Şimdi Ara

Renault DCI motorların ömrü kaç KM olur sizce? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
146
Cevap
2
Favori
302.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bencede... zaten km hiçbirşey ifade etmez. Ben aracımı uzun yolda kullanıyorum. Geçen sene aracımı 40000 km'de sattım. Şimdi benim 40000'imle şehiriçi 40000 aynı olabilir mi. Nerden baksan 15-20binlik şehiriçi aracın dengidir.

    Ama bu alım satım işlerinde çakallık yapmak için önce o kullanılıyo. OOOO neee??? 40000 mi, çok km yapmışsın yaa. İşin ilginci 20 bile olsa çok diyecek. Alıcı çakallığı...
  • rektifiye yapılan motorla sıfır motor arasında çekiş olarak fark olacağını sanmıyorum. Ayrıca rektifeye 3000 bin lira tutacak bişey degil yanlız mazot pompası turbo enjektör değişecekse ozaman 3000 tl bulur.

    sürekli yüksek devirde kullanılan susuz ve yağsız bırakılan motor çabuk yatak sarar.
  • ortalama ömrü 400.000 -500.000 km bi arkadaşın masteri 500.000 kmde motor yeniledi şimdi 500.000 km de bu yapar araç 2006
  • renault dcı motorlar sıkıntılı motorlardır ben sanayide en cok motor parcası verdiğim aractır 100 binden sonrası tehlikelid kullanım ve bakımlar mutlaka önemlidir fakat sorun başka yerdedir turbo arıza yaptığı zaman motoru elinize veriyor aynı teknoloji bmw de var sıkıntı onlardada var örnek bir ford veya multijet turbosu arıza yaparsa sadece turbo değşimi yaparsınız yolunuza devam edersiniz ama renault da turbo bozulursa motora zarar veriyor turbonuz ıslık calmaya başladıysa mutlaka ertelemeyin hatta 100 binlerin üstünde enjek tör ve turbo değişimi yapmakta yarar var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkdes

    renault dcı motorlar sıkıntılı motorlardır ben sanayide en cok motor parcası verdiğim aractır 100 binden sonrası tehlikelid kullanım ve bakımlar mutlaka önemlidir fakat sorun başka yerdedir turbo arıza yaptığı zaman motoru elinize veriyor aynı teknoloji bmw de var sıkıntı onlardada var örnek bir ford veya multijet turbosu arıza yaparsa sadece turbo değşimi yaparsınız yolunuza devam edersiniz ama renault da turbo bozulursa motora zarar veriyor turbonuz ıslık calmaya başladıysa mutlaka ertelemeyin hatta 100 binlerin üstünde enjek tör ve turbo değişimi yapmakta yarar var


    bu ıslık sesi nasıl anlaşılıyor? Turbonun bir bakımı kontrolü yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces

    bu ıslık sesi nasıl anlaşılıyor? Turbonun bir bakımı kontrolü yok mu?




    arkadaşım Turbo ile ilgili merak ettiğiklerini bu başlıktan öğrenebilirsin

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/key_/tm.htm


    Islık sesi eski 65bg aracımda yoktu, ama bunda var. Korkulacak bişe yok. Sonradan oluştuysa, nasıl oluştuğunun, neyin neden olduğunun, çözümünün cevapları bu başlıkta var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkdes

    renault dcı motorlar sıkıntılı motorlardır ben sanayide en cok motor parcası verdiğim aractır 100 binden sonrası tehlikelid kullanım ve bakımlar mutlaka önemlidir fakat sorun başka yerdedir turbo arıza yaptığı zaman motoru elinize veriyor aynı teknoloji bmw de var sıkıntı onlardada var örnek bir ford veya multijet turbosu arıza yaparsa sadece turbo değşimi yaparsınız yolunuza devam edersiniz ama renault da turbo bozulursa motora zarar veriyor turbonuz ıslık calmaya başladıysa mutlaka ertelemeyin hatta 100 binlerin üstünde enjek tör ve turbo değişimi yapmakta yarar var
    YUH DIYORUM YA ARKADASIM SENIN PARCA FIYATLARINDAN HABERIN YOK SANIRIM 100 BINDE ENJEKTOR TURBO DEGIŞECEGINE KALDIR AT ARABAYI ORJINAL ENJEKTOR 2000 TL TURBODA 2000 TL EDER SANA 4000 TL
  • YUH DIYORUM YA ARKADASIM SENIN PARCA FIYATLARINDAN HABERIN YOK SANIRIM 100 BINDE ENJEKTOR TURBO DEGIŞECEGINE KALDIR AT ARABAYI ORJINAL ENJEKTOR 2000 TL TURBODA 2000 TL EDER SANA 4000 TL


