Şimdi Ara

*** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu *** (250. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
13.297
Cevap
101
Favori
1.336.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: de-ka

    Herkesin Kurban Bayramını kutlarım.

    Alıntıları Göster
    herkese sağlıklı mutlu huzurlu bir bayram diliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    Orjinali 205/60/16 olan lastiklerin yerine 205/55/16 takılmamalı. %3 civarı fark oluşacaktır. en uygunu 205/55/17 olacaktır. tabi jantların da değişmesi gerekiyor her iki durumda da.

    internette lastik ebatı dönüştürücüler var. onlara göre 215/55/16 ile 205/60/16 arasında %1,46 fark var. 205/55/17 de ise %2,44 fark oluyor.

    215 veya 205 çapla alakalı değil. lastiğin yere basma genişliğidir. yani lastiğin asfaltta bıraktığı iz genişliği. karda mümkün olduğunca ince seçilir ki kayma olmasın kara gömülsün ve tutunma sağlasın.

    60 ve 55 yanak kalınlığıdır. eğer 60 olanı 55 yaparsanız mutlaka jant ölçüsünü 16" den 17" e büyütmeniz lazım. 16" kalırsa lastik iç çapına göre jant çapı küçük kalacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue_darkness

    Neyse ya bu mevzu çok uzadı. Hatta uzadı gitti.. Kimi arkadaş direkmen bana saydırdı zaten. Picakmesut denen ne idüğü belirsiz şahsın yazdıklarına acaip deli oldum zaten. Acaipte canım sıkkın dün geceden beri. Merak etmeyin araçta ne xenon kaldı ne de helojen. Ne tampon ne sis nede kaporta. Çekici ile uzadı gitti önümde aniden duran bi dingil yüzünden ve zeminin ıslaklığından. Bazı arkadaşlar şimdi (tabi biz demedikmi xenonlarının gözünü alanlar karşısında ugradıgın beddualardandır) diye saçma ve sevindirici fikirler bile yürütebilirler... Hadi dediğiniz gibi olsun Zaten Bayram arefesinde başıma gelen bu olayın üzerine foruma girecek şevk bile kalmadı ama neyse. Başka birzaman anlatacaktım bu olayı sabahtandır kafa kalmadı zaten kaskodur servistir.. Ama şu bahsettiğim şahsın msjından sonra patladım işte. Neyse artık yaklaşık 1 senedir bu forumdayım ve Msaltik, alce, serkanca01, de-ka, gemsaz, my-dream, tgezer gibi saygı çerçevesinde yapmış oldukları paylaşımlar ve yardımları icin bu güne kadar teşekkür ederim. (bayağı eski oldukları için direk hafızamdaki isimler diğer arkadaşlar tarafından yanlış anlaşılmasın)

    Bu saatten sonra bu foruma artık uğramayacağım ne olursa olsun bazı rahatsız olan arkadaşlarda merak etmesinler.. Xenon sayesinde çoğu arkadaş kıl olmuştu bana zaten :)

    HEPİNİZE HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM KALIN SAĞLICAKLA

    öncelikle geçmiş olsun. umarım benim söylediklerimden dolayı bir kırgınlığın yoktur. (gerçi mesajıma :)))))) gibi bir cevap yazmışsın ) ben neden çakma xenon kullanılmaması gerektiğini bildiğim kadarıyla teknik olarak anlatmaya çalıştım. dikkate alan olur belki faydası olur diye anlattım.

    ama bazı arkadaşların yorumlarına!!! yorum denirse katılmak mümkün değil. saygı çerçevesinin dışına taşılmamalıydı. kimsenin kimseye hakaret etmeye hakkı yok. ortada namus meselesi yok ki. altı üstü bir fardan bahsediyoruz. biraz daha hoşgörü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue_darkness

    Neyse ya bu mevzu çok uzadı. Hatta uzadı gitti.. Kimi arkadaş direkmen bana saydırdı zaten. Picakmesut denen ne idüğü belirsiz şahsın yazdıklarına acaip deli oldum zaten. Acaipte canım sıkkın dün geceden beri. Merak etmeyin araçta ne xenon kaldı ne de helojen. Ne tampon ne sis nede kaporta. Çekici ile uzadı gitti önümde aniden duran bi dingil yüzünden ve zeminin ıslaklığından. Bazı arkadaşlar şimdi (tabi biz demedikmi xenonlarının gözünü alanlar karşısında ugradıgın beddualardandır) diye saçma ve sevindirici fikirler bile yürütebilirler... Hadi dediğiniz gibi olsun Zaten Bayram arefesinde başıma gelen bu olayın üzerine foruma girecek şevk bile kalmadı ama neyse. Başka birzaman anlatacaktım bu olayı sabahtandır kafa kalmadı zaten kaskodur servistir.. Ama şu bahsettiğim şahsın msjından sonra patladım işte. Neyse artık yaklaşık 1 senedir bu forumdayım ve Msaltik, alce, serkanca01, de-ka, gemsaz, my-dream, tgezer gibi saygı çerçevesinde yapmış oldukları paylaşımlar ve yardımları icin bu güne kadar teşekkür ederim. (bayağı eski oldukları için direk hafızamdaki isimler diğer arkadaşlar tarafından yanlış anlaşılmasın)

