Şimdi Ara

Project Gotham Racing 4 (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.017
Cevap
0
Favori
37.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lt.Chuck

    quote:

    Orjinalden alıntı: 007ybse04

    Kötü videolara bakmak için can atıyorsunuz bunlara da baksanıza

    Quebec Superstar footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14685

    Quebec Replay
    http://www.gamevideos.com/video/id/14687

    Quebec Photomode
    http://www.gamevideos.com/video/id/14689

    Geo Wars Footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14684



    quebec replay de yerlerde yansıma göremiyorum, gören var mı?
    grafikler pgr3 e göre çok daha iyi ama biraz acayip geldi sürüş, düz yolda araba yana kaydı falan
    ilk videolar gibi gelmiycek gibi ama


    Hava yağmurlu + Adam Drift yapıyor zaten




  • Yayınlanan videoları bende beğenmedim.O giflerle,trailerlarla alakası yok.Şu gördüğüm videoları GT5 ile kıyaslamam bile grafik olarak.Gt5 açıkça tokatlamakta.Ayna yansımaları hariç

    Forza2'de grafik olarak zaten GT5 tarafından geçilmiştir bnce.

    Bazı arkadaşlarında anlamsızca savunmalarını anlamıyorum.Oyunun giflerdeki,verilen trailerlardaki gibi olmadığı açık.Pist bile gösterilen şekilde olmamış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Guru_Meditation

    Videoları seyrettim.Abartıldığı kadar kötü değil!!!Daha önce replaylerden verildiği için videolar, oyun-içi daha kötü gibi görünüyor.Zira replay görüntüleri her zaman gaza getirici olmuştur.Ayrıca beğenilmemesi pist ve araba seçiminden de kaynaklanabilir.Ağzımızı açık bırakacak pist,araç ve hava değişimleri olacağından eminim.Bu olayı Colin McRae Dirt'te yaşamıştım.İlk pisti oynayınca; bu mu bu kadar övülen grafikler dedim.Ama oyunda ilerledikçe hayran kaldığım bölümler,grafikler oldu.Herhalde Bizarre çalışanları da salak değil 2 sene öncekinden daha kötü oyun çıkaracak kadar!!!Açıkçası ben çok ümitliyim bu oyundan ve 8.5-9 arası bir not alacağını tahmin ediyorum.Sizden tek ricaam biraz soğukkanlı olmanız.Bir iki yanlış seçilmiş trailer ve foruma sızmış hokkabazların sizi yanıltmasına izin vermeyin



    arkadaş önceki tecrübelerinde düşüncelerinde haklısın ama bu gerçekten rezalet bir görüntü...! olmaz ya ne hale düştü pgr4.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ragdol

    quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    />
    />



    GT5 de eksik daha çok var. Mevzuda o degil. Kusursuz oyun yoktur. Muhtemelen yine birşeyleri eksik çıkacak.

    Neyse şu GIF lere bak, hey maşallah. Daha rakibi yok bu oyunun, görsel olarak aşık atabilen yarış oyunu varsa çıksın karşısına..


    Koray'dan ses seda yok.



    Edit: Eski videodaki bu sahnelerde araçlara dahi geometri üzerinden DoF uygulanmış. Yağmurun partikül efektlerine ve yola uygulanan Glossy Fresnel yansımalara bir bakın. CGI'ı dahi geç, sinema filmi gibi görünüyor. Bir de şunların gerçek olduğunu iddia ettiniz o kadar.


    Ragdol teknik olarak donanımlısın sanırım ama ben dediklerinden hiçbirşey anlamadımYorumlarını biraz açsan da forum ahalisi de anlasa




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    Şu kesin, o GIF lerdeki yada gösterilen trailer daki videolar gibi degiller
    Ama o videolarda hatırlayın, hava efektleri vardı.Burada onların hiçbiri yok. Karlı, kapalı , yagmurlu havadaki halinide görmek lazım..Bunlar daha çok önceki hallerine benziyor oyunun...Ama PGR3 den çok daha iyi.
    Motorlu videoda, adam öndeki araçların bıraktığı toz bulutlarının içinden filan geçiyor.


