Şimdi Ara

RACE CHIP (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.210
Cevap
26
Favori
295.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?




  • Orijinalden alıntı: buraoca2

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    Orijinalden alıntı: xrace

    Orijinalden alıntı: e d d a i


    Merhaba arkadaşlar,
    Ben 2010 Caddy Life 1.9 Tdi 105 Hp 6 ileri Dsg şanzumanlı aracım için dün VW yetkili servise gittim
    Chip tuning için servis bana ARACIN RESMİ GARANTİSİ BOZULMADAN
    yazılım yükleyebileceklerini ve maliyetin 4.000 TL olduğunu söylediler ve tabiki hemen tüydüm oradan,
    Şimdi bu RACE CHİP i inceledim ve sanırım benim aracıma uygun olanıda var ve 179 Euro ya alabiliyorum,
    bu boxı Caddy için kullanan varmı acaba?
    varsa ayarlarını kaç yaptınız paylaşırsanız sevinirim.

    Pro modelini o fiyata alabiliyorsanız çok iyi fiyat.
    Tabii zevkler tartışılmaz ama, Caddy için neden Race Chip e ihtiyaç duydunuz?
    Şirkette biz de kullanıyoruz, torku yüksek ve performanslı, ondan soruyorum.


    .

    duygularınıza canı gönülden katılıyorum ,bende 2.0 dizel verso var ,fabrika çıkışı 126 hp tork 320 nm ,araba resmen uçak gibi gidiyor.standart hali bile bmw 320 d lere 210 km ye kafa tutuyor, ben bu arabaya bile race chip taktım ,arabanın içindeki gizli şeytanı çıkarıyor ve en güzel yanıda bukadar güç artışı olurken ,yakıtda artma olmuyor.ben 329 euro ya pro modelini aldım ama satıcı gerekyok ikiside aynı ,okadar para verme desede ,almışken en iyisi olsun dedim .yoksa 179 euroluk modelde iş görüyormuş.ben bu ürünü bütün dizel araçlara şiddetle tavsiye ediyorum.

    Verso 2.0 dizelin; Racechip taktıktan sonra 0-100'ü kaç sn. civarında şuan? Hocam eprom'un sökülmesi işleminin riskli olduğunu biliyorum; zaten bu yüzden Mehmet hocam'ı tercih ettim. Şansımıza bize OBD soketinden; yada Ecu'yu söküp; işlem yapılacak bir araç denk gelmemiş. Lacetti'ye Hidrogas uygulaması yapmıştık; emin olun o işlem bundan daha riskliydi. Çünkü bunda en kötü Ecu değiştirilir; fakat o işlemde komple motoru değiştirmek zorunda bile kalabilirdiniz. Yani eğer faydası olacaksa; bazı riskleri, maximum tedbirle birlikte(!) almaktan yanayım; körü körüne risk almak istemem. İşlem sonrası bizdeki Focus'ta; Insignia 1.6 Turbo 180 Hp ile; 0-100'de kafa kafaya kalkıyor; tabi 100'den sonra insignia yardırmaya başlıyor. Fakat 2. vites sonuna kadar Insignia'nın önünde yer almak güzel bir durum. 3. vites atınca; 100 km'ye kadar insignia farkı kapatıyor; 100'den sonra da o farkı açmaya başlıyor. 100'den sonra da deneme gereği duymadık zaten. Acaba siz verso 2.0 dizel ile; Racechip modülünü taktıktan sonra Insignia 1.6 turbo ile kalkış yaptınız mı? Sizdeki durum nedir?

    Bu arada hocam, sonuçta Chip tuningde tüm verilere müdahale ediliyor. Fakat Modül(yada Box) ile sadece belli değerler değiştirebildiği için, bu yüzden Chip kesinlikle daha avantajlı. Sadece birazcık daha riskli; bu yüzden de güvendiğiniz firmayı tercih etmeniz gerekli... Sonuçta birinde beyini kandırmış oluyorsunuz; diğerinde direk beyin sizin isteğinize göre komut veriyor...

    1.vites 40km,2.vites 85km,3 vites 140 km hıza çıkıyor araba şuan ,ciddi bir şekilde performans artışı oldu ,istenirse dahada arttırılabilen bir güç hazırda bekliyor ,boxın ayarları şuan yarımın biraz altında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayaramis -- 19 Mart 2012; 22:56:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?


    ben almanyaya msj çektim ,onlar d-1 dene dedi ,gerçektende hiçbir arıza ışığı yakmadı ve performans çok güzel oldu,bende 10 kmlik yol boyunca d-1 ,d-2 ,d-3, d-4 yaptım,hiçbirşey olmadı ,şimdi boxım 1700 de turbo ile birlikte devreye giriyor,d-4 tavsiye ederim
    egr iptali ,chip tuning gibi işlemlere ben sıcak bakmıyorum,arabanın orjinallğinin bozulması bana ters ,egr iptali arabadan siyah duman atması durumunda fayda verir ,racechipde siyah duman durumu yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?


