Şimdi Ara

Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
0
Favori
14.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Arkadaşlar merhaba

    Sorunumuz: Bir arkadaşımın üst kapak contası yanık, belli aralıklarla su eksilten, suyu motor yağina karıştiran bir arabasi var. Arabanın değeri çok düşük, yaptirmak veya masraf yapmak istemiyor. Ama yağa karısan suyun motorun ömrünu bitirmesinden korkuyor.

    Çözüm önerim: Rafyatöre su yerine komple en ince motor yağından, mesela 0w-20 veya 0w30 koymak istiyorum.

    Bu Sayede Hedeflediklerim:
    1- 0 derece bir yağ kullanacağımiz icin soguk havalarda oldukça ince olacak, devirdaimde sıkıntı oluşturmayacak.

    2-Sicaktaki kalinligini belirten 20 veya 30 derece yağ motor ısınınca su gibi aşırı ince olmayacağı için belki contadan kaçirmayı kesecek.

    3-Su gibi buharlaşıp gitmeyeceği için conta dışında kaçak varsa hemen kendini belli edecek.

    4-Motor ne kadar ısınırsa ısınsın su kaynatma sorunu olmayacak.

    5- Üst kapak kaçirsa bile yağa yine yağ karışacaği icin, yani su karışmayacağı için motorun ömrünü kısaltmayacak.


    Arkadaşlar sizce böyle bir uygulama mantıklı mi? Veya başka tavsiyeleriniz var midir?

    Yorumlarını paylaşan herkese teşekkür ederim.


    - Bir bardağa 0w-30 yağ diğer bardağa su doldurup bulabildiğiniz en ince pipetten 3 tane arka arkaya ekleyip yağı ve suyu ağzınızla çekmeye çalışın bakalım hangisini daha hızlı çekebileceksiniz. Yağı mı suyu mu? (İster sıcak ister soğuk deneyin kendinizi yakmamaya dikkat edin)

    - Suyun özgül ısısı ile motor yağının özgül ısısını karşılaştırın, acaba hangisi büyük? Mesela motordan anlık olarak 30 kW ısı çekmemiz gerekse yağın mı debisi büyük olur suyun mu? Buna cevaben piyasadaki ısı transfer yağlarını gösterebilirsiniz acaba o yağlar ne amaçla kullanılıyor?

    - Motorun ısınma sorunu sudan mı kaynaklıdır yoksa suya aktarılan ısının miktarından mı? Biz motoru su kaynattığı için mi kucaklıyoruz yoksa suyu kaynatacak kadar ısı ürettiği için mi? Motorun soğutma sistemi düdüklü tencere gibi sızdırmaz olsa hararet 140 C olsa ve basınçtan dolayı su kaynamasa motor arıza yapar mı yapmaz mı?

    Başlangıçta bu soruların cevabını düşünün ona göre tekrar konuşalım.

    Saygılar...

    Haftasonu bu deneyi yapip paylaşicam hocam. Evet akışkanlık sogütma sivisi icin cok önemli ama su pompasi güclüyse bunu tolere edebilir diye düsünüyorum.



    - Su pompasının ne kadar güçlü olduğunun bir önemi yok sonuçta sizin pompalayacağınız sıvı suya göre çok viskoz bir sıvı. İsterseniz 1000 beygirlik pompanız olsun basacağınız sıvı değişeceği için pompanın karakteristiği çok değişir.

    - Yağla ortamdan daha fazla ısı çekmek için daha yüksek debiye ihtiyacınız var, suyla eşit miktarda ısı çekseniz bile yağın özgül ısısı sudan daha düşük olduğundan aynı miktarda ısı yağın sıcaklığını daha fazla arttıracaktır bu da motorunuzun zarar görmesine sebep olacaktır.