    _____________________________

    kardeş şimdi sen bize mais fiyatları vermişsin turbo 850 lira marka kkk yani mais kutusunun içindeki olmayan şey mais kutusu, enjektörler 1100 delphi orjinal. yinede haklısınız yine cok para neden 100 bin üstlerinde böyle olsun zaten 100binlerin üstlerinde yetkilide olmanında pek anlamı yok o yüzden yaşas.n after market herkezde bu olcak deil ama genel tablo bu 2003 model clio var dı akrabamda sektörün içinde olmama rağmen yetkili servisten bi başka noktaya göndermediler nezamana kadar 93 binde stop etmeler başladı sorun enjektör 100bini gecemeden 1100 lira ok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkdes

    YUH DIYORUM YA ARKADASIM SENIN PARCA FIYATLARINDAN HABERIN YOK SANIRIM 100 BINDE ENJEKTOR TURBO DEGIŞECEGINE KALDIR AT ARABAYI ORJINAL ENJEKTOR 2000 TL TURBODA 2000 TL EDER SANA 4000 TL


    _____________________________

    kardeş şimdi sen bize mais fiyatları vermişsin turbo 850 lira marka kkk yani mais kutusunun içindeki olmayan şey mais kutusu, enjektörler 1100 delphi orjinal. yinede haklısınız yine cok para neden 100 bin üstlerinde böyle olsun zaten 100binlerin üstlerinde yetkilide olmanında pek anlamı yok o yüzden yaşas.n after market herkezde bu olcak deil ama genel tablo bu 2003 model clio var dı akrabamda sektörün içinde olmama rağmen yetkili servisten bi başka noktaya göndermediler nezamana kadar 93 binde stop etmeler başladı sorun enjektör 100bini gecemeden 1100 lira ok


    250 binde temiz dci'ye binen arkadaşlarım var hiçbier bozukluk olmadı 100 binde motor biter diyenler yalan söylüyor başka bişey değil.




  • arkadaşlar onca sey yazılmış.hepsini okudum.bende 2004 dci clio var abimde 2006 multijet albea.bende memnunum abim de aracından.türkiyede sunu göz onunden hiç çıkarmayın.aracı aldığın gibi satmayı da düsüneceksın.fiaat ı asla kotulemem.ama renaulttan da asla vazgeçmem.amcam gecenlerde 90 model torosunu sattı.bakın 90 model.orjinal benznli toros.hiç tüp görmedi arac.5500 lira dedi 5000 e verdi.20 yasında araba iyi para değil mi sizce?efsane anam efsane.benim arabam da 78.000 de ve arıza falan da yok sukur.diyeceğim sudur.bakarsan bağ,bakmazsan dağ olur.değil 200 bin 500 bin bile yaparsın.adam gibi kullanmasını bileceksin.buyuk knusmak gbi olmasın arıza cıkarırsada yaptırırım arkadas.ben buna biniyorum.yeri geliyor iş için yeri geliyor keyfe keder.ayağımı yerden kesiyor.300 500 aramam.ille arayan arkadaslara da derim ki bisiklete binin.burası türkiye.yollarında durumu belli mazotlarında.ufak tefek pürüzler olmasa ustalar aç kalır:))