    ben almanyaya msj çektim ,onlar d-1 dene dedi ,gerçektende hiçbir arıza ışığı yakmadı ve performans çok güzel oldu,bende 10 kmlik yol boyunca d-1 ,d-2 ,d-3, d-4 yaptım,hiçbirşey olmadı ,şimdi boxım 1700 de turbo ile birlikte devreye giriyor,d-4 tavsiye ederim
    egr iptali ,chip tuning gibi işlemlere ben sıcak bakmıyorum,arabanın orjinallğinin bozulması bana ters ,egr iptali arabadan siyah duman atması durumunda fayda verir ,racechipde siyah duman durumu yok

    Hocam, Mehmet Gazihan'da; doğru yapılan chiptuningde Siyah duman atma olayının olmaması gerektiğini söylüyor. Chiptuningle arabanın orjinalliği bozulmuyor zaten; bende bu duruma karşıyım. Sonuçta arabaya takılan birşey yok; beyindeki varolan veriler, daha efektif verilerle değiştiriliyor. RaceChip modülü; sonradan arabaya takıldığı için arabanın orjinalliği bozar, araçtan çıkarıldığında araç eski haline döner. Fakat önemli olan takılı olduğu andaki durumdur. Biri beyinden komut gönderiyor; diğeri beyindeki sinyalleri yanıltıyor; sizce hangisi orjinalliği bozuyor?




  • Sorularım mutlaka daha önce sorulmuş ve cevaplanmıştır ancak 6 sayfa konuda aramak çok zor olacak. Kusura bakmayın...

    RaceChip konusunda motordan pek anlamayan bir sürücü olarak klasik bazı soru işaretleri var kafamda. Madem bu kadar basit bir şekilde performans artışı sağlanabiliyor, neden fabrika çıkışı araçlar maksimum performansda sunulmuyor tüketiciye? Bu chiplerin araçlara yan etkileri var mı? Son olarak, kullandığım 3.0 motorlu 240hp bir araç, bu araçta chip kullanırsam hissedeceğim performans artışı ve yan etkileri neler olur?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batu

    Sorularım mutlaka daha önce sorulmuş ve cevaplanmıştır ancak 6 sayfa konuda aramak çok zor olacak. Kusura bakmayın...

    RaceChip konusunda motordan pek anlamayan bir sürücü olarak klasik bazı soru işaretleri var kafamda. Madem bu kadar basit bir şekilde performans artışı sağlanabiliyor, neden fabrika çıkışı araçlar maksimum performansda sunulmuyor tüketiciye? Bu chiplerin araçlara yan etkileri var mı? Son olarak, kullandığım 3.0 motorlu 240hp bir araç, bu araçta chip kullanırsam hissedeceğim performans artışı ve yan etkileri neler olur?

    Teşekkürler.

    Cünkü satici senin araci hangi kosullarda nasil kullacagini bilmiyor. Misal siz duzenli olarak bakim yaptirisiniz yagini suyunu kontorl edersiniz. Ama bazen oluyorki 100 binu gecmis arac daha bakima girmemis hic bisi yapilmamis bunlari göz önüne alarak tam performansi sunmuyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?


    ben almanyaya msj çektim ,onlar d-1 dene dedi ,gerçektende hiçbir arıza ışığı yakmadı ve performans çok güzel oldu,bende 10 kmlik yol boyunca d-1 ,d-2 ,d-3, d-4 yaptım,hiçbirşey olmadı ,şimdi boxım 1700 de turbo ile birlikte devreye giriyor,d-4 tavsiye ederim
    egr iptali ,chip tuning gibi işlemlere ben sıcak bakmıyorum,arabanın orjinallğinin bozulması bana ters ,egr iptali arabadan siyah duman atması durumunda fayda verir ,racechipde siyah duman durumu yok

    Hocam, Mehmet Gazihan'da; doğru yapılan chiptuningde Siyah duman atma olayının olmaması gerektiğini söylüyor. Chiptuningle arabanın orjinalliği bozulmuyor zaten; bende bu duruma karşıyım. Sonuçta arabaya takılan birşey yok; beyindeki varolan veriler, daha efektif verilerle değiştiriliyor. RaceChip modülü; sonradan arabaya takıldığı için arabanın orjinalliği bozar, araçtan çıkarıldığında araç eski haline döner. Fakat önemli olan takılı olduğu andaki durumdur. Biri beyinden komut gönderiyor; diğeri beyindeki sinyalleri yanıltıyor; sizce hangisi orjinalliği bozuyor?

    bugün yarın siz o yazılımı değiştirmek isterseniz ,aynı eprom sökme işlemi gene uygulanacak ve bu sefer o epromun ana karttaki bakır ayakları ısınmadan dolayı okadar hassaslaşacakki ,sökerken her an kopabilir ,bu olay okadar dikkat ememize rağmen başka anakartlarda yüzlerce kez başımıza geldi.
    orjinalliğin bozulmasını işte ozaman görürsünüz ,
    chip tuningçiler maliyeti 0 olan şeyi insanlara 700tl ile 5000 tl arasında satmaya çalışıyorlar ,böyle muhteşem bir kazanca kan doğrayan racechipi sizce isterlermi? racechipin arabayı bozarmış safsatası, tuningçiler ve onların yağdanlıklarının uydurduğu şehir efsanesidir. yazılım yüklenemeyen araçlara bizzat kendileri box takıyorlar.bir boxdan 100 tl kazanmak nerde,15 dakikada ecudan 2-3 tane parametre değiştirip 700 tl almak nerde .sen olsan kötülemezmisin boxı

    ben asıl size şaşıyorum ,endüstri meslek lisesi mezunu yazılımın y sini bilmeyen ve bu konuda mühendislik eğitimi almayan insanlara inanıyorsunuz , commonrail ve turbonun ana vatanında(almanyada) ,elektronik ve yazılım mühendisleri tarafından yapılmış race chipe güvenmiyorsunuz.

