Şimdi Ara

renault 9 kalorifer sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
55.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sevgili arkadaşlarım;

    Konu hortlamış 2007 model konu bu :) 2007ocak ayında açmıştım bu konuyu..kaloriferide yaptıramadım daha fazla dayanamayıp o yıl sonu sıfır (2008) Renault symbol 1,4 8v aldım. o gün bu gündür beraberiz
  • Renault 12 kullanıyorum. 9' daki kalorifer borularının geçişlerini çok iyi bilmiyorum. Kalorifer peteği konumunu da pek bilmiyorum ama kalorifer motoru kuşlardaki gibi ön camın altında, ortaya konumlu olması lazım.

    Kendi arabamda kalorifer boruları termostata bağlı değil. Devirdaim pompasından ayrı bir boru çıkar. Asıl boruda termostat vardır ve doğrudan radyatöre bağlıdır. Yani motor sıcaklığına göre kalorifer ısınmaya başlar.

    Termostata bağlı olursa motor ısınıncaya kadar ön camdaki buğu gitmez. Ayrıca içeri buz gibi hava üfleyeceği için arabanın içi buz keser. Buz kesme tabirini araç içinde üşümeyle kıyaslamayınız. Eksi derecede poyrazda yanmış gibi olursunuz.

    Çorum kaloriferinin prensibi piyasadaki otomobillerin geneline benzediği için oradan devam edeyim. Çorum kalorifer ısıtabilir fakat bazı hatalar yüzünden o bile ısıtmayabilir. Arızalı parçaların değişimi üstteki mesajlarda yer aldığı için hiç değinmiyorum. Termostat doğru çalışıyorsa(sıcak hava için önemli), soğutma sisteminin havası düzgün bir şekilde alınmışsa kalorifer düzgün çalışır.

    Daha önce radyatör-kavanoz arasındaki hortum birkaç kez yırtılmıştı. Yırtık kısmı keserek kullanmaya devam ediyorum. Bu müdahaleler sırasında hava alma işini atlıyordum. Muayeneye giderken camların buğusu çözülmeyince(ılık bile üflemedi) termostatı değiştirip havasını aldım. Isıtmayan çorum kaloriferi 1. dakikasına girerken ılık üflüyordu. 15 dakika olduğunda sıcaktan montun fermuarını açıyorum. Sürelerin uzun olması 75' lik termostat kullanmamdan kaynaklı olabilir. 86' lık termostat kullanırken hararet 60 derecede sabitliyordu.

    Hava alma işine dönersek piyasada Renoların hava alma işini düzgün yapan ustaya henüz rastlamadım. Renault 12' de orjinal kalorifer peteği kavanozdan bile yukarıda olduğu için hava alma yöntemi de farklı oluyor. Renault 9' da petek bildiğim kadarıyla aşağıda. Onların da hortumları 12' ye göre daha fazla.




  • konu çok eski fakat yazmak istedim renault 9 spring aracımız var kaloriferi çalışmıyordu nette ararken burayı buldum neyse sorunumu nette bulamadım kendim araç üzerinde yapmaya karar verdim kalorifer sıcak hava gelmiyordu 3 seçenek olabilir diye düşündüm ya kalorifer radyatörüne giden borular tıkanmıştır yada hava yapmıştır devir daim yapmıyordur yada radyatör tıkalıdır diye düşümdüm ve radyatörü sökmeye karar verdim ön konsolu sadece teybin olduğu kısım söktüm yan tarafa aldım kalorifer davlumbazının 4 vidası var 2 altta 2 üstte sökmesi gerçekten çok zor resmen işkence davlumbazı sökmeden radyatörü yerinden çıkartamıyorsunuz metal kısma vuruyor davlumbazı söküp öne alıp radyatör şekilde çıkıyor uzun uğraş sonucu söktüm radyatörü aldım şebeke suyundan hortumu radyatöre bağladım ve suyu açtım o anki basınç 4 bar ve diğer ucundan su çıkmadı tahmin ettiğim gibi tıkanmış suyu kapatıp açtım kapatım açtım o şekilde açıldı radyatör sonra kireç sökücü söktüm çalkaladım tekrar aynı şekilde hortumu bağlayıp suyu açtım ve radyatörden küçük demir parçaları çıktı temizledikten sonra bağladım eksik suyu tamamladım arabayı çalıştırıp radyatörün havasını aldım ve sıcak hava üfledi yolda giderken kaloriferi çalıştırmadan bile kendi rüzgarıyla arabanın içi inanılmaz ısınıyor
    kaloriferin çalışmama sebebinin en başında radyatör tıkanıklığı geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenw00d