    Bu saatten sonra bu foruma artık uğramayacağım ne olursa olsun bazı rahatsız olan arkadaşlarda merak etmesinler.. Xenon sayesinde çoğu arkadaş kıl olmuştu bana zaten :)

    HEPİNİZE HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM KALIN SAĞLICAKLA

    öncelikle geçmiş olsun. umarım benim söylediklerimden dolayı bir kırgınlığın yoktur. (gerçi mesajıma :)))))) gibi bir cevap yazmışsın ) ben neden çakma xenon kullanılmaması gerektiğini bildiğim kadarıyla teknik olarak anlatmaya çalıştım. dikkate alan olur belki faydası olur diye anlattım.

    ama bazı arkadaşların yorumlarına!!! yorum denirse katılmak mümkün değil. saygı çerçevesinin dışına taşılmamalıydı. kimsenin kimseye hakaret etmeye hakkı yok. ortada namus meselesi yok ki. altı üstü bir fardan bahsediyoruz. biraz daha hoşgörü...

    Alıntıları Göster
    Herkesin bayramını kutluyorum öncelikle arkadaşlar.

    blue_darknes arkadaşım çok geçmiş olsun, kaza bu; elde olan birşey değil, cana gelmesin yeter ki, tabi ki insan sıkılıyor, bir çiziğe bile tahammül edemeyen hassas otomobil sevenler olarak. sıkma canına, olacaktan öteye gidilmiyor.

    Ben ve birkaç arkadaşı da istisna tutmuşsun ama ben yine de xenon hakkında yaptığım yorumun az da olsa etkisi vardır diye düşünüp üzüldüm, gelmeyeceğim demene de kızdım >:( tmm lüzumlu lüzumsuz yorum yapanlar olabilir, sen öyle anlayabilirsin, ama bilgin varsa gelip paylaşmalısın, bilgi paylaştıkça çoğalır.

    Sen xenon yorumlarına kızmışsın, bu foruma kimler geldi geçti, hatırlar mısın bilmiyorum bir paytar abimiz vardı :) dandik araba bu köye gitmek için aldım diyordu. msaltik iyi hatırlar :) her neyse, seni her zaman burada görmek isteriz. Zaten öyle ciddi paylaşımlarda bulunan kaç kişi var ki sen de gidersen hiç olmazzz. Selamlar.

    Son olarak da; son aldığım depo yarıya geldi ve ortalama tüketim 7,7 kafayı yemek üzereyim, rodaj falan da kalmadı araç artık 17000km oldu, arkadaşın megane II 85hp aynı koşullarda kullanılıyor 5LT'nin üzerine çıkmıyor, önceki aracım 1,3mjet, 75hp, 1200kg araç 6LT'yi geçememiştim hep şehir içi. kafayı bozduracak yakında bana bu gidişle ama bakalım artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: VVVertigo

    arkadaşlar malumunuz hafif hafif kış yaklaşıyor. kış lastikleri almanın zamanı geldi ama ne alacağıma henüz karar veremedim. aklımdan son günlerde goodyear ultragrip 8 diye bir model geçiyor ama bilemiyorum. araba almaktan daha zor bu lastik alma işi. çok fazla marka model var. michelin alayım diyorum ama bozuk yollarda(orta anadolu nun malum yolları) yanaktan sıkıntı veriyor muş. ya hava kaçırıyor ya da baloncuk yapıyor sert çukurlarda diyorlar. zaten fiyatı da pahalı. goodyear da sanırım bir de navigasyon kampanyası varmış ki bu da çok cezbediyor. yorumlarınızı ve önerilerinizi fiyatlar ve kullanm konularındaki tecrübelerinizi paylaşmanızı beklerim. saygılarımla...

    1 hafta araştıdım, Bursa da 30 lastikçiden fiyatlar aldım, taksici çevirip sordum. petlas snowmaster e karar verdim.
    goodyear 275-330 michelin 233-325 arası fiyat verdiler.
    michelin aşırı yumuşak tek elle lastiği ters çevirebilirsiniz. o derece.
    illa pahalı lastik alacağım diyorsanız continental, iklim çok sert değil, çok para vermeye gerek yok derseniz benim gibi petlas düşünebilirsiniz.
    starmaxx da petlasın markası ama desenleri aynı olmakla beraber ikinci marka diyen de var yurt dışı adı kalite farkı yok diyen de var.
    iki flu için sipariş verdik,yarın taktıracaz kırşehirden gelecek.
    asıl konu şu ısrarla, "sizin ebatlar piyasada yok" tek ararsanız ilerde bulamayabilirsiniz dediler, zaten koca bursada elinde 205/60/16 olarak yok muadil diye 215/55/16 takmak istiyorlar ama %1,47 fark var.
    ellerinde fluence ebatı olmadığı doğru. havalar soğuduğunda diğer markalar da dahil olmak üzere ebat sorunu yaşamak kaçınılmaz. bizim ebatlar gerçekten stokta yok, ambarlardan isteniyor. her yer de 215/55/16 mevcut ama bizimki yok.
    taktırmak isteyen arkadaşlar ileriki günlerde sıkıntı yaşayabilir.


