Şimdi Ara

Renault Talisman 1.6 DCİ 130-160 HP fark yazılımsal mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
17.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Corleone. kullanıcısına yanıt
    O degilde carlone cigim keske biri fransiz biri alman bilmem nere yerine biri turkiye biri turkmenistan,biri azerbeycan biri gurcistan diyebilseydik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Paşa kendi gibi elemanlar yetiştirecek kadar yaşasaydı, bunların yaptığının 1000 katını yapardık.Savaştan çıkmış bir millet 10-15 küsür yılda bunların 1000 senede gidemeyeceği kadar yol gitti. Tarımı yaptığını sanan Hollanda,sanayisini iyi sanan Almanya,ekonomisini iyi sanan ABD,İsrail gıpta ile bakardı. Tabi bize layık görülen şey zehirlenmiş bir toprak. BMW'nin Merco'nun yapamadığını Musk 5 senede yaptı.Sözde medenilerrrrr. Bizde keşkelerle havaya bakıyoruz,çık Samsun'dan yada tekrar gel Mekke'den diye..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6dci fluence 160hp yapılabiliyor mu turbo takarak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeCC

    1.6dci fluence 160hp yapılabiliyor mu turbo takarak

    İstersen yapılır ama gereksiz maliyet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi önce şunları yazayım;



    -130 hp olanıda 160 hp olanıda aynı gidiyor. İster inanın ister inanmayın. Ahnı güzergahta testini yaptım. Yakıta dikkat etmedim ancak aynı gidiyorlar. Çift turbo dendi bana. Büyük ihtimal 160lık daha az yakıyor olabilir.



    -Öte yandan o araba 160lığı 160 gibi gitmiyor. 130luğuda 130 gibi gitmiyor(test arabası edcli) ikisinide kullandım. 110-120 hp arasında bir sedan gibi gidiyor.



    Genel anlamda arabadan bahsedeyim;



    -şanzımanı güzel

    -motor sorunsuz ama performans kağıttakiyle alakasız 160 hp turbo araba uçması lazım. Aynı mondeonun 160lık be zinlisinde yaşadığım hayal kırıklığını yaşadım. Gazlayarak 9-10 yakıyor.

    - koltukları güzel derisi güzel delikli vs masaj fonksiyonlu sanırım soğutma dahil vardı.

    - 4 control mevzu, arabayı ben başta 4 ÇEKER sandım. Değilmiş. Arka tekerlerin belli bi oranda dar alanda manevra yapmasına yarayan bi sistem. Aynı darlıkta bi alanda cliodan iyi dönebiliyor.

    -Direksiyon kutusu berbat, ben ömrü hayatımda böyle suni direksiyon görmedim. Örneğin direksiyona bi sokağa girecek kadar açı verin. Sonra aracı durdurun. Ardından gazı kick down düğmesine kadar ezin. Direksiyon öyle bi sertleşiyor ki sanki 180 le gidiyorsun. Ve bunu anlık yapıyor. Panikleseniz girdiğiniz sokakta köşe başında ne varsa oraya vurursunuz veya kaldırıma çıkarsınız.

    -Yalıtımı önde yolculuk edenler için sınıf standardında, ama arka taraf için aynısını söylemem. Araba hızlandıkça arka taraftan uğultu geliyor. Sanki kapısı açık uçan helikopterin yaptığı rüzgar sesi gibi.

    -Malzeme kalitesi asla parasının arabası değil 160 lık 166 bin mi dedi ne dedi ama 161 e veririm dedi st. Arabayı enine boyuna inceledim. İnce detaylarda özensizlik ve symbol ile ortak parça kullanımı vardı. Yani görmediğinzi aklınıza hiç gelmeyecek yerlerde symbol ile aynı parçaları var.

    -Ekranı kullanışlı gelmedi, klima düğmeleri ayarlaması sıkıntı. Tamam ekranı gene koy ama klimadan ne istiyorsun. Çözünürlüğü güzel dokunmatiği güzel.