    Buradan değerlere bakabilirsiniz;

    http://www.engineeringtoolbox.com/specific-heat-fluids-d_151.html

    - Sizi yanıltan tek durum çaydanlıkta kaynayan su ile tavadaki kızgın yağı karşılaştırmanız. Ben bu yüzden hataya düştüğünüzü düşünüyorum biri 100 C'de kaynarken diğeri 250 C sıcaklıklara kadar çıkabiliyor bu da yağın zaten geç soğuyacağı gibi bir yanlış sonuca varmanıza neden oluyor. Ayrıca yağın ve suyun durgun olduğu bir kapta ısı transferi sadece iletim yoluyla gerçekleşir burada dikkat etmemiz gereken şey sıvının iletim katsayısıdır. Yağın iletim katsayısı sudan küçük olduğundan yüzeyden transfer edilen ısı miktarı (yağın ve suyun kendi halinde soğumaya bırakılması durumunda) suya göre daha azdır bu nedenle daha geç soğur, bu durum sizin yağın eşit sıcaklık farkında daha fazla ısıl kapasitesi olduğu gibi bir yanılgıya düşmenize neden oluyor.

    Buradan değerlere bakabilirsiniz;

    http://www.engineeringtoolbox.com/thermal-conductivity-d_429.html

    Saygılar...




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Mesajı değiştirmişsin biraz daha anlaşılır olmuş,Hayır,hepsi yağı hava ile soğutmaz!! yukarıda fotosunu koyduğun soğutucu yağı su ile soğutur,yani sıcak yağın içinden kapalı sistem soğuk su geçer,diğer çeşiti ise hava ile soğutanlar şu şekilde olurlar normal radyatöre benzerler;
     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen


    Bende diyorum ki boşuna düşünüyorsun stock(orijinal) bir araçta bunlar zaten düşünülmüş dengelenmiş şekildedir öyle olmasa taksiciler bu kadar km hayatta yapamazlardı,stock araçlarda yağ ve su ile arada motora yada contaya zarar verecek kadar fark oluşamaz.

    vag grubunda var hatta al parça kodu ara servisi öğren 028 117 021B

    fotosunuda koyayım:
     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen




  • Off combalac anlamıyorsun yav Bak bu su ile soğutan:

     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen



    Buda hava ile soğutan:


    [simage]
     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen
    [/simage]




  • su yerine yağ koymakmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağın kaynama derecesi çok yüksek, bu yüzden motora zarar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • <!--ok--> Hey Allah'ım ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Hocam karışmayacağının bende farkındayım ama temas halinde olsalar ne olur?

    Vallah gece gece kafam d deli sorulat

    Temas halinde ne olur bilemeyiz.

    Saygılar...
  • sesli düşünüyorum,

    Kaçsın... motora su kaçsın. Eksos gazının büyük kısmı su zaten. Silindirdeki fazla yağ neden fazla sudan daha iyi?
    Silindire kaçan yağ miktarı pistonun ve yakıtın yakabileceğinden daha fazla olduğunda önce çamurlaşma yapar sonra da kömür gibi sert bir maddeye dönüşür. Bu da sekman hareketlerni engelleyeceği için yine aynı yere geliriz.

    Eğer alpernbugra'nın endieşelendiği şey, pompanın yağı çevirememesi gerçekleşirse yağ gerçekten de yanabilir. 6 litre kadar yağ yanmaya başlarsa da bayağı sinematografik bir görüntü olur. Kaynama noktasnın düşüklüğü aslnda iyi bir savunma mekanizması. Böylece atmosfer basıncında su 100°C'yi geçemez, 15psi radyatör kapağı ile de 125°C'yi geçmez, böylece kaynarken bile motoru korummuş olurlar. Yağ böyle değil. Kaynamaz, enerji biriktirmeye devam eder, 300°C'den önce de alev alır. Sentetikle madeni arasında çok çok ~40°C fark oluyor.

    Bir de şundan endişelenebiliriz. Uzun vadede radyatör hortumları, pompa contası yağ için olmadıklarından aşırı şişme yapıp kaçırabilirler. Motor yağı termostatın içindeki vaksa sızıp termostatı bozabilir. Radyatör çıkışı eksoz manifoldunun üzerinde olabilir çoğu arabada olduğu gibi, buradan yağ kaçarsa yangın çıkar. Veya pompa milinden olasılıkla çıkan sıvılar eksoza doğru gidiyorsa yine yangın çıkaiblir. Motor tasarımında böyle "falure mode"lar da düşünülmüş oluyor. Mesela yakıt hatlarını kayış makaralarının çevresinden veya eksoz manifoldlarının üzerinden geçirmezler. Emme manifoldunun üzerinde ve altındaki kıvrımlar olası enjetör kaçaklarını motorun soğuk olan makara tarafına akıtacak şekildedir... gibi. Böyle dönüşümlerde (LPG için de geçerli) her şeyi düşünmek gerekir. Yangın riskini küçümsememek lazım gerçekten (C4_1400).