    Sn. Alce,

    Öncelikle paylaşımınız için teşekkürler..

    Orjinali 205/60/16 olan lastiklerin yerine 215/55/16 kış lastiği taktırmayınız.. Lastiğin tabanı genişledikçe ıslak zeminde ve karda yola tutunma gücü azalır..

    Fiyat farkından ötürü 55 yanak lastik almak istiyorsanız, kesinlikle tavsiye etmem ama, sadece kış lastiği olarak 205/55/16 kullanabilirsiniz..

    Sn. VVVertigo,

    Ben, 205/60/16 ebadında, H sınıfı Goodyear UG8 takdırdım.. 5" Navigasyon cihazı kampanyası kapsamında, kredi kartına altı taksit, tanesi 285 TL.. Navigasyonsuz fiyatı 270TL/ adet şeklinde... Ancak, bizim evin oradaki lastikçi fiyatın yüksek olduğunu ve aynı lastiği, navigasyonu hemen teslim, daha ucuza temin edebileceğini söyledi..

    Testlerde ve kullanıcı yorumlarında öne çıkan kış lastikleri; Goodyear UG8, Continental WinterContact TS830, Michelin Alpin A4 ve A3, Dunlop Winter Sport 3D ve 4D, Nokian Hakkapeliitta 5...

    Petlas marka, 205/60/16 ebattaki kış lastiği için 10-15 gün kadar önce Ankara'da, tanıdık bir lastikçinin verdiği fiyat 165TL/adet idi..

    Herkese güzel bir bayram diliyorum...


    Ben fazla arastirmadan saticinin sözüyle 205-55-16 aldim. Umarim sorun yasamam. Navi hediyesi icin Goodyear tercih ettim. Sorun yasarsam buradan paylasirim. 4 lastik pesin 900 tl.

    Güncel yakit verimi tekrar paylasiyorum;
    Ankara, çogunlukla trafikte kullanim ort. 7 lt..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    Orjinali 205/60/16 olan lastiklerin yerine 205/55/16 takılmamalı. %3 civarı fark oluşacaktır. en uygunu 205/55/17 olacaktır. tabi jantların da değişmesi gerekiyor her iki durumda da.

    internette lastik ebatı dönüştürücüler var. onlara göre 215/55/16 ile 205/60/16 arasında %1,46 fark var. 205/55/17 de ise %2,44 fark oluyor.

    215 veya 205 çapla alakalı değil. lastiğin yere basma genişliğidir. yani lastiğin asfaltta bıraktığı iz genişliği. karda mümkün olduğunca ince seçilir ki kayma olmasın kara gömülsün ve tutunma sağlasın.

    60 ve 55 yanak kalınlığıdır. eğer 60 olanı 55 yaparsanız mutlaka jant ölçüsünü 16" den 17" e büyütmeniz lazım. 16" kalırsa lastik iç çapına göre jant çapı küçük kalacaktır.

    60/55 yanak kalınlığıdır ancak tabanın % desini ifade eder. 60 yanağı 55 e düşürmek için çapı artırmanız gerekmez hatta yanlış olur. Tabanı genişleterek 60 yanağı 55 e düşürebilirsiniz böylece 60 dan 55 düşmekle beraber yanak kalınlığı lastik çapı aynı kalarak yaklaşık bir değere ulaşır. rakam düşüyor gibi görünmekle beraber aslında yanağın tabana olan oranı küçülür.
    kış lastiğinde tabanı genişletmek bence iyi olmaz ama lastikçiler muadil diye takmak isterler.




  • [Orijinalden alıntı: alce


    Herkese güzel bir bayram diliyorum...


    Ben fazla arastirmadan saticinin sözüyle 205-55-16 aldim. Umarim sorun yasamam. ....


    Keyfinizi kaçırmış olmayayım ama,
    205 değilde 215 olmasın.
    Eğer bunu lastikçiyim diyen biri taktıysa ve sizi bilgilendirmediyse sahtekarın teki.
    Orijinal ebatlarımız olan 205/60/16 nın en yakın oranları 225/55/16 dır. onda da %0.23 pozitif fark vardır.
    dönüş çapı ve yükseklik olarak.
    tabanın genişlemesi de dezavantajıdır.
    Onun yerine 215/55/16 takmak isterler ki piyasada en çok bulunan ebattır. onda da %1,47 negatif fark var.
    Bu oranlar ne anlama geliyor derseniz yol bilgisayarı, kilomotre saati, tüketim hesapları ve tüm parametreler bundan etkilenir.
    Size takılan gerçekten 205/55/16 ise hesaplamaya göre %3,14 negatif fark var. bu çok fazla bir değer. lastik epeyce küçülmüş oluyor.
    sadece çapı ve genişliğinin aynı olması yetmez, lastiğin dönüş çapı, yuvarlanma mesafesi ve aracın yüksekliği azalmış.
    ne kadar derseniz 0,40 inch azalmış
    1 inch 2.54 cm ise 0,40 inch 1.01 cm yükseklik düşmüş.
    1 km mesafede lastik yaklaşık 6 tur fazla atar.
    yani tüm sapmaların değeri yüzde 3.14
    tavsiyem lastikçi yönlendirmelerinden ziyade bilimsel bir yaklaşımla orijinal ebat takmaktır.
    tabi bunu aracın kullanımını normal profil üzerinden söylüyorum.
    aracın kullanım amacı değiştikçe üzerinde modifikasyon yapmak faydalı ve gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alce -- 8 Kasım 2011; 11:55:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    Orjinali 205/60/16 olan lastiklerin yerine 205/55/16 takılmamalı. %3 civarı fark oluşacaktır. en uygunu 205/55/17 olacaktır. tabi jantların da değişmesi gerekiyor her iki durumda da.

