Şimdi Ara

rampada hararet hızlı yükseliyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
104.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biraz önce arabayı tamamen benzinde denedim, kepekli rampasında (ankarada konya yolundaki dikmen kavşağına kadar olan rampa) denedim benzindede yine hızlı yükselme eğilimi vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    biraz önce arabayı tamamen benzinde denedim, kepekli rampasında (ankarada konya yolundaki dikmen kavşağına kadar olan rampa) denedim benzindede yine hızlı yükselme eğilimi vardı.


    Hocam o zaman artık soğutma tesisatına yoğunlaşabilirsin.

    Aracın durduğu yerde fanı ve termostatı açtığı sıcaklıkları not ederek fan müşürü ve termostatın sağlığı hakkında yorum yapabilirsin. Eğer bunlarda bir sorun yoksa soğutma tesisatı suyunu boşalttığın zaman içinde pas varsa tesisattaki muhtemel tıkanıklıklara işaret edecektir. Tıkanıklıkları gidermek için çeşitli kimyasallar var. Eğer iş görmezse gerekirse şişletme, sonra da değişim yoluna gidersin. Bu arada radyatörü de temizletmekte, yıkatmakta fayda var.

    Yani bundan sonra fan, müşür, termostat, radyatör, hortum gibi elemanları kontrol edeceksin.

    Kolay gelsin.




  • @O.B.K Hocam çok sağolun. Birde bunları yaptırabileceğim iyi bir usta bulsam süper olacak.
  • Benim arabada herhangi bir sorun yokmuş. Muhtemelen önceden de böyleydi. Son zamanlarda hararete dikkat ettiğim için öyle gelmiş olmalı. Zaten ben de kırmızı bölgeye(100 derece) yaklaşma gibi birşey olmadı. Yokuşta vs. sadece 90 ı çok az aşıyor; 92-93 e falan çıkıyor sonra düze gelince tekrar 90 'ın biraz altında kalacak şekilde düşüyor. Beni tek endişelendiren bu değişimin çok kısa sürede olmasıydı ama anlaşılan o da normalmiş.
    Sizin durumunuzda O.B.K'nın yazdıklarını denemek gerekir. Mesela bugün biz de fanın devreye girdiği sıcaklığa vs. baktık ve ardından da test sürüşü yaptık. Diğer maddelerde de sorun olmadığını bildiğimden şu an içim rahat.

    Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür, kolay gelsin..
  • çok sağol hocam dönüş yaptığın için bende usta araştırıyordum, c.tesi götürmek için, c.tesiye kadar 2 sefer daha farklı rampalarda arabayı deneyeceğim. Çok teşekkürler bir sorun olmamasına sevindim.
  • selamlar, internette araştırmalarım sonucunda ankarada BAR Honda adında bir özel servise ulaştım. Aslında iki bar honda var ikiside şaşmazda biri mobilyacıların arkasında (adını karışıklık oluyor diye BHR Honda yapmış, diğeri ise şaşmazın girişinde halkbankasının arkasındaydı, önceden oraya da gitmiştim, radyatörünü daha büyük olanıyla değiştireceğiz demişti, neyse iki ustada eskiden ortaklarmış ayrılmışlar)

    Ben hafta sonu mobilyacıların arkasaındaki BHR'ye gittim, ilk intibam olumlu oldu, Hüseyin bey (sahibi Japonya hondada eğitim görmüş;) arabaya baktı, tüpün soğutmasını yanlış bağlamışlar dedi, 2 tane T takıldı arabaya, antifiriz değişti. haftasonu çok ciddi deneme fırsatım olmadı. Denedikten sonrada yazarım buraya.

    Selamlar
  • İnşallah halledersiniz. Çok sıkıcı bir durum. Kontrol edilmesi gerekn nokta da çok.