    konu çok eski fakat yazmak istedim renault 9 spring aracımız var kaloriferi çalışmıyordu nette ararken burayı buldum neyse sorunumu nette bulamadım kendim araç üzerinde yapmaya karar verdim kalorifer sıcak hava gelmiyordu 3 seçenek olabilir diye düşündüm ya kalorifer radyatörüne giden borular tıkanmıştır yada hava yapmıştır devir daim yapmıyordur yada radyatör tıkalıdır diye düşümdüm ve radyatörü sökmeye karar verdim ön konsolu sadece teybin olduğu kısım söktüm yan tarafa aldım kalorifer davlumbazının 4 vidası var 2 altta 2 üstte sökmesi gerçekten çok zor resmen işkence davlumbazı sökmeden radyatörü yerinden çıkartamıyorsunuz metal kısma vuruyor davlumbazı söküp öne alıp radyatör şekilde çıkıyor uzun uğraş sonucu söktüm radyatörü aldım şebeke suyundan hortumu radyatöre bağladım ve suyu açtım o anki basınç 4 bar ve diğer ucundan su çıkmadı tahmin ettiğim gibi tıkanmış suyu kapatıp açtım kapatım açtım o şekilde açıldı radyatör sonra kireç sökücü söktüm çalkaladım tekrar aynı şekilde hortumu bağlayıp suyu açtım ve radyatörden küçük demir parçaları çıktı temizledikten sonra bağladım eksik suyu tamamladım arabayı çalıştırıp radyatörün havasını aldım ve sıcak hava üfledi yolda giderken kaloriferi çalıştırmadan bile kendi rüzgarıyla arabanın içi inanılmaz ısınıyor
    kaloriferin çalışmama sebebinin en başında radyatör tıkanıklığı geliyor

    Onun yerine direk aracın kaputunu açıp , içeriye giden borunun kapasından basınçlı suyu verseydiniz o da açardı. Kendi Europa'mda öyleydi . Dediğim işlemi yaptım sonra araca binen herkes bu kalorifer alev alıyor resmen çok iyi dediler.




  • kenw00d K kullanıcısına yanıt
    ortadaki delıklerdende sıcak hava üflüyorsa orta tarafta sorun vardır

    r9 larda teybın ustundekı bosluklar daıma soguk havayı dısardan aldıgı ıcerı verır hareket halınde bir yere baglı degıldır
  • 21-10-2016 Renault 9 aracımın kaloriferleri ısıtmadığı için.. bir kaç gündür elektrikçileri dolaştım.. hepsi göğüsün sökülmesi gerektiğini,kalorifer radyatörünün değiştirileceğini...bununda hava sıcakken yapılması gerektiği aksi halde her tarafın kırıldığını belirttiler.. parçacıdan kale marka radyatör aldım.. onada belirttim baya uzun işmiş göğüs komple sökülüyormuş diye.. o'da RENOCU LAZ OSMAN isminde bir ustanın göğüsü sökmeden bir saat içinde değiştirebildiğini söyledi.. dediği adrese gittim göğüs sökülmeden sadece vites konsulunu yerinden kaydırarak bir saat içinde değiştirdi.. bu usta iskitler/Ankara'da (Turgut Özal bulvarı) mustafa saatçi akü marketinin yanındaki sokakta.. sağolsun çok ilgilendi..bende başka arkadaşların belki işine yarar diyerek burada paylaşıyorum.. göğüs sökülme fiyatının neredeyse yarısına yaptırdım...Telefon nosu :0542 477 09 70




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    quote:

    Orijinalden alıntı: kenw00d

    konu çok eski fakat yazmak istedim renault 9 spring aracımız var kaloriferi çalışmıyordu nette ararken burayı buldum neyse sorunumu nette bulamadım kendim araç üzerinde yapmaya karar verdim kalorifer sıcak hava gelmiyordu 3 seçenek olabilir diye düşündüm ya kalorifer radyatörüne giden borular tıkanmıştır yada hava yapmıştır devir daim yapmıyordur yada radyatör tıkalıdır diye düşümdüm ve radyatörü sökmeye karar verdim ön konsolu sadece teybin olduğu kısım söktüm yan tarafa aldım kalorifer davlumbazının 4 vidası var 2 altta 2 üstte sökmesi gerçekten çok zor resmen işkence davlumbazı sökmeden radyatörü yerinden çıkartamıyorsunuz metal kısma vuruyor davlumbazı söküp öne alıp radyatör şekilde çıkıyor uzun uğraş sonucu söktüm radyatörü aldım şebeke suyundan hortumu radyatöre bağladım ve suyu açtım o anki basınç 4 bar ve diğer ucundan su çıkmadı tahmin ettiğim gibi tıkanmış suyu kapatıp açtım kapatım açtım o şekilde açıldı radyatör sonra kireç sökücü söktüm çalkaladım tekrar aynı şekilde hortumu bağlayıp suyu açtım ve radyatörden küçük demir parçaları çıktı temizledikten sonra bağladım eksik suyu tamamladım arabayı çalıştırıp radyatörün havasını aldım ve sıcak hava üfledi yolda giderken kaloriferi çalıştırmadan bile kendi rüzgarıyla arabanın içi inanılmaz ısınıyor
    kaloriferin çalışmama sebebinin en başında radyatör tıkanıklığı geliyor

