Yok hocam böyle ince detayları sormamıştım. Mesela donanım farkı motor farkı yada dizellerinin nasıl olduğu. Ama nette bir araştırma yaptım ya 416glxi+lpg yada 420td kalıyor sadece. Acaba dizelleri hakkında bir bilginiz var mı? 416 ile 420 arasında donanım farkı varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: Akustik
sadece biraz dikkat hocam. birde insan birşeyileri görüpde kıyas yapınca ordan aklına geliyor. örnekleri sıralayım; arabanın arkasına bagaj suntasına +2 hoparlör için orjinallerden kablo çekeyim dedim adamlar o hoparlörlere gelen kabloya bir kaplama yapmış bıçakla sıyıramadım. yine orjinal hopr. soket yapmış 15-20 dak. uğraştırdı beni. önlere patlamıştır diye pıonner aldım inan orjinali çok daha iyidi. bende silikonlayıp kullanıyorum. ki markasıda clarion. önde sağ ve solda torpidonun hemen dibinde ızgara var. ben estetikliğine yapmışlardır zannettim birde ne göreyim oralarda da hoparlörler var teyp in altındaki ölü kapağı söktüm bi teyp kasası bulup göz yaptım ama bu arada ordaki kablo dikkatimi çekti ve o kablonun diğer ucu bagajda da var. yani CD CHANGER. koltuk kızaklarının sonlamalarına koruyucu, kokpitle aynı renk kaplama yapmışlar. arka koltuğu sökeyim dedim hurra asıldım diğer araçlardaki gibi çıt çıt zannettim ama ne gezer adam özel soket sistemi yapmış çekiyosun basitçe ve koltuk çıkıyor. daha anlatayım mı. e bunları gör de git başka araba beğen
Anlatmaya gerek yok bizzat yaşıyorum. Temızını alacaksın evladiyelık kullanacaksın.. Tecrubelerıme dayanarak şunu söyleyebılırım. Kaput altında Carismaların kalite farkı ön planda. Kokpit ve kabinde,koltuklar ve elektronık aksamda Protonun maşallahı var. Yani motor(gövde) kısmında kalıte bır değil dıyebılırım.
415 1.5 motor,klima,2 cam otomatık 420 2000 motor klima,2 cam otomatık 418 1800 motor 4 cam oto,klima,abs 416 1600 motor dıgerlerı aynı 418 ıle
420 eskı reno motoru barındırır ekonomık olmadıgı soylnıyor
quote:
Orijinalden alıntı: boodvenst
Yok hocam böyle ince detayları sormamıştım. Mesela donanım farkı motor farkı yada dizellerinin nasıl olduğu. Ama nette bir araştırma yaptım ya 416glxi+lpg yada 420td kalıyor sadece. Acaba dizelleri hakkında bir bilginiz var mı? 416 ile 420 arasında donanım farkı varmı?
420 ler 2.0 oldukalrından hem vergi dezavantajı var hem de yüksek hacim nedeniyle dizel bir arabadan beklenen ekonomiyi veremiyorlar..Motor gücü ve donanım olarakta zayıflar..Abs yok ve sadece ön camlar otomatik aklıma gelen farklılıklar bunlar..
quote:
Orijinalden alıntı: umera
415 1.5 motor,klima,2 cam otomatık 420 2000 motor klima,2 cam otomatık 418 1800 motor 4 cam oto,klima,abs 416 1600 motor dıgerlerı aynı 418 ıle
420 eskı reno motoru barındırır ekonomık olmadıgı soylnıyor
yani en uygunu 416. Çok saolun hocam.
Merhaba arkadaşlar,
315Glsi hakkında yorumlarınızı alabilirmiyim?