    99 model 323 üm var.190 bin kmde. 5-10 km lik rampalarda öğlen saatlerinde bile 5000-6000 devir aralıklarında klima açıkken rahatça çıkabiliyorum. Aracımda antifreeze yok ama katmaya korkuyorum.Bir yerden patlak verecek diye.
  • Uzakdoğu araçları genellikle hararet sorunu yapmayan aaçlar olarak bilinir ki geçen haftalarda 97 model accent ile izmirin pis sıcağında otobanda 120km/h artı yük ve lpg ile hararet kendi sınırını bile aşmadı.Okadar dur kalka rağmen neme ve sıcağa rağmen hararet hep sabit.İşte uzak doğu araçlarını bu sebeple seviyorum.Clio veya meganda maalesef biraz tedirgin oluyor hararet biraz oynak.Bir de aracın harareti çıkıyorsa yapılacaklar konusunda bazı arkadaşlar akıl vermiş ama benim tecrübeme göre o akıl yanlış.İzmir ankara yolunda temmuz ayının öğle saatinden kula rampaları denen bölümde lpgli fairway ile rampada sıcak hava ve kronik hararet problemli bir araca sahip olduğumu bildiğim için yavaş ve düşük devirde çıkmayı mantıklı buldum.Hızım 40km/hye ve vitesi 3 attım araç daha da hararet yapmaya başladı.Sonra telaşlandım sağa çektim biraz bekledim.Hava sıcak asfalt kaynıyor içerde çoluk çocuk.Dedim bu havada bu araç 1 saatte ancak soğur ve biz pişeriz ve zaten gene bu sıcakta araç 1km gitmeden gene hararet yapar diye düşündüm ve aracı çalıştırdım ne olursa olsun diyerek devirli akselerasyonla hızımı 90km/hye çıkartıp yüksek devir ve hızımı da 90dan aşağı düşürmeyecek şekilde tırmanışları bitirdim ve hararetin bu şekilde yaptığımda daha düşük olduğunu gördüm.Yani hararetiniz yükseliyorsa eğer yol uygunsa hızınızı arttırın ve bu hızı korurken aracınızıda düşük devirde tutmaya çalışmayın aracın en rahat olduğu vitesi seçin devir yüksek olsa bile.




  • Sevgili dostlar,

    Sanırım hiç kimse bahsetmemiş ama bence sorun, debriyaj baskı balatasında. Eğer bitmişse, özellikle rampalarda, yani yük bindiğinde, sıyırma yapacağından, bekledğniz ve alıştığınız hıza çıkarmak için gaza bastığınızda, motor fazla devir yapmasına rağmen, tekerleklere aktarılan devir eşdeğer olmamaktadır. Bu da harareti hızla yükseltmektedir.
    Benim şirket için kullandığım Albea 1,3 M.jet te aynı sorun oldu. Düz yolda sorun yok. Temmuz sıcağında Antalya-Korkuteli yolunu bilenler rampalarıda bilirler. Geçen yaz o yolda başıma geldi. Araç tam yüklü idi. Dinlene dinlene çıktım. Baskı balata değişti sorun bitti.
    Bence bu yönüyle ustanıza danışın

    saygılarımla,

    www.limonsigorta.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili dostlar,

    Sanırım hiç kimse bahsetmemiş ama bence sorun, debriyaj baskı balatasında. Eğer bitmişse, özellikle rampalarda, yani yük bindiğinde, sıyırma yapacağından, bekledğniz ve alıştığınız hıza çıkarmak için gaza bastığınızda, motor fazla devir yapmasına rağmen, tekerleklere aktarılan devir eşdeğer olmamaktadır. Bu da harareti hızla yükseltmektedir.
    Benim şirket için kullandığım Albea 1,3 M.jet te aynı sorun oldu. Düz yolda sorun yok. Temmuz sıcağında Antalya-Korkuteli yolunu bilenler rampalarıda bilirler. Geçen yaz o yolda başıma geldi. Araç tam yüklü idi. Dinlene dinlene çıktım. Baskı balata değişti sorun bitti.
    Bence bu yönüyle ustanıza danışın

    saygılarımla,

    www.limonsigorta.com


    hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, sizin söylemenizle aklıma geldi periyodik 10 bin bakımında (5000 KM önceydi) bakımı yapan usta bir daha ki bakımda balataları değiştiririz dedi ve zımparalamıştı, orta kısımları biraz yenmiş durumdaydı balataların acaba ondan olabilir mi?.

    Hafta sonu arabayı götürdüğüm BHR honda da Hüseyin bey ile beraber arabayı bir süre denedik, balatalarla ilgili bir durum olsa farkederdi diyede düşünüyorum. Hala şöyle en az 5-10 dk'lık bir rampada deneyemedim.

    Selamlar




  • tatildeydim bugün döndüm sorun devam ediyor,
  • dün sabah sekiz bucukta BHR (Best Honda Repair) Hüseyin Özdemir beyin servisine gittim.

    http://www.barhuseyin.com/index.php


    Arabanın radyatörü daha geniş bir radyatör ile (vti radyatörü) değişti. Sonrasında Hüseyin bey ile bir test sürüşüne çıktık. 2-3 rampada denedik. Hiç bir sorun sıkıntı yok.