  • arkadaşlar,mazot birçeşit yağdır,yani dizel arabaların motorları benzinliye göre en az 2 kat daha uzun ömürlüdür,ve bakımları düzenli yapılan bir dizel motor 350-500bin km rahatlıkla gider,benzinin içine ise sonradan motor yağlayıcı katkı maddesi konur motor içi yağlamaya yardımcı olsun diye, çünkü benzin bir çeşit yağ değildir bu yüzden motor ömrü daha azdır ve daha erken raktifiye ihtiyacı doğurur.ama genel geçer kural şudur:dizel motorun ömrü benzinli motorun 2 katıdır.
  • Beğenmeyen almasın kimseye zorla satmıyorlar burada karalayıp dururlar meydan bol nasıl olsa biçoğu gidip renault alır bakılan arabanın ömrü uzun olur eşek niyetine kullanılan isterse mercedes olsun dökülür insan faktörü varya işte çok önemlidir şahin ile 0 km olarak alıp 1 milyon km yapan dolmuş tascilik yapan adam gördam hemde orjinal motoru ile şimdi şahin 10 numara arabamı oluyor kişiler yazdıklarıyla çelişirse gülünç duruma düşer bir aracın motor ömrü kullanıcısa göre değişir mesela ben aracı biraz hızlı kullanırım babam ise aracı kullanırken vites değiştirdiğini gözünüzle bakmadan anlayamazsınız işte maharet burada aracı yıpratmadan kullanmak.
  • 2006 model 1.5 dci hatchback megane buldum, 130 binde. 22 000 TL'ye alınırmı?

    Bende şuan 2005 1.4 authentique var. Üste para verip değiştirmeyi düşünüyorum, aracım 86 binde.
  • enjektör sahibindende 2-3 ay once tanesi 150 liraydı ama ilanı bulamadım. takımı 600 lira olması lazım

    turbohttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-renault-clio-kangoo-1-5-l-komple-turbo/detay? 450 lira

    mazot pompasıhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-clio-ii-kangoo-ii-megane-ii-mazot-pompasi-1-5-dizel-k9k/detay? 600 lira

    aracım 180 binde daha hiçbiri değişmedi.

    şehir içi 46 litre depoyla 900 km devirli olarak kulandıgım halde yol yapıyor.

    Soruyorum 180.000 km yapmışım km de şehir içi 153 kurus yakan aracım şimdiye kadar kendini amorti etmemişmidir ?




  • satılık clio3 tiptronik vitesli çok temiz boyasız kazasız ilgilenirseniz linkini veriyorum saygılar.
    http://www.hepsinisat.com/garaj-arabasi-boyasiz-kazasiz-otomatik-M24L09S2008I605.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caliskanbulent

    arkadaşlar,mazot birçeşit yağdır,yani dizel arabaların motorları benzinliye göre en az 2 kat daha uzun ömürlüdür,ve bakımları düzenli yapılan bir dizel motor 350-500bin km rahatlıkla gider,benzinin içine ise sonradan motor yağlayıcı katkı maddesi konur motor içi yağlamaya yardımcı olsun diye, çünkü benzin bir çeşit yağ değildir bu yüzden motor ömrü daha azdır ve daha erken raktifiye ihtiyacı doğurur.ama genel geçer kural şudur:dizel motorun ömrü benzinli motorun 2 katıdır.


    Dizel motorların ömrü uzundur ama bakımı ve yenilemesi pahalıdır. 2bin lira enjeksiyon yerine, benzinliye bi sekman atarsın 200 liraya, iyi binersen 100.000 götürür en kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Hoşunuza gitmemiş olabilir. Ama gerçekleri söylemekte fayda gördüm. Renault özellikle şu megane serisi ile envai çeşit arıza çıkartmakta kötü şöhret yaptı. Hala bir pencere otomatiğini dahi tasarlamaktan aciz sunroof'ı bile su alan , motor ve özellikle ön düzen arızası fazla olan bir araç olduğunu görmezden gelmek mümkün değil. Bir Renault var bir de Peugoet arızasıyla meşhur marka olarak. Sorunsuz araba markası Mazda'dır esas olarak. Dünyanın en az servis (arıza sebebiyle tamir) gerektiren arabasıdır.
    Ondan sonra VW ve Opel vs. markalar gelir.

