Şimdi Ara

Real-Time Lossless data compression Histogram algorithm √λ≅X^Y∓Z ∦ λ∈[(ArgMax⇔>∀xω1)→(ArgMin⇔<∀xω9)]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
11
Favori
11.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 29
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 107
  • Ortalama Mesaj Aralığı 15 gün 12 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 35
  • Favoriye Eklediklerim 10
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • ProjectMan (107 mesaj) Stack (37 mesaj) ayhanarican (31 mesaj) vonderplanitz (27 mesaj) Guest-4D62BFE91 (26 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (230 mesaj) Mobil (15 mesaj) Tablet (2 mesaj) Mini (24 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Web Tasarım - Programlama >> Yazılım Geliştirme >> Projeler >> Real-Time Lossless data compression Histogram algorithm √λ≅X^Y∓Z ∦ λ∈[(ArgMax⇔>∀xω1)→(ArgMin⇔<∀xω9)]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    11219 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    SEO19ProjectManager


    Konu Sahibine Özel
    Real-Time, Lossless data compression Histogram algorithm

    √λ≅X^Y∓Z

    λ∈[(ArgMax⇔>∀xω1)→(ArgMin⇔<∀xω9)]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Glossary_of_mathematical_symbols


    This article has been translated into English by google translate.
    (after google translation) cultural language interpretations can look like a drunk poet.

    this article has evolved a lot over a long time,
    too much useless discussion and incorrect formulas have been deleted from the forum.

    and the theoretical final version;
    in the universal scientific language, which is the only language that everyone can understand,
    was formulated this way.

    my request from you. join this relay race
    spread this formula on the Internet.

    note: this work is human property, and this content may not be limited under any license.

    --- 100 milyon üzerinde Türkçe okuyan ve yazan var diye de TR yazayım bare ! :) ---

    Bu makale google translate tarafından İngilizce'ye çevrilmiştir.
    (google çeviriden sonra) kültürel dil yorumları sarhoş bir şair gibi görünebilir.

    bu makale uzun zaman içinde çok gelişti,
    çok gereksiz tartışmalar ve yanlış formüller forumdan silinmiştir.

    ve teorik son versiyon;
    herkesin anlayabileceği tek dil olan evrensel bilim dilinde,
    bu şekilde formüle edilmiştir.

    senden ricam. bu bayrak yarışına katıl
    Bu formülü internette yayın.

    not: bu eser insan malıdır ve bu içerik herhangi bir lisansla sınırlandırılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 21 Temmuz 2021; 8:49:20 >



    |
    |




  • Peter Norvig ismini daha önce hiç duydun mu? Bence duymadın veya duysan bile onun programlarına hiç bakmadın. Norvig programlarında her zaman birçok commentkullanır ve kendisi Google Yazılım Şefi olur. Şimdi ufak bi soru: Sence ben her program dosyasına birçok comment koyan Norvig'i mi kaale alırım yoksa hiç comment koymayıp "değişken isimlerinden anlayamıyorsan bence programlama öğren" diyen seni mi :)
    "açıklama satırları olan kodları okumak istiyorum" gibi birşey dedim mi? Yine de kod bakmak istesem aşağıda örnek alıntı gördüğünüz UnRAR'ı okurum... Fakat yanlış anlama olmasın: RAR belki 100 milyonlarca kez indirilip kullanıldığı için değil, Alexander L. Roshal nerdeyse her bir operasyon için comment koyma zahmetine katlandığı yani diger programcıları düşündüğü için okurum...



    Bu arada SEO19 ile aynı kişi olma ihtimaliniz daha da güçlendi cunku SEO19 da tanımadığı bilmediği kişilere "Programlama Bilmiyorsun Öğren" tarzında ukalalık yapıyordu, sen de yaptın. Okey belki aynı kişi değilsiniz fakat karakterleriniz oldukça aynı :)
  • Çavuş
    77 Mesaj
    amaç ne, vurgu nereye anlamadım?
    |
    |
  • Yarbay
    3720 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Görünüşe göre 4 yıldır pek bir yol katedememişsin. Çareyi yanlış yerde arıyorsun, matematikten anlayan programcı değil salt matematikçi lazım sana.