    box raildeki basıncı düşük gösterir ecuya buradaki basıncı yükselt diye komut verir,chip tuningde ise raildeki basınç bu kadar olacak diye değer girilir .anlıyacağın ahmet kel ila kel ahmet demekki gibi bişey bu uygulamalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayaramis -- 20 Mart 2012; 2:11:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?


    ben almanyaya msj çektim ,onlar d-1 dene dedi ,gerçektende hiçbir arıza ışığı yakmadı ve performans çok güzel oldu,bende 10 kmlik yol boyunca d-1 ,d-2 ,d-3, d-4 yaptım,hiçbirşey olmadı ,şimdi boxım 1700 de turbo ile birlikte devreye giriyor,d-4 tavsiye ederim
    egr iptali ,chip tuning gibi işlemlere ben sıcak bakmıyorum,arabanın orjinallğinin bozulması bana ters ,egr iptali arabadan siyah duman atması durumunda fayda verir ,racechipde siyah duman durumu yok

    Hocam, Mehmet Gazihan'da; doğru yapılan chiptuningde Siyah duman atma olayının olmaması gerektiğini söylüyor. Chiptuningle arabanın orjinalliği bozulmuyor zaten; bende bu duruma karşıyım. Sonuçta arabaya takılan birşey yok; beyindeki varolan veriler, daha efektif verilerle değiştiriliyor. RaceChip modülü; sonradan arabaya takıldığı için arabanın orjinalliği bozar, araçtan çıkarıldığında araç eski haline döner. Fakat önemli olan takılı olduğu andaki durumdur. Biri beyinden komut gönderiyor; diğeri beyindeki sinyalleri yanıltıyor; sizce hangisi orjinalliği bozuyor?

    http://resim.donanimhaber.com/m_52668919/mpage_1/key_/tm.htm

    linkteki arkadaş mehmet beye chip tuning yaptırmış ve başına gelen talihsiz olayları anlatıyor . bir bakın isterseniz




  • @ayaramis

    Kesinlikle size katılıyorum, konu takibinde de çok karşılaşmış ve hayret etmiştim. Yazılımcı arkadaş ısrarla yazılımı methediyor, ama yazılımı olmayan araç olduğu zaman kendisi box öneriyor. Bir de race chipi kötüleyip kendi sattığı markayı öne çıkarıyor.

    Diyorum ki ne kaybın var, işin sadece yazılım değil mi, 500 olsun.Iıh diyor, hayatta olmaz.Bir nedenle yazılım silinirse veya oldu ya eski haline geri dönmemiz gerekti, ara ki adamı bulasın …Artı bir masraf daha da cabası …Ama race chipte öyle değil, istediğiniz anda iptal etme şansınız var, istediginlz ayarda kullanabilirsiniz.

    Sonuçta,yazılım yaptıran da aracından hali hazırda memnun olabilir, itiraz etmem. Fakat ben Ankara 'da sormadığım usta kalmadı hepsi de bana yazılımdan uzak durmamı tavsiye ettiler..
  • Yanlız birşey dikkatimi çekti; Bu işi yapan (1 kişi dışında) hiç kimse buraya 1-2 satır birşeyler karalama zahmetinde bulunmadı.Madem bizler bilgi fakiriyiz;bu işi yapan-ithal eden-yazan vs.. arkadaşlarımız neden bu konuya açıklık getirmiyorlar? Mesela yazılım yapan arkadaş diyecek ki; Benim Race chip yada box'lara göre avantajım şu..ona karşılık Racechip yada box'çılar da;hayır o konu böyle değil,böyle böyle diyecekler..Ama hiç kimse yok

    Sonuçta ikisi de aynı işe yarıyor;(kendi gözlemime göre) Box= alt devirlerde ölü olan araçlar için ideal,yazılım ise üst devirler-son hız için ideal yaklaşık 1 ay önce; 2 arabada astra 1.3 cdti hb,birinde yazılım yüklü bende ise race chip deneme yaptık.yaklaşık 1 km'lik yolda 5. vitese kadar kafa kafaya gittik.Ben 6. vitesi atar atmaz yarım boya yakın öne geçtim.Ağırlıklar hemen hemen aynıydı (belki benim bagaj yüküm 10-15 kg fazladır) Yazılımlı araç ise 3-4 bin km de idi.Benim araç 15 bin km'de..Normal şartlarda; ilk konuşmamız da yazılımlı aracın bana boy boy fark atacağı şeklindeydi ancak öyle olmadı son hızım 185 km/h ile sınırlı ancak arkadaşımın arabası şu ara 7-8 bin km olmuştur 200 km/h rahat görüyorum diyor..