    internette lastik ebatı dönüştürücüler var. onlara göre 215/55/16 ile 205/60/16 arasında %1,46 fark var. 205/55/17 de ise %2,44 fark oluyor.

    215 veya 205 çapla alakalı değil. lastiğin yere basma genişliğidir. yani lastiğin asfaltta bıraktığı iz genişliği. karda mümkün olduğunca ince seçilir ki kayma olmasın kara gömülsün ve tutunma sağlasın.

    60 ve 55 yanak kalınlığıdır. eğer 60 olanı 55 yaparsanız mutlaka jant ölçüsünü 16" den 17" e büyütmeniz lazım. 16" kalırsa lastik iç çapına göre jant çapı küçük kalacaktır.

    60/55 yanak kalınlığıdır ancak tabanın % desini ifade eder. 60 yanağı 55 e düşürmek için çapı artırmanız gerekmez hatta yanlış olur. Tabanı genişleterek 60 yanağı 55 e düşürebilirsiniz böylece 60 dan 55 düşmekle beraber yanak kalınlığı lastik çapı aynı kalarak yaklaşık bir değere ulaşır. rakam düşüyor gibi görünmekle beraber aslında yanağın tabana olan oranı küçülür.
    kış lastiğinde tabanı genişletmek bence iyi olmaz ama lastikçiler muadil diye takmak isterler.

    Alıntıları Göster
    tüm arkadaşlarımıza iyi bayramlar.
    bende son yakıt verilerimi paylaşmak istiyorum. imzamdaki araçla tarsus tan antep e gittim geldim hızı otobanda 128 e sabitledim zorunlu haller dışında da bu hızı korudum. giderken 2 kişi gelirken arka koltuklar yatırılmış vaziyette tavana kadar bağaj ve yine 100 kg lık 2 kişi geri döndüm. ortalama olarak 5.3 lt yakıt yaktı.
    ben 4 km lik kısa ve soğuk motorla işe gidip geliyorum ve sırf şehir içi kullandığımda bile 6 ile 6.5 arası tüketiyor. klima çalışmıyor zaten. gaza abanmasamda çokta gevşek basmam. normal kullanırım.
    serkanca senin aracın bu kadar yakmasına şaşıyorum. ama kıyaslarken megane 85 dcı ile kıyaslama. bende de aynı araç vardı ve max 5.5 lt yakıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    [Orijinalden alıntı: alce


    Herkese güzel bir bayram diliyorum...


    Ben fazla arastirmadan saticinin sözüyle 205-55-16 aldim. Umarim sorun yasamam. ....


    Keyfinizi kaçırmış olmayayım ama,
    205 değilde 215 olmasın.
    Eğer bunu lastikçiyim diyen biri taktıysa ve sizi bilgilendirmediyse sahtekarın teki.
    Orijinal ebatlarımız olan 205/60/16 nın en yakın oranları 225/55/16 dır. onda da %0.23 pozitif fark vardır.
    dönüş çapı ve yükseklik olarak.
    tabanın genişlemesi de dezavantajıdır.
    Onun yerine 215/55/16 takmak isterler ki piyasada en çok bulunan ebattır. onda da %1,47 negatif fark var.
    Bu oranlar ne anlama geliyor derseniz yol bilgisayarı, kilomotre saati, tüketim hesapları ve tüm parametreler bundan etkilenir.
    Size takılan gerçekten 205/55/16 ise hesaplamaya göre %3,14 negatif fark var. bu çok fazla bir değer. lastik epeyce küçülmüş oluyor.
    sadece çapı ve genişliğinin aynı olması yetmez, lastiğin dönüş çapı, yuvarlanma mesafesi ve aracın yüksekliği azalmış.
    ne kadar derseniz 0,40 inch azalmış
    1 inch 2.54 cm ise 0,40 inch 1.01 cm yükseklik düşmüş.
    1 km mesafede lastik yaklaşık 6 tur fazla atar.
    yani tüm sapmaların değeri yüzde 3.14
    tavsiyem lastikçi yönlendirmelerinden ziyade bilimsel bir yaklaşımla orijinal ebat takmaktır.
    tabi bunu aracın kullanımını normal profil üzerinden söylüyorum.
    aracın kullanım amacı değiştikçe üzerinde modifikasyon yapmak faydalı ve gereklidir.

