Şimdi Ara

Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
14.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Yağ-Antifriz karışımı yapsak ne olur? Bilgi olarak elinizde varsa merak ettim.

    Acaba Su-Antifriz ile yağ-Antifriz aynı etkiyi yaratır mı?

    Yağ ve Antifriz birbiri içinde çözünmeyebilir, başlangıçta böyle bir problem var.

    Aynı etkiyi yaratması mümkün değil.

    Saygılar..
  • Hocam karışmayacağının bende farkındayım ama temas halinde olsalar ne olur?

    Vallah gece gece kafam d deli sorulat
  • yağlı soğutma mümkündür fakat 200-300 C arasında çalışan cihazlar için daha uygun.

    metanol, etilen glikol, propilen glikol, gliserol gibi benzeri hammaddelerden üretilmiş değişik antifrizler denenebilir. binde 5 gümüş veya alüminyum tanecikleri de etkili olabilir.
  • Böyle ilginç şeyleri nasıl oluyorda düşünüyorsun hocam, senin aklın fazla çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    Bence deneyin, arkadaşınıza ertesi gün komple motoru yaktığınız için yeni araç alıyorum diye konu açarsınız ama benden söylemesi :)

    Şaka bir yana olmayacak bir iş, istediği kadar ince olsun, suyun yerini tutuyor ve üstüne de bir dünya handikapa çözüm buluyor olsaydı, üretici firmalar, en ince yağı koyarlardı. Ayrıca, bir de servislerde her 2 yılda bir işi sermayeye döküp, ekstra motor yağı parası bile alırlardı.

    Teşekkür ederim görüşlerinizi paylaştığınız için. Üretici firmalar sağlikli motorları takıyorlar arabaya, ama bizim elimizdeki uygulayacagimiz motor contası yanık ve eski bir motor. Bu yüzden bu motorda faydalı olabilir mi diye arastiriyorum hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Isı transferini su kadar hızlı tasiyamayacagi için yağ kullanılmaz. Madeni yağı boşver ayçiçek yağı bile hemen soyunuyor. Basit bir deney yapabilirsin.

    1 lt yağ ve 1 lt suyu aynı özellikli ocak ve tencerede aynı süre isit. Sonra sıcaklıkları olc. Suyun daha sıcak olacağını göreceksin. Demekki su daha çabuk isi çekiyor. Bir de soğuma deneyi yap. Yine aynı materyalleri aynı sıcaklığa gelecek şekilde isit. Sonra soğumaya bırak. Bak bakalım hangisi daha çabuk oda sıcaklığına gelecek. Bu deneyin sonunda yine suyun daha çabuk soğuduğunu göreceksin.

    Sonuç suyun daha çabuk isi taşıdığını göreceksin. Ha sudan daha çabuk işi çeken ve yağ yerine de kullanilabikien bir karışım yaparsan dert tasa kalmaz. Hemde çok zengin olursun.

    Hocam evet ısı transferi konusunda suya göre daha yavaş olabilir, böyle bir durumda geç ısınıp geç soğuması gerekir.

    Zaten motor yağının en önemli fonksiyonlarından birisi de motoru soğutması, ısıyı toplamasıdir. Güclu bir su pompası ve radyatörü olan araçlarda yağın soğutma işlevini daha iyi yapacağinı düsünüyorum.

    Mesela acaba su 80 dereceyi geçtiği zaman ne kadar hızlı ve ne miktarda daha üzerine ısı transferi yapabilir? Ve 80 derecedeki yagda bu durum nasıldır acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl

    Yagin suyla ayni kivamda olmasi(gorunmesi) ancak ve ancak vizkozitesiyle alakalidir. Bize gerek.olan kaynama.noktasi, isi sigasi, oz isisi, yogunlugu, ve bilumum kimyasal ve fiziksel.ozelliklero.arastirin bakalim.hangisi su ile.ayni ? Adamlar oraya koyulabilecek bisey yapmis.duymadiysaniz soyleyim.adi anti-freeze. Yaga benzer. Ama kimsede onun yerine yag koymaz. Oysa o da donmazdi degilmi :) egzozdaki bebek bezi bana kismende olsa mantikli gelmisti ama bu kez cuvalladiniz.. :)

    Kesinlikle tamamem mantıksız olduğuna inanmiyorum hocam. Çok hararetli çalışan, motor suyu sicaklığı.kadar yağ sicakliği göstergeleri de olan bmw'nin m motorlarında bunu denemek isterdim ama o kadar riski alamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Arkadaşlar merhaba

    Sorunumuz: Bir arkadaşımın üst kapak contası yanık, belli aralıklarla su eksilten, suyu motor yağina karıştiran bir arabasi var. Arabanın değeri çok düşük, yaptirmak veya masraf yapmak istemiyor. Ama yağa karısan suyun motorun ömrünu bitirmesinden korkuyor.

