Şimdi Ara

<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>> (44. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.052
Cevap
42
Favori
605.889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 1999 model Renault 19 1.4 Karbüratörlü 67000 de aracım var. yaklaşık 1ay önce LPG taktırdım. Bu konuyu forumda araştırdım biraz ama yinede gözden kaçırmış olabilirim.Bu ısınmadan haraket ettiğinde arabanın sönme yada tekleme problemi oluyor benim araçta da. Birde çok merak ettiğim bir durum var bu araçların rolanti ayarı nereden yapılıyor? Bu rolanti ayarı benzinde ayrı LPG de ayrımı yapılır? LPG ve benzinde rolanti ayarı farklı yerlerdenmi ayarlanır mekanik olarak? Özellikle LPG de iken çekişi baya azalıyor.Önceden de pek iyi sayılmazdı. Sanırım 1.4 lerde bu problem normal.Ama alındığından bu yana karbüratör temizliği gibi birşey yapılmadı, Yaptırmanın bir faydası olurmu? Biliyorum çok soru sordum ama bir tanesini dahi cevaplayabilirseniz çok sevineceğim. Özellikle şu rolanti ayarına takmış durumdayım. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...
  • kolçak oluyor. olmuyor diyen ya hiç denemeden sağdan soldan duyup konuşuyor ya da yanlış yerden takmaya çalışıyor. koltuğun kılıfını söktürüp direk içindeki metal kısıma monte ettirdim kolçağı. dışınada deri kaplatmıştım süper olmuştu. çok büyük kolaylık. üstelik her modeline uyuyor. sadece bel desteği olan modellerde destek koluna ulaşımda ufak sıkıntı çıkıyor ama gülü seven dikenine katlanırmış.

    hocam tüp olayından bilgim yok. ama enjektörlü modellerde rölanti sorunu ayyuka çıkmış. birde direksiyon kutusundan yağ kaçırma hastalıkları var. hemen hepsinde görülen bir durum ve 2-3 ayda bir yağı kontrol etmek dışında pek önemsenecek bişey değil. benim tavsiyem enjeksiyonlu (megane 1 motorlu) araçlara tüp taktırmayın. babam brc marka taktırdı. ya adam gibi takamadılar bilmiyorum arabayı mahvetti resmen ve çabuk hararet yükseliyor. bildiğim bundan ibaret.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan KARPUZ

    reklam çok hoş olmuş arabada çok diri duruyor ama ilk kızla servisteki kızın jantları farklı o gözden kaçmış ilk kızın jantları plastik kapaklıyken servisteki kızınkiler çelikti
    bu arada aracımın yeni resimlerini eklicem umarım beğenirsiniz sis farlarımı taktım

    benimde 98 rte hb var, sis farı taktırmayı düşünüyorum ,sis farların markası ne ve kaça aldın
  • ben yerli aldım ama alırsan ithal ya da orjinal al yerliden ne soket çıkıyor ne de ampul işçilik vs ithal parasına geliyor. üstelik camlarının çabuk sararmasıda cabası. ben 50 ye aldım çiftini ithali 90 orjinali ise 160 idi.
  • 97 model beyman clup bir erupa aldım bir aydır bende, lpgde kullandığımda yurur halde vites boştayken 2 ye attığımda araba hoplamaya başlıyor debriyaja basarak gaz verdiğimde düzeliyor acaba bunun nedeni ne olabilir?




