Herkese merhaba. Artık yavaştan 1000cc'ye geçmeyi planlıyorum. Görüşlerinize ihtiyacım var. Yanlış bir karar vermek istemiyorum. 200.000 TL bütçem dahilinde; R1 2012-2014 7 seviye traction control, 3 seviye throttle response ve görsel olarak hem kasa hem kuyruk altı çift egzost sebebiyle) RSV4 2016 (Öncelikle Abs ve R1'deki gibi çekiş ve teker kontrol sistemleri sebebiyle) ZX-10R 2013-2014 (Abs ve traction kontrol sebebiyle) Görsellik olarak en çok içime sinen istisnasız R1. Yukarda da yazdığım üzere agresif görüntüsüne ek olarak kuyruk altı çift egzoz çok çok hoşuma gidiyor. Ancak burada 2 nokta beni düşündürüyor. Birincisi bugüne kadar hep ABS'li motor kullandım. İlk defa ABS'siz motor kullanacak olursam bu sanki beni çok gerecek, çok huzursuz edecek, motoru hep diken üstünde keyifsiz kullanacakmışım gibi geliyor. Özellikle ABS'li ve ABS'siz motorların ıslak ve mıcırlı zeminde karşılaştırmalı videolarını izledikten sonra ABS'sizlik beni iyice korkutmaya başladı. En büyük sorunsalım budur. Sürüş tarzı olarak 100 km/s hızı geçeni, makaslara giren biri değilim. Mesleğim gereği kendime dikkat etmek zorundayım. "E neden sürat yapmıyorsan 1000'lik alıyorsun?" derseniz tamamen görsellik ve ses için. Zevk meselesi yani başka bir şey değil. İşte bu noktada 2. konu olarak ses devreye giriyor. 2012 itibari ile crossplane silindir sisteminden dolayı bir kaç yerde R1'den 2 silindir seviyesinde, az ve traktör şeklinde ses çıktığını duydum. Bu da benim için önemli bir etken. Egzos konusunda orjinal kullanmayı düşünüyorum çünkü genelde takılı olan akreplerin kesin bir şekilde motoru bağlatma sebebi olduğunu duydum. Görsellik olarak ikinci içime sinen Aprilla'da ise yedek parça sıkıntısı konusu. Aylarca beklersin vs. diyen oldu. Fiyat olarak önemli değil, süre daha önemli. 3. tercihim ise ZX-10R. Aslında beğeniyorum ama kafa ve far kısmı hoşuma gitmiyor. 2016 kasa itibari ile beğeniyorum ancak fiyatları yüksek. Aşağıdaki görsellerden ilki 2015, ikincisi 2016 kasa. Bu sorunsallarım dahilinde görüşlerinizi bekliyorum. Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekarburak -- 21 Şubat 2022; 1:0:12 > |
R1, ZX-10R, RSV4 ve ABS SORUNSALI





-
-
ABS'siz motor almanı tavsiye etmem. Önce güvenlik, sonra estetik gelir. ABS'siz motorla 2 kere panik frende devrildim, ya arka ya ön teker kaydı. Hızlarım da yüksek değildi. Birinde ayak bileğim kırıldı. Diğerini basit sıyrıklarla atlattım ki ben scooter kullanıcısıyım.
ABS bugün modern yol araçlarının olmazsa olmazı. ABS'siz bir motora ne kadar şekilli olursa olsun tedirgin binersin. Zaten şekline bir süre sonra alışacaksın ama ABS öyle bir şey ki hiç ihtiyacın olmaz yıllarca kullanırsın, bir gün öyle bir durumla karşılaşırsın ki ABS'li motor almadığına lanet edersin. Güvenlik, hele 2 tekerde, esas olan, temel olan şeydir.
Yamaha'yı eleyince geriye RSV4 ve ZX-10R kalıyor. İkisi de güzel motor. Yedek parça ve servis açısından aralarında radikal bir fark olacağını sanmıyorum. İkisi de Yamaha'ya göre pahalı ve temini daha sorunlu olacaktır.
-
Ben de ABS'den yana karar kıldım. Bir çok video izledim. Net şekilde ABSsiz almayacağım. Çok teşekkürler.
-
Hayırlı olsun, aklın yolu birdir. Kazasız-belasız, güle güle kullan.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X