    -genel anlamda arabanın özeti: %25 symbol, %65 megane, %10 talisman olmuş. Bildiğiniz hormonlu megane. Büyüklüğüne oranla birazda sınıf ihtiyaçlarını karşılasın siye eklenen şeyler olmuş. Elektrikli süspansiyon vardı bi faydasını görmedim. Ama var mı var. Bozulsa patlasa ne oluyor acaba??



    Son olarak bu arabanın sonuda laguna gibi latitude gibi olacak. Boşuna almayın. İlle Renaultsa megane alın abim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • GrandLotus kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınıza çoğu oranda katılmakla beraber bir takım ekleme yapmak istiyorum..

    Edit:
    - Son 6 ayda 14.500 km Talisman icon 160bg ve 13.000 km Megane GTline 100bg kullanıyorum. Eski araçlarım Bmw x1 benzinli (korkunç benzin tüketimli) ve Volvo v40 Rdesign dizeldi. Talisman c200d'nin 250.000+ olduğu piyasada premium olmasada gayet yeterli bir otomobil. Nimet nimet.


    Ben olaya rakiplerine kıyaslama yaparak sınıfının en iyisi olduğunu düşünerek bakıyorum.



    - Talisman motor ve şanzıman olarak rakiplerinin hepsinden ileride. Dizeli en güçlü motor bu ve 160 olunca gayette güçlü hissediliyor. Şanzıman zaten asla DSG gibi riskli değil ve Volvo s80'de dahi kullanılan kaliteli bir şanzıman. Sanırım Getrac marka.



    - Talisman donanım ve fiyat açısından sınıfının en iyisi yine. Passat veya İnsignia hatta Suberb'i böyle doldurmaya kalksanız 220.000+'li rakamları görmek çok kolay.



    - 4control gibi bir sistemi duyan zaten şok oluyor. Şehiriçi kullanım kolaylığı ve uzunyolda yüksek hızla verdiği güven (hayatımızı kurtaracak manevralarda yardım etti) yine sınıfının en iyisi. Güvenlik donanımlarının da icon pakette standart olarak sunulması yine Passat dahil rakiplerinde yok gibi gibi.



    Şöyle söyleyim her araba, alt sınıf arabaya benziyor. İnsignia desen Astra, Passat desen Golf kere Golf, Suberb dahi alt sınıftan çok çok ortak parça kullanıyor. Talismanda dahi Megane parçalarının kullanılması çok mantıklı. Symbol parçalarının kullanıldığını ise görmedim veya dikkat etmedim. Günümüzde CLA urban lime paketinde kullanılan jantı S650 Mercedes Maybach bile kullanıyor. Alıştık :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mindolluin -- 8 Eylül 2017; 9:1:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki ustadim sizi fazlaca yormuycaksa temiz bir ikinci el C 200 D Blutech mi yoksa dizek otomatik icon Talismanmi yakit ve konfor yonunden bizi mutlu eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sals S kullanıcısına yanıt
    C200 mantikli olur ha woswos opel falan dersen talisman derdim de terazi mersoda agir basiyor



    C200d de reno dci motor mu var ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorun tasarım aşamasında hiç bir şey yapmadan direkt olarak yakıtı arttırıp güç elde etmek emisyon açısından sıkıntılı olacaktır. Eğer motor yapılabiliyorsa idi mevcut regülasyonlar içinde önceden güçlü olarak çıkarılırdı. Çünkü rakiplerinden öne geçmiş ve tercih sebebi olurdu. Motorun kapasitesi varda bilerek güçlendirmiyorlar gibi bir olay varsa da bir sonraki versiyonda o kapasiteyi maliyet azaltma hedefi olarak yok ederler.

    Şunuda unutmayın ne kadar sıcaklık olur yani termal gerilmeler ne kadar olursa motorun ömrü de ciddi oranda düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size katılıyorum fiyat ve verdiklerine göre şuan sınıfında en iyisi . Sözümü yanlış anlamayın kalite anlamında elbet daha kaliltelileri fakat fiyat donanım vs. Tüm etkenlere baktığınız zaman sınıfında baya baya iyi ilk çıktığında fiyatı yüksek tuttular bu yüzden kaybetti ama şimdi rakipleri arasında baya fark var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknik bilgim yok ama blok ve parçaların neredeyse tamamına yakını aynıdır. En büyük fark 160lık motorun biturbo olması.