    Daha sonra arabayı Ankara beypazarı tarafında karagöl'e giden rampada kendim denedim, rampayı bilenler bilir bilmeyenler için kısaca anlatayım, 30 km'lik, neredeyse arada hiç inişi olmayan, oldukça dik tek şeritli, tırmanma rampası,

    rampayı çıkarken saa öğleden sonra 1-2 arası güneş tepede,

    hiç bir sıkıntı hararette yükselme olmadı. Bugün ne olur ne olmaz diye yozgat bulvarında etlik çıkışına gelmeden önceki rampada da denedim, o rampayıda 140 ile çıktım, yine hararette yükselme olmadı. Ayrıca bugün arabayı çalıştırmadan önce su eksiltmesi var mı diyede kontrol ettim, ondada sorun yok.

    Hüseyin bey olumlu olumsuz her türlü haberdar et demişti, yarın inşallah Hüseyin Beyi arayıp teşekkür edeceğim.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 9 Ağustos 2010; 0:14:40 >




  • Hocam geçmiş olsun, darısı başımıza.
    Ispanak ın sorunların aynısı bende de başgösteriyordu. + Yedek depoda su kalmıyor, bazen de radyatörde su eksiliyordu.
    İlk önce su eksildiğinden dolayı hararet yaptığını düşündüm. Çünkü aracı normal çalıştırdığımda su ısınıyor ve yarı çizgide duruyor(sanırım 90 derece). Aracı hiç zorlamazsam ibre yukarı çıkmıyordu. Çok zorlarsam hararet ibresi kırmızıya yaklaşıyordu. Bir kaç denemede fanında çalıştığını gördüm(Müşürlerde sorun yok diye düşündüm). Rampa aşağı sıcaklık düşmedi, dolayısıyla termostatta sorunsuz diye düşündüm. Tek seçenek su eksiltmesi idi. Onunda nereden kaçırdığını tespit için. Yedek depoyu(maxın biraz altına) ve radyatörü tamamen doldurdum. 30-40 km sonunda (ibre hiç 90 ı geçmediği halde) stop ettim ve kapağı açtığımda yedek depodaki suyun taştığını(etrafındaki su birikintilerinden) ve buhar çıktığını gördüm birde fokur fokur seslerin geldiğini duydum. Bu demek oluyor ki derece 100' ü aşmış. Fanı denedim çalışmıyordu. Anladım ki su eksiltmesi taşmadan ve buharlaşmadan ileri geliyor.
    Şimdiki tahminim termostatın bozulması ve kapalı konumda kalması. Müşürler ve termostat sağlam olduğunu düşünerek hiç kontrol edilmediler. Sizin düşünceleriniz nedir? Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemutlu -- 9 Ağustos 2010; 18:58:04 >




  • güncel
  • hocam ankaradaysan bi rhüseyin bey'in yanına git istersen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    Selamlar,

    Arabam 99 model honda civic 1.6ies. 100 bin km'de. Bakımları düzenli yapıldı, 15 bin km önce triger ve bütün kayışlar filtreler vs. değişti. Problemsiz sıkıntısız biniyordum. Normalde de sıkıştırmam zaten. Araba LPG'li.

    Aşağı yukarı 1 ay kadar önce yarım saat kadar rampa çıktım (ankara, beypazarı karagöl'e giderken) ama arabayı sıkıştırmadım. Problemide o zaman farkettim, araba rampa çıkarken sıkıştırmadığım halde harareti hızlı yükseliyor mesela çok dik olmayan bir rampayı bile çıkardan 3 dk'da hararet kırmızı bölgenin sınırına ulaşıyor. ve çekişten düştüğü hissediliyor. Ancak normal düz yolda giderken hararet göstergesinde bir değişiklik yok. Fan çalışıyor.

    Bir ustaya gittim, rampada hararet problemini anlattım, (Ankarada Hondacı Kadir Usta) LPG'de yapabilir normaldir falan dedi, araba soğukken suyuna bak dedi yolladı. Daha önceki konuşmalarımızdan da biraz titiz olduğumu söylemişti. Peki dedim. Sonuç arabanın suyu normal su eksiltme yok.

    Bir başka ustaya gittim, (Ankara BAR honda) lpg de yapabileceğini, radyatörümün daha kalın bir radyatör ile değiştirmek gerektiğini söyledi.