  • KARDEŞİM BEN OLSAM HİÇBİRİNİ ALMAM. ONLAR BROADWAYDEN SADECE GÖRÜNÜŞÜ FARKLI ARAÇLAR. İÇLERİNDE ADAM AKILLI TEK ARABA 1.8 OLAN ODA PARÇA VS BİSÜRÜ SIKINTI ARTI ÇOK PAHALI. AŞAĞIDA İLANLARINI VERDİĞİM ARACA BAK. BENCE ALINASI TEK ARAÇ. AZ DİŞİNİ SIK PİŞMAN OLMAZSIN. AMA GÜZEL BİR USTAYA GÖSTER YOKSA BENİM ARABANIN BANA AÇTIĞI MASRAFLARI AÇAR BAŞINA. ACEMİLİĞİME GELMİŞTİ ANAMI AĞLATTI. BU ARADA ARKADAŞLAR BEN ARTIK EVLİ BİR İNSANIM VE ARTIK 4 KAPILI BİR AİLE ARABASI ALMANIN ZAMANI GELDİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM. SEDAN VEYA HB FARKETMEZ BEYAZ RENK OLURSA İYİ OLUR. MEGANE MOTORLU 98 MODEL VE ÜSTÜ ARAÇLARLA İMZAMDA YAZILI ARACIMI TAKASLAMAK İSTİYORUM. ÜSTE OLURUNU ARABAYA BAKARAK KONUŞURUZ. MSN İMDEN BENİMLE İRTİBATA GEÇEBİLİRSİNİZ. gkarpuz61@windowslive.com





  • Hastayım Bu Arabaya. 2001 Model Gümüş Gri Almıştık 0 Km. 2 Sene Önce Sattık Şimdi De Yukarıda Gördüğüm 34 ZKZ 74 Rebginde 2000 Model R19umuz var :)
  • ben sedan beyazlarına hastayım. tam bir araba görüntüsü var. ve de çok ağır duruyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Araktini

    arkadaşlar 96 model enjeksiyonlu tüplü(sıralı değil) 1.4 e 19 aldım.Araç önce benzinde çalışıp sonra üpe geçiyor.Ancak sabahları yada soğuyunca 4-5 marşta çalışıyor.Nedeni ne olabilir?Yarın benzin pompasına baktırmayı düşünüyorum.Aldığım sahibi bujileri yen değiştirdiğini ve enjektör temizlettiğini söyledi.Başka önerisi olan var mı?

    kardeş aynı sorunu iki gün önce bende yaşıyordum benzin filitresini temizlettim düzeldi ama tamirci eğer benzin filitresi temiz çıksaydı benzin pompasından olabilirdi demişti.ama sen öncelikle benzin filitresini söktürüp bir baktır.
  • Arkadaşlar renault 19 1.6e rne sedan aracıma perde taktırmayı düşünüyorum bir iki 19 da gördüm ama dün baya bi dolaştım bu araca olmaz diyorlar mümkünde kumaş perde düşünüyorum ama olmazsa camları tam kapatacak bod ve z-tech perdeler var onlarada bakabilirim ama onlarında renault 19 için olanı yok Anadolu yakasında kumaş perde veya 19 a göre tak çıkar perdelerden bulabilirmiyim.
  • Arkadaşlar aracım Renault 19 2000 alize yeni yasaya göre aslında gerekli olduğu halde bugüne kadar almamıştım çocuk güvenlik koltuğu aldım. Sorunum isofix çocuk güvenlik koltuğu nasıl takılabilir?Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
  • selamın aleyküm renault 19 kullanıcıları. dayımın renault 19 arabası satılıktır ilgilenenlere duyurulur

  • 10 yıldır 19 kullanan biri olarak bir iki tavsiye:

    -sabit, güvenilir bir tamirciniz olsun.
    -biraz pahalı olsada orjinal yedek parçadan şaşmayın, illa orjinal alın. (çin malına dikkat edin- orjinal olsada çin malı olanı almayın) diğerlerinin ömrü çok kısa, sizi yolda bırakır, toplamda daha pahalıya gelir.
    -bir defter tutun ve tarih yazarak arabada ne tamir yapıldığını, ne değiştiğini yazın.
    -az km yapıyorsanız triger kayışı veya diğer kayışları km beklemeden en geç 4 yılda bir değişin. enjeksiyonsuz 19 larda triger kayışı değil zinciri var onlar ömürlük, değişmiyor ama çok uğultu yapıyor...
    -aracınız çalışmıyorsa çok zorlamayın tamircinize danışın, akü sorunu dışında (eminseniz) kesinlikle vurdurmayın sibopları eğebilir ve bir sürü masrafa girebilirsiniz.
    -lastikleriniz önler en az 4 milim dişli olsun ve her zaman arkadakiler daha yeni daha dişli olsun. ( herkes tersini bilir, önden çekişli araçta ön lastikler daha dişli olmalı derler ama ön arka çekişli farketmez arkalar daha dişli olmalı. nedeni ise ön direksiyon ile kontrol edilebilir ama arka kayarsa kontrolü zordur. lastik üreticilerinin sitelerinde bu bilgi yazar....)
    - sağlık ekipmanları, çekme halatı vb tam olsun. yolda kalınca para versenizde alamazsınız. hele hele trafik setlerindeki çekme halatına hiç güvenmeyin. yenisini, sağlamını alın.
    -kumanda kullanıyorsanız kilit içlerini arada yağlayın zira kullanılmadığı için paslanıyor...

    10 yıldır 2 farklı (95 1.4 ve 99 1.6 alize) 19 ile 2 kere yolda kaldım. biri devirdaim pompası bozuldu (geçen hafta :) ), diğeri kayış kapması.... bu araba yolda bırakmaz. 4 yıldır 99 alize var. eylülde sıfır araç almayı düşünüyorum ama bunada kıyamıyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacar08

    10 yıldır 19 kullanan biri olarak bir iki tavsiye:

    -sabit, güvenilir bir tamirciniz olsun.
    -biraz pahalı olsada orjinal yedek parçadan şaşmayın, illa orjinal alın. (çin malına dikkat edin- orjinal olsada çin malı olanı almayın) diğerlerinin ömrü çok kısa, sizi yolda bırakır, toplamda daha pahalıya gelir.
    -bir defter tutun ve tarih yazarak arabada ne tamir yapıldığını, ne değiştiğini yazın.
    -az km yapıyorsanız triger kayışı veya diğer kayışları km beklemeden en geç 4 yılda bir değişin. enjeksiyonsuz 19 larda triger kayışı değil zinciri var onlar ömürlük, değişmiyor ama çok uğultu yapıyor...
    -aracınız çalışmıyorsa çok zorlamayın tamircinize danışın, akü sorunu dışında (eminseniz) kesinlikle vurdurmayın sibopları eğebilir ve bir sürü masrafa girebilirsiniz.
    -lastikleriniz önler en az 4 milim dişli olsun ve her zaman arkadakiler daha yeni daha dişli olsun. ( herkes tersini bilir, önden çekişli araçta ön lastikler daha dişli olmalı derler ama ön arka çekişli farketmez arkalar daha dişli olmalı. nedeni ise ön direksiyon ile kontrol edilebilir ama arka kayarsa kontrolü zordur. lastik üreticilerinin sitelerinde bu bilgi yazar....)
    - sağlık ekipmanları, çekme halatı vb tam olsun. yolda kalınca para versenizde alamazsınız. hele hele trafik setlerindeki çekme halatına hiç güvenmeyin. yenisini, sağlamını alın.
    -kumanda kullanıyorsanız kilit içlerini arada yağlayın zira kullanılmadığı için paslanıyor...

    10 yıldır 2 farklı (95 1.4 ve 99 1.6 alize) 19 ile 2 kere yolda kaldım. biri devirdaim pompası bozuldu (geçen hafta :) ), diğeri kayış kapması.... bu araba yolda bırakmaz. 4 yıldır 99 alize var. eylülde sıfır araç almayı düşünüyorum ama bunada kıyamıyorum....