Abs,Klima,Abag ve tek kapı Lpg'siz bir araç için nelere dikkat edilmeli? Parça 416 ve 415 ile aynımıdır ve kaporta parçalarında sıkıntı çekilirmi? Bir tanıdığım düşünüyor.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bugün gittik araca bakmaya, açıkcası hoşumuza gitti tek kapı olmasına rağmen, sanki karoser olarak Mazda Practica ile aynı. Biraz bende kullandım,
Yorumlarım ve sorularım
- Debriyaj sert geldi ve rölanti devir 1000dd - Parkeli yolda yürüyen aksamdan ses gelmiyordu çok şaşırdım -Motor sesi çok yüksek geldi bana ki Bizim Mazdalarda da aynı ama onlardan daha yüksekti( Belki problem vardır) -Abs var dedi çocuk ama kontağı açtığımds Abs yazısı çıkmadı birkaç kere sert asıldık frenlere ama devreye girmedi. -Aynalar elekrikli değil sanırım ısıtmalıda değil. -Korna çalışmıyormuş başka bir yere düğme yapmışlar, acaba Srs Airbag zarar görmesin diye mi açmamışlar direksiyon göbeğini? -Jantlar kapaklı ve alaşımlı değildi bütün 315'ler aynımı? Ayrıca 4 disk frenmi bunlarda? -Radyatör de eskiden kaçak varmış yenisiyle değiştirmişler 12 senede çürürmü yoksa kazalı mı acaba? -Motor kapağını açtığımda sağ çamurluk üst kısımını gördüğümde biraz pas dikkatimi çekti işlem yapılmasından dolayı olabilirmi? -Motor üzerinde Magma diye bir yazı vardı ve Mitsubishi ibaresi göremedim. -İstanbul Anadolu yakasında aracı gösterebileceğimiz bir usta varmı Proton ile ilgili -Ayrıca Motor blok kısmında yağ kaçakları dikkatimi çekti nedendir acaba? Motor 120 binde ve hiç hararet vs. görüp yenilenmemiş ve yağ -su aksatılmamış.
ailesinde de mazda olan biri olarak sorularından bir - iki tanesini cevaplayayım çünkü motor konusu umera hocamın bilgisi dahilindedir. 1-ABS işareti bunları bir aracın pati çekme işareti gibi sarı renktir.(aşağıdaki resimde soldaki) 2-315 yani 1500 motor ve bunlar 1.5 12V dir. ayrıca jiçbir proton da ana motor üzerinde Mitsubishi yazmaz çünki Lisans alamaz.Mitsu yalnızca teknik destekçisidir. (bknz. vikipedia Proton otomobil tarihçesi) ve bu motoru umera hocam pek tavsiye etmez. 3-Korna çalışmaması Airbag sargısı yani SRS nin süresinin dolmuş olmasındandır. korna ve Airbag ateşleme sistemi kabloları SRS makarasında beraber gider. ayırca ön panelde de SRS lambası yanıp söner. ilk kontak açtığında dahi yanmıyorsa sigortadan iptal etmişlerdir. Sürücü kapısı direğinde onunla ilgili ibare vardı aynı boya kağıdı gibi (tabi orda boya yoksa) mesela benim araçta yazar 2009 da srs nin değişmesi gerekiyor diye. 4-benim aracın Radyatörü orjinal ancak adamların dedikleri de olabilir. Yetkili servise veya kaportacıya gittiğinizde anlaşılır. diğerleri umera hocamın bilgisindedir.
quote:
Orijinalden alıntı: Akustik
ailesinde de mazda olan biri olarak sorularından bir - iki tanesini cevaplayayım çünkü motor konusu umera hocamın bilgisi dahilindedir. 1-ABS işareti bunları bir aracın pati çekme işareti gibi sarı renktir.(aşağıdaki resimde soldaki) 2-315 yani 1500 motor ve bunlar 1.5 12V dir. ayrıca jiçbir proton da ana motor üzerinde Mitsubishi yazmaz çünki Lisans alamaz.Mitsu yalnızca teknik destekçisidir. (bknz. vikipedia Proton otomobil tarihçesi) ve bu motoru umera hocam pek tavsiye etmez. 3-Korna çalışmaması Airbag sargısı yani SRS nin süresinin dolmuş olmasındandır. korna ve Airbag ateşleme sistemi kabloları SRS makarasında beraber gider. ayırca ön panelde de SRS lambası yanıp söner. ilk kontak açtığında dahi yanmıyorsa sigortadan iptal etmişlerdir. Sürücü kapısı direğinde onunla ilgili ibare vardı aynı boya kağıdı gibi (tabi orda boya yoksa) mesela benim araçta yazar 2009 da srs nin değişmesi gerekiyor diye. 4-benim aracın Radyatörü orjinal ancak adamların dedikleri de olabilir. Yetkili servise veya kaportacıya gittiğinizde anlaşılır. diğerleri umera hocamın bilgisindedir.