    Hocam, burada 40 kere yapımcıların sizi nasıl kandırdıklarını anlattık. Oyun motoruyla hazırlayıp renderledikleri CGI videoları laf ebeliği yaparak "in-game" diye savundular. Sahtekarlık yaptıkları için adamlara kızacağınıza hala savunuyorsunuz. Sırf bu derece savunduğunuz için 50 saat o GIF'lerin neden oyun içi olamayacaklarını yazdık. Ama ortada bir cevap yok.
    Sorduğumuz sorulara cevap alamayacaksak, bilelim. Böylesi samimiyetsizlik oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Guru_Meditation


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ragdol

    quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    />
    />



    GT5 de eksik daha çok var. Mevzuda o degil. Kusursuz oyun yoktur. Muhtemelen yine birşeyleri eksik çıkacak.

    Neyse şu GIF lere bak, hey maşallah. Daha rakibi yok bu oyunun, görsel olarak aşık atabilen yarış oyunu varsa çıksın karşısına..


    Koray'dan ses seda yok.



    Edit: Eski videodaki bu sahnelerde araçlara dahi geometri üzerinden DoF uygulanmış. Yağmurun partikül efektlerine ve yola uygulanan Glossy Fresnel yansımalara bir bakın. CGI'ı dahi geç, sinema filmi gibi görünüyor. Bir de şunların gerçek olduğunu iddia ettiniz o kadar.


    Ragdol teknik olarak donanımlısın sanırım ama ben dediklerinden hiçbirşey anlamadımYorumlarını biraz açsan da forum ahalisi de anlasa



    Eski videoda yolda muazzam bir yansıma kanalı var. Bu yansıma kanalında da baktığınız açıya göre yanıt veren şahane bir yansıma texture'ı hazırlanmış, ve gerçek dünyadaki gibi uzaklığa göre bulanıklaşıyor. Yansımalar konusunda bu efektler CGI'ın dahi gelebileceği son noktadır. Bunları günümüz teknolojisiyle oyunlarda yapmak olası değildir. Çünkü Software renderle dahi muazzam işlemci gücü gerektirir bu yansımalar. Üstelik tüm bu hesaplamalar için gerekli texturelar, pek çok oyunun bir levelindeki toplam texture boyutuna eşittir.

    Birde yansımaların üzerine AA uygulanması ve o layer'a da 10+ kademe Motion Blur ve Depth of Field uygulanması durumu var ki bu gifleri bu kadar kaliteli gösteren ana nokta bu iki Lens Efekti.

    Bunların neden gerçek olamayacaklarına gelince, Depth of Field ve Motion Blur gibi lens efektleri iki yoldan yapılabilir;
    Birincisi ekrana gönderilen kare üzerinden post-processing olarak. Ekrana gönderilen karedeki objeler farklı layerlar olarak hesaplanarak, resim üzerinden Blurlanarak derinlik verilir.Bu yöntem hesaplanması çok kolay olduğu için oyunlarda kullanılır. Bu güne kadar gördüğümüz tüm DoF'lu oyunlar bu yöntemle yapılmıştır. Yalnız bu yöntem çok kalitesiz olduğundan, hiçbir uygulaması bu GIFlerdeki gibi gerçekçi bir sonuç vermez.

    İkincisi ekrandaki objelerin her DoF ve MB kademesi için ayrı ayrı renderlenerek hesaplanan, geometri üzerinden yapılan "Doğal" Dof ve MB. Bu yöntem yüksek render kademelerinde mükemmel sonuçlar verir. Gerçek kameranın aldığı sonuçlara sadece bu yöntemle ulaşılabilir. Ancak bu yöntemde her objeden render kademesi sayısında kopya renderlendiğinden gerekli işlem yükü inanılmazdır. Yani bir arabaya bu yöntemle MB uygulamak için, 10 kademe varsa, o karede o arabadan 10tane renderlenmesi gerekir ki bu da sahnedeki obje ve poligon yükünün azalması anlalmına gelir. Bu yüzden bu yöntemin uygulanması oyunlarda söz konusu değildir.

    Giflerdeki partikül efektlerinin gözle algılanamayacak kadar fazla layerda işlenmiş olduğu ve bu sahnelerdeki otomobillerin diğer sahnelerdekilerden kat kat fazla poligona sahip olduklarına zaten değinmiştim iki sayfa önce.