    Başka 2 ustaya daha götürdüm (tanıdık hondacı degiller, reno, tofaş) bu sıcakta normal, çekip 10 dk bekle dediler kimseye elletme falan dediler. Salladılar bence.

    Yorumlarınız nelerdir acaba.

    Selamlar

    merhabalar forumda böyle bir konu buldum aynı sorun benim arabamda da var.94 model golf 3.rampada hararet 110 u buluyor çekiş düşüyor.su eksiltme su kaynatma yok 110 hararette bile tahliyeden su akıtmıyor. sistem düzgün işliyor gibi görünüyor ,düz yolda sorun yok ama rampaya geldi mi hararet yükseliyor.radyatör,termostat değişti lpg suyu kalerifer hortmuna baglandı ama sorun devam ediyor.ha birde çok yakmaya başladı.sen sorunu nasıl çözdün öğrenebilirmiyim




  • hocam yukarıda yazmışım nasıl çöüldüğünü, o gün bugün sıkıntı yok, Çok şükür, İnşallah olmaz da.
  • Aklında olsun böyle bir sorunun varsa düşük devir-yüksek viteste rampa çıkmak doğru bir davranış değil.Arabayı yüksek devirde kullanmak sıkıştırmak demek değildir,yeri gelir arabanın canına can katarsın.Yüksek devirde araç kendini daha iyi,daha rahat soğutur;sıkıştırmıyorum zannediyorsun ama sıkıştırıyorsun aracı bu şekilde kullanarak.
  • <Aynı problemle karşılaşılması ihtimaliyle bende sorunun çözümünü yazayım, ileride yardımcı olur>
    Benim problemin kaynağı radyatör kapağı imiş. Radyatör yan sanayi olarak değiştirilmiş(eski şahin mantığı, radyatörde delik melik çıkar başımız ağrımasın diye orijinal radyatör yan sanayi ile değiştirilmiş). Bir müddet kullanıldıktan sonra, radyatör kapağı değiştirilmiş (bu neden yapılmış çözemedik) ve parçacıdan civic radyatör kapağı istenince o da orjinale uygun bir kapak vermiş. Dolayısıyla radyatör kapağı işlev görememiş. Çünkü kapak yerine oturmadığı için tutması gereken suyu tutamıyor ve genleşme kabına aktarıyor. Haliyle motorda su kalmıyor, contayı yakıyor. Zaten suyun genleşme kabında fokur fokur kaynamasının, hararetin zorlayınca yükselmesinin sebepleri bu basit 20 TL lik kapak mış. Bu arabanın geçmişte yaşadıkları ve problemin sebepleri. Tabii bunu bayağı para bayıldıktan sonra anladık. Hararet yükselmesi contayı yakmıştı ve contayı değiştirdik problem çözüldü.

    Yalnız conta değişiminde iyi bir ustaya gidilmeli. Çünkü sorun sadece contayla bitmiyor, conta yanınca kapağın üst yüzeyi yamuluyor. Bunu da iyi bir tornacıya götürüp eğrilik kalmayacak şekilde düzelttirmek gerekiyor. Düzelmezse, yeni conta tekrar yanıyor. Tekrar masraf.

    Eğer araç soğukken ilk çalışmada problem yaşatıyorsa(bujiler ıslak demektir yani conta su kaçırıyor motora), ama sıcakken problem çıkarmıyorsa(kaçan su buhar halinde olduğu için bujiler ıslanmamış durumda), bu olay conta yandığının başka bir göstergesidir.

    Bunlar benim başımdan geçenler, vakti zamanında bu problem yüzünden hararet konusunda ihtisas yapmıştım. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemutlu -- 13 Ağustos 2013; 16:28:29 >




  • benim 98 hyundainin hararetiyle bir kış ısınırız yemin ediyorum
    Bunu engellemek için benim yapabileceğim bir şey varmıdır yağını ve buji buji kablolarını yeni değiştirdim 1 ay oldu geçen haftada ankara elazığ arası kesintisiz yol yaptım (850 km) maşşallah sorun yapmadı fakat çok ısındı gaz almaya giriyorum acayip bir ısınma kokusu geliyor dünde dağa çıktım 2-3 üncü viteslerde 3bin-4bin arası devir yaptım sürekli yukarıda durduğumda kaputa dokunamıyordum ısıdan bu normalmidir yoksa bir şeyler yapmalımıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğberk01 -- 13 Ağustos 2013; 16:52:12 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.