Şimdi Ara

Radyatör genleşme kabının kapak contası [ SORUN ÇÖZÜLDÜ ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2.el araba aldım. LPG'Lİ.

    Arabanın radyatör genleşme kabının kapağının contası çıkarılmış ve kapak gevşek bırakılmış. Kapağın neden gevşek olduğunu eski sahibine sorduğumda, hortum şişirip patlatmasın diye ustası kapağın contasını söküp, kapağı gevşek bırakmış. Araba uzun zamandır bu şekilde kullanılıyormuş.

    Arabada motor üst kapak contasında problem vardır, soğutma sistemine hava bastığından hortum patlatıyordur diye düşündüm. Kapağı iyice sıktım. Hortumları kontrol ettim. Araba ısınınca hortumlar biraz sert, araba soğuyunca hortumların yumuşadığını gördüm. Arabada su kaynatma gibi bir durumda yok.

    Şimdi iki arada kaldım.
    1. Zaten arabayı kullanan kişi bugüne kadar kapağı gevşek kullanıyormuş. Ben yine de iyice sıktım. Bugüne kadar bir şey olmadıysa bugünden sonrada olmaz diyerek aynen kullanmaya devam edeyim.

    2. Arabanın motorda sorun yok. Ancak gevşek ve contasız kapak sorun çıkarabilir diyerek. Yeni sağlam bir kapak alıp takayım. Ancak bu seferde çalışan arabada durup dururken hortum patlatmalar ve başka arızalar ortaya çıkarsa motor üst kapağı tamir ettirmem gerekecek. Parasal olarak çok iyi durumda değilim. Masrafta edemem.

    Siz olsanız ne yaparsınız? Yeni bir kapak mı alırsınız, yada olduğunu gibi bırakır mısınız?

    Edit: Başlık güncellendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _flintstone -- 2 Mayıs 2019; 23:9:22 >







  • muhtemelen radyatör su eksiltiyor ve toz attılar o kum gibi olandan hortumlar sertleşiyor çünkü devir daim etmiyor su ve şık fan açıyor termostatı bile sökmüş olabilirler.
    contayı takmamış çünkü daha önce patlatmış bu kapağı basınç ayarlı olduğundan fazla basınçta kendiliğinden havayı atıyor eh tabi kaynayan suyuda araç nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    muhtemelen radyatör su eksiltiyor ve toz attılar o kum gibi olandan hortumlar sertleşiyor çünkü devir daim etmiyor su ve şık fan açıyor termostatı bile sökmüş olabilirler.
    contayı takmamış çünkü daha önce patlatmış bu kapağı basınç ayarlı olduğundan fazla basınçta kendiliğinden havayı atıyor eh tabi kaynayan suyuda araç nedir
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Toz attıklarını hiç sanmıyorum. Çünkü toz atılmış suyu bilirim.
    Hortumlar o denli sertleşmiyor. Araç soğuduğunda radyatör üst hortumu tamamen yumuşuyor. Bu yumuşamanın sebebi kapaktan hava kaçırdığından mıdır emin değilim. Motor üst kapak contasında sorun olsa su kaynaması ve sabahları çok zor çalışması gerekirdi.
    Su eksiltme olmuştu. Zaten contasının olmadığını ve kapağın iyice sıkıştırılmadığını o zaman fark ettim.
    Kapağı iyice sıkınca su eksiltmesi kesildi.
    Termostat var. Dur kalk fazla olursa yada rolantide çok sık fan açıyor. Contalı kapağı birazda bu yüzden kullanmak istiyorum. Bildiğim kadarı ile radyatör genleşme kabının kapağı sorunlu olursa arabada hararet sorunu oluyor.
    Kısacası 3000 km kadar yol yaptım. Henüz bir sorun görmedim. Aynen binmeye devam mı edeyim yada kapağı mı değiştireyim bilemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _flintstone -- 2 Mayıs 2019; 0:9:57 >




  • kapak zaten basınç ayarlı orjinalini takın gözlemleyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    kapak zaten basınç ayarlı orjinalini takın gözlemleyin
    Bugün orijinal kapak aldım. Radyatörün havasını da aldım.
    Arabanın fan açması azaldı. Havasını aldığım için olsa gerek hortumlarda aşırı bir basınç yoktu.
    Araba soğuduğunda hortumlardan birisi büzüldü. Sanırım bu normal bir durumdur.
    Arabada hortumları şişirip patlatacak bir sorun varsa, bu sorunun kaynağı büyük olasılıkla motor üst kapak contasından kaynaklanmaz mı? Bildiğim kadarıyla, pistonlar aracın su soğutma sistemine hava basarsa kapağı gevşek bırakmak belki sadece hortum patlatmanın önüne geçer. Ancak araç sürekli hararet yapıp su kaynatacağı için arızanın tamir edilmesi gerekmez mi?
    Onun dışında su soğutma sistemine hava nereden girecek?
  • Burada bilgili arkadaşlara kisa bir soru sorayim 2000 model peugeot 206 benzinli lpg yok hararet problemi icin özel servise gittim gecen sene hararet problemim cozuldu ancak 90 olmasi gereken hararet 80-82 arasi asla yukselmiyor.
    Birkac kez gittim bisey olmaz gbi cevaplar aldim ustalari bildigimden dahada kocalatmak istemiyorm buyuk sehirde degilim
    Cok uzun daha bu araca binecegim oyuzden ilerleyen donemde bunun bana zarari olurmu yakitimi etkilermi fikri olan varmi
    Temostat 90 lik
    Hararet musuru 90 lik iki kez degistirdim.
    Sanirim fan erken aciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.