    Çözüm önerim: Rafyatöre su yerine komple en ince motor yağından, mesela 0w-20 veya 0w30 koymak istiyorum.

    Bu Sayede Hedeflediklerim:
    1- 0 derece bir yağ kullanacağımiz icin soguk havalarda oldukça ince olacak, devirdaimde sıkıntı oluşturmayacak.

    2-Sicaktaki kalinligini belirten 20 veya 30 derece yağ motor ısınınca su gibi aşırı ince olmayacağı için belki contadan kaçirmayı kesecek.

    3-Su gibi buharlaşıp gitmeyeceği için conta dışında kaçak varsa hemen kendini belli edecek.

    4-Motor ne kadar ısınırsa ısınsın su kaynatma sorunu olmayacak.

    5- Üst kapak kaçirsa bile yağa yine yağ karışacaği icin, yani su karışmayacağı için motorun ömrünü kısaltmayacak.


    Arkadaşlar sizce böyle bir uygulama mantıklı mi? Veya başka tavsiyeleriniz var midir?

    Yorumlarını paylaşan herkese teşekkür ederim.


    - Bir bardağa 0w-30 yağ diğer bardağa su doldurup bulabildiğiniz en ince pipetten 3 tane arka arkaya ekleyip yağı ve suyu ağzınızla çekmeye çalışın bakalım hangisini daha hızlı çekebileceksiniz. Yağı mı suyu mu? (İster sıcak ister soğuk deneyin kendinizi yakmamaya dikkat edin)

    - Suyun özgül ısısı ile motor yağının özgül ısısını karşılaştırın, acaba hangisi büyük? Mesela motordan anlık olarak 30 kW ısı çekmemiz gerekse yağın mı debisi büyük olur suyun mu? Buna cevaben piyasadaki ısı transfer yağlarını gösterebilirsiniz acaba o yağlar ne amaçla kullanılıyor?

    - Motorun ısınma sorunu sudan mı kaynaklıdır yoksa suya aktarılan ısının miktarından mı? Biz motoru su kaynattığı için mi kucaklıyoruz yoksa suyu kaynatacak kadar ısı ürettiği için mi? Motorun soğutma sistemi düdüklü tencere gibi sızdırmaz olsa hararet 140 C olsa ve basınçtan dolayı su kaynamasa motor arıza yapar mı yapmaz mı?

    Başlangıçta bu soruların cevabını düşünün ona göre tekrar konuşalım.

    Saygılar...

    Haftasonu bu deneyi yapip paylaşicam hocam. Evet akışkanlık sogütma sivisi icin cok önemli ama su pompasi güclüyse bunu tolere edebilir diye düsünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 22 Ağustos 2014; 7:08:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    yağlı soğutma mümkündür fakat 200-300 C arasında çalışan cihazlar için daha uygun.

    metanol, etilen glikol, propilen glikol, gliserol gibi benzeri hammaddelerden üretilmiş değişik antifrizler denenebilir. binde 5 gümüş veya alüminyum tanecikleri de etkili olabilir.

    Bir de hocam ben şu testi de yaptim. Diger arkadaslarin dedigi gibi okudugum ve duydugum kadariyla antifrizin suya göre isi transferi akiskanlik vs gibi farkli oldugu ve bu sebeple sadece antifriz koyulursa arabaya mutlaka hararetin 5-10 derece oynayacagini ogrenmistim. Ama bunu kendi arabamda denedim ve hararete hiçbir etkisinin bulunmadıgıni gördum, ya da hissedilir hicbir etki yapmadi. Motor yaginin da tolere edilebilir olabilecegi yönünde beni cesaretlendiren de biraz bu oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 22 Ağustos 2014; 7:14:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    Böyle ilginç şeyleri nasıl oluyorda düşünüyorsun hocam, senin aklın fazla çalışıyor

    Hocam bir sorun veya ihtiyaç ortaya çıkınca körü körüne direk söyleneni yazılanı uygulamak yerine sorguluyorum sadece...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.


