Şimdi Ara

RACE CHIP (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.210
Cevap
26
Favori
296.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    2. pot sorup anladığım kadarı ile devir tork bandını genişletiyor...
    Mesela orjinal hali 1750-2500 devirde tam güçken, ayar yükseltmesinden sonra1650-2750 devir aralığında tam güç vermesi gibi... Burada bizi şaşırtan olay şu...
    Biz 2. potu sıfırda bıraksak bile her şekilde bizim düşük devirimiz ve yüksek devirimiz belli miktar iyileşecek, çünki 1500 devirde 50 hp 100 nm tork veren makine yüzde 20 lik güç artışında chip den osnra aynı devirde 60 hp 120 nm tork verecek ki bizde, bunu hissdeceğiz.... Ama ikinci potu arttırdığımızda max güç başlangıç deviri aşağıya ineceğinden bizim 60 hp oalcak 65, 120 oalcak 130.... Bu bize gücü daha uzun bir devir aralıpında kullanmamızı sağlacayak bu da daha az vites değiştirme demek...
    Ben şu an değerleri 2 pot da da D de tutuyorum...
    Her değer için yüzde 1.5 artışla 6*1.5=yüzde 9 güç artışı demek... Sonuç olarak 5.4 lük hp artışı ile aracım 95.4 hp tork da 218 olmuş oluyor...
    2. potuda 6. kademe ye almış olmam max imum güç başlangıç devrini aşağıya çekmiş oluyor...
    NOrmal de 2000 devir altın güç üretmeyen aracım şu anda 1800 devirlerde bile yüksek viteslerde gidebiliyor...
    Benim anladıklarım bu şekilde..

    Senin 2. Pot d de ben 9 yaptim ben ne yapmis oluyorum o zaman tam olarak bu arada ayni visteste yapti ki bence sonuc dogru guc artisi oldugu icin motor daha az devirdr daha cok guc uretiyor buda ondan kaynaklaniyor diye dusunuorum :)


    1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7

    Buraya göre, ilk pot sizin 5 ise 14. kademeye denk geliyor bu da 14+1,5=21 eder yüzde 21 lik bir güç artışı yapar... Aracınız gücüne bunu eklersek baya bir güç artışı var demek... Eğer benim astra ya bu ayarı yaparsam 90+90/100*21=108,9 hp tork ise 242 olurdu ki gerçekden iyi değerler.... Zaten bu şekli ile bile araba tork bandını ellemeseniz hissedilir derecede düşük devirler iyileşir...
    2. pot da 9 değeri 2. kademe demek bu da çok az bir tork bandında genişlik demek... Ancak yüksek güç artışı sebebi ile düşük devirler yine baya bi canlanır sanırım... Eğer siz 2. potu da 5 yaparsanız asıl ozaman devir bandı çok değişecektir... Ama bence devir bandını çok yüksek tutmanın bir anlmıda çok fazla yok... Güç artışı o açığı baya bi kapatıyor...

    Güç artışı daha iyi hızlanmanızı sağlar ama deviri değiştirmez... Devir ile hız bağlantısı mekanik sabit bir sistemdir... Eğer devirle hız bağıntısını değiştirmek istiyorsanız, lastik ebatları değiştirilebilir... Onun haricin de başka şekilde bir değişiklik yapmazsınız( motor ve vites dişlileri ellenmeden)..
    Eğer denemyi tekrar yaparsanız cipli ve çipsiz aynı hızlarda aynı deviri çevirdiğini görürsünüz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    2. pot sorup anladığım kadarı ile devir tork bandını genişletiyor...
    Mesela orjinal hali 1750-2500 devirde tam güçken, ayar yükseltmesinden sonra1650-2750 devir aralığında tam güç vermesi gibi... Burada bizi şaşırtan olay şu...
    Biz 2. potu sıfırda bıraksak bile her şekilde bizim düşük devirimiz ve yüksek devirimiz belli miktar iyileşecek, çünki 1500 devirde 50 hp 100 nm tork veren makine yüzde 20 lik güç artışında chip den osnra aynı devirde 60 hp 120 nm tork verecek ki bizde, bunu hissdeceğiz.... Ama ikinci potu arttırdığımızda max güç başlangıç deviri aşağıya ineceğinden bizim 60 hp oalcak 65, 120 oalcak 130.... Bu bize gücü daha uzun bir devir aralıpında kullanmamızı sağlacayak bu da daha az vites değiştirme demek...
    Ben şu an değerleri 2 pot da da D de tutuyorum...
    Her değer için yüzde 1.5 artışla 6*1.5=yüzde 9 güç artışı demek... Sonuç olarak 5.4 lük hp artışı ile aracım 95.4 hp tork da 218 olmuş oluyor...
    2. potuda 6. kademe ye almış olmam max imum güç başlangıç devrini aşağıya çekmiş oluyor...
    NOrmal de 2000 devir altın güç üretmeyen aracım şu anda 1800 devirlerde bile yüksek viteslerde gidebiliyor...
    Benim anladıklarım bu şekilde..