    Ben şahsen bu yöntemle kayıpsız sıkıştırmanın mümkün olamayacağını söyleyebilirim. İşin içine kayar nokta girdimi bit dizilimlerini korumak zor.
    |
    |
  • Yarbay
    3720 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bu yöntemden verim almak için çok büyük sayılarla çalışmak zorundasın. 4 haneli sayılarla işlem yapmaya çalışmak beyhude çaba. Sayıların çok az bir kısmının karekökü tamsayı olacak, tamsayı olmayanlar üzerinde ekstra algoritmalar çalıştırıp sıkıştırılmış dosyaya fazladan bilgi yazman gerekecek. Kısaca küçük sayılarla uğraşmanın dosyayı sıkıştırmak yerine çok daha fazla büyüteceğini kesin olarak söyleyebilirim.

    Kayar nokta burada devreye giriyor. Belli bir uzunlukta sayının karekökünü alıp noktalı sayı formunda yazabiliriz ama dosyayı açarken sayıyı kendisiyle çarparak ancak orjinal veriye yakın bir sayı elde edebiliriz, tam olarak aynı bit dizilimini almanın imkanı yok. Multimedya formatlarında işe yarayabilir belki.
    |
    |




  • Yarbay
    3720 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Ooo sen çözmüşsün işi kanka. Hiç buralarda zaman kaybetme hemen çözümünü uygula, programını yaz ve milyoner olmanın tadını çıkar.
    |
    |
  • Yarbay
    6929 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Bu yöntemden verim almak için çok büyük sayılarla çalışmak zorundasın. 4 haneli sayılarla işlem yapmaya çalışmak beyhude çaba. Sayıların çok az bir kısmının karekökü tamsayı olacak, tamsayı olmayanlar üzerinde ekstra algoritmalar çalıştırıp sıkıştırılmış dosyaya fazladan bilgi yazman gerekecek. Kısaca küçük sayılarla uğraşmanın dosyayı sıkıştırmak yerine çok daha fazla büyüteceğini kesin olarak söyleyebilirim.

    Kayar nokta burada devreye giriyor. Belli bir uzunlukta sayının karekökünü alıp noktalı sayı formunda yazabiliriz ama dosyayı açarken sayıyı kendisiyle çarparak ancak orjinal veriye yakın bir sayı elde edebiliriz, tam olarak aynı bit dizilimini almanın imkanı yok. Multimedya formatlarında işe yarayabilir belki.

    4 haneliyi 2 haneliye indiren
    8 haneliyi 4 haneye de indirir
    16 haneliyi 8 haneye de indirir
    32 haneliyi 16 haneye de indirir
    64 haneliyi 32 haneye de indirir
    128 haneliyi 64 haneye de indirir
    256 haneliyi 128 haneye de indirir
    512 haneliyi 256 haneye de indirir
    1024 haneliyi 512 haneye de indirir

    sayı dediğimiz 0 dan 9 a 10 tane rakamdan başka bir şey değil :)

    kare bir şeyin 4 katı büyüğü veya küçüğüdür
    kağıt üzerindeki simgesel hacmi ise düz mantıkla tek bir işlemde %50 direk ufaktır veya %100 büyültür.
    çoklu işlemlerde ise evren kadar büyük rakamlara ulaşa bilirsiniz !

    karakök ve kare işlemlerinde neyin nerede duracağını bildiren bazı limitler var ki
    zaten bunu bilmeyenler kayan sayılara takılır ve bu iş olmaz diye edebiyat yaparlar '! :)

    Tam kare olmayanların kökünü aldığın zaman ve tam sayı olduğundan, bilginin bir kısmı kaybolur. Tabi gerçek köküyle arasındaki farkı kaydedebilirsin ama zaten o sayı için ayıracağın bitler gene aynı boyutta dosya olmasına sebep olacak.

    Aslında sonsuz hızda bir işlemci olacak, rastgele sayı üretecini çalıştıracan, arka arkaya gelen sayılar dosya ile birebir uyuştuğunda o anki "seed" yani rastgeleliği başlatan 8-byte yer kaplayan sayıyı kayıt edecen. Al sana sıkıştırma. Ama sonsuz hızda işlemcin olacak. 10 üssü 10 üssü 10 üssü 10 üssü 10 üssü 10 üssü 10 TeraHertz gibi yani. 1 GB --> 8-byte. Oyun mu yükleyecen? 1kB fazla bile.