    Onun yerine direk aracın kaputunu açıp , içeriye giden borunun kapasından basınçlı suyu verseydiniz o da açardı. Kendi Europa'mda öyleydi . Dediğim işlemi yaptım sonra araca binen herkes bu kalorifer alev alıyor resmen çok iyi dediler.

    evet aklıma geldi o da fakat komple söküp radyatörün üstünü de temizlemek istedim yapraklardan ve pisliklerden dolmuştu aynı şekilde radyatörün aralarıda çok tıkanmıştı
    birşey yapıyorum bari tam olsun dedim :)




  • reccc06 R kullanıcısına yanıt
    Ben aradım bu numarayı. Renocu Laz Hasan çıktı. Meğer adamın adı Renocu Laz Hasan'mış. Sahiden de Laz. Reccc06 sen ismi yanlış hatırlamışsın :) Laz Osman (yani Hasan) Usta Seni aramış, bulamamış bi türlü. İsmi değiştiresin diye. Hhhh. Bana anlattı durumu. Dedim Yazan arkadaş sağolsun sana ulaştık sayesinde ama ona ulaşırmıyız ulaşamazmıyız bilmiyorum Yalnız Senin ismin doğrusunu oraya yazarım dedim. Ahanda yazıyom. Ustanın adı Renocu Laz Hasan Usta. Ankarada Demir Sanaayiinde. GPS'e İznik sokak NO: 9 Yazınca doğrudan götürüyo. Ankarada haaaa. Başka yerlerde de iznik sokak çıkıyo. Kaloriferi değiştirirken hiç konsole dokunmuyor.Bir saate değiştiriyor. Sen biyerleri önceden kurcaladıysan azcık kızıyo ama kafadengi bi adam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro


    quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    sevgili arkadaşlarım;
    motor ısınıpta termostat açmayınca kaloriferin içeri sıcak hava vermeyeceğini biliyoruz
    konsolun ortasındaki 2tane kanaldan sadece soğuk hava geldiğinide biliyoruz

    benim sorunum kalorifer motoru bozuk.yenisini alsam da takamazlar çünkü altındaki davlumbazı, elektrik tesisatı herşeyi bozuk.benim amacım arabanın içine sıcak hava üfleyen elektrikle çalışan birşeyler takmak.çorum kaloriferinin maliyeti 200kağıdı geçiyor.ayrıca içeri motor suyu hortumları döşetmek lazım.çözüm önerilerini bekliyoruz

    sen bence orjinalden şaşma. bendeki de sürtünme sesi yapıyor ama ısınmasında sorun yok çok şükür. hamam gibi oluyor.

    ya var ya vakti zamanında broadway sahibi olmasak yiyecez yani...

    broadway uzun yola çıktın mı motoru gitgide soğur ve üşümeye başlarsın. sahibi olduğum broadway 3 yaşında arabaydı yani şimdikiler gibi tarihi eser falan değildi. hiçbir zaman bir şahin gibi ısıtmaz. ha şahin'e göre az yakar o başka bir konu.

    pardon konu hortmuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 16 Ocak 2017; 16:14:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro


    quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    sevgili arkadaşlarım;
    motor ısınıpta termostat açmayınca kaloriferin içeri sıcak hava vermeyeceğini biliyoruz
    konsolun ortasındaki 2tane kanaldan sadece soğuk hava geldiğinide biliyoruz

    benim sorunum kalorifer motoru bozuk.yenisini alsam da takamazlar çünkü altındaki davlumbazı, elektrik tesisatı herşeyi bozuk.benim amacım arabanın içine sıcak hava üfleyen elektrikle çalışan birşeyler takmak.çorum kaloriferinin maliyeti 200kağıdı geçiyor.ayrıca içeri motor suyu hortumları döşetmek lazım.çözüm önerilerini bekliyoruz

    sen bence orjinalden şaşma. bendeki de sürtünme sesi yapıyor ama ısınmasında sorun yok çok şükür. hamam gibi oluyor.