    Alıntıları Göster
    quote:


    Keyfinizi kaçırmış olmayayım ama,
    205 değilde 215 olmasın.
    Eğer bunu lastikçiyim diyen biri taktıysa ve sizi bilgilendirmediyse sahtekarın teki.
    Orijinal ebatlarımız olan 205/60/16 nın en yakın oranları 225/55/16 dır. onda da %0.23 pozitif fark vardır.
    dönüş çapı ve yükseklik olarak.
    tabanın genişlemesi de dezavantajıdır.
    Onun yerine 215/55/16 takmak isterler ki piyasada en çok bulunan ebattır. onda da %1,47 negatif fark var.
    Bu oranlar ne anlama geliyor derseniz yol bilgisayarı, kilomotre saati, tüketim hesapları ve tüm parametreler bundan etkilenir.
    Size takılan gerçekten 205/55/16 ise hesaplamaya göre %3,14 negatif fark var. bu çok fazla bir değer. lastik epeyce küçülmüş oluyor.
    sadece çapı ve genişliğinin aynı olması yetmez, lastiğin dönüş çapı, yuvarlanma mesafesi ve aracın yüksekliği azalmış.
    ne kadar derseniz 0,40 inch azalmış
    1 inch 2.54 cm ise 0,40 inch 1.01 cm yükseklik düşmüş.
    1 km mesafede lastik yaklaşık 6 tur fazla atar.
    yani tüm sapmaların değeri yüzde 3.14
    tavsiyem lastikçi yönlendirmelerinden ziyade bilimsel bir yaklaşımla orijinal ebat takmaktır.
    tabi bunu aracın kullanımını normal profil üzerinden söylüyorum.
    aracın kullanım amacı değiştikçe üzerinde modifikasyon yapmak faydalı ve gereklidir.

    bu kadar teferruatlı olduğunu hiç bilmezdim bende lastikciye gider abi buna bu lastik olur derdi ve taktırırdım direk :) , jant la birlikte değişiklik yapınca nelere dikkat etmemiz lazım acaba ben lastiklerim ömrünü doldurunca 17'' jant lastik almayı düşünüyorumda..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi My-Dream -- 8 Kasım 2011; 13:22:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    kış lastiği olarak petlas snowmaster 205 60 r16 aldım eskişehirden demirgöz lastik bayisinden 40. haftada üretilmiş 41. haftada satın aldım tanesi 160 tl 4 adet 640 tl 8 taksit yaptılar bonusa 4 taksitte banka ekledi 12 taksit oldu. sıkıntı yok yumuşak görünüyor.
    .

    hız ve yük indesi 92H ise fiyat süper fiyat. biz bursa da 205/60/16 92H
    snowmaster ı 720 ye taktırdık. bir takım daha alacaz aynısı ise şu an esk deyim, buradan takarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend

    tüm arkadaşlarımıza iyi bayramlar.
    bende son yakıt verilerimi paylaşmak istiyorum. imzamdaki araçla tarsus tan antep e gittim geldim hızı otobanda 128 e sabitledim zorunlu haller dışında da bu hızı korudum. giderken 2 kişi gelirken arka koltuklar yatırılmış vaziyette tavana kadar bağaj ve yine 100 kg lık 2 kişi geri döndüm. ortalama olarak 5.3 lt yakıt yaktı.
    ben 4 km lik kısa ve soğuk motorla işe gidip geliyorum ve sırf şehir içi kullandığımda bile 6 ile 6.5 arası tüketiyor. klima çalışmıyor zaten. gaza abanmasamda çokta gevşek basmam. normal kullanırım.
    serkanca senin aracın bu kadar yakmasına şaşıyorum. ama kıyaslarken megane 85 dcı ile kıyaslama. bende de aynı araç vardı ve max 5.5 lt yakıyordu