    Demem o ki ikisi de ekstra güç veriyor,asıl soru ilerde her ikisi içinde; ne gibi sıkıntılar yaşayabilme ihtimallerimiz?




  • @RS182

    Hocam yukarida yazdim,ileride bir terslik oldu diyelim,yazilimi yukleyeni bulacaksin,beyni vs sokturup ya yeniden yazilim atacaksin ya da orjinale geri doneceksin.Yazilimciyi bulamazsan servislerde cozum arayacaksin ki bu cok masrafli ve zahmetli bir yol...
    Ama box elinin altinda,ya uygun ayara alacaksin ya da istersen sokup atacaksin.Tamamen ozgursun yani.Orjinalligini de bozmamis olursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRAGUT -- 20 Mart 2012; 14:50:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Hafta sonu arkadaşlarla çoluk çocuk yemek yemek için buluştuk.Muhabbet ederken konu RACECHİP'e geldi.Ben durumu anlattım arkadaşıma,aracımı ilk aldığımda aracımdan soğuduğumu ancak RACECHİP'ten sonra arabama tekrar aşık olduğumu söyledim.Acaba bende mi alsam derken aç kaputu bir bakayım dedim.1.3 multijet'li Punto idi aracı,baktım giriş soketleri aynı; söküyorum dedim ve Punto'ya taktık,test sürüşüne çıktık.Arkadaşım çıldırdı;bu ne olum böyle,bu araba benim değil doğru arabaya mı bindik dedi Araba acayip devirleniyor,hızlanıyor çok hoşuma gitti dedi..Tam otoparka girerken,dur bi daha deneyeyim dedi söktük araçtan,gel birde bende dene dedim 90 bg oldu 103-105 bg civarı,yuh bunlar böylemi gidiyor dedi sonra,yemek sonuna kadar RACECHİP konuşuldu Bende çok memnunum,ancak kimin doğru söylediğini zaman gösterecek sanırım.BOX'çılar mı YAZILIM'cılar mı her ikisi de birbirini kötülüyor..Allah iniş takımlarımıza zeval vermesin

    Yanlız yukarıda bir arkadaşımız her 1 km de bir ayar değiştirip denediğini söylemiş,bu; her ayar ile en az 100 km gitmeyle denenebilir diye biliyorum Çünkü ilk yapılan ayar ancak 70-100 km sonra yeni ayara uyuyor

    Bir de bu yazılımcı arkadaşlar neden EGR'yi iptal ettiklerini yazabilirler mi? Bir sıkıntısı mı var yazılım da?


    ben almanyaya msj çektim ,onlar d-1 dene dedi ,gerçektende hiçbir arıza ışığı yakmadı ve performans çok güzel oldu,bende 10 kmlik yol boyunca d-1 ,d-2 ,d-3, d-4 yaptım,hiçbirşey olmadı ,şimdi boxım 1700 de turbo ile birlikte devreye giriyor,d-4 tavsiye ederim
    egr iptali ,chip tuning gibi işlemlere ben sıcak bakmıyorum,arabanın orjinallğinin bozulması bana ters ,egr iptali arabadan siyah duman atması durumunda fayda verir ,racechipde siyah duman durumu yok

    Hocam, Mehmet Gazihan'da; doğru yapılan chiptuningde Siyah duman atma olayının olmaması gerektiğini söylüyor. Chiptuningle arabanın orjinalliği bozulmuyor zaten; bende bu duruma karşıyım. Sonuçta arabaya takılan birşey yok; beyindeki varolan veriler, daha efektif verilerle değiştiriliyor. RaceChip modülü; sonradan arabaya takıldığı için arabanın orjinalliği bozar, araçtan çıkarıldığında araç eski haline döner. Fakat önemli olan takılı olduğu andaki durumdur. Biri beyinden komut gönderiyor; diğeri beyindeki sinyalleri yanıltıyor; sizce hangisi orjinalliği bozuyor?

    bugün yarın siz o yazılımı değiştirmek isterseniz ,aynı eprom sökme işlemi gene uygulanacak ve bu sefer o epromun ana karttaki bakır ayakları ısınmadan dolayı okadar hassaslaşacakki ,sökerken her an kopabilir ,bu olay okadar dikkat ememize rağmen başka anakartlarda yüzlerce kez başımıza geldi.
    orjinalliğin bozulmasını işte ozaman görürsünüz ,
    chip tuningçiler maliyeti 0 olan şeyi insanlara 700tl ile 5000 tl arasında satmaya çalışıyorlar ,böyle muhteşem bir kazanca kan doğrayan racechipi sizce isterlermi? racechipin arabayı bozarmış safsatası, tuningçiler ve onların yağdanlıklarının uydurduğu şehir efsanesidir. yazılım yüklenemeyen araçlara bizzat kendileri box takıyorlar.bir boxdan 100 tl kazanmak nerde,15 dakikada ecudan 2-3 tane parametre değiştirip 700 tl almak nerde .sen olsan kötülemezmisin boxı

    ben asıl size şaşıyorum ,endüstri meslek lisesi mezunu yazılımın y sini bilmeyen ve bu konuda mühendislik eğitimi almayan insanlara inanıyorsunuz , commonrail ve turbonun ana vatanında(almanyada) ,elektronik ve yazılım mühendisleri tarafından yapılmış race chipe güvenmiyorsunuz.

    box raildeki basıncı düşük gösterir ecuya buradaki basıncı yükselt diye komut verir,chip tuningde ise raildeki basınç bu kadar olacak diye değer girilir .anlıyacağın ahmet kel ila kel ahmet demekki gibi bişey bu uygulamalar.