    Demem odurki,

    PGR3 ile PRG4 arasında GIF'lerdeki kadar fark olabileceğini düşünmek için oyunlardan anlamıyor olmak lazım. Yapımcılar sizi -bu kadar bariz bir şekilde- kandırmaya yelteniyor, siz hala onları savunuyorsunuz. Hatta bunları söylediğim için beni PS fanlığıyla dahi suçladınız. Bu bağımlılık da gözlerimi yaşartmıyor değil tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ragdol -- 13 Eylül 2007; 13:49:48 >




  • Ragdol verdigim yukarıdaki iki linki izle derim...Replay ve kamera açısı ile benzer kalitede görülüyor
    Ayrıca o gametrailersdakilerde dedigim gibi hiçbir efekt görünmüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shadow Fox -- 13 Eylül 2007; 14:02:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ragdol

    quote:

    Orjinalden alıntı: Guru_Meditation


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ragdol

    quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    />
    />



    GT5 de eksik daha çok var. Mevzuda o degil. Kusursuz oyun yoktur. Muhtemelen yine birşeyleri eksik çıkacak.

    Neyse şu GIF lere bak, hey maşallah. Daha rakibi yok bu oyunun, görsel olarak aşık atabilen yarış oyunu varsa çıksın karşısına..


    Koray'dan ses seda yok.



    Edit: Eski videodaki bu sahnelerde araçlara dahi geometri üzerinden DoF uygulanmış. Yağmurun partikül efektlerine ve yola uygulanan Glossy Fresnel yansımalara bir bakın. CGI'ı dahi geç, sinema filmi gibi görünüyor. Bir de şunların gerçek olduğunu iddia ettiniz o kadar.


    Ragdol teknik olarak donanımlısın sanırım ama ben dediklerinden hiçbirşey anlamadımYorumlarını biraz açsan da forum ahalisi de anlasa



    Eski videoda yolda muazzam bir yansıma kanalı var. Bu yansıma kanalında da baktığınız açıya göre yanıt veren şahane bir yansıma texture'ı hazırlanmış, ve gerçek dünyadaki gibi uzaklığa göre bulanıklaşıyor. Yansımalar konusunda bu efektler CGI'ın dahi gelebileceği son noktadır. Bunları günümüz teknolojisiyle oyunlarda yapmak olası değildir. Çünkü Software renderle dahi muazzam işlemci gücü gerektirir bu yansımalar. Üstelik tüm bu hesaplamalar için gerekli texturelar, pek çok oyunun bir levelindeki toplam texture boyutuna eşittir.

    Birde yansımaların üzerine AA uygulanması ve o layer'a da 10+ kademe Motion Blur ve Depth of Field uygulanması durumu var ki bu gifleri bu kadar kaliteli gösteren ana nokta bu iki Lens Efekti.

    Bunların neden gerçek olamayacaklarına gelince, Depth of Field ve Motion Blur gibi lens efektleri iki yoldan yapılabilir;
    Birincisi ekrana gönderilen kare üzerinden post-processing olarak. Ekrana gönderilen karedeki objeler farklı layerlar olarak hesaplanarak, resim üzerinden Blurlanarak derinlik verilir.Bu yöntem hesaplanması çok kolay olduğu için oyunlarda kullanılır. Bu güne kadar gördüğümüz tüm DoF'lu oyunlar bu yöntemle yapılmıştır. Yalnız bu yöntem çok kalitesiz olduğundan, hiçbir uygulaması bu GIFlerdeki gibi gerçekçi bir sonuç vermez.

    İkincisi ekrandaki objelerin her DoF ve MB kademesi için ayrı ayrı renderlenerek hesaplanan, geometri üzerinden yapılan "Doğal" Dof ve MB. Bu yöntem yüksek render kademelerinde mükemmel sonuçlar verir. Gerçek kameranın aldığı sonuçlara sadece bu yöntemle ulaşılabilir. Ancak bu yöntemde her objeden render kademesi sayısında kopya renderlendiğinden gerekli işlem yükü inanılmazdır. Yani bir arabaya bu yöntemle MB uygulamak için, 10 kademe varsa, o karede o arabadan 10tane renderlenmesi gerekir ki bu da sahnedeki obje ve poligon yükünün azalması anlalmına gelir. Bu yüzden bu yöntemin uygulanması oyunlarda söz konusu değildir.

