Şimdi Ara

Rakıma göre çekiş farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
3.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    2013 yazından bu yana 2010 Hyundai Accent Era CRDI otm kullanmaktayım. Şimdiye kadar hiç bir otomobilde görmediğim bir şey gördüm bu araç sayesinde. Ikamet ettiğim şehir Bursa'da gaz tepkisi, performans çok iyi Istanbul da keza öyle ama Eskişehir, Nevşehir gibi deniz seviyesinden yüksek coğrafi lokasyonlarda araba çekişten düşüyor. Bu şehirler arasındaki çekiş farkı rakım (yükselti) den mi kaynaklanıyor?
    Öyle ise dizel/benzinli o kadar araç kullanmama rağmen neden hiç birinde bunu yaşamadım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Aynısı benim eski aveo dizelde oluyordu. Uludağ a çıkmıştık çekiş hissedilir derecede azalmıştı. Merkeze inince düzeldi çok şaşırmıştım rölanti devri yüksek kesimlerde sapıtıyordu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yükseklik arttıkça motora giren hava azaldığı için çekiş kaybı yaşanabilir,özellikle atmosferik motorlarda.
  • rakım arttıkça havadaki oksijen oranı azalır.yakıtın yanması için gereken oksijen miktarı içeri girmezse çekişte düşüş olabilir.
    ancak yeni nesil araçlarda böyle bir sorun olmaması gerekir diye düşünüyorum.içeri alınan havanın miktarı ayarlanabilir olması gerekir.
  • yükseğe çıktıkça havadaki oksijen miktarı azalıyor (inceliyor) ve motor yakıtı yakarken zorlanmaya başlar bu yüzden evet farkettirir.
  • Motorun zorlandığı falan yok. Yükseklik arttıkça birim hacimdeki oksijen sayısı düşer. Araclarimizdaki oksijen sensöru vasıtası ile ecu bunu görür. Karışımın lamda değerini tutturmak için yakıtı otomatik düşürür. Yani derki ne kadar ekmek o kadar köfte. Dolayısıile silindir içi patlama küçülür çekiş düşer. Birde hava nemli ise buna tuz biber olur sürücü performans kaybını fazlası ile hisseder. Hava filtresinin dolu olması ve hava yollarında bir gevşeklik (motordan sıcak hava girişi) tıkanıklık olmasıda olumsuz etki yapmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 14 Şubat 2014; 13:08:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sıkıntıyı yazın 1400 rakımlı memleketime gittiğimde yaşıyorum. Araç fiorino 1.3mjet.
  • oksijen tankı bağalsak araca faydası olurmu saf oksijen yollansa ne yanar
  • m.youtube.com/watch?v=541Sg0F2NwM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rakım arttıkça o2 azalır. Canlılarda ve çalışması esnasında o2 ye ihtiyaç duyan aletlerde randıman düşer. Hoş organizmalar bir müddet sonra duruma adapte olur kandaki hemoglobin sayısını artırır durumu telafi eder ama araçlarda çekiş düşer aynı kalır.(aynı rakımda bulunduğu sürece)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 14 Şubat 2014; 14:50:02 >
  • Geçenlerde Discovery'de bir program vardı. Adamlar Jeep Wrangler ile bayağı yükseğe çıkıyorlardı arabanın motoru teklemeye falan başlıyordu. Videosunu bulamadım bulabilen varsa eklesin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.