    ya var ya vakti zamanında broadway sahibi olmasak yiyecez yani...

    broadway uzun yola çıktın mı motoru gitgide soğur ve üşümeye başlarsın. sahibi olduğum broadway 3 yaşında arabaydı yani şimdikiler gibi tarihi eser falan değildi. hiçbir zaman bir şahin gibi ısıtmaz. ha şahin'e göre az yakar o başka bir konu.

    pardon konu hortmuş...

    bravo birader. 10 sene önce yazdığım yoruma cevap vermişsin. bravo yani. 3 sene bro kullandım. 2005 -2008 arası. hiç bir zaman üşümedim uzun yola da gittim kısa mesafe de kullandım. senin o kullandığın bronun termostatında bir sorun olduğu belli..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro


    quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    sevgili arkadaşlarım;
    motor ısınıpta termostat açmayınca kaloriferin içeri sıcak hava vermeyeceğini biliyoruz
    konsolun ortasındaki 2tane kanaldan sadece soğuk hava geldiğinide biliyoruz

    benim sorunum kalorifer motoru bozuk.yenisini alsam da takamazlar çünkü altındaki davlumbazı, elektrik tesisatı herşeyi bozuk.benim amacım arabanın içine sıcak hava üfleyen elektrikle çalışan birşeyler takmak.çorum kaloriferinin maliyeti 200kağıdı geçiyor.ayrıca içeri motor suyu hortumları döşetmek lazım.çözüm önerilerini bekliyoruz

    sen bence orjinalden şaşma. bendeki de sürtünme sesi yapıyor ama ısınmasında sorun yok çok şükür. hamam gibi oluyor.

    ya var ya vakti zamanında broadway sahibi olmasak yiyecez yani...

    broadway uzun yola çıktın mı motoru gitgide soğur ve üşümeye başlarsın. sahibi olduğum broadway 3 yaşında arabaydı yani şimdikiler gibi tarihi eser falan değildi. hiçbir zaman bir şahin gibi ısıtmaz. ha şahin'e göre az yakar o başka bir konu.

    pardon konu hortmuş...

    bravo birader. 10 sene önce yazdığım yoruma cevap vermişsin. bravo yani. 3 sene bro kullandım. 2005 -2008 arası. hiç bir zaman üşümedim uzun yola da gittim kısa mesafe de kullandım. senin o kullandığın bronun termostatında bir sorun olduğu belli..

    e dedim ya hort olduğunu farketmedim diye. ben 90lı yıllarda kullandım, broadway çoktu o zamanlar ve genel bir şikayetti bu. düşük hızlarda ısıtıyor ama hızlı gidince motor soğuyor ve akabinde kalorifer ısıtmıyor. termostatta sorun yoktu zira motoru olması gereken yere kadar ısıtıp sonra orda tutuyordu düşük hızlarda.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Beyinsisciğim bizimkinin kalorifer fanı bozulmuştu,başka sorun çıkartmamıştı.Bazıları kalorifer kazanı,peteği sorunuyla karşılaşmış veya termostat ama tamiri çok kolay ve basit.

    Kışın bizim kahvehaneci mahallede her gün çay içmeye giderim para almaz,onun 91 modeli 400 bin km ye yaklaşmış ve kışın radyatör önüne karton koyuyor.Tam bir fiyat performans arabası,ne lada gibi sağı solu dökülüyor nede tofaş gibi yakıtı içiyor,bağırıp gitmemezlik yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Beyinsisciğim bizimkinin kalorifer fanı bozulmuştu,başka sorun çıkartmamıştı.Bazıları kalorifer kazanı,peteği sorunuyla karşılaşmış veya termostat ama tamiri çok kolay ve basit.

    Kışın bizim kahvehaneci mahallede her gün çay içmeye giderim para almaz,onun 91 modeli 400 bin km ye yaklaşmış ve kışın radyatör önüne karton koyuyor.Tam bir fiyat performans arabası,ne lada gibi sağı solu dökülüyor nede tofaş gibi yakıtı içiyor,bağırıp gitmemezlik yapıyor.

    evet, taksiciler karton koyardı, hatırlıyorum. ben hiç koymadım. bu bile bir soruna işaret aslında. karton koymazsan soğuyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.