    Senin 2. Pot d de ben 9 yaptim ben ne yapmis oluyorum o zaman tam olarak bu arada ayni visteste yapti ki bence sonuc dogru guc artisi oldugu icin motor daha az devirdr daha cok guc uretiyor buda ondan kaynaklaniyor diye dusunuorum :)


    1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7

    Buraya göre, ilk pot sizin 5 ise 14. kademeye denk geliyor bu da 14+1,5=21 eder yüzde 21 lik bir güç artışı yapar... Aracınız gücüne bunu eklersek baya bir güç artışı var demek... Eğer benim astra ya bu ayarı yaparsam 90+90/100*21=108,9 hp tork ise 242 olurdu ki gerçekden iyi değerler.... Zaten bu şekli ile bile araba tork bandını ellemeseniz hissedilir derecede düşük devirler iyileşir...
    2. pot da 9 değeri 2. kademe demek bu da çok az bir tork bandında genişlik demek... Ancak yüksek güç artışı sebebi ile düşük devirler yine baya bi canlanır sanırım... Eğer siz 2. potu da 5 yaparsanız asıl ozaman devir bandı çok değişecektir... Ama bence devir bandını çok yüksek tutmanın bir anlmıda çok fazla yok... Güç artışı o açığı baya bi kapatıyor...

    Güç artışı daha iyi hızlanmanızı sağlar ama deviri değiştirmez... Devir ile hız bağlantısı mekanik sabit bir sistemdir... Eğer devirle hız bağıntısını değiştirmek istiyorsanız, lastik ebatları değiştirilebilir... Onun haricin de başka şekilde bir değişiklik yapmazsınız( motor ve vites dişlileri ellenmeden)..
    Eğer denemyi tekrar yaparsanız cipli ve çipsiz aynı hızlarda aynı deviri çevirdiğini görürsünüz...



    simdi ben 2. potu 9 yapmala atiyorim 1900 le 2000 arasinda calisiyor demek istediniz galiba ama bunu 5 e getirisem oda 1000 le 3000 devir arsinda is yapiyormu demek oluyor ben saniyorum ki 9 yapmakla chipi 1000 devir civarinda devreye giriyor diye biliyorum yani hangi devirde chip devreye gireceggini ayarliyoruz saniyordum bunuda 2. sayfada biri yazmisti yabanci forumlardan okuyup kafam karisti simdi




  • Dediğiniz gibi olma durumu var, teknik olarak bilmiyorum ama mantıklı... Sonuçta chip ne kadar erken girerse maximum güç de o kadar erken verilecek...
  • arkadaşlar pro olmayan sürümünü kullanan varsa üzerindeki jumper takılımı takılıysa kaçıncı sırada takılı yazabilirmisiniz.
  • box kullanmak çok daha avantajlı bence chip olayına girmeyin.
  • Son zamanlarda denediğim ayar ilk pot 5 ikinci pot 9 jumper a geldiğinden beri dokunmadım en sağda duruyor. Şu anda ayar çok güzel oldu, çok erkenden (aracım orjinalinde de 1500 devirde turboyu açtığından) girmesi için mümkün olduğunca 2 potu kıstım, 8 kapalı, 9 ilk kademe oluyor, yani devreye girebileceği en düşük devir, güç ayarını da 5 yani 7 den 2 kademe aşağı yaptım, en yükseğin 2 altı oldu, en yükseği de deneyebilirdim fakat çok da zorlamak istemiyorum. 2 bin km daha denedim, uzun yolda yasal hız limitim 88 e cruise controlü ayarlayarak gidersem 5L/100km yakıyor, basarsam 6.5L yakıyor, şehir içi 7.5-8L arası geziniyor. Sert kullandığımı da belirteyim. Eğer bir caddy 1.6 sahibi racechip pro alırsa ilk bu dediğim ayarı denesin derim. Benim DSG olduğundan şanzıman çok erken vites atıyor, bacanağımda da aynı araçtan var çipsiz, ona kullandırdım, vitesleri çok çabuk atıyor dedi, bariz bir hızlanma var, daha ne olduğunu anlamadan bir bakmışsın vites 5 olmuş :) düşük hızdan hızlanmaları da çok iyileşti, yığılma , duman atma, kasma yok. Yalnız yakıtı çok seçmeye başladı. En iyi verimi %50 prodizel ile %50 eurodizel ile aldım (petrol ofisinin 10ppm lik prodizeli ve eurosu ile, kükürt oranı düşük ) Sadece prodizel kullanınca çok sesli çalıştı. üzerine depoyu fulledim, yakıt değişince sanıyorum araç yakıta göre bir kalibrasyon moduna geçiyor, devir 1000 devire çıkıyor ve altına inmiyor. Yakıta göre ayar yapıyor sanıyorum. Herneyse, hala çok memnunum.

