdükçe bellek ihtiyacı artar. Sanal bellek hafızası bu bakımdan bu tür işlemlerde bellek hızından daha önemli. Bu sebeple sistemlerinizde 16GB yerine mutlaka 32GB bellek kullamaya özen gösterin. 3700X gibi bir işlemci için 32GB bellek ideal , 3900X içinse 64GB ideal bellek boyutu. Bunu eğer dolduramıyor yada kullanamıyor yada gereksiz görüyorsanız o işlemci sizin için zaten gereksiz boşuna para ödüyorsunuz demektir. Yada benim gibi paraya kıyamadığınızdan 32GB bellek kullanıyor olabilirsiniz yada paraya kıydığınızdan 3900X kullanıyor olabilirsiniz , ilginç nedenler olabilir ama gerçeği değiştirmez. Mesela bana 3900X çok , kesinlikle 3700X yada 3600X almam gerekirdi, ama aç gözlülük işte naparsınız.
    • Salt render performanslarını cinebench ile kıyaslayabilirsiniz , puanı en yüksek olan işlemci render performansı da en iyi olan işlemci demek. Yinede size kıyas için bir performans sıralaması koyuyorum.


    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ?


    • En önemli noktalardan birisi soğutma. Render işleminde işlemcideki tüm çekirdekler aynı anda %100 çalışmaya başlar ve başka herhangi bir uygulamada işlemcinizi bu kadar zorlamazsınız.( Bazı benchmarklar hariç). Bu sebeple etkili bir soğutma çözümünüz mutlaka olmalı. İntel işlemcilerin çoğu AMD Ryzenlerden daha fazla ısınıyor bu sebeple onlara da almanız nasıl gerekiyorsa , AMD de de Wright Prism fan dışındakilere almanız gerekiyor. 3900X e parantez açalım, 3900X kendi fanıyla kullanılır ama orj.voltaj ve macun ile verim almanız mümkün değil. Mutlaka kaliteli soğutucu alınması gerekiyor.
    • Sistem render alırken sanmayın sadece işlemciye yük biniyor , anakarttan ramlere , psu dan dolaylı olarak M2 SSD lere kadar ucu dokunuyor. Bu sebeple para kazanacaksanız kaliteden ödün vermeyin , kendi evinizde oynaşacaksanız da vermeyin ama ne diyeyim şimdi piyasa belli , belki orantılı olarak bazı birimlerden kısabilirsiniz.
    • Şunu unutmayın , bu işlerde acemiyken iyi bilgisayar işe yarar , siz uygulamalarda kendinizi geliştirip mantığı kavradıkça aynı işi daha düşük bilgisayarlarda da yapabilirsiniz. Aynı sahneyi aynı görsel kalite hissini verecek şekilde 2.5 saatte sürer render 30 dk da ve farkı anlamak gerçekten zor olur. Hatta 5dk lık bir post production ile daha bile iyi hale gelir. Velhasıl, uygulamalara hakimlikte aslında çok önemli bir nokta.




    Genel olarak sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz, bu render sistemi ' mevzusunun doğru anlaşılması ümidi ile selamlar Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ? 




    Bilgisayar ile neler yapılabildiğini , bu kulvarda biz Türk'lerinde yer aldığını anlatan bir kaç video koyayım , Bu arada şirketin sahibi abimiz abd de ofisini açtı Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ? 









    Bu meslektaşım da değişik işler peşinde Render Nedir ? Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır ? 





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muten Baba -- 6 Temmuz 2020; 17:19:34 >







  • ZBrush viewportta çalışırken CPU gücünden faydalanıyor, yüksek poligon sayılarına ulaşsan bile bu değişmiyor. 5700 xt zbursh için yeterli, döküman boyutu arttıkça, Undo History yükseldikçe ve Dynamic Subdivision kullanıyorsan çarpanı artırdıkça RAM'i doldurmaya başlar ZBrush. Döküman çözünürlüğünü yükseltirsen pixel işlemeyi de yine CPU üzerinden yapıyor. RAM ve işlemci ekran kartından daha önemli yani Z'de çalışırken. Pereferences sekmesindeki performans ayarlarından Undo History sayısını azaltarak RAM'den kazanabilirsin ihtiyacın olursa.

    C4D için kullandığın render motoruna göre seçimini yapabilirsin, normalde C4D'de de CPU gücü önemli render alırken. Plug - in'e göre değişir tabi. Viewportta yine yeterli bir ekran kartın var, ama 3D işlerde nvidia ekran kartları daha verimli çalışıyor aklında bulunsun.

    Premiere Pro timeline'da ham video/resim kaynaklarını HDD (ya da SSD) üzerinden okuyor, bu noktada hızlı bir depolama ortamı önem arz ederken işin içine render efektleri girdiğinde yine RAM ve işlemci önem kazanıyor. Bu noktada After Effects kullanıyor olsaydın ham kaynaklarda RAM'e yazılmadan önce oynatılamadığı için hem çok hızlı hemde boyutu yüksek RAM'ler çok önemli hale geliyor. Bazı efekt tipleri GPU gücünden faydalanıyor ama bu bir elin parmaklarını geçmediğinden yine ekran kartı ikinci planda kalıyor premiere için.
    Anladım teşekkürler açıklamanızdan ötürü. Ben oyun sektörüne iş yaptığım için 3D assetlerin yanı sıra işin yazılım ve görsel efekt kısmındayım sizinkine benzer bir durum. Bu linkte oynanabilir olarak geliştirdiğim oyun sahneleri ve 3D oyun assetlerini portfolio şeklinde stokluyorum. Çoğunlukla buradan iş geliyor bağımsız geliştiricilerden. Mimari alana iş yapmıyorum pek, biraz tekdüze kalıyor çünkü hedeflediğim sektöre göre. Artstation portfolionuz varsa takip isteği gönderin:

    https://www.artstation.com/evren01


    After Effects kısmında ise sinematik introlar yapmaktan deli gibi keyif alırım, bununla alakalı iş istekleri geliyor ama bazende proje dosyasını atar mısınız diyenler oluyor, enteresan bir istek. Neyse en favorim olan üçlü çalışmayı paylaşayım. Avengers End Game'in, Metro Exodus'un ve Ghost Recon'ın introlarını gördüğümde çok beğenmiştim, aynılarını kendim için yapmıştım.







