Şimdi Ara

QUAD CORE NE İŞE YARIYOR DİYENLER Bİ BAKSINN (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: scerit

    mysun bak senin işlemcinle Q6600 arasıda grafikte aynı akran kartları ile nekadar performans farkı var bir bak
    listeye bakarsan ilk dört sıra quad core

    http://www.thgtr.com/cpu/charts/index.html?modelx=33&model1=932&model2=871&chart=418


    3DMark 06, 4 çekirdekli işlemcilerden ciddi bir şekilde etkilenen uygulama.

    4 çekirdekten ciddi anlamda etkilenen oyunların çok az olduğu düşünülürse, 06 testinin şu an için bir önemi yok (ne zaman önemi oldu bu 3DMark'ların, o da ayrı bir konu. 3DMark'a bakarak fikir edinmek hiçbir zaman doğru olmadı, bir iki uç durum haricinde).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 1 Kasım 2007; 23:49:31 >




  • tuğer sana katılıyorum. sadece ben banlanacak yazı yazmıyorum(mysun sağolsun). sadece bilgi paylaşımı
  • @tuğer, elbetteki olay kullanılan programın kaç çekirdekten faydanabildiği ile ilgili. İşin içine bir de optimizasyonları giriyor.

    Kullanılan sistemdeki işlemci sayısı ne olursa olsun, hepsinden faydalanabilen bir program düşünelim. Bu durumda çekirdek sayısının artması işe yarayacaktır, yine altını çiziyorum dar boğazın niteliği ile ilgili bu.

    Misal yüksek çözünürlüklerde ekran kartı dar boğaz oluşturur, işlemci çıkan sonucu etkilemez. Ama düşük çözünürlük ve yüksek fps de işlemci darboğazdır. 3d mark 2001 testinin artan işlemci hızıyla, artan puan verişinin ve neredeyse linear bir tavır takip etmesinin nedeni de bu.

    Supreme commander 3e kadar çekirdekten faydalabiliyor bu durumda quad core'un faydasını görecektir. İnternette yapılan testlerin sonuçları da bu yönde zaten.
  • quote:

    Supreme commander 3e kadar çekirdekten faydalabiliyor bu durumda quad core'un faydasını görecektir. İnternette yapılan testlerin sonuçları da bu yönde zaten.


    Supreme Commander, "çok az örnek"ten biri Önemli bir örnek, 06'nın sonuçları kadar etkilenmese de (SC'de, düz E6850 düz Q6600'ü geçiyor).

    quote:

    Kullanılan sistemdeki işlemci sayısı ne olursa olsun, hepsinden faydalanabilen bir program düşünelim. Bu durumda çekirdek sayısının artması işe yarayacaktır, yine altını çiziyorum dar boğazın niteliği ile ilgili bu.


    Tabii ki. Ama, bunu görev yöneticisinden anlayamıyoruz. Üzerinde durduğum bu



    -----------



    Bu arada, UT 3 için dediklerimi görselleştireyim:

    İşlemci: E6420@2.77 ghz (testte biraz farklı değerler göreceksiniz. Anlık şekilde oynuyor).
    Ekran kartı: 8800 GTS 320 MB
    Bellek: 829 mhz 4-4-4-12-2T DDR2 2x1 GB çift kanal
    İşletim sistemi: Win XP SP2 (çift çekirdek güncellemesinin v4'ü kurulu ve etkin.)

    Çözünürlük 1024x768. Sürücüden (169.04) süper örnekleme (super sampling) (Kartı bayağı kastıran bir ayar), 16x(Q değil) örtüşme önleme (aa), 16x filtreleme (af)

    İlk görüntüyle diğer iki görüntü arasında küçük bir fark var. Benim hatamdan kaynaklanıyor.
    Test sonuçlarını etkiler bir tarafı yok.


    İlk olarak, ekran kartı 648/1512/2106 (çekirdek/paralel işlemci/bellek[x2] )hızında:

     QUAD CORE NE İŞE YARIYOR DİYENLER Bİ BAKSINN
    21 kare/sn (diğeriyle tamamen aynı olsa belki 21 küsür olur), iki çekirdek de %100 "kullanılıyor".


    Ekran kartı 576/1350/1944 hızında:

     QUAD CORE NE İŞE YARIYOR DİYENLER Bİ BAKSINN
    18.7 kare/sn. 100 - 100 kullanım


    Ekran kartı 252/594/792 hızında:

     QUAD CORE NE İŞE YARIYOR DİYENLER Bİ BAKSINN
    8.1 kare/sn. Gene 100 - 100 kullanım.


    Bu sahnede, 2.77 ghz E6420'nin sınırı 41 karedir (en azından, o civarda) :)



    Böyle, fikir verme açısından abuk bir şey. Uzak durun, diyeyim (H5 için dediklerimle beraber:http://forum.donanimhaber.com/m_18121680/mpage_1/key_//tm.htm#18134079 ).