    Verdiğiniz linki biliyorum hocam, incelemiştim linki.

    Hocam atladığınız şu nokta var. Eprom sökülmesi işlemi bizim araçta mecburen yapıldı. Ben OBD soketinden Chip tuning yapılabilen araçlar için ve ECU sökülerek, ECU üzerindeki 10 tane Pin'e bağlantı kurularak yapılacak işlemler için; Modül yada Box yerine Chiptuning yapılması taraftarıyım. Eprom sökülmesi ayrı bir olay, ayrı bir beceri. Bu arada aracın beyni tanıyamamasından ötürü bizim aracın Eprom'u da 2 kere sökülmek durumunda kaldı; eğer yine olmasaydı 3.'ye sökülecekti...

    Dikkat ettiyseniz benim tavsiyem güvendikleri yerde Chiptuning yaptırmalarıdır. Bakın ben Herkes gidip Mehmet Hocam'a yaptırsın diye birşey söyledim mi? Hayır. Herkes gidip güvendiği yere yaptırsın. Ama Modül taktırmasın; ilk aşamada Chiptuning yaptırsın. Eğer Chiptuning olayında bir sıkıntı varsa; Eprom sökülmesi gerekli vb. durumlarda, işte o zaman Modül yada Box'a yönelebilir.

    RaceChip aracı bozar dedim mi? Demedim... E o zaman neden bunu söylüyorsunuz. Benim dediğim şey; Chiptuning ile daha fazla parametreye erişilebildiği için daha verimli olduğu; daha fazla güç alınabileceğidir. Bu yüzden ilk seçenek Chiptuning, ikinci seçenek Modül-Box takılması bana göre Eğer siz benim burada güvendiğim Chip tuning firması yok diyor ve o zaman Modül-Box takılmasına yöneliyorsanız, saygı duyarım

    Son verdiğiniz örnek içinde; Chiptuning ile Modül-Box takılmasına göre; daha fazla değere erişilebiliyor mu? Erişilebiliyor diyorsanız, zaten daha fazla uzatmaya da gerek yok

    @e d d a i

    Ne kaybı var? Eğer Ecu'da hasar oluşursa yeni Ecu temin etmek durumunda. Zaten işin riski de burada... Mehmet Hocam'ın Adana bayisinde de OBD soketinden işlem yapılırken Ecu'de sorun oluşmuş. Daha sonra yeni Ecu temin etmişler. Yani sorun oluşması için illa Eprom sökülmesine bile gerek yok... İşte güvenilirlik burada başlıyor benim için

    Ustalar neden yazılımdan uzak dur diyorlar? Acaba sebebini düşündünüz mü? Bende Eskişehir'deki ustalara çok danıştım. Uzak dur dediler. Dedim; Chip tuningden sonra araca daha fazla dikkat edeceğim, yağını 7500 km'de bir değiştireceğim, gereksiz yere aracı hırpalayıp sürekli yüksek devirlerde gazlamayacağım. Bu şekilde kullanacaksan, güvenilir bir yere yaptır diye verdikleri cevabı değiştirdiler. Burada önemli olan Chiptuningli aracın daha dikkatli kullanılması gerektiğidir. Eğer siz, dikkat etmeden kullanırsanız; aracın chiptuningsiz haline göre sorun çıkarma ihtimali daha yükselir tabiki ...

    Önemli olan bu konuda bilinçli olmak, arabayı da bilinçli şekilde kullanmak. Zaten bende araba daha güçlü olsun; son sürate daha erken çıksın diye mi chiptuning yaptırdım? Hayır; şehir içinde rahatlık olsun, düşük devirlerde daha rahat ve yol alıyım, sollamalarda ve ara hızlanmalarda performansı daha iyi olsun diye Chiptuning yaptırdım... Bu şekilde kullanımda da yakıt ekonomisi ise, bu işin hediyesi oluyor...

    Hocam Chiptuning işleminin bana göre bir diğer artısı ise, isteğinize göre(ekonomi yada performans için) yazılım hazırlanabilmesidir

    @RS182

    Hocam sizin yarıştaki durumunuz, arabaların motorlarını açılma durumlarına göre de değişkenlik gösterebilir. Belki siz yüksek hızlara yada yüksek devirlere, arkadaşınızdan daha fazla çıktığınız için, sizin motorunuzun kondisyonu daha iyi olabilir. Arkadaşınızın aracının motorunun çok yeni olmasından ötürü de bu durum oluşmuş olabilir. Bu konuda en sağlıklı yorum için, aynı araç üzerinde hem Chiptuning işlemi yapılarak denenmeli; sonrasında Ecu orjinal verilerine döndürülüp Modül-Box takılması ile denenmeli.