    Alıntıları Göster
    lastik konusuna bende bir yorum yapayım ; 2006 model kangoo muz var ve 2. el olarak aldığımızda 185-60-14 lastik vardı. normalde fabrika çıkışı 165-70-14 tür. ama kangoo gibi yüksek bir araca bu lastikler hiçmi hiç yakışmıyor. ön lastikler yıpranınca 185 lik yerine orjinale daha yakın olsun diye 175-65-14 lastik aldım ve yol tutuşta, frenlemede, çekişte biraz kayıplar oldu. 185 ebat lastik yanılmıyorsam % 2.5 gibi bir değerle 175 ten bir miktar çapı ufak. ufak olmanın avantajı çekişi arttırıyor. yanagın 60 olmasının avantajı yol tututşu ve frenajı arttırıyor. dezavantajı ise gösterge tablosonda 100 gösterirken 185 lik lastikle aslında 93 km hızla gitmesi. 175 takınca da 95 km hızla gitmesi. . ben 185 lik almadığıma pişmanım
    ha bizim araçlarımızda yolbilgisayarı filan var . yakıt degerlerinde filan belki yanılmalar olacaktır ama yüzde 3 yanılsa ne olur yanılmasa ne olur. benim 2009 megane de % 20 şaşıyordu ortalama 4.6 gösteriyordu ama petrol hesabında 5.5 lt gibi bir rakam çıkıyordu.
    ben büyük ihtimal bu ay lastikleri değiştireceğim. goodyear lardan aşırı derecede memnuniyetsizliğim var. aşırı ses yapıyor , yol tutmuyor ama daha kötüsü frenler tutmuyor. sert frenlerde frene basıp basmadığımdan şüphe ediyorum. aklımda 205 -55- 16 er300 var daha öncede kullandım ve memnundum. conti pc2 lerde çok güzelmiş ama hem yuvarlanma direnci en yüksek lastik hemde çabuk yıprandığını yazıyordu testte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    kış lastiği olarak petlas snowmaster 205 60 r16 aldım eskişehirden demirgöz lastik bayisinden 40. haftada üretilmiş 41. haftada satın aldım tanesi 160 tl 4 adet 640 tl 8 taksit yaptılar bonusa 4 taksitte banka ekledi 12 taksit oldu. sıkıntı yok yumuşak görünüyor.
    .

    hız ve yük indesi 92H ise fiyat süper fiyat. biz bursa da 205/60/16 92H
    snowmaster ı 720 ye taktırdık. bir takım daha alacaz aynısı ise şu an esk deyim, buradan takarız.


    evet 92 h eskişehirden taktırmanızı tavsiye ederim 80 tl karınız olur. sıkı pazarlıkla aldık tabi 2 arkadaş sizede o fiyattan verirler demirgöz lastik bayisi eskişehirde. tam yunuskentteki ışıklardan tramvay durağının ordaki ışıklardan sağa dönün ilk sola dönün oradan sarı kırmızı tabela pirelli yazıyor , oradan sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aa.aslan -- 8 Kasım 2011; 14:08:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    quote:

    Orijinalden alıntı: alce

    quote:

    Orijinalden alıntı: aa.aslan

    kış lastiği olarak petlas snowmaster 205 60 r16 aldım eskişehirden demirgöz lastik bayisinden 40. haftada üretilmiş 41. haftada satın aldım tanesi 160 tl 4 adet 640 tl 8 taksit yaptılar bonusa 4 taksitte banka ekledi 12 taksit oldu. sıkıntı yok yumuşak görünüyor.
    .

    hız ve yük indesi 92H ise fiyat süper fiyat. biz bursa da 205/60/16 92H
    snowmaster ı 720 ye taktırdık. bir takım daha alacaz aynısı ise şu an esk deyim, buradan takarız.


    evet 92 h eskişehirden taktırmanızı tavsiye ederim 80 tl karınız olur. sıkı pazarlıkla aldık tabi 2 arkadaş sizede o fiyattan verirler demirgöz lastik bayisi eskişehirde. tam yunuskentteki ışıklardan tramvay durağının ordaki ışıklardan sağa dönün ilk sola dönün oradan sarı kırmızı tabela pirelli yazıyor , oradan sorabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    iyi bayramlar sevgili fluence severler
    aracında ESP olan arkadaşlara bir sorum var. ESP nin çalıştığına şahit olanınız varmı ? kullanıcı kitabında gösterilen üçgen şekil içerisinde kayan araba simgesinin yandığını gören varsa lütfen
    bu ışığın gösterge veya ön panelde nerede olduğunu söylermisiniz. Asıl sıkıntım şu ESP nin araçtaki varlığını gösteren ne bir ışık ne bir uyarı nede bir gösterge mevcut.
    ASR tamam açıp kapanabiliyor ya ESP birde CSV olması lazım oda yok kitapta da yok CSV . Gösterge panosuna ışık vurduğunda alttaki bütün işaretler çok net görünüyor ancak bu üçgen işaret malesef yok.
    Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa lütfen yardım.



    1.5 dci 105bg privilage 2011




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obr005

    iyi bayramlar sevgili fluence severler
    aracında ESP olan arkadaşlara bir sorum var. ESP nin çalıştığına şahit olanınız varmı ? kullanıcı kitabında gösterilen üçgen şekil içerisinde kayan araba simgesinin yandığını gören varsa lütfen
    bu ışığın gösterge veya ön panelde nerede olduğunu söylermisiniz. Asıl sıkıntım şu ESP nin araçtaki varlığını gösteren ne bir ışık ne bir uyarı nede bir gösterge mevcut.
    ASR tamam açıp kapanabiliyor ya ESP birde CSV olması lazım oda yok kitapta da yok CSV . Gösterge panosuna ışık vurduğunda alttaki bütün işaretler çok net görünüyor ancak bu üçgen işaret malesef yok.
    Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa lütfen yardım.