    UT 3, sürekli %100 kullanan bir oyun değil. Meselâ başka bir haritada düz duvara baktığımda kullanım düşebilirken çatışma olan yere bakınca tekrar 100 - 100 oluyor vs. (hâlbukî, orada o an ekran kartının etkisi var.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 2 Kasım 2007; 22:18:46 >




  • yaw bu iki çekirdek 4 çekirdek boşverin ya pentium d 4mb ön bellekli işlemcim var ve yan gelip yatacağına çalışsın arkadaşın dediği gibi tek çekirdekle çift çekirdek arasında gerçekten fark ver ama 4 çekirdek falan hikaye inanın buna
  • Quad core %60ile çalışıyorsa core2duo da aynı seviyede performans harcıyarak bu oynunu oynatır yani %120 gibi bir sonuç çıkaramayız..
    Tabiki işlemciler arasında fark vardır ama tahmin edildiği kadar yüksek değil.3d mark bence ölçü olamaz..
  • Hepimiz iyi biliyoruzki quad core şuan parayı sokağa atmaktan başka bir işe yaramaz.
  • yapmayın arkadaşlar okadar da kötü değil.
    tanıdıklar sadece 3dmax programında render süresi için quad core aldı.
    proje yaparkan her cizimde sonra resim renderı yapıyor. bu süreler yarıya düştüğünü belirti.
    buarada quad corelarla iyi bir dual core arasında yüksek fiyat farkıda yok. özellikle q6600 için.
    Ayrıca bir çok program ve oyun quad core desteği arttıkça dual corelarla da arsındaki performan farkı artacak.
    3dmarkda da iki işlemci türü arasındaki fark performansa yansıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scerit -- 5 Kasım 2007; 16:47:44 >
  • doğal 4 çekirdekler çıkana kadar C2D lar yeterlidir...
  • Doğal derken?
  • aynı fiyata 2 çekirdek yerine 4 çekirdeği tercih ederim
  • QuadCore Kullanan Arkadaşlar bence forumda bu işlemcinin marifetlerini yazmayın gerek yok ANLAMAZ LAR.
    kullanan Anlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cyrix120

    airborneyi ben su anda 46 ytl ye satilan sempron 3000 ile bitirdim ve oyun sirasinda % kac cpu kullandigi da hic umurumda olmadi.su program 4 cekirdek destekliyor ahanda fark gibi bir seyle gel bu ne boyle??oyun oynarken dvd filan mi yazacaz %100 calissin yan gelip yatmasin.


    Adam gerekli herşeyi söylemiş. Gerisi teferruat zaten.
  • quote:

    yapmayın arkadaşlar okadar da kötü değil.
    tanıdıklar sadece 3dmax programında render süresi için quad core aldı.
    proje yaparkan her cizimde sonra resim renderı yapıyor. bu süreler yarıya düştüğünü belirti.
    buarada quad corelarla iyi bir dual core arasında yüksek fiyat farkıda yok. özellikle q6600 için.
    Ayrıca bir çok program ve oyun quad core desteği arttıkça dual corelarla da arsındaki performan farkı artacak.
    3dmarkda da iki işlemci türü arasındaki fark performansa yansıyor.


    Hiç şüphesiz, dört çekirdeği iyi kullanan yazılımlar var ve bu yazılımlarla işi olan kişiler için çok çekirdekli işlemciler vazgeçilmez durumda Bu, o işlerle uğraşan insanların 2 çekirdeği unutması gibi, kesin bir gerçek.

    Ama, konu oyunlardan açıldığı için, durum çok değişiyor.

    Elbet, gene de kişiye bağlı, ama meselâ ben, yüksek seviyede işlemci hızı isteyen; fakat bırakın 4'ü, 2 çekirdeği bile tam kullanamayan oyunlarla ilgiliyim (şartlar da ilgili olmamı zorluyor. Dikkate alınır sayıda 4 çekirdek destekli oyun olsa benim ilgilerim de değişecek).

    Bu durumda, benim için, belki de pek çok oyunla uğraşan kişi için yüksek hızlara rahat çıkan, -göreli- az ısınan bir işlemci öne çıkıyor ki, bu işlemcilerin çift çekirdekli olduklarını biliyoruz.


    Gelecek derseniz, elbet, Q serisi E serîsine göre daha avantajlı olacak.


    Ama, sanmıyorum ki, ileride 6 - 8 çekirdekli işlemciler çıkmasın, yüksek saat hızı ihtiyacı durdurulsun.

    Oyunla ilgilenen kişi "ilerisi" denen zamanda Core 2 Q de kullanmayacak zaten.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.