    Renault dünyada hiç de itibara sahip bir araba değil. Ama o sağ dikiz aynasını dahi vermeden(nasıl olsa satarım, Türk milleti koyun zaten zihniyeti ile) vatandaşımıza zamanına göre fahiş fiyatla kaktırdığı 12 Toros serisinden dolayı dahi Renault'u sevenler var. İnsanoğluna ancak kazığı atan mı yarıyor acaba diye de düşünmeden edemiyorum doğrusu.



    Şimdiye kadar yorum yapmadan hep okudum, bir dizelci olarak benim için son derece enteresan konu. Bu arkadaşın (alıntı) yazdıklarına katılıyorum. 70 li yıllara kadar ağır amerikan "gemileri", sonra "anadol", murat, renault....Başka araba mı vardı sanki Türkiyede?

    Ve günümüzde hala, takım tutarcasına muratcı ve renocular var, sanki biniciye başka düzgün araba yok memlekette. Haa şu "toros" muhabbeti, ...herif hurda torosa hala 7000 TL - 8000 TL para istiyor, hurda derken hakikaten git hurdalığa bırak cinsinden.

    Muratları renoları felan kötülemek için yazmıyorum, neticede Türkiye şartlarında şimdiye kadar kullanılan arabalar. En önemli faktör, gariban vatandaşın ucuz şekilde işini görmüş olmasıdır. Ama arabaya sorunsuz bineyim, konforu da olsun diyorsanız, japon ve almanlardan şaşmayın derim. Yalnız eski opel binicisi olarak bu markada biraz tereddütlüyüm, VW daha iyi, audi daha da iyi, tabi mercedesi sıralamaya koymuyacağım, o dzaten iyi. Japonlarda ise aklıma gelen honda, toyota ve mazda, taş gibi arabalar...ama diğer japonlar da iyi mesela suziki..

    Dizel motor konusuna gelince...yeni teknoloji motorları hiç kullanmadığım için bir şey diyemem, ama bilhassa sıcak ülkelerde kullanılması gereken motor dizel motorudur. Harareti gördükçe açılır, performansı artar. Aynızamanda ekonomik ve sorunsuzdur. Yağını zamanında değiştir (kaliteli yağ kullan) ve gazla.

    İyi bir kullanıcı mesela bir VW-dizel motorla 1 milyon km yapabilir....

    Saygılar




  • Bahsi geçen motorun istanbul trafiğinde şirket aracı veya taksi gibi hor kullanıldığında ömrü 400.000dir. Hoş kullanımı veya uzun yolu bilemem..