    Siz yine de takip edin, teknik bilgiye sahip birsuru arkadas da yaziyor, birseyler ögreniyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    fikirlerinize hayranım.

    takip

    Teşekkür ederim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Bu adam araba içinde nane mi vanilya mı ne yetiştiyordu bence ciddiye almayın

    Konuyu renklendiriyorsunuz, teşekkürler, her görüşe saygılıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 22 Ağustos 2014; 7:21:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yag degilde beton dokerseniz sorun cozulur.
  • VE ÇOK ÖNEMLİ BİRŞEY DAHA: Son zamanlarda yurtdışında tartışılan şey ilk çalıştirmada suyun hızla ısınması ama buna mukabil yağın 20kmden önce ısınamaması ve motor iyice ısındıktan sonra sert kullanımda yaği 130 derecelere kadar çıkabilmesine karşın suyun soğuk kaldıği, bunun da silindir kapak contalarına zarar verdiği tartışılıyor. Yani yüksek ısıdan ziyada bu sicaklık farkının motora zarar verdiği konuşuluyor.

    Hatta bunun zararını minimize etmek için geliştirilen alet var, resmini koymaya çalısıcam. Bu alet yağ ve su arasında ısı transferi yapan ufak bir kutucuk şeklinde, sıcaklıklarını dengeliyor. Resmi bulamadım ama böyle birsey, yag ve suyu karıştirmadan ısı transferi yaptırıyor.
     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 22 Ağustos 2014; 7:44:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Radyatördeki yağı soğutamazsın, örneğin evdeki elektrikli radyatör peteğinde yağ vardır ısıtma amaçlı kullanılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ sogutmali motor varmiş yanliz beyler

    Motosikletlerde kullaniliyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ ve suyun ısınma karakteristiklerinin farklı olması ve bunun motora zararı konusunda söylenenler doğru. Bahsedilen aletin resimleri de aşağıda. Özellikle contanın hararet yapmasa bile yanması ve yağın suya karışmasının temel nedeni de budur. Radyatöre su konduğu ve motora da yağ konduğu için ikisi arasındaki derece farklı açıldıkça contaların özelliğini yitirmesi durumu ortaya çıkıyor.

    Mesela aşağıda mercedes için uygun olan aletin ebaydeki ilanı. Bunun tam türkçesi de Isı takas aleti gibi birşey oluyor. Almancası Waermetauscher.
    http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/kuehler-oelkuehler-oel-wasser-waermetauscher-mercedes-w210/220416649-223-2740
     Radyatöre Su Yerine Neden Motor Yağı Konulmuyor? Acil Yardım Lütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    Yağ sogutmali motor varmiş yanliz beyler

    Motosikletlerde kullaniliyormuş

    Ezbere konuşmuyoruz işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Isı transferini su kadar hızlı tasiyamayacagi için yağ kullanılmaz. Madeni yağı boşver ayçiçek yağı bile hemen soyunuyor. Basit bir deney yapabilirsin.

    1 lt yağ ve 1 lt suyu aynı özellikli ocak ve tencerede aynı süre isit. Sonra sıcaklıkları olc. Suyun daha sıcak olacağını göreceksin. Demekki su daha çabuk isi çekiyor. Bir de soğuma deneyi yap. Yine aynı materyalleri aynı sıcaklığa gelecek şekilde isit. Sonra soğumaya bırak. Bak bakalım hangisi daha çabuk oda sıcaklığına gelecek. Bu deneyin sonunda yine suyun daha çabuk soğuduğunu göreceksin.

    Sonuç suyun daha çabuk isi taşıdığını göreceksin. Ha sudan daha çabuk işi çeken ve yağ yerine de kullanilabikien bir karışım yaparsan dert tasa kalmaz. Hemde çok zengin olursun.

    Suyun ısı kapasitesi daha yüksek, yağdan geç ısınır, geç soğur. Yağın soğutma için kullanılmamasının nedeni maliyet, motor üretim maliyeti ve gerektiğinde suyun daha çabuk bulunması gibi etkenler.

    Hocam tam tersi olması gerekmiyor mu? Su çabuk ısınır çabuk soğur, yağ geç ısınır geç soğur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.