/>
Çok Saol kardeşim cevapların için.
Abs yok gibi çünkü sadece Engine test gibi yazı çıktı kontağı 1 tur çevirince .Benim eski 323'de Abs yazısı çıkıyordu ve Airbag bitmişse hiç bakmaya gerek yok. Çünkü özellikle Abs vardır diye gittik . fiyat 7000 civarı ama Abs'li Airbagli 8000 liraya 4 kapı 416 baksın arkadaş. Gerçi bunun Abs'li olanı varmı bilmiyorum tipi çok hoşumuza gitti çünkü.
Akustik valla 315 leri pek bilmiyorum desem yeridir. Ama şunu ekleyebılırım. Tahmınen abs yok neden dersenız alternatifi mevcut. 218 ler. Bunlarda donanım olarak 416 ve 418 ler ile aynı tek fark tek kapı oluşları. Abs ışığı ayrıca bulunmamaktadır bu araçlarda. Sorun olup olmadığını aynen sizin yaptığınız gibi aniden frene asılarak deneyebılırsınız. Hava yastığı saati meselesine gelince ya değiştirilmişini bulacaksınız ya da siz değiştireceksiniz bunun araçla ve kullanımla alakası yok. 10 yıl sonra istisnasız değiştirilir. Size tavsiyem 218 lere bakın. Spor koltuklar ve dizaynı ile resmen çarpacaktır arkadaşınızı...
Radyator 10-12 yılda cürüyecek cinsten değil. Dokundurma vs olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: umera
Akustik valla 315 leri pek bilmiyorum desem yeridir. Ama şunu ekleyebılırım. Tahmınen abs yok neden dersenız alternatifi mevcut. 218 ler. Bunlarda donanım olarak 416 ve 418 ler ile aynı tek fark tek kapı oluşları. Abs ışığı ayrıca bulunmamaktadır bu araçlarda. Sorun olup olmadığını aynen sizin yaptığınız gibi aniden frene asılarak deneyebılırsınız. Hava yastığı saati meselesine gelince ya değiştirilmişini bulacaksınız ya da siz değiştireceksiniz bunun araçla ve kullanımla alakası yok. 10 yıl sonra istisnasız değiştirilir. Size tavsiyem 218 lere bakın. Spor koltuklar ve dizaynı ile resmen çarpacaktır arkadaşınızı...
umera bilgiler için teşekkürler. Aslında motor ve kaporta aksamı olarak daha sorunsuz hangisi olmalı diye biraz forumunuzu okudum 416'larda birleşiliyor.Bende bu yönde yönlendirmek istiyorum arkadaşımı. 416'lar ile ilgili püf noktalar verirseniz daha iyi olur aslında.İlginize teşekkürler
Bu arada bu donanım ve kalitede F/P harika
Evet 416 lar hem motor hemde araç sayısı fazla olduğundan kaportada diğer modellere gore daha avantajlı. Bir çok yerde söylediğim gibi değişeni olmayan,oku düzgün bir araç buldunuz mu kafi. Otomatık şanzıman dusunursneız ıyıce kontrol ettırın.bakımları bılınçlı bır şekılde yapılmış olsun. Kronık sorunu sadece ve sadece hız saati takılması ilk harekette. Birde arka camların yavaş çıkması yukarı(ara sıra takılır) Yol tutuş ve sürüş keyfi on numara. Koltuklar alçaktır.Bu fiyat aralığında alınabilecek hiçbir araç ile de güvenlik konusunda kıyaslama yapılamaz...Hatta daha pahalı araçlarda var daha guvenlı oldugu.. 80 km hızla duvara giren bir araçtan dusunun burun kanamadan çıkılmış. göğüs 2-3 cm içeri girmiştir. Geçen gün köpeğe 60 km hızla çarptım köpek 3 metre yolun kenarına gitti. Sadece tampon ızgara başlangıcında ıkı ızgaranın başı çatladı... Kaza yapmadığınız sürece parça ıhtıyacınız yok denılebılır. En fazla arka stoplar kırılır(büyük)olarda 80 lira..