    İlk kez ayar deneyecek arkadaşlara tavsiyem 5-9 u denemeleri.

    Saygılarımla.




  • bende bastan beri 5 e 9 kullaniyorum en guzel ayar bencede bu arada sadee 100 km hizda bazen vitesi ayarliyamiyor
  • arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum ve bu ilk yorumum yazım hatalarım olabilir idare edin lütfen

    RACECHİP HAKKINDA YARDIM BEKLİYORUM

    ben şu an 2011 BMW X5 40d kullanıyorum
    daha önceki aracım 2008 BMW X5 30 sd idi ve araca sprintbooster le beraber superchips yaptırmıştım ve 3 seneye yakın chipli kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım
    ve tabiri caizse uçak gibi makinaydı.
    şimdiki aracımıda aldığım ilk gün superchips yaptırmaya gittim ama sorun çıktı ve normale aldık şimdilik sadece sprintbooster ile yazılımsız kullanıyorum
    fakat racechip normal olandan sipariş verdim almanyadan herhalde yakında gelir ama sipariş vermeden forumlardan hiç araştırmadım ve foruma daha yeni yeni bakıyorum ve ayar kademelerinin olduğunu yeni öğrendim herhalde ayarlamakta sorun yaşamam yaşarsam yardım edenler olur inşaallah.
    ama merak ettiğim şey herkes farklı farklı ve zıt yorumlarda bulunuyor ve kafam karıştı doğrusu, bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BMW X drive 40d

    arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum ve bu ilk yorumum yazım hatalarım olabilir idare edin lütfen

    RACECHİP HAKKINDA YARDIM BEKLİYORUM

    ben şu an 2011 BMW X5 40d kullanıyorum
    daha önceki aracım 2008 BMW X5 30 sd idi ve araca sprintbooster le beraber superchips yaptırmıştım ve 3 seneye yakın chipli kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım
    ve tabiri caizse uçak gibi makinaydı.
    şimdiki aracımıda aldığım ilk gün superchips yaptırmaya gittim ama sorun çıktı ve normale aldık şimdilik sadece sprintbooster ile yazılımsız kullanıyorum
    fakat racechip normal olandan sipariş verdim almanyadan herhalde yakında gelir ama sipariş vermeden forumlardan hiç araştırmadım ve foruma daha yeni yeni bakıyorum ve ayar kademelerinin olduğunu yeni öğrendim herhalde ayarlamakta sorun yaşamam yaşarsam yardım edenler olur inşaallah.
    ama merak ettiğim şey herkes farklı farklı ve zıt yorumlarda bulunuyor ve kafam karıştı doğrusu, bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.

    almanyadan gelir insallah gumrukte takilmaz


    arti olarak bi kac post yukarda arkadas cok guzel anlatmis anlamazsaniz ben size guzel seviyeler soylerim size uygun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi troy -- 20 Kasım 2011; 16:39:43 >




  • teşekkürler

    demek gümrükte takılma ihtimali de var !
  • Bende astra sedanima taktim arkadaslar iki gunluk izlenimime gore gayet memnunum...
  • Yeni makyajlı 1.8 Turbo c180CGI var bendede, ve bende taktırmayı düşünüyorum... taktırdıgıma deger mi araç zaten gaza basınca yapıştırıyor ama dahada iyice hissedilir derecede yapıştırmasında artış yaşatır mı bana?