    Dalga geçmiyorum. Quantum işlemciler çıksın bir deneyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 16 Nisan 2016; 22:17:21 >




  • Teğmen
    158 Mesaj
    #rez proje çok sağlam. Kafa patlatmaya değer
    |
    |
  • Teğmen
    114 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    bundan 5 yıl kadar önce !

    quote:


    (x^y+z) karekök sıkıştırma algoritması ne zaman hayat bulacak !?
    taninmayan-68170 | 04 Ocak 2007 12:36

    (x^y+z) karekök sıkıştırma algoritması ne zaman hayat bulacak !?
    bilinen veya bilinecek en uzun rakamı sayıyı bilimsel olarak en kısa haliyle matematiksel olarak ifade etmek istenirse var sayalım ki”15241578753238669120562399025″ değerinin karekökü : “123456789012345″ yani formulasyon olarak kayan ve devreden sayılarını da baz alırsak X^Y+Z formulasyonu ile hiç bir şekilde zip rar ve diğer sıkıştırma formatlarının 1kb bile sıkıştıramadığı bir dosya formatını kaba tabirle yukarıdaki örneğe göre 29 haneli bir sayıyı 15 haneye indirmek ki kaba tabiri ile düşük seviyede bir sıkıştırma ileherangibi bir dosyayı 2:1 oranında sıkıştırmak mümkün bu arada diğer idialar ise pek yabana atılacak cinstende değil örneğin 1 DVD yi bu şekildedefalarca kez sıkıştırarak 1mb a kadar düşürüle biliniyor yanlız kötü tarafı bu işlemin uzun sürebileceği için ne kadar küçük olursa açılmasıda o kadar zaman alacağı yönünde ve ön görülen tahminlere göre güncel bir pc nin 1mb lık bir DVD açması için 1 saat e yakın süreği öngörüsü varşu an sadece teoride mümkün ama pratikte ne zaman hayat bulacağı tartışma konusu , konu ile ilgili kaynak site arayanlara Google dankarakök ile binary dosya sıkıştırma diye aratılırsa bu konuda yurtdışındaki belli üniversitelerin çalışmaları hakında yorumlarını bulabilir , bir çok yorum şu anki hardware sistemlerinin bu işlem için yeterli olamayacağı gibi birçok akademik geyik cevaplarla da karşılaşmak olası , ama eninden sonunda olacak gibi :)


    olaya farklı bir açıdan yaklaşan diğer birinin yazdıkları !

    http://diovo.com/2010/01/the-perfect-compression-algorithm/

    uzun lafın kısası vizyonu olan matematikten anlayan programlayıcı arkadaşlar lazım ! :)