arkadaşlar tüm proton kullanıcılarını proton forumuna davet ediyoruz.kendi özgür forumumuz.http://protonclub.yetkinforum.net/
315lerde ABS yok benim bildiğim, 316'larda var.. 316 da piyasada gayet az.. 218 estetik, bagaj donanım özellikleriyle beni çok etkiledi ve yazın severek aldım.. yakıt harici her açıdan 315'ten iyidir, ancak 1.8 olduğu için haliyle yakıtı fazla, tabi performansı da.. Yakıt fazla dediğim 1 litre lpg ile uzun yolda 10-11 km civarı kullanıyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: umera
Evet 416 lar hem motor hemde araç sayısı fazla olduğundan kaportada diğer modellere gore daha avantajlı. Bir çok yerde söylediğim gibi değişeni olmayan,oku düzgün bir araç buldunuz mu kafi. Otomatık şanzıman dusunursneız ıyıce kontrol ettırın.bakımları bılınçlı bır şekılde yapılmış olsun. Kronık sorunu sadece ve sadece hız saati takılması ilk harekette. Birde arka camların yavaş çıkması yukarı(ara sıra takılır) Yol tutuş ve sürüş keyfi on numara. Koltuklar alçaktır.Bu fiyat aralığında alınabilecek hiçbir araç ile de güvenlik konusunda kıyaslama yapılamaz...Hatta daha pahalı araçlarda var daha guvenlı oldugu.. 80 km hızla duvara giren bir araçtan dusunun burun kanamadan çıkılmış. göğüs 2-3 cm içeri girmiştir. Geçen gün köpeğe 60 km hızla çarptım köpek 3 metre yolun kenarına gitti. Sadece tampon ızgara başlangıcında ıkı ızgaranın başı çatladı... Kaza yapmadığınız sürece parça ıhtıyacınız yok denılebılır. En fazla arka stoplar kırılır(büyük)olarda 80 lira..
Bugün kullandığımız araçta km saati takılıydı evet :) Bilgiler için çok çok teşekkürler .otomatik şanzıman düşünmüyor arkadaşım ne olacağı belli olmuyor .2005 arabada bile problem çıkarma olasılığı var ve enaz 1500 tL'den başlıyor masrafı .Manuel okadar tuzlu değil ve arızası kendini belli eder. Gerçekten resimlerde araçlar çok diri duruyor.Motor japonsa gerisini düşünmüyoruz zaten
Bahsettiğim araç buydu.Dış komple boyalı ve 2.ci sahibinden.İlgilenen arkadaş satıcının kardeşiymiş ve çok iyi niyetliydi. Araç hakkında fazla bilgisi yok ufak tefek çarpma ezilme olmuş ama kaza yok dedi. Yıldan dolayı komple boyanmış .İçi falan temizdi ama Abs olmayışı ve Srs ile ilgili söylenenler muhtemelen vazgeçirecek bizi.
Birde genel not olarak şunu söyleyeyım arkadaşlar. Bu araçlarda fabrikasyon çok ince boya atıldığından zamanla boya konusunda görüntüsü bozulabiliyor. Aklınızda bulunsun.
ergungur yakıt fazla değilmiş. 1.6 ile ben en fazla 12km yol gidiyorum 1 litre lpg ile.
quote:
Orijinalden alıntı: umera
Birde genel not olarak şunu söyleyeyım arkadaşlar. Bu araçlarda fabrikasyon çok ince boya atıldığından zamanla boya konusunda görüntüsü bozulabiliyor. Aklınızda bulunsun.
ergungur yakıt fazla değilmiş. 1.6 ile ben en fazla 12km yol gidiyorum 1 litre lpg ile.
Benim için boya sorun teşkil etmiyor, nihayetinde 8-10 senelik araçlar ve Büyükşehir trafiği.Direklerde ve iskeletde işlem olmasın gerisi önemli değil iyi işcilik var ise.
Selamun Aleyküm... 2000 model 416 glxi nin km sayacının takılması konusunda çare olarak neler yapılabilir...?