    156hp
    çift kademeli turbo besleme
    1600 devirde max torkum 250nm'dir.
    1800cc

    bu arada racechip pro versiyonunu alacagım...
  • ford fiesta 1.4 tdci ı pro olmayanı 69 psden 88 ps i 160 nm den 223 e çeviriyor. 129 euro
    prosu 91 ps 234 nm a çeviriyor 229 euro

    3 ps ve 11 nm için pro olmayanını taktırsam 100 euro cebimde kalsa ve arabayı çok zorlamamış olsam daha mantıklı olmaz mı?
  • TROY KARDEŞ DEDİĞİN GİBİ GÜMRÜĞE TAKILDI BENİM CHİP !ALSAM 400 TL DAHA ÖDEMEM LAZIM GERİ YOLLAYALIM DİYORUM O ZAMANDA 250 $ DİYORLAR NE YAPACAĞIM BİLMEM.HERHALDE HİÇ ALMAYACAM GÜMRÜKTE KALACAK GALİBA . SENDE SIFIR PRO VAR GALİBA !!! ACABA BU CHİPLER TÜM ARAÇLARA UYUYORMU ? EĞER UYARSA MESAJ AT GÖRÜŞELİM KARDEŞ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BMW X drive 40d

    TROY KARDEŞ DEDİĞİN GİBİ GÜMRÜĞE TAKILDI BENİM CHİP !ALSAM 400 TL DAHA ÖDEMEM LAZIM GERİ YOLLAYALIM DİYORUM O ZAMANDA 250 $ DİYORLAR NE YAPACAĞIM BİLMEM.HERHALDE HİÇ ALMAYACAM GÜMRÜKTE KALACAK GALİBA . SENDE SIFIR PRO VAR GALİBA !!! ACABA BU CHİPLER TÜM ARAÇLARA UYUYORMU ? EĞER UYARSA MESAJ AT GÖRÜŞELİM KARDEŞ.

    bende sifir pro vardi kimse almayinca bende kullanmaya karar verdim ama isersen gene gorusebilirit bana para gonderirsen senin adima kendime siparis veririm gelincede turkiyeden kargoyla yollarim guven soruunun olmasin forumda sorabilrisn beni ama suda var o pro olanida satablirim takili olan ben yazilim yaptirmayi dusunuyorum fiyat konusunda henuz bisi dusunmedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BMW X drive 40d

    TROY KARDEŞ DEDİĞİN GİBİ GÜMRÜĞE TAKILDI BENİM CHİP !ALSAM 400 TL DAHA ÖDEMEM LAZIM GERİ YOLLAYALIM DİYORUM O ZAMANDA 250 $ DİYORLAR NE YAPACAĞIM BİLMEM.HERHALDE HİÇ ALMAYACAM GÜMRÜKTE KALACAK GALİBA . SENDE SIFIR PRO VAR GALİBA !!! ACABA BU CHİPLER TÜM ARAÇLARA UYUYORMU ? EĞER UYARSA MESAJ AT GÖRÜŞELİM KARDEŞ.

    Öncelikle geçmiş olsun,keşkelere hiç girmeyelim.

    Ben de Almanya'dan kendim sipariş edecektim fakat bu gümrük olayından sonra vazgeçip oradan gelen bir tanıdık vasıtasıyla getirttim.Şu an Laguna3 1.5 dci aracımda sorunsuz ve çok memnun şekilde kullanmaya devam ediyorum.Kesinlikle pro versiyonunu tavsiye ediyorum size.

    troy arkadaşımızdan alabilirsiniz,her araca uyar fakat aracınıza uygun kablo demetini de temin etmeniz gereklidir.Belki de bunu Türkiye bürosu veya temsilciliklerinden temin edebilirsiniz.
    Ayrıca yanlış anlaşılmasın,şunu da belirtmekte fayda var ;

    Troy arkadaşımızdaki versiyon ile şu an satılmakta olan versiyon arasında yazılımsal olarak değişiklik var mı,bunu sormak lazım.Çünkü kutu içindeki yazılım devamlı güncelleniyor diye biliyorum.

    Mesaj vesilesiyle benim aracımdaki yakıt tüketimini de sizlerle paylaşmak isterim ;

    Bayramda Ankara'da full doldurdum depoyu,kilometreyi sıfırladım.Eskişehir'e gidip geldim,dönüşte tekrar tam doldurdum 85 TL tuttu.Tam olarak 466 km yapmıştım.