    Kafama takılan şeyler:
    Sıkıştırma algoritması bularak para kazanma hayalin var mı?Çünkü bu para kazandıracak bir yol değil.
    Eğer zevk için yapıyorsan:
    1.Neyi sıkıştıran bir algoritma üretmeye çalışıyorsun?Resim,video,rastgele sayı içeren dosya,herhangi bir dosya...
    2.Sonsuz sıkıştırma diye birşey yok.Her verinin kayıpsız sıkıştırılma sınırı vardır.Bu sınırı ne kadar aşarsan o kadar kayıp olur.Yarı yarıya sıkıştıran bir algoritmayı defalarca kullanarak defalarca sıkıştırma yapamazsın.İlk seferde 2 kat sıkıştırır,sonraki seferde %1,artık veri sıkıştırılma sınırına dayanmıştır.
    1DVD 1mb'a sıkıştırılamaz.1GB'tır o.Ayrıca videolar,resimler falan zaten süper sıkıştırılmış oluyor.Bu yöntemle bir daha %50 sıkıştırılabileceğini sanmıyorum.
    1DVD rastgele tamsayıyı sıkıştırmaya gelince:DVD içerisine sığacak 5-6 basamaklı tam sayıların sayısını tutmak için 1mb civarı alan gerekiyor.Dosya sıkıştırmak için bunların sırasını da tutman lazım.Bu da zaten 1DVD civarı alan gerektirir gibime geliyor.Eğer sayılar arasında bir bağlantı varsa durum değişir.Mesela ardışık sayılar sıklıkla varsa,bazı sayılar çok tekrar ediyorsa,sayıların %99'u çiftse vs.
    3.Bahsettiğin şey sayıları saklamak yerine kareköklerini saklayıp %50 yer tasarrufu yapmak ise bu o kadar kolay bir şey ki(ben yarım saatte programlarım) kesin kullanılıyordur.İşe yarıyorsa video ve resim sıkıştırmada da kullanılıyordur.Yalnız bu sıkıştırma kayıplı sıkıştırma.
    Dediğin gibi sayıyı saklamak yerine sayıyı X^2+Y ya da X^Y+Z şeklinde saklayarak kayıpsız bir şekilde saklarsın ama pek sıkıştırmaa olmaz.
    Örnek verecek olursak:404,586,660 sayıları yerine kareköklerini saklarsak(X^2 sıkıştırması) 20,24,25 sayılarını saklarız.Açtığımızda ise 400,576,625 olur.Görüldüğü gibi kayıplı sıkıştırma.
    X^2+Y sıkıştırması ile kayıpsız olur ama fazla yer kazanılmaz.Aynı sayıları saklarsak (20^2+4),(24^2+10),(25^2+35) yani 204,2410,2535 olur.Yani sıkıştırma değil 1 basamak fazla yer gerekti.Ancak kayıpsız oldu.Açtığımızda yine 404,586,660 eder.

    Öte yandan 2007'den beri aynı şeyle uğraşabilmen harikulade ve büyük şeyler yapabilirsin.Eğer para kazanmak istiyorsan ya da büyük bir şey yapmak istiyorsan ya da yeni bir sıkıştırma algoritması bulmak istiyorsan(ki bunlar farklı şeyler) benimle iletişime geç.
    |
    |




  • Teğmen
    114 Mesaj

    Eğer sadece çok düşünmek yerine ilgilendiğin alanda(sıkıştırma algoritmaları,information theory) kendini geliştirsen zaten bazı yanlışlarını kendin göreceksin.Düşünerek boşa vakit kaybetmek yerine kendini geliştirmeni öneririm.Sınırsız sıkıştırma diye bir şey yok ve olamaz da.Bu işin matematiği var ve öğrendiğinde kendin görüyorsun zaten sınırsız sıkıştırma diye bir şey olamayacağını.Çok uzun yıllar harcamana da gerek yok bu işin matematiğini öğrenmek için.Belki birkaç hafta yeterli kendin doğru kaynaktan çalışırsan.
    Hangi sıkıştırma algoritmasını kullanırsan kullan bir verinin sıkıştırılabileceği sınır uzunluk verinin kolmogorov complexity'sinin 2 tabanında logaritması kadar bittir.Zaten bu sınıra yaklaşan algoritmalar da vardır diye düşünüyorum.
    Bunlar sınır,yani kayar noktalı sayının ya da başka birşeyin bu kuralları değiştirebilme ihtimali yok.Kayar noktalı sayının ne olduğunu ve nasıl çalıştığını biliyorum.Zaten bahsettiğin formülde kayar noktalı sayı kullanırsan kayıplı sıkıştırma olur.Bahsettiğin yöntemle sadece +Z yerine +,-Z kullanman da birşeyi değiştirmiyor.Z'yi 1 bit kısaltıp o biti de yine + mı - mi olduğunu belirtmek için kullanıyorsun.
    Sınırsız sıkıştırma olmadığı bu sayfalarda anlatılıyor.Ancak ben bile tamamını anlamakda zorlanıyorum eğitimini aldığımm halde.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Entropy_(information_theory)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_message_length
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kolmogorov_complexity
    Nerede olduğunu ve devamında ne yapman gerekiğini görmek istiyorsan,bilgisayarın ve sıkıştırmanın matematiğini öğrenmek için şunları yapabilirsin:
    Matematik öğrenmek:Sonlu matematik,sayılar teorisi,fonksiyonlar,olasılık,mantık...
    C programlama dili öğrenmek(alt düzey bir dil olduğundan genelde iyi öğrenmek için beraberinde matematik de gerekir,kitaplarında kayar noktalı sayılara dair de bilgi bulabilirsin)
    Algoritma ve veri yapıları öğrenmek(belki en önemlisi bu)
    Bu sayfadaki lossless algoritmalarını okumak
    https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Compression_methods