    Yazılım ile 130luğu 160 a düzgün bir yazılım ile çıkarırsanız sıkıntı olacağını sanmam. Emisyon dolayısı ile motorların potansiyelinde çok ciddi kısıtlama var. 136hp lik araçlar sadece yazılım ile 200hp ye çıkıyor. Yazılım düşünüyorsanız üst limitler tehlikeli olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akustika A kullanıcısına yanıt
    Peki 2.el bir araba alacagiz diyelim ki contasi 1 defa yanmis tamir edilmis sanayi tabiriyle kurtarilmis. O motorlu arabayi almak mantiksizlik mi olur ? Omru ciddi oranda azalmis mi ?



    Veya conta yakmis rektefe gormus bir motor var. Rekfete sanirim segman ve subap degisimi yapip isi bitiriyorlar yarim reftefe bir nevi. Blok ve pistonlar degismemis. Bunlara ragmen Alinir mi ?



    Fiyatlari uyguna bulunuyorda bu arabalar ondan soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Motor kondisyonunu anlamanın en kesin yolu onu test etmektir. Aracın dyno verileri ile performans kaybını görebilirsin. Yanı sıra motorun çalışması esnasında motorda beklenenden fazla bir titreşim varsa da dönen parçaların yataklamasında bir sorun olduğunu gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Corleone.


    quote:

    Orijinalden alıntı: .Müdür.

    %3.1 miş. Kusura bakmayin yanlış hatırlamışım.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Daimler_AG

    Daimler ile anlaşmaya göre ikiside birbirine ortaklık icin hisse verdi.Bu dci motorlarda olan işbirliği için

    Sadece dCi değil, Renault'ta infinitide kullanmak üzere Mercedes Benz den 2.0lt benzinli turbo ünite alıyor. Geçtiğimiz ay Infiniti Q50 test ettim 211hp Benz motoru yine muhteşemdi..

    Alıntıları Göster
    hocam hangi ozelligi size muhtesem geldi bu motorun?



    bir sure makyajli E250 cabrio'da kullandim bu motoru. üst devirlerde gürültülü çalışıyor, turbo lag'i net hissettiriyor, 150km/h suratten sonra hızlanmaya cok isteksiz, 200'ü gecince zaten bırakın beni öleyim diyor. ve bir buçuk kat silindir ve hacime sahip motor kadar yakıyor. ben uzun vadeli kullanımlarda 8 litrenin altına indiremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Corleone.

    Evet biliyorum.Sadece dci demek istememiştim ana öyle yazmışım :D.Bir çok konuda ortaklıkları var.Bu her 2 taraf içinde çok mantıklı.Artık keleşlerin değil ekonominin konuştuğu yerdeyiz.Biri Fransız biri Alman biri Japon güzel işler peşindeler.C200 bluetech istiyorum uzun zamandır.Maliyetleri dibine kadar azalttılar.Bir araba maliyetini 1000 Dolar'a getiricekler nerdeyse.Düşünsenize Mercedes 1.6 dizel bir motoru sıfırdan yaratmak için maliyet ve arge yapmak yerine mükemmel bir tasarruf etti.Bu mantıklı hamleyi yapacağını bize 10 sene önce söyleseler gülüp geçmezdik bile.Büyük balıklar birleşti..
    buyuk baliklar birlestiyse bizim gibi kucuk baliklarin kacmasi lazim.



    golf 6'dan 7'ye gecerken torsiyon cubugunu geri getiriyorum, daha ucuza satacağım diye davul zurna çaldı. 1000 euroluk suspansiyonu calip 100 euro gibi sembolik bir fiyat indirimi yaptilar yurtdisi fiyati icin konusuyorum, ki ben dahil çogu golf 6 kullanicisi golf 7'den daha kaliteli araclari oldugunu uzulerek gordu.



    bu tasarruf onlemleri firmalarin karlilik bilancolarinda ise yarar, bizim gibi son kullaniciyi ilgilendiren tek kismi en iyi ihtimalle ayni paraya belki daha modern yuzlu ama teknik olarak daha kalitesiz arac kullaniyor olmaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.