    Bu arada belki arkadaşınız Chiptuning yaptırırken aracım performanslı olsun dediyse, veriler ona göre işlenmiş; haliyle de özellikle üst devirler daha canlanmış olabilir. Sonuçta Chiptuningde sizin isteğinize göre yazılım hazırlanabiliyor. Örneğin performans ve ekonomi değerlerine göre hazırlanmış 2 farklı Chiptuning yazılımı, 2 farklı araca yükleniyor. Daha sonra incelendiğinde ise, Maximum Tork; Ekonomi değerlerine göre hazırlanan yazılım yüklendiği araçta, Maximum güç ise Performans değerlerine göre hazırlanan yazlımın yüklendiği araçta daha yüksek çıkıyor.

    Yani o anda hertürlü şart farklılık gösterebilir. Aklıma daha gelmeyen birsürü seçenekten ötürü durum böyle olmuş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: xrace

    quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i


    Merhaba arkadaşlar,
    Ben 2010 Caddy Life 1.9 Tdi 105 Hp 6 ileri Dsg şanzumanlı aracım için dün VW yetkili servise gittim
    Chip tuning için servis bana ARACIN RESMİ GARANTİSİ BOZULMADAN
    yazılım yükleyebileceklerini ve maliyetin 4.000 TL olduğunu söylediler ve tabiki hemen tüydüm oradan,
    Şimdi bu RACE CHİP i inceledim ve sanırım benim aracıma uygun olanıda var ve 179 Euro ya alabiliyorum,
    bu boxı Caddy için kullanan varmı acaba?
    varsa ayarlarını kaç yaptınız paylaşırsanız sevinirim.

    Pro modelini o fiyata alabiliyorsanız çok iyi fiyat.
    Tabii zevkler tartışılmaz ama, Caddy için neden Race Chip e ihtiyaç duydunuz?
    Şirkette biz de kullanıyoruz, torku yüksek ve performanslı, ondan soruyorum.


    .


    kardeş sen aklında chiptuning olayını inanılmaz derecede yüceltip erişilmez bir yere koymuşsunki ,o yüzden boxmış ,race chip miş hepsi sana hikaye geliyor, burada sabahlara kadarda sana cevap yazsak, senin fikrinde en ufak değişme olmaz, daha fazla yazışıpta birbirimizin zamanını harcamayalım .sana chip tuningli focusunla güzel günler diliyorum .




  • merhabalar sizin aracınız için linkteki performas grafigini inceleyebilirsiizn üstelik fiyatları daha uygunudur..

    http://www.nitrodata.net/nitro-data-arac/68-volkswagen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: xrace

    quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i


    Merhaba arkadaşlar,
    Ben 2010 Caddy Life 1.9 Tdi 105 Hp 6 ileri Dsg şanzumanlı aracım için dün VW yetkili servise gittim
    Chip tuning için servis bana ARACIN RESMİ GARANTİSİ BOZULMADAN
    yazılım yükleyebileceklerini ve maliyetin 4.000 TL olduğunu söylediler ve tabiki hemen tüydüm oradan,
    Şimdi bu RACE CHİP i inceledim ve sanırım benim aracıma uygun olanıda var ve 179 Euro ya alabiliyorum,
    bu boxı Caddy için kullanan varmı acaba?
    varsa ayarlarını kaç yaptınız paylaşırsanız sevinirim.

    Pro modelini o fiyata alabiliyorsanız çok iyi fiyat.
    Tabii zevkler tartışılmaz ama, Caddy için neden Race Chip e ihtiyaç duydunuz?
    Şirkette biz de kullanıyoruz, torku yüksek ve performanslı, ondan soruyorum.


    .


    kardeş sen aklında chiptuning olayını inanılmaz derecede yüceltip erişilmez bir yere koymuşsunki ,o yüzden boxmış ,race chip miş hepsi sana hikaye geliyor, burada sabahlara kadarda sana cevap yazsak, senin fikrinde en ufak değişme olmaz, daha fazla yazışıpta birbirimizin zamanını harcamayalım .sana chip tuningli focusunla güzel günler diliyorum .

    Hocam aynı şeyi bende sizin için düşünüyorum; sizde modül-box takılması işlemini o denli övüyorsunuz ki. Ben sadece Modül-Box montajını bu denli tavsiye ettiğinizi görünce biraz daha fazla şey yazmak istedim, durum bu Yoksa bu konuda sizden ne daha fazla bilgili olduğum konusunda iddiam var, nede RaceChip vb. modül-boxlar tü-kaka dediğim var Sadece düşüncelerimizin farklı olduğundan dolayı, bu konu bu kadar dallanıp budaklandı. Ortak bir paydada buluşabilecek miyiz diye düşündüm ama, sanırım buluşamayacağız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2


    @RS182

    Hocam sizin yarıştaki durumunuz, arabaların motorlarını açılma durumlarına göre de değişkenlik gösterebilir. Belki siz yüksek hızlara yada yüksek devirlere, arkadaşınızdan daha fazla çıktığınız için, sizin motorunuzun kondisyonu daha iyi olabilir. Arkadaşınızın aracının motorunun çok yeni olmasından ötürü de bu durum oluşmuş olabilir. Bu konuda en sağlıklı yorum için, aynı araç üzerinde hem Chiptuning işlemi yapılarak denenmeli; sonrasında Ecu orjinal verilerine döndürülüp Modül-Box takılması ile denenmeli.