    Bir de bana algoritmanın nasıl çalıştığını açık açık anlatır mısın?Kodlayıp buraya upload edeyim.Sonucunu beraber görürüz.
    |
    |
    playstyle kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    262 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ProjectMan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sen takmışsın bu işe ama akademik anlamda veri sıkıştırma konusunda çalışmadığım halde bilgi eksikliğin olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu işin ispatı sadece programlama ile bitecek bir şey değil.
    NAP (NESTED ADAPTIVE PREDICTION) dan bahsetmişsin. Burada da sınırsız bir sıkıştırma yok zannedersem. Aslında bu konuyu sıkıştırma konusunda ülkemizde çok ciddi çalışmaları bulunan ve bahsettiğin NESTED ADAPTIVE PREDICTION ı da geliştiren öğrencilerin hocasına (graphmode) özelden sorabilirsin. Bu forumda bazı paylaşımlarını gördüm. Muhtemelen bu konudaki en doğru bilgileri o verebilir.
    |
    |




  • Yarbay
    7363 Mesaj
    algoritma ile uğraşmak güzel birşey fakat sıkıştırma algoritması artık gelişeceği kadar gelişti. zip, gzip, bz2, xz ... xz 'den 5% daha iyi sıkıştırma sağlayan algoritma tasarladın diyelim, onu implemente edip dağıtımını yapamadıktan sonra faydası yok, yani iş sadece tasarımla da bitmiyor, sıkıştırma işinde üretim de önemli, bak adam xz'yi geliştirmiş ama heryerde kullanılan implementasyonunu da üretmiş.

    daha ilginc ve hala gelişme alanı olan ve gerçek hayatta işe yarayabilecek algoritmalarla ilgilenilmesi taraftarıyım.
  • Yüzbaşı
    262 Mesaj

    Sanırım yanlış anlaşıldı. "Bu konu" derken senin bahsettiğin karekök sıkıştırma konusunu kastetmiştim. Yani bu işin olup olmayacağını adam akıllı izah edebilir diye düşünüyorum. Böyle bir konuya cevap verir mi bilmem ama verirse en azından senin hayal kurup kurmadığını, zamanını boşa harcayıp harcamadığını topluca anlayabilir ve rahata kavuşabiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 29 Mart 2019; 17:20:24 >
    |
    |
    SEO-Uzmanı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    262 Mesaj

    "algoritma ile uğraşmak güzel birşey fakat sıkıştırma algoritması artık gelişeceği kadar gelişti. zip, gzip, bz2, xz ..."

    Eyvah Eyvah... Bunlar 1970 lerde kaldı dostum lütfen ama!
    Üstüne alınma sakın. Aslında bu durum bizim memlekette çok normal. Zaten bizim işimiz değil ki böyle şeyler. Kafa yormaya da değmez, yorana saygı duymaya da değmez. Elin gavurları yorulsun biz ne ki! Boş verin gitsin!

    Güncel Codec Savaşları için;
    https://www.ibc.org/delivery/codec-wars-the-battle-between-hevc-and-av1/2710.article
    https://switchboard.live/blog/codec-hevc-vs-av1/
    https://www.haivision.com/blog/broadcast-video/codec-wars-moving-forward-hevc/
    https://www.streamingmedia.com/Articles/Editorial/Featured-Articles/Return-of-the-Codec-Wars-A-New-Hope-a-Streaming-Summer-Sequel-126339.aspx


    Veri sıkıştırmanın önemi ve Makine Öğrenmesi ile ilişkisi için; lütfen ilk linki çok dikkatli okuyalım.
    https://petewarden.com/2018/10/16/will-compression-be-machine-learnings-killer-app/
    https://mlcompr.wp.imt.fr/
    https://hackernoon.com/using-ai-to-super-compress-images-5a948cf09489
    https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01819588/document



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 29 Mart 2019; 17:19:39 >
    |
    |
    vonderplanitz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    262 Mesaj

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 21 Ocak 2020; 15:30:36 >
    |
    |
    SEO19 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    262 Mesaj
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 21 Ocak 2020; 15:30:54 >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    bir zamanlar bende gb lerce verinin kb lere kadar düşebileceğine inanıyordum üzerinde bir süre uğraştım sonra bunun mümkün olmayacağını anladım özel veri tipleri bir yere kadar sıkıştırılabilir ama %100 random olan bir veri tipine yapılacak fazla birşey yok.