    Sizin onerileriniz uzerine bende onerilerde bulunayim, 95 R19 1.6 karb. var. Tavsiyelerim su yonde;
    - Onemli parcalarda; frenler lastikler vs. ucuz yan sanayilerden almayin orjinal yada bosch gibi firmalarin urunlerinden alin.
    - Yagina suyuna dikkat edin, kmsinde degistirmeyi unutmayin!!!.
    - Onemsiz parcalarda ( mesela bizim camlara su puskurten motor bozuldu, orjinali 65TLydi yan sanayisi 15TLydi, yan sanayisini taktik 2-3 senedir sorunsuz. Bu tip parcalarda ucuzundan alabilirsiniz.
    - Lastikleriniz ve frenleriniz iyi olsun, maulm gunumuzde yeni araclar cok cabuk frenleyip durabiliyorlar ancak bizim araclarimiz yeniler kadar kisa mesafede duramiyor. Yenilerde arkadan gelen araci dusunmuyor haliyle. takip mesafenizi uzun tutun. Onunuzdeki mercedes 38metrede durur, siz 50 metrede durursunuz, dikkatli olalim.
    - Aracta rolantidir falan cok kafaya takmayin eski arac bunlar rolantisi dusuyorsa jikleyi acin isininca rolantisi duzgun olsun ama ( o onemli) sogukken bizimkinin rolantiside cok dusuk jikleyi aciyoruz.
    - Bizim araclarda musurlerde falan skinti cikabiliyor, yazin yokus yukari arac yukluyken ve sicak havalarda hararete dikkat, gozunuz ibrede olsun.
    - Bizim araclarin klasik skintisi ( aracimi cok severim ama bu kronik bir sorun) marj motoru, sarj dinamosu gibi parcalar. ikisinden biri muhakkak sorun cikartiyor. Bu yuzden yolda birakabilir. Aracimizi yaklasik 12 yildir kullaniyoruz, 172bin kmde ve defalarca uzun yol yaptik, sorunsuz guzel bir arac. Ama tabi kullanimin buyuk etkisi var. Biz araci cok akilli kullaniyoruz, mesala burada bizimkinden modeli yuksek R19larin boyasi dokulmus olanlar var. Bizimki cok temiz bir sekilde duruyor. Cok bakmiyoruz arabaya ama cokta uzmuyoruz. Birbirimizi idare ediyoruz.
    Sizede aynisini tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koftemofte -- 14 Temmuz 2010; 11:40:40 >




  • benim 2000 model lpg li R-19 alize arabam var.satışa çıkaracamda acaba ne kadar fiyat vereyim.arabanın sağ çamurluğunda boya var onun dışında bir sorunu yok.şimdide teşekürler.
  • birkaç gün içinde ben de aranıza katılacağım arkadaşlar.
    2001 - 1.6 Alize
  • merhaba arkadaşlar. bende de 96 1.8 RTI var. araba canavar gibi. yalnız bi sorunu var elektrikli öncamlar çok ağır çalışıyor. bazen elimle destek veriyorum. izmirde bi ustaya gittim cam motorlarını sardırırız dedi sardır dedim. pek bi değişklik olmadı. yenisini bulmak zor ve pahalı olur heralde. başka markanınki olurmu? ya da ne yapmam lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    birkaç gün içinde ben de aranıza katılacağım arkadaşlar.
    2001 - 1.6 Alize

    Hayırlı Olsun.

    Bu Arada CAmlara Film Çekmek İstiyorum Bilgi Verir Misiniz ???
  • bizimkide yavas calisiyordu, kapiyi sokmeden sadece kapi kolunu falan sokerek icini temizledik, guzelce yagladik falan 2 sene once biraz hizlandi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhangok9

    merhaba arkadaşlar. bende de 96 1.8 RTI var. araba canavar gibi. yalnız bi sorunu var elektrikli öncamlar çok ağır çalışıyor. bazen elimle destek veriyorum. izmirde bi ustaya gittim cam motorlarını sardırırız dedi sardır dedim. pek bi değişklik olmadı. yenisini bulmak zor ve pahalı olur heralde. başka markanınki olurmu? ya da ne yapmam lazım?
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.