    Bu arada belki arkadaşınız Chiptuning yaptırırken aracım performanslı olsun dediyse, veriler ona göre işlenmiş; haliyle de özellikle üst devirler daha canlanmış olabilir. Sonuçta Chiptuningde sizin isteğinize göre yazılım hazırlanabiliyor. Örneğin performans ve ekonomi değerlerine göre hazırlanmış 2 farklı Chiptuning yazılımı, 2 farklı araca yükleniyor. Daha sonra incelendiğinde ise, Maximum Tork; Ekonomi değerlerine göre hazırlanan yazılım yüklendiği araçta, Maximum güç ise Performans değerlerine göre hazırlanan yazlımın yüklendiği araçta daha yüksek çıkıyor.

    Yani o anda hertürlü şart farklılık gösterebilir. Aklıma daha gelmeyen birsürü seçenekten ötürü durum böyle olmuş olabilir.

    Sn buraoca2;

    Ben o örneği box,yazılımdan daha iyi sonuç veriyor demek için yazmadım amacım iki olayında aynı işe yaradığını,yazılımın box'tan artısı son hıza etkisi eksi yönünün ise düşük devirdeki devirlenmenin daha geç olduğunu söylemekti.Araç olarakta Astra H 1.3 cdti yi verdim çünkü 1000-2000 devir arası araba yerinden kalkmamak için direniyor.RACECHİP ile bu inanlımaz bir biçimde değişti bende,hele 2000 den sonra yani turbo devreye girdikten sonra devir saatini eskiye göre çok daha hızlı dönüyor diyebilirim bununla orantılı hızlanmam ciddi derecede arttı.Deneme sürecinde dönüş yolunda araçlarımızı değiştik;yazılımlı araçta alt devirdeki hantallığı buradan biliyorum.2000 den sonra bendeki tepki onda da var.Bu yarış roll şeklinde 2000 devir üstü olmasaydı ben kalkışta boy boy fark atardım yazılımlı arabaya ;) Kondisyon konusunda ise son hız olarak haklı olabilirsiniz,araç daha açılmamış olabilir ama şunuda göz ardı etmeyin;benim araç daha ağır ve 103 bg civarına ayarlı,diğer araç hem hafif hemde 110 bg ve benden daha fazla torklu..

    RACECHİP düşük hacimli turbo dizel araçlarda işe yarıyor Örneğin; Astra H 1.3 cdti,Punto 1.3 Multijet..




  • konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler paylaşılmış hepinize teşekkür ederim
    bugün gözü karatıp:) peugeot 407 1.6 hdi aracıma 2. el racechip almış bulunmaktayım .benden önceki sahibi 5ay kadar kullanıp benzinli araç almış .merak ettiğim bayi ayarları 1-1 şeklinde kullanmamı söyledi ama bu seferde 4.sayfadaki tablo ile kıyaslandığında bir karışıklık olduğunu hissettim
    istediğim güç 130-135 ps aralığı bana yeter son limit 140 çıkarıpta zorlamak istemiyorum . aracımın devir aralıkları 1750-4000 devir sizce hangi ayarlar ı kullanmalıyım
  • @buraoca2

    Daha önce de yazdım, herhalde gözünüzden kaçtı, veya okumadınız. Chiptuning yapanlar da araçlarından memnun olabilir, mesela siz.
    Sonuçta bizler araçlarımız daha nasıl performanslı olur, bunu yaparken de en mantıklı yol nedir, en zararsız yoldan bunun üstesinden nasıl geliriz bunun derdindeyiz..Herkes elbette aracının bakımını zamanında yapacak, bunu yapmazsa zaten chipi boxu bir tarafa bırakalım, her türlü zarardadır zaten...

    Burada kimse bu işin taraftarlığını gütmüyor, gütmez. Sonuçta bu konudaki kimselerin çoğu iş güç sahibi, belli yaşta, olgunluktaki kimselerdir.

    Demem o ki size yazılımınız hayırlı olsun, bize de race chipimiz.Burası Race Chip konusu, bu konuyla ilgili diyeceğiniz bir şey varsa dinleriz, ama kimseye bir şey isnad etmeden, kötülemeden.

    Şu ana kadar ben yazılım konusuna girip de sizinki kötü, eksik yanları şunlardır demedim, demem de.Yaptıran zaten yaptırmış, desem ne olacak ki? Yaptırmayan da aklını kullansın, bilgi çağındayız yazılımı isteyen oraya yazar, boxu isteyen de buraya. Sonunda yine aklının yattığını yapacaktır zaten..