    örnek olarak iki haneli sayıyı tek haneye düşürmeye çalışırsak

    ham verimiz 00 01 02 03..99 tek hane rakam en fazla 10 tanesini kapsayabilir

    bitsel olarak 4 bit bir rakamı 3 bite bile düşürme şansımız yok birinde 16 diğerinde 8 kombinasyon var. tabiki bu kestirilemez veri tipleri için geçerli. zip, rar gibi uygulamaların ilk sıkıştırmadan sonra kestirilemezlik arttığı için 2. sıkıştırma işe yaramıyor.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    851 Mesaj

    Senin kafa yorduğun tek şey mümkün olduğunda çok dış bağlantı verip SEO yapmak, muhtemelen DH'nin ofisinde pinekleyen programcılardan birisin.
    Daha kayıplı ile kayıpsız sıkıştırma arasındaki farkı bilmiyorsun. İkisi çok farklı şey.
    |
    |
    Stack kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7363 Mesaj
    Aklı kullanıp algoritma geliştirelim diyorsunuz fakat konu başlığına dini içerik eklemişsiniz. Din ve akıl bir arada bulunmaz. İşiniz baya zor yani.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.

    video ses gibi özel veri tipleri için bu formatlar hakkında bilgi edinmek lazım ama veri tipi özel değilse bunun çözümü malesef yok.

    örnek olması için ufak bir kod yazdım bu kodu çalıştırın 1mb lik bir dosya oluşturacak sonra winrar ile sıkıştırmayı deneyin her seferinde farklı değerlere sahip dosya oluşacak ben birkaç sefer denedim çoğu zaman 1 bayt bile sıkıştırmadı.


    int main(int argc, char *argv[])
    {
    FILE *fp = fopen("dosya.tmp", "wb");
    if(!fp) return 0;
    char *buf = (char*)malloc(65536);
    for(int i=0;i<16;++i)
    {
    unsigned r = rand() * time(0);
    srand(r);
    Sleep((rand() * r) % 100);
    for(int k=0;k<65536;++k)
    {
    buf[k] = rand() % 256;
    }
    fwrite(buf,1,65536,fp);
    }
    free(buf);
    fclose(fp);
    }
    |
    |
    SEO-Uzmanı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    262 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: seyfi84

    Senin kafa yorduğun tek şey mümkün olduğunda çok dış bağlantı verip SEO yapmak, muhtemelen DH'nin ofisinde pinekleyen programcılardan birisin.
    Daha kayıplı ile kayıpsız sıkıştırma arasındaki farkı bilmiyorsun. İkisi çok farklı şey.
    İşte buna "EYVAH EYVAH" denir. Demek ki beterin de beteri varmış!
    Sevgili SEYFO cum Veri sıkıştırmada kullanılan ve sıkıştırma aşamasını gerçekleştiren (bit veya byte akışlarını sağlayan) algoritmalar zaten kayıpsızdır. Ör : Huffman, AC, PPMD, BWT...

    Ancak veri kayıpları gerçekleşen aşamalar sadece "Quantization" ve diğer "Transformation" aşamalarında oluşur ve bunlarla veri sıkıştırılmaz, sadece gereksiz olanları istenen boyutlarda atılır. Sıkıştırma kısımları yine kayıpsız algoritmalarla gerçekleştirilir. İşte böyle durumlarda kayıplı "formatlar" meydana gelir.

    Yani pinekleyen bir programcı olmasam da bu konuda yellenmek yerine daha sağlam şeyler yazabiliyorum naçizane. Konu ile alakalı lafın varsa buyur yoksa "Naş Naş" canım
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,422
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.