    Madem motoru gözden çıkardınız, bloktan çıkan üst radyatör hortumunu hava girişine verin, alt blok girişini de açıkta bırakın. Veya antifiriz çevrimi hangi yönde ise o yönde bağlayın. Termostatı da çıkarmak gerekecek. Belki bloğun içine yönlendirilmiş hava motoru soğutabilir. ~0.88 gr özgül ağırlıklı yağ beni kesmedi, viskozitesi suyun 200'de biri olan havayı teklif ediyorum :) Motor için güvenli diyemem ama can güvenliği daha yüksek olur bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Bu adam araba içinde nane mi vanilya mı ne yetiştiyordu bence ciddiye almayın

    Hava filtrrsinde ot yetistiriyim diyen eleman mi bu

    Aynen dahası da var egzoz'a bebek bezi bağlayıp labaratuvara götürecekti

    ben de konuyu görüp okumaya başlamadan önce düşündüm acaba o mu diye, evet oymuş, hatta egzozda patlıcan mı ne közlüyordu




  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var cnc gördünmü hiç, bor yağı su yla karıştırılır çoğunluğu sudur, takıma hortumla püskürtülür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arkadaşı foruma kim kazandırdı yav?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Isı transferini su kadar hızlı tasiyamayacagi için yağ kullanılmaz. Madeni yağı boşver ayçiçek yağı bile hemen soyunuyor. Basit bir deney yapabilirsin.

    1 lt yağ ve 1 lt suyu aynı özellikli ocak ve tencerede aynı süre isit. Sonra sıcaklıkları olc. Suyun daha sıcak olacağını göreceksin. Demekki su daha çabuk isi çekiyor. Bir de soğuma deneyi yap. Yine aynı materyalleri aynı sıcaklığa gelecek şekilde isit. Sonra soğumaya bırak. Bak bakalım hangisi daha çabuk oda sıcaklığına gelecek. Bu deneyin sonunda yine suyun daha çabuk soğuduğunu göreceksin.

    Sonuç suyun daha çabuk isi taşıdığını göreceksin. Ha sudan daha çabuk işi çeken ve yağ yerine de kullanilabikien bir karışım yaparsan dert tasa kalmaz. Hemde çok zengin olursun.

    Suyun ısı kapasitesi daha yüksek, yağdan geç ısınır, geç soğur. Yağın soğutma için kullanılmamasının nedeni maliyet, motor üretim maliyeti ve gerektiğinde suyun daha çabuk bulunması gibi etkenler.

    Hocam tam tersi olması gerekmiyor mu? Su çabuk ısınır çabuk soğur, yağ geç ısınır geç soğur.

    http://www.youtube.com/watch?v=fbuoYojx_Yg

    Videoyu izledim. Peki hocam o zaman araç calıştığı zaman neden önce su ısınıyor ve 20 km civarı gitmeden yağ tam ısınmıyor?

    Şöyle birşey denebilir mi? Ilk çalıştirmada motor sadece içindeki 1-2 litre suyu ısıtıyor. Ancak yağ için herhangi bir termostat mekanizmasi filan olmadığı için 4-5 litre yağ daha geç ısınıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 23 Ağustos 2014; 7:47:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    sesli düşünüyorum,

    Kaçsın... motora su kaçsın. Eksos gazının büyük kısmı su zaten. Silindirdeki fazla yağ neden fazla sudan daha iyi?
    Silindire kaçan yağ miktarı pistonun ve yakıtın yakabileceğinden daha fazla olduğunda önce çamurlaşma yapar sonra da kömür gibi sert bir maddeye dönüşür. Bu da sekman hareketlerni engelleyeceği için yine aynı yere geliriz.

