Şimdi Ara

Radyatör fanı çalışmıyor, Klima kapanmıyor, Kafamda yiyecek yer kalmadı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
14.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi illallah ettim arabadan.. 2006 1.5 dci logan.

    Öncelikle şöyle aktarayım, yolda giderken birden bire hararet yükselmişti, fanın çalışmadığını anlamıştık.
    Oto elektrikçiye götürdüm aracı, fan motorun bozulmuş, değişmesi gerekiyor dedi, eyvallah dedik.
    Bugün tamir için gittim, yetkili servisten parça fiyatını aldım, 156 lira. Elektrikçi sökmeden önce son bi kontrol yapalım dedi. Elektriği direk bağladık fan çalıştı.
    Her iki kademe de herhangi bir sıkıntı olmadan fan çalışıyor direk elektrik verince. Fan aynı zamanda klimayada bağlı, tek fan olarak görev yapıyor. Klimayı çalıştırınca fan önce durdu.
    Daha sonra klimayı kapatmak isteyince, bazen tık tık tık diye ses yapıp (fanın açılma sesi) kapatmaya çalışıyor ama kapatamıyor, araç tekliyor sadece. Bazense bu sesi hiç yapmadan, klima açık kalıyor. Düğmeden kapatsakta çalışmaya devam ediyor. Sigortalara vs bakıldı sorun gözükmüyor.

    Uyuz oldum kalktım yetkili servise gittim. Bilgisayara falan bağlandı araba, bilgisayarda klima çalışmıyor gözüküyor ancak püfür püfür esiyor.. Uzun süre baktılar ancak sorunu anlayamadılar. Bana arabayı bütün gün bırakmamı, klimayi ve tesisatını söküp tekrar takarak bakacaklarını söylediler. Yetkili servisin bunu yapması işime gelmedi, çok fazla para isteyecekler..

    Tekrar başka bir elektrikçiye gittim, beni klimacıya yönlendirdi adam.. Kalktım klimacıya gittim, sorun elektrikte diyip beni elektrikçiye pasladı..

    Çektim kapıya arabayı kafayı yemeden önce..

    Var mı sizin bir düşünceniz? Zira bakan da anlamıyor, bakmayanda..



    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~




  • Geçmiş olsun
    _____________________________
    :):):)
  • Off off geçmiş olsun.
    Allah hiç kimseyi oto-elektrikçilere muhtaç etmesin. Aracımda bi ton sorun var otoelektrikle ilgili ama yok hepsi sakat, hiçbiri bir şey bilmiyor malesef.
    Burdan da yazayım Adana'da sağlam otoelektrikçi bilen varsa söylesin
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Off off geçmiş olsun.
    Allah hiç kimseyi oto-elektrikçilere muhtaç etmesin. Aracımda bi ton sorun var otoelektrikle ilgili ama yok hepsi sakat, hiçbiri bir şey bilmiyor malesef.
    Burdan da yazayım Adana'da sağlam otoelektrikçi bilen varsa söylesin

    Bence oto-elekrtikçisi eskide kaldı, şimdi ki araçlar öyle donanımlı ki ya yeni nesil elektrikçi bulacaksın ya da servis tek çare diyeceksin.
  • En iyisi yetkili serviste yaptırmanız çok pahalı olacığını sanmıyorum
    _____________________________
  • Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler.

    Komple elektrik tesisatını yenilemek istediler, bununla beraber klima da indirilip bakılacak, tekrar takılacak. 300 400 lira en az gözüyle bakıyorum servis için.
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
  • Yetkili servise bir kere sağlam para baylıp rahatlıyacaksınız Ondan sonra problem kalmaz, ayrıca yaptıkları işte garantili olacak.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yetkili servise çok para bayılacağı kesin ama sorunsuz hizmet alınacağına dair kimse garanti gözüyle bakmasın. iyi bir ustayı servise tercih ederim, ne yazık ki öylesini bulmakta zor oluyor.
    _____________________________
    Ne mutlu Türk'üm diyene
  • Fanın çalışmama sebebi hararet müşürü.Klimayı devreye alınca çalışmamasının sebebi fana giden hattı besleyen rölenin bobininde problem olması.Tahminimce röle değişecek.
    Benim aklıma gelenler bunlar klimayı dağıttırmayı gerektirecek bir arıza gözükmüyor.Siz dediğim parçalara baktırın mutlaka.
    _____________________________
  • Fan sökülü iken yani elektrik olarak bağlı değilkende klimanın açılma kapanmasında aynı sorun var mı?
    _____________________________
  • Sn.Burhan
    Yazınızı tekrar okudumda sanırım klima ile ilgili olan problemi yanlış anlamışım.Biraz daha açabilir misiniz?
    _____________________________
  • @PAXMAHNHOB

    Evet hocam, fan bağlı değilken de klima aynı sorunu yapıyor. Hiçbir değişiklik yok, kapatamıyor klimayı.


    @alpernbugra

    Hararet müşürü, röleler, sigortalar vs. hepsi kontrol edildi. Sorun bunlardan kaynaklanmıyor. Yani gözle görülen bir yerde değil şuanda sorun.

    2 elektrikçi, 1 klimacı, 1 yetkili servis.. Bütün gün arabaya baktırdım ama kimse nedenini çözemedi. Bakalım, yarın tekrar yollardayız...
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    @PAXMAHNHOB

    Evet hocam, fan bağlı değilken de klima aynı sorunu yapıyor. Hiçbir değişiklik yok, kapatamıyor klimayı.


    @alpernbugra

    Hararet müşürü, röleler, sigortalar vs. hepsi kontrol edildi. Sorun bunlardan kaynaklanmıyor. Yani gözle görülen bir yerde değil şuanda sorun.