    85 / 466 = 0,182 TL. Benim için sürpriz oldu,böylece aradaki fiyat farkıyla bir senede kendini kurtarıyor RaceChip. Ayrıca aldığım performans da cabası :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i

    quote:

    Orijinalden alıntı: BMW X drive 40d

    TROY KARDEŞ DEDİĞİN GİBİ GÜMRÜĞE TAKILDI BENİM CHİP !ALSAM 400 TL DAHA ÖDEMEM LAZIM GERİ YOLLAYALIM DİYORUM O ZAMANDA 250 $ DİYORLAR NE YAPACAĞIM BİLMEM.HERHALDE HİÇ ALMAYACAM GÜMRÜKTE KALACAK GALİBA . SENDE SIFIR PRO VAR GALİBA !!! ACABA BU CHİPLER TÜM ARAÇLARA UYUYORMU ? EĞER UYARSA MESAJ AT GÖRÜŞELİM KARDEŞ.

    Öncelikle geçmiş olsun,keşkelere hiç girmeyelim.

    Ben de Almanya'dan kendim sipariş edecektim fakat bu gümrük olayından sonra vazgeçip oradan gelen bir tanıdık vasıtasıyla getirttim.Şu an Laguna3 1.5 dci aracımda sorunsuz ve çok memnun şekilde kullanmaya devam ediyorum.Kesinlikle pro versiyonunu tavsiye ediyorum size.

    troy arkadaşımızdan alabilirsiniz,her araca uyar fakat aracınıza uygun kablo demetini de temin etmeniz gereklidir.Belki de bunu Türkiye bürosu veya temsilciliklerinden temin edebilirsiniz.
    Ayrıca yanlış anlaşılmasın,şunu da belirtmekte fayda var ;

    Troy arkadaşımızdaki versiyon ile şu an satılmakta olan versiyon arasında yazılımsal olarak değişiklik var mı,bunu sormak lazım.Çünkü kutu içindeki yazılım devamlı güncelleniyor diye biliyorum.

    Mesaj vesilesiyle benim aracımdaki yakıt tüketimini de sizlerle paylaşmak isterim ;

    Bayramda Ankara'da full doldurdum depoyu,kilometreyi sıfırladım.Eskişehir'e gidip geldim,dönüşte tekrar tam doldurdum 85 TL tuttu.Tam olarak 466 km yapmıştım.

    85 / 466 = 0,182 TL. Benim için sürpriz oldu,böylece aradaki fiyat farkıyla bir senede kendini kurtarıyor RaceChip. Ayrıca aldığım performans da cabası :)



    sonuç mükemmel.racechip takmadan önce nekadar yakıyordu acaba?birde yol bilgisayarı ile veriler uyuşuyormu?




  • @lideramca

    Racechipten önce yaklaşık km başına 0,25-0,28 bandıydaydı ortalama. (Bilgisayar verisi 7.1 ortalama)

    Uyuşup uyuşmadığına bakmadım desem ? Ama hatırlattığın iyi oldu,bakıp sonucu buraya yazarım.

    Bu arada bu sonucun ağırlıklı şehir dışı olduğunu söyleyeyim.(80 e 20 )

    Yeniden ölçüyorum, bu sefer şehir içi ağırlıklı olacak bu değerler.

    Selametle..
  • racechip pronun yenisi cikmis onceki pro 25.000x eeferans alan uyarlaması veriyordu yenisi 100.000x referans alan uyarlaması veriyor ne degisiyorsa bende anlamadim
  • Arkadaslar,

    ?Uzun yillardir yurt disindan malzeme getiren biri olarak malzemenin gumrugune takilmamasi icin. MalzemeFiyati +Kargo bedelinin 150Euronun altinda olmasi lazim. Ancak gumrukteki memur bu takilsin derse o malzeme gumrukte kalir ve cekim islemleri yapmaniz gerekir. Bireysel yada kurumsal bi siparis oldugunun hic bir onemi yok. Gumruk tarife kodlari denen kodlar var ve herkes bu koda bakarak malzemenin tanimini gorebilir. Riskli olarak gorunen veya gumruk verigisi odenmesi gereken bir malzeme ise takilir. Tavsiyem yurt disindan getirmek yerine biraz fazlasini verip yurt icinden almaniz ki. gumruge takilirsa en az cebinizden 500-600 lira daha cikar bunun yaninda bir suru de evrak hazirlamaniz gerekir oyle ben mazleme getircem demekle malzeme ithal edilmiyor. Isminizin gumruk tarafindan bilinmesi buda noterde dokuman hazirlamaniz ve buda para demek oluyor. Yurt disinda akrabaniz esiniz dostunuz varsa koysun cebine getirsin kargo ile gonderilmesini istemeyin.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.