    1.5 dci 105bg privilage 2011

    Alıntıları Göster
    CVS VE ESP AYNI ŞEYDİR. UZAK DOĞU ARABALARI GENELDE ESP YE CVS DERLER. aracı boş bir alanda zorla yuvarlak çiz .yol bilgisayarının ekranı tamaman kırmızı üçgenli işarete bürünüyor.
    bende senin gibi araçta görmediğim şeyin varlığından şüphe eden biriyim ve aracı zorluyarak varlığına kanaat getirdim.
    sol taraftaki kumandalardan ortadaki olan yani senin asr tuşu dediğin esp asr bunların tümünü kontrol eden tuştur. o düğmeye bastında esp açık veya kapalı diye yazar.
    bilen varsa bende klima filtresinin yerini merak ediyorum tahminen megane da olduğu gibi sağ alttaki kapağı açınca ulaşılıyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend

    CVS VE ESP AYNI ŞEYDİR. UZAK DOĞU ARABALARI GENELDE ESP YE CVS DERLER. aracı boş bir alanda zorla yuvarlak çiz .yol bilgisayarının ekranı tamaman kırmızı üçgenli işarete bürünüyor.
    bende senin gibi araçta görmediğim şeyin varlığından şüphe eden biriyim ve aracı zorluyarak varlığına kanaat getirdim.
    sol taraftaki kumandalardan ortadaki olan yani senin asr tuşu dediğin esp asr bunların tümünü kontrol eden tuştur. o düğmeye bastında esp açık veya kapalı diye yazar.
    bilen varsa bende klima filtresinin yerini merak ediyorum tahminen megane da olduğu gibi sağ alttaki kapağı açınca ulaşılıyordur.

    Alıntıları Göster
    orijinalden alıntı:

    alce

    60/55 yanak kalınlığıdır ancak tabanın % desini ifade eder. "60 yanağı 55 e düşürmek için çapı artırmanız gerekmez hatta yanlış olur." Tabanı genişleterek 60 yanağı 55 e düşürebilirsiniz böylece 60 dan 55 düşmekle beraber yanak kalınlığı lastik çapı aynı kalarak yaklaşık bir değere ulaşır. rakam düşüyor gibi görünmekle beraber aslında yanağın tabana olan oranı küçülür.
    kış lastiğinde tabanı genişletmek bence iyi olmaz ama lastikçiler muadil diye takmak isterler.

    Sn. Alce

    Fluence'in broşürüne bakacak olursanız; opsiyonel olarak 17" jant alındığı zaman ( 205/60/16) lastiklerin yerine, 205/55/17 ebadındaki lastiklerin verildiğini göreceksiniz...



    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend

    CVS VE ESP AYNI ŞEYDİR. UZAK DOĞU ARABALARI GENELDE ESP YE CVS DERLER. aracı boş bir alanda zorla yuvarlak çiz .yol bilgisayarının ekranı tamaman kırmızı üçgenli işarete bürünüyor.
    bende senin gibi araçta görmediğim şeyin varlığından şüphe eden biriyim ve aracı zorluyarak varlığına kanaat getirdim.
    sol taraftaki kumandalardan ortadaki olan yani senin asr tuşu dediğin esp asr bunların tümünü kontrol eden tuştur. o düğmeye bastında esp açık veya kapalı diye yazar.
    bilen varsa bende klima filtresinin yerini merak ediyorum tahminen megane da olduğu gibi sağ alttaki kapağı açınca ulaşılıyordur.

    Alıntıları Göster
    ilgine teşekkür ederim anladığım kadarıyla yol bilgisayarının altında hız sabitleyici verilerinin yazdığı ekranı kasdediyorsun.(ekran siyah beyaz çalışıyor renk yok) Ayrıca ASR butonuna basınca ESP devrede veya değil demiyor antipatinaj devrede veya devrede değil diyor.
    özelliklerde ESP+CVS+ASR diye yazmışlar ve kullanım kitabında CVS yok ESP çalışınca dediğim üçgen işaret çıkar diyor ASR de o butonla açılıp kapanır diyor.Beraber çalışmaları ile ilgili bir bilgi yok. Zaten o butonla ESP devrede demiş olsa ESP ismini ekranda bir görsem bu soruyu sormayacağım. Belki sizin aracınız ile benimki arasında gösterge farkıda olabilir bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obr005

    ilgine teşekkür ederim anladığım kadarıyla yol bilgisayarının altında hız sabitleyici verilerinin yazdığı ekranı kasdediyorsun.(ekran siyah beyaz çalışıyor renk yok) Ayrıca ASR butonuna basınca ESP devrede veya değil demiyor antipatinaj devrede veya devrede değil diyor.
    özelliklerde ESP+CVS+ASR diye yazmışlar ve kullanım kitabında CVS yok ESP çalışınca dediğim üçgen işaret çıkar diyor ASR de o butonla açılıp kapanır diyor.Beraber çalışmaları ile ilgili bir bilgi yok. Zaten o butonla ESP devrede demiş olsa ESP ismini ekranda bir görsem bu soruyu sormayacağım. Belki sizin aracınız ile benimki arasında gösterge farkıda olabilir bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Antipatinaj = ASR ve dönüşlerde savrulmada tüm tekerlere farklı güç-fren sistem esp değil mi? Yeni arabalarda artık bunlar tek tip değil mi yani antipatinajla+esp şeklinde değil mi zaten? O tuş ikisini birden açıp kapatmıyor mu? Bende de antipatinaj diyor o tuşta çünkü. Aracım espli diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drturbulance