    Eğer alpernbugra'nın endieşelendiği şey, pompanın yağı çevirememesi gerçekleşirse yağ gerçekten de yanabilir. 6 litre kadar yağ yanmaya başlarsa da bayağı sinematografik bir görüntü olur. Kaynama noktasnın düşüklüğü aslnda iyi bir savunma mekanizması. Böylece atmosfer basıncında su 100°C'yi geçemez, 15psi radyatör kapağı ile de 125°C'yi geçmez, böylece kaynarken bile motoru korummuş olurlar. Yağ böyle değil. Kaynamaz, enerji biriktirmeye devam eder, 300°C'den önce de alev alır. Sentetikle madeni arasında çok çok ~40°C fark oluyor.

    Bir de şundan endişelenebiliriz. Uzun vadede radyatör hortumları, pompa contası yağ için olmadıklarından aşırı şişme yapıp kaçırabilirler. Motor yağı termostatın içindeki vaksa sızıp termostatı bozabilir. Radyatör çıkışı eksoz manifoldunun üzerinde olabilir çoğu arabada olduğu gibi, buradan yağ kaçarsa yangın çıkar. Veya pompa milinden olasılıkla çıkan sıvılar eksoza doğru gidiyorsa yine yangın çıkaiblir. Motor tasarımında böyle "falure mode"lar da düşünülmüş oluyor. Mesela yakıt hatlarını kayış makaralarının çevresinden veya eksoz manifoldlarının üzerinden geçirmezler. Emme manifoldunun üzerinde ve altındaki kıvrımlar olası enjetör kaçaklarını motorun soğuk olan makara tarafına akıtacak şekildedir... gibi. Böyle dönüşümlerde (LPG için de geçerli) her şeyi düşünmek gerekir. Yangın riskini küçümsememek lazım gerçekten (C4_1400).

    Madem motoru gözden çıkardınız, bloktan çıkan üst radyatör hortumunu hava girişine verin, alt blok girişini de açıkta bırakın. Veya antifiriz çevrimi hangi yönde ise o yönde bağlayın. Termostatı da çıkarmak gerekecek. Belki bloğun içine yönlendirilmiş hava motoru soğutabilir. ~0.88 gr özgül ağırlıklı yağ beni kesmedi, viskozitesi suyun 200'de biri olan havayı teklif ediyorum :) Motor için güvenli diyemem ama can güvenliği daha yüksek olur bence.


    Silindire su kaçsın diyemessiniz hocam, su silindir içindeki yağlanmayı olumsuz etkiliyor, uzun süre kullanımda motora zararı oluyor.

    Yağin yanacağinı hic düsünmüyorum, ben m serisi bmw'lerde bile contalardan keçelerden şıpır şıpır yağ kaçiranını ve hatta egzoz manifolsu üstüne damlayıp da duman yapanini gördum ama yanmıyor. Ben evde kendim de denedim mobil1'in yaği alev almıyor.

    Hortumlar için filan zararını anlamak, patlatip patlatmayacagıni bilmek için de genleşme katsayılarına bakmak lazım. Su ve kullanilacak yağin genleşme katsayıları yakınsa problem olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Bu arkadaşı foruma kim kazandırdı yav?

    Kendim girdim hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Bu arkadaşı foruma kim kazandırdı yav?

    Kendim girdim hocam...

    Hosgeldin hocam. Zorlaya zorlaya bisey kesfedeceksin ama biraz daha realist olmakta fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Seviyene inmeye terbiyem müsait değil, kusura bakma hocam, hakkını helal et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Ciddi ciddi cevap verenler olmuş...

    Ne güzel işte.

    Ben ciddi cevap verenleri okurken birşeyler öğrendim mesela bu konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deneyin bir bizde öğrenelim...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Ciddi ciddi cevap verenler olmuş...

    Ne güzel işte.

    Ben ciddi cevap verenleri okurken birşeyler öğrendim mesela bu konuda.

    Bence de; ne güzel... Kötü demedim, kötü bir şey yazmadım... Öğrenmenin sonu yok...
  • konuyu makaraya alan yada aşağılayanlar olmuş..arkadaşımız mühendislik açısından gayet mantıklı bir soru sormuş..bakın sadece soru sormuş birşey iddaa etmemiş bu yüzden saygı duymak zorundayız...sorusuna cevaba gelince aksam detaylıca cevap yazacagım sebeblerini tek tek göstererek
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.