    2 elektrikçi, 1 klimacı, 1 yetkili servis.. Bütün gün arabaya baktırdım ama kimse nedenini çözemedi. Bakalım, yarın tekrar yollardayız...


    O zaman presostat(basınç kaptörü), evaporatör sondası vb parçaların kontrol edilmesi gerekir.
    _____________________________
  • Ben eminim ki sorun ya küçük bir müşürde, yada bi kabloda.. Ama bulamıyorlar işte.. Zaten bilgisara bağlandığında da birşey çıkmıyor.
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
  • 1-)Aracın fanı diz yaptığınızda çalışıyorsa fan müşürü arızalı.
    2-)Klimayı düğmesinden kapatmanıza rağmen yine kapanmıyorsa;düğme arızalı.Geçirmiyor demek ki.Aynı şey geçen hafta 2009 Opel Corsa'da başımıza geldi.Elektrikçiye götürdüm;düğmeyi filan söktü;temizledi vs. çalıştı sonra.Geçirmiyormuş yani.
    Yoksa buradan görünen(anlattığın kadarıyla) ne fan motoru ne de klima kompresörü vs. arızalı..
    _____________________________
  • Sat kurtul burhan

    Saka bir yana, senin durumunu cok iyi anliyorum iyi usta bul diyen cok olacak ama iyi usta samanlikta igneden daha zor bulunuyor.

    baktin masrafin 500 lirayi asiyor; 500 lira asagi ver sat gitsin.

    bu arada yetkili serviste komple tesisat + klima isciligi 300-400 den fazla tutar, boru degil Renault.
    _____________________________
  • çok işine hakim bir ustanız varsa ona bir gösterin yok bu kapasitede adam bulamamışsanız gideceğiniz yer servis olmalı benim fikrim ben öyle yapıyorum yaptırdığım işlemler için,geçmiş olsun
    _____________________________
  • Gidin servise bakım kılavuzu ve elektrik devre şemalarını sipariş edin. Çok zor bir şey değil, hatta çok zevkli bulmaca gibi. Lise seviyesi elektrik biilgisiyle yapılır.

    Benim de klimanın sigortası atıyordu... Gidiyorsun "çat"... yenisi takılıyor sonra aklına esince yine atıyor. Leblebi gibi bir avuç 20A sigorta almıştım meze niyetine orta konsola koymuştum, arabanın bu yeni çıkardığı keyfi için... neyse, bu ilişkinin böyle yürümeyeceği bellydi. Aynı sizin durum oldu, klimacı elektrikçiye o da başka klimacıya yönlerdiriyor. Elektrik sorunu olduğu besbelli, en son bir klimacı "yarın gel kompresörü sökelim" demişti. Baktım bunlar arabadan daha beter, giderek kötüye gidiyoruz ben de arabamdır dedim, hava kararmadan eve geldim. Açtım şemaları. Önce klimanın nasıl çalıştığını anladım (aksesuar), sonra da soğutma sisteminin (şasi veya motor elektriği). İkisinin arası belki 100 sayfa, ayrı konular ama ortak alanları var, fan motorunu paylaşmaya çalışıyorlar. Klimacılar bu yüzden yapamıyor.

    Neyse, aküden başlayarak bütün röle ve switchleri takip ede ede kontrole başladım. İki saat içinde buldum. Sorun da şuydu: Hidrolik direksiyonda bir basınç sensörü var. Görevi eğer direksiyona fazla yüklenirsek klima kopresörünü devreden çıkarmak, klima üzerine elektrik buradan geçmeden gitmiyor. O soket çıkmış sallanır vaziyette, şanzıman kutusuna her değdiğinde kısadevre yaparmış...

    Kıssadan hisse. Klima sigortası o güne kadar varlığını bilmeden kullandığım arabadaki, direksiyon hidroliğinin karanlık tarafında çıkan bir soketten dolayı atabiliyormuş... Burada önemli olan Logan devresi nasıl çalışıyor, düğmeden klimaya gidinceye kadar elektrik nerelerden geçiyor. Bunu bilmeden ancak karanlıkta atış yaparız. Gerçek elektrikçiler zaten elinde ışık kalemi önce devre nasıl çalışıyor onu anlamaya çalışıyor (anjiyo), anlamadan müdahale etmiyorlar. Elektrikçi bulursanız eğer, zaten büyük ihtimalle aynı saat içinde yapar. Basiit bir soruna benziyor. Belirtiler karmaşık gibi görünmesin, fan motorunu paylaşan iki ayrı sistem var o yüzden.

    Kötü elektrikçiler sistemi daha çok bozarlar. "Şuraya bir röle atalım", "direkt hat çekelim" gibi şeylere acil durumlar dışında yanaşmayın.




  • @bucakli

    Hocam dediğin gibi bende öyle düşünüyorum ama akla gelen ihtimalleri eledik sayılır. Yani dediğiniz gibi düğme ve müşüre bakıldı. Belki düğmenin arka kısmındaki kablolarda bir kısadevre olabilir diye şüpheleniyorum hala. Yada klima motorunun içindeki devrede.

    @emtue

    Baba baktı araba az yakıyor, benim yakıt masrafları yarınında altına düştü, yaptırır baştan aşağı yine sattırmaz bana

    @Karbon 12

    Bende sizin gibi bir yerindeki ufak ve saçma bir sorun yüzünden yaptığına eminim.
    Aslında kafamdaki senaryo şu şekilde; Fan motoruna giden kablolarda yada kablolara bağlı bir rölede sıkıntı oluştu. Fan motoru her iki sisteme de bağlı olduğu için ikisinide etkiledi.


    Zaten fan motoru direk hat çekilmediği sürece çok cansız çalışıyor çalıştığı zamanlarda da.. Neye göre devreye girip çıktığıysa muamma..
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~




  • geçmiş olsun.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.