    Bu Avengers Teaser'ının 1:48'inci dakikasında başlayan Outroya bakabilirsiniz orijinalini görmek için.

    https://www.youtube.com/watch?v=hA6hldpSTF8


    Mevzu Render'dan açılınca ister istemez muhabbete kayabiliyor konu sahibi mazur görür umuyorum ki.
  • Çok güzel anlatmışsınız hocam. Teşekkürler.
  • Çok güzel ve Gayrt açıklayıcı olmuş. Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • elinize sağlık , harbiden sağlam bi cs ekibi çıkmıyo şurdan
  • Selam arkadaşlar. Teşekkürler

    Cs konusunda da haberleşelim akşamları giriyorum ben ekip olmadığı ve monitörüm 32 olduğu için ama malesef şuan nova 3 üm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her konuda uzaman olan arkadaşlarım için bir up çekelim
  • Dürüst olayım baştan sona okumadım ama sen zaten yazılacakları yazmışsındır.
  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Sen render sistemi başlığı açmadığın ve açılan başlıklara ilginç sistemler önermediğin için hedef kitlemde yoksun zaten okumasanda olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize saglik. Cok yararli bilgiler favorilere ekliyorum. Birsey dikkatimi cekti. Forumda Chris Brown hocamız vardı. Profil resimleriniz aynı sanki Yoksa sizmisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kmlhyt -- 6 Temmuz 2020; 3:4:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maxwell titanı ne bağlamda 1080tidan daha iyi oluyor?
  • kmlhyt kullanıcısına yanıt
    Selam, ta kendisiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Aslında lumionu düşünerek öyle sıraladım ama aşağı yukarı farketmez çok denk kartlar bir aşağıya da alsak olur da olabilir. Lumion sık kullanılmıyorsa direk 1080ti daha mantıklı seçim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muten Baba kullanıcısına yanıt
    şimdi gerçekten merak ettim, gm-200 de gp-102'de kapalı olan bir şey mi açık? Farklı komut setleri falan mı var veya?
  • 3D işlerle uğraşmayıp youtube gibi yerlere yüklemek için video işleri ile ilgilenenler için ise RAM hızları ve kapasitesi işlemcinin önüne geçiyor. Videolarda kullanılan bazı efektler gpu ile render edilir, bunun için Nvidia ekran kartları daha iyi bir tercih çünkü cuda çekirdekleri render işleminde kullanılıyor.

    Gerçek zamanlı 3D render için en çok GPU kullanılıyor yine. CGI render motorları saf işlemci gücü kullanıyor. Eğer çok yüksek segmentli kalabalık sahneler oluşturulacaksa, veya çok yüksek çözünürlüklü texture setleri ile çalışılacaksa, viewport'ta performans elde etmek için Proxy datalar oluşturmak, render edilirken tesellate edilen tipten dinamik objeler oluşturmak gibi ileri düzey çalışma ortamı oluşturulacaksa RAM kullanımı işlemci kadar artıyor. Bu tip durumlarda RAM tıkanabiliyor, o zaman işlemci kullanımı düşüyor ve render olduğu yerde kalıyor.

    Uzmanlık düzeyine ve çalışma tipine göre yatırım yapmak lazım bu işler için.




  • Güzel konu hocam emeğinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Yok hocam bellek farkından dolayı biraz fark oluşuyor o sebeple onu üste koydum, gpu olarak değil. Yoksa dediğim gibi performans olarak ciddi farklar yok yer değiştirebiliriz oradaki 3 lüyü birbiriyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Evet hocam bu sebeple bol ram gerekiyor, genele bakınca yine de bellek boyutu hızından daha ön planda çünkü yüksek frekanslı bellekler Cok pahalılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muten Baba kullanıcısına yanıt
    yani gm200ün 384bit bus ile 12x8Gbit GDDR5 konfigürasyonu gp-102'nin 352 bit bus üzerindeki 12x8Gbit GDDR5X konfigürasyonundan bellek band genişliği ve/veya primer/sekonder/tetriyer zamanlamaları bakımından hatrı sayılır derecede daha iyi?
  • Bu arada, eskiden Nvidia, programlara özel driver çıkarıyordu arkadaşlar. Mesela 3dsmax için yada genel olarak cuda için eklenti şeklinde ve çok ciddi fark oluşuyordu. Bu sebeple uzunca bir süre 780Tİ kullanmıştım. Ama bu durum profesyonel kartların satışını baltaladığı için tahmin ediyorum, bunlar tamamen kalktı ve hiç bir yerde bulunmuyor. Eskiden yaptığım testlerde de mesela fiyatlarına yanı olan quadro ve oyun kartında, aynı fiyattaki oyun kartı quadroyu çok net eziyordu ve quadro oyun kartının yarısından biraz fazla oyun performansı verebiliyordu. Son dönemde böyle bir test yapamadım quadro ları da kullanmıyorum ama imkan bulursam rtx kartlar ile 2 3 uygulamada quadro testi yaparım ve paylaşırım. Bu dediğim driver mevzusunu 7 8 ve daha uzun zamandır görselleştirme yapanlar hatırlayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.