    Antipatinaj = ASR ve dönüşlerde savrulmada tüm tekerlere farklı güç-fren sistem esp değil mi? Yeni arabalarda artık bunlar tek tip değil mi yani antipatinajla+esp şeklinde değil mi zaten? O tuş ikisini birden açıp kapatmıyor mu? Bende de antipatinaj diyor o tuşta çünkü. Aracım espli diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    ESP elektronik stabilite kontrol genel adı ise hepsi beraber çalışıyorsa neden stabilite kontrol devrede veya değil diye bir uyarı yok ABS ,hava yastığı vs. herşeyin kontak açıldığında kontrolü var niye ESP nin bir kontrol ışığı yok
    ASR tuşu genelini ifade ediyorsa niye sadece antipatinaj diyor mesela sürüş kontrol ekipmanları devrede diyebilirdi. Bu konuda gerçekten bilgili biri varsa lütfen bizi aydınlatsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obr005

    ESP elektronik stabilite kontrol genel adı ise hepsi beraber çalışıyorsa neden stabilite kontrol devrede veya değil diye bir uyarı yok ABS ,hava yastığı vs. herşeyin kontak açıldığında kontrolü var niye ESP nin bir kontrol ışığı yok
    ASR tuşu genelini ifade ediyorsa niye sadece antipatinaj diyor mesela sürüş kontrol ekipmanları devrede diyebilirdi. Bu konuda gerçekten bilgili biri varsa lütfen bizi aydınlatsın

    Mantıklı...
  • Orijinalden alıntı:

    Walter_Sobchak


    Ben fazla arastirmadan saticinin sözüyle 205-55-16 aldim. Umarim sorun yasamam. Navi hediyesi icin Goodyear tercih ettim. Sorun yasarsam buradan paylasirim. 4 lastik pesin 900 tl.

    Güncel yakit verimi tekrar paylasiyorum;
    Ankara, çogunlukla trafikte kullanim ort. 7 lt..


    Merhaba,

    Forumda Ankara'dan bir arkadaşa rastlamak güzel...

    Evet, Ankara'daki bazı satıcılar 205/60/16 yerine 205/55/16 vermek istiyorlar.. Konuya ilişkin mesajımda; "Kesinlikle tavsiye etmem ama," fiyat farkından ötürü, sadece kış lastiği olarak, 205/55/16 takılabilir." demiştim.. Aşağıdaki önerilerimi dikkate alırsanız; 100 km hızla giderken, km göstergenizin ve yol bilgisayarınızın anılan hızı yaklaşık 97km olarak algılayıp buna göre değerler üretmesi ve yakıt tüketiminizde cüzi bir artış dışında önemli bir sorun yaşamayabilirsiniz.. Bu arada, Goodyear UG 8 'in 205 olan teorik taban genişliği, gerçekte, diğer bazı markaların (Örneğin, Pirelli Sottozero'nun) kış lastiklerinden daha dar olduğu için, UG 8'yi seçmeniz, kuru zemin açısından bir dezavantaj olmuş..

    1. Taktırdığınız lastiklerin, kuru zemindeki frenaj ve yola yanal tutunma performansı orijinal lastiklerinizin biraz gerisinde kalabilir. Bu yüzden, öndeki aracı takip mesafenizi orijinal lastiklerinizdeki kullanımınıza nazaran biraz daha uzun tutmanız ve virajlara daha düşük bir hızla girmenizde yarar var..

    2. 205/55/16 lastikleriniz ile yumuşak karlı zeminlerde, iki nedenden dolayı, aracınızın orijinal ebattaki kış lastiklerine göre, kalkışlarda daha kolay patinaja düşersiniz.. Buna paralel olarak yumuşak karlı zeminlerdeki yol performansı da orijinal ebattaki kış lastiklerinin biraz gerisinde kalabilir.. Bu nedenle, zemindeki kar yumuşaksa; çok daha yavaş bir şekilde kalkmanız ve ihtiyatlı bir sürüş tarzını benimsemeniz iyi olabilir.

    3. Son olarak, mevcut kış lastiklerinizin yanak kalınlığı, orijinal ebattaki kış lastiklerinden, teorik olarak, 1.025cm daha düşük olduğundan, aracınızın yerden yüksekliği bu ölçüde azalacağından, gidilen yoldaki kar tabakasının kalınlığına dikkat etmek gerekir...

    Bu kış başında, iyi durumda 205/55/16 kış lastiklerim olduğu halde, Ankara'nın yaşadığım bölgesinde kışlar çok sert ve bol karlı olduğundan 60 yanak yeni kış lastikleri almak zorunda kaldım...

    Maalesef, önceki megane2 aracımla ev ile işyeri arasında 5.2lt/100km olan yakıt tüketimim şimdiki aracımla 6.7lt/100km.. Tabii, bunda benim biraz seri kullanmamın da rolü olabilir..

    Güvenli ve kazasız sürüşler diliyorum...




  • 
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.