Bildirim
Red Line
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
hayatı sürekli üst limitlerde yaşayan insan kaç km yaşar sence? -
Yok hocam Red line'dan kastım öyle değil.
Sadece ilk 2 vites.Arada yol boşsa 3.vitesde bastığım oluyor ayda yılda bir.
Yani öyle abuk subuk gazlayıp, sağda solda makas atan tiplerden değilim anlayacağınız.
Sadece merak ettiğim motor bu sıkıştırmaya ne kadar dayanıklıdır-değildir merakım o. -
Vites boştayken ve 1. viteste devir kesiciye sokmayın motoru.
Diğer viteslerde de devir kesiciye girmemeye çalışın, zira motor bağırdığı kadar gitmez.
Yani devir bandını dibine kadar zorlamanız motor gücünü efektif olarak kullandığınız anlamına gelmez. -
quote:
Orijinalden alıntı: helisel
Vites boştayken ve 1. viteste devir kesiciye sokmayın motoru.
Diğer viteslerde de devir kesiciye girmemeye çalışın, zira motor bağırdığı kadar gitmez.
Yani devir bandını dibine kadar zorlamanız motor gücünü efektif olarak kullandığınız anlamına gelmez.
Vites boştayken kol çıkarma durumu var evet onu biliyorum hocam.Peki 1.viteste ne olabilir ki ?
Devir kesicinin sesi çok güzel geliyor, o yüzden ayda 1 defa falan giriyorum dinlemek için, hastayım yahu
Ek olarak performanlı kullanımda devir bandına kadar zorlamak motor gücünü efektif olarak kullandığımız anlamına nasıl gelmiyor onu da anlayamadım, yani şöyle ki
Benim aracım max gücünü 6000 devirde 105 hp olarak veriyor, ama 6bin devirde bir üst vitese geçtiğimde 4500 devirden sarıyor, ama 6800'de tam devir kesiciye girmek üzereyken vites yükseltildiğinde 5000 devirden sarıyor.
5000 devirdeki gaz tepkisi 4500 devirdeki gaz tepkisinden daha güçlü değil midir ?
Bir de hocam, motor bağırdığı kadar gitmez demişsiniz, eyvallah yanlış anlamayın ama, 1.6 sınıf GTi, VTi hariç normal sedan aile arabası olarak gayet iyi gidiyor
-
Benim anlamadığım bunun ne zararı var ki arkadaşlar?
Benim araç hergün çok kez kesiciden sonra vites değiştiriyor.Çok şükür daha bi arızası falan yok. -
Sans isi ya, ama motoru goturen sureklilik
Yani 5 kere ard arda kesiciye girmek ile 5 kere arada 1 er ay ara ile kesiciye girmek arasinda daglar kadar fark var
Ayrica segman azcik yamuktur takilirken motor 44. kesicisinde kirilir, kimi motorun 444 kere girer birsey olmaz
O yuzden bunun bir kesinati olmamakla beraber, 4.500km surekli ama surekli kesicide kullandigim, isitmadan binmedigim ama bindigimdede sanzuman isindi bazen diye durmak emniyette beklemek zorunda kaldigim araba motor kirmadi yani 1 kere degil 2 kere degil surekli kesicide olan motor hala saglam sekilde calisiyor + araba modifiyeli hemde sanayi isi modifiye degil ama asirida degil
Bir arkadasim ise pistte tam 2. turun sonunda motor karterden kapaga kadar catladi mesala ayni motor ayni araba, hatta onun arabasi kirildiginda benimkinden 100-120kilo hafifti komple soyuktu araba -
quote:
Orijinalden alıntı: playumb
Benim anlamadığım bunun ne zararı var ki arkadaşlar?
Benim araç hergün çok kez kesiciden sonra vites değiştiriyor.Çok şükür daha bi arızası falan yok.
-
quote:
Orijinalden alıntı: helisel
Vites boştayken ve 1. viteste devir kesiciye sokmayın motoru.
Diğer viteslerde de devir kesiciye girmemeye çalışın, zira motor bağırdığı kadar gitmez.
Yani devir bandını dibine kadar zorlamanız motor gücünü efektif olarak kullandığınız anlamına gelmez.
Yapma hocam atmosferik motordan bahsediyoruz.Zaten herkes böyle düşündüğü için turbo dizel aracı F16 zannediyor.
Yakıt tüketimi ve motor ömrünü olaya dahil etmezsek yüksek devir atmosferik için her zaman iyidir. Arada sırada anlık olarak çıkmaktan zarar gelmez.
-
Devir kesicinin sesini seviyorsunuz diye yapmak, yine sesini seviyorsunuz diye patinaj çekmekten farksız. İkiside aşındırıcı, yıpratıcı ve zarar veren durumlar.
Max. gücünde kullanmak istiyorsanız, max. hp veren devirde vitesi değiştirmeniz yeterli olur. Zira daha yukarısı performans kaybına yol açacaktır. Bunun dışında red line sadece motoru hırpalar, başka bir anlamı yok. Sonuçta pist aracı değil, yarışlara katılmıyorsunuz vs. vs..
Eski aracımda devir kesici yoktu, ama 7500 rpm çok gördüm. Bana dönüşü nasıl oldu? Segmanların aşınması, motorun yağ yakması.
Sırf eğlence olsun diye aracınızın motorunu aşındırmayın. Gerektiği kadar basın gaza, ne arabanız üzülsün, ne siz. -
birşey olmaz zaten o devirkesici birşey olmasın diye konuyor.devir arttıkça pistonların hızı artıyor ve krank miline uygulanan kuvvet gitgide artıyor. tabi krank milinin kaldırabilecegi bi kuvvet var buda diyelim 8000 rpm ise 7000 rpm civarına redline koyuluyor.strok boyu arttıkca bu devir düşüyor krank milinde kullanılan malzemeye görede devir artıyor. mesela bir honda fireblade de stroke 55.1 mm iken 14bin rpm cevirebiliyor ferrari 599 gto ise 75mm strok boyuyla 8400 rpm cevirebiliyor. uzunluk arttıkça merkezkaç ve hız arttıgı için devir düşüyor.tabi bore yani silindirin çapi (yani agırlıgıda) aynı oranda önemli.herneyse çok teknik bilgiye girmeden şöyle açıkliyim;
krank milini falan kırmamaniz için belli bir limit konuluyor. o limit ile istesenizde kıramazsınız.bu nedenle hiçbirşey olmaz.motorlarin ömrü genel olarak çalışma saatlerine göre ölçülür.buda ortalama bi devir üzerinden hesaplanır. yani yapabileceginiz devir belirli sayılır(tabi 3 aşagi 5 yukari bir sayı.kimsede bunu hesaplamamıştır zaten).siz 3000 devir civarinda 700 800 bin km görebilecekken redline yüksek rpm li kullanmayla bunu 400 bin lere düşürürsünüz. yani teorik olarak ömür azalır, birde çok benzin yakarsınız(bknz benm gibi 100 km 14 litre 1.6 125 beygir motor) başkada bişey olmaz.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X