    Selametle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler paylaşılmış hepinize teşekkür ederim
    bugün gözü karatıp:) peugeot 407 1.6 hdi aracıma 2. el racechip almış bulunmaktayım .benden önceki sahibi 5ay kadar kullanıp benzinli araç almış .merak ettiğim bayi ayarları 1-1 şeklinde kullanmamı söyledi ama bu seferde 4.sayfadaki tablo ile kıyaslandığında bir karışıklık olduğunu hissettim
    istediğim güç 130-135 ps aralığı bana yeter son limit 140 çıkarıpta zorlamak istemiyorum . aracımın devir aralıkları 1750-4000 devir sizce hangi ayarlar ı kullanmalıyım

    turbonun devreye girdiği aralık 1700 ise sağdaki pod 4 konumunda olsun, önce d-4 ile başla ,yavaş yavaş,e-4, f-4, 0-4 ,1-4, en son 2-4 kadar çık
    benim araba toyota ,bizdeki motorun güvenlik uygulaması çok hassas, bir tek bu bu yolla motor koruma moduna girmeden,arıza ışığı yakmadan ayarlarını yükselltim .eğer sizde arıza ışığı yakmazsa birden 2-4 de kullana bilirsiniz,eğer yakarsa d-4 den başla yavaş yavaş yükselt.
    turbo 1700 de devreye giriyorsa,sağdaki tripodda 1 de duruyorsa ,sizin aracınız önce 1700 de turbo devreye girdiğinde sirkeliyecek,sonra 2000 devire gelip box devreye girince ikinci kez sirkeliyecek,eğer sağdaki podu 4 e getirirseniz 1700 devirde turbo ile box aynı anda devreye girip ikinci sirkelenme olayı olmayacak ,hemde performansı daha iyi oluyor. şuan ben d-4 kullanıyorum, hem performansı çok iyi hemde yakıtı düştü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler paylaşılmış hepinize teşekkür ederim
    bugün gözü karatıp:) peugeot 407 1.6 hdi aracıma 2. el racechip almış bulunmaktayım .benden önceki sahibi 5ay kadar kullanıp benzinli araç almış .merak ettiğim bayi ayarları 1-1 şeklinde kullanmamı söyledi ama bu seferde 4.sayfadaki tablo ile kıyaslandığında bir karışıklık olduğunu hissettim
    istediğim güç 130-135 ps aralığı bana yeter son limit 140 çıkarıpta zorlamak istemiyorum . aracımın devir aralıkları 1750-4000 devir sizce hangi ayarlar ı kullanmalıyım

    turbonun devreye girdiği aralık 1700 ise sağdaki pod 4 konumunda olsun, önce d-4 ile başla ,yavaş yavaş,e-4, f-4, 0-4 ,1-4, en son 2-4 kadar çık
    benim araba toyota ,bizdeki motorun güvenlik uygulaması çok hassas, bir tek bu bu yolla motor koruma moduna girmeden,arıza ışığı yakmadan ayarlarını yükselltim .eğer sizde arıza ışığı yakmazsa birden 2-4 de kullana bilirsiniz,eğer yakarsa d-4 den başla yavaş yavaş yükselt.
    turbo 1700 de devreye giriyorsa,sağdaki tripodda 1 de duruyorsa ,sizin aracınız önce 1700 de turbo devreye girdiğinde sirkeliyecek,sonra 2000 devire gelip box devreye girince ikinci kez sirkeliyecek,eğer sağdaki podu 4 e getirirseniz 1700 devirde turbo ile box aynı anda devreye girip ikinci sirkelenme olayı olmayacak ,hemde performansı daha iyi oluyor. şuan ben d-4 kullanıyorum, hem performansı çok iyi hemde yakıtı düştü.

    Sn ayaramis; sizin anlatımınıza göre d-4 aşağıdaki tabloya göre 97,5 bg devir olarakta 1700-4300 aralığına denk geliyor doğrumuyum? Ancak tabloda E ve F devir başlangıçları 2 defa yazılı,normal sırayla 100 düşerek gidersek 4 e 1500 devir denk geliyor.Tabloda hata yoksa dediğiniz gibi 1700-4300 arasına denk geliyor ki benim araçta da tam turbonun devreye girme aralığı sayılır.Şu an benim araç 0-2 de duruyor.Bu ayar işi de aynı marka bile olsa araçtan araca değişiyor ;)

    en düşük kademe "8" en yüksek kademede "7" ise

    8 de 90 bg
    9 da 91,5 bg
    A da 93 bg
    B de 94,5 bg
    C de 96 bg
    D de 97,5 bg
    E de 99 bg
    F de 100,5 bg
    0 da 103 bg
    1 de 104,5 bg
    2 de 106 bg
    3 de 107,5 bg
    4 de 109 bg
    5 de 110,5 bg
    6 da 112 bg
    7 de 113,5 bg



    2. pod yani resimin ortasında kalan deviri ayarladığımızın kademeleri;

    8 de 2700 / 3100
    9 da 2600 / 3200
    A da 2500 / 3300
    B de 2400 / 3400
    C de 2300 / 3500
    D de 2200 / 3600
    E de 2300 / 3700
    F de 2200 / 3800
    0 da 2100 / 3900
    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.