    @ yamandenizci
    torosu lifte kaldırıp baktığımızda emsal araçlardan daha kalın iskelete sahip olduğunu görürüz.. Arazi ortamında halen tercih edilebilecek bir araç..
    Kendisine bir sürü kum çimento yükleyip egzozu yere sürte sürte taşımışlığım da vardır..
    Doğunun kalitesiz kaçak yakıtına da dayanıklı (duyduğum kadarıyla).. Hic bir yeri tıkanmaz, öksüre tıksıra bi şekilde yola devam eder..
  • Fiat ve opel'in kullandğı multijet 1.3 motorlar çok dayanıklı galiba. Bizim okula yemek servisi yapan bir doblo 330 bindeydi. O da çoğu kötü köy yollarında. Adam şu ana kadar ciddi bir sorun çıkarmadığını söyledi. Bu motoru kullanan taksicilerde yine aynı şeyi söylüyor. Anladığım kadarıyla bu motorlar gerçekten çok dayanıklı. Ayrıca kırsal dizel kullandıklarını söyledi.
  • 1- eski dizel motorlar her bir enjektör için ayrı yoldan pompa bağlantısı kullanırlardı. bu enjektörler de pompanın uyguladığı yüksek basınca yenildiği noktada püskürtme gerçekleşirdi. bu sistemlerde hem pompada ve hem de enjektörde oluşan yüksek basınç erken yıpranmayı getirirdi. üstelik basınç eğrisinin üst noktalarında oluşabilen tek bir püskürtmeye sahiptiler. 1.5 dci ve benzeri common-rail sistemlerde ise durum oldukça farklı. bir kere pompa eski sistemlerdeki kadar yüksek basınç üretmiyor ve her yola sırayla basınç uygulamaya çalışmıyor. yine pompadan her enjektöre ayrı rekor gitmiyor. her patlama odasına giden rekor, pompa sonrasına konan dağıtıcıdan alınıyor. ayrıca kullanılan püskürtücüler klasik "enjektör" değil. sadece daha basit ve dayanıklı "elekrovalf" ler kullanılıyor.bu valfler ecu dan gelen komutlarla püskürtmeyi sağlıyorlar. son olarak da her bir patlama için 5 püskürtme kademesi kullanılıyor. (iki ön püskürtme, bir ana püskürtme ve iki son püskürtme) işte bu sistem sayesinde eskinin 100 binde dizel sukoyverir hkayesi sona erdi. bu sistem bakımı düzenli yapılırsa 500 binleri rahat görür ve görüyor zaten
    2- eurodizel denen yakıt da common-rail sistemlerin olmazsa olmazlarındandır. kırsal motorindeki yüksek kükürtün bıraktığı istenmeyen kalıntılar pompa-enjektör-subap ve sekman hassasiyetini kısa zamanda bozuyor. ayrıca yine kırsal motorindeki yüksek kurşun oranı da eski sistem dizellerde ikincil yağlamanın gereği idi. eurodizelde kurşun oranı da oldukça düşüktür. ama eurodizel kullanan yeni nesil dizellerde ikincil yağlama ihtiyacı zaten yok. yeni nesil sentetik-yarısentetik yağlar, hem benzinli ve hem de dizellerde kurşun gereksinimini ortadan kaldırarak, kurşunlu yakıttan doğan ömür kısalığının da sonunu getirdiler. sekman-gömlek kalitesinin de gelişimi ile aşınma ömürleri epey uzadı. eurodizel ve sentetik-yarısentetik yağ kullanmıyorsan motordan fazla bişey bekleme.
    3- benzinli motorda 9-11/1 sıkıştırma oranı yeterli iken, dizellerde en az 17/1 sıkıştırma gereklidir. kaliteli malzeme kullanılmayan dizel motorun 100 bini bile görmesi imkansızdır. benzinli motorların en kötüsü bile 100 bin sınırını rahatça aşabilirler. düşük sıkıştırma oranı benzinli motorlarda kaliteye fazla para harcama ihtiyacını hissettirmiyor. çin malı arabalarda dizel seçeneğinin olmaması buna en iyi örnektir. yine yeni nesil dizellerin ömrünün benzinlileri sollamasının en önemli sebebi de bu kaçınılmaz kalite ihtiyacıdır. aynı kalite olsaydılar, benzinliler 3 kat fazla ömürlü olurlardı. nitekim 1990 öncesi çoğu dizellerde 100 bin km motorun sona yaklaştığını gösterirdi. yaşı müsait olanlar gayet iyi bilirler.
    4- sonuç olarak, "düzenli bakım - uygun yakıt ve yağ seçimi - düzgün kullanım" üçlüsüne özen gösterildiği sürece yeni nesil dizeller 500 bin km yi rahat görürler. aksi uygulamalarda yağ-yakıt-bakım uyanıklıkları 10 larca katıyla geri teper.
    5- citroen 1.6 dizel motor: volvo, ford, peugeot, citroen kullanıyor
    renault 1.5 dci: renault, dacia, nissan kullanıyor
    fiat multijet : fiat, opel vs kullanıyor.

    yani birkaç üretici nerdeyse tüm dünyaya motor veriyor. dandik şeyler olmadığını kabul etmek lazım.

    saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmaci -- 28 Ağustos 2010; 2:02:23 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.