    Giflerdeki partikül efektlerinin gözle algılanamayacak kadar fazla layerda işlenmiş olduğu ve bu sahnelerdeki otomobillerin diğer sahnelerdekilerden kat kat fazla poligona sahip olduklarına zaten değinmiştim iki sayfa önce.

    Demem odurki,

    PGR3 ile PRG4 arasında GIF'lerdeki kadar fark olabileceğini düşünmek için oyunlardan anlamıyor olmak lazım. Yapımcılar sizi -bu kadar bariz bir şekilde- kandırmaya yelteniyor, siz hala onları savunuyorsunuz. Hatta bunları söylediğim için beni PS fanlığıyla dahi suçladınız. Bu bağımlılık da gözlerimi yaşartmıyor değil tabi.


    Ragdol;
    Ben araba yarışlarından hiç haz etmem abi ama sanırım grafiğin etkisinin az görüldüğü dallardan biridir araba yarışı.250 km/h ile giderken gerçek zamanlı yansımalara bakamayızkı abı.Bence oyunların ıcınde grafık kısmının artmasını ıstemekle kendı oyuncagımızı bozuyoruz.Once keyıf,sonra grafık demelıyız
    not:teknık bılgınle yazdıgın yazı ıle ılgılı soyleyebılecek sozum yok,benımkı sadece zıhnıyetımızdekı carpıklıkla kaybettıgımız oyun keyfı hakkında bır saptama)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    Ragdol verdigim yukarıdaki iki linki izle derim...Replay ve kamera açısı ile benzer kalitede görülüyor
    Ayrıca o gametrailersdakilerde dedigim gibi hiçbir efekt görünmüyor...


    Abi yukarıda bahsettiklerimin hiçbiri yokki bu videolarda. Ne yolda yansıma var, ne Motion Blur var nede DoF. Araç poligonları gayet mantıklı sayılara düşürülmüş, gölge, aydınlatma, kaplama boyutları da öyle. Partikül efektleri yine kaliteli ama layerları anlaşılabiliyor. Yağmur yolları ıslatmıyor, Max Payne'deki yağmurdan farklı değil.

    Çok övdüğünüz çevre grafiklerine gelince, GT5 videolarındaki çevre grafiklerinden iyi olmadıkları kesin. Binalar gayet basit, çevre dokuları da öyle (Bkz: çimler) Seyirciler ve ağaçlar bayağı güzel, ama ben yapımcı olsaydım bu kadar seyirci doldurmak yerine araç poligonlarını, kaplama boyutlarını veya post-processing efektlerini arttırırdım. Hani bahsettiğimiz öğeler bu kaliteye düşürülmüşken sahneye yüzlerce seirci koymanın mantığını anlayamadım diyeyim. Ağaçlar da pek güzel, SpeedTree benzeri bir uygulama kullanılmış. Evet çevre detaylarında GT%'den iyi olan tek şey ağaçlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ReDDoG

    Ragdol;
    Ben araba yarışlarından hiç haz etmem abi ama sanırım grafiğin etkisinin az görüldüğü dallardan biridir araba yarışı.250 km/h ile giderken gerçek zamanlı yansımalara bakamayızkı abı.Bence oyunların ıcınde grafık kısmının artmasını ıstemekle kendı oyuncagımızı bozuyoruz.Once keyıf,sonra grafık demelıyız
    not:teknık bılgınle yazdıgın yazı ıle ılgılı soyleyebılecek sozum yok,benımkı sadece zıhnıyetımızdekı carpıklıkla kaybettıgımız oyun keyfı hakkında bır saptama)


    Hocam haklısın tabi, önemli olan oynanıştır bu oyunlarda. Ama burada grafikler konuşulduğu ve ortada böye bir iddia olduğu için yapmak gerekti bu saptamaları. Zaten çok da önemsiz konular değil, bir oyunu gerçek gibi göstermek istiyorsanız yansımalarınız o giflerdeki gibi olmalı, kamera objeleri o efektlerle görmeli. Olsa tabiki bayıla bayıla oynardık ama daha çok zaman var o grafikler için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ragdol -- 13 Eylül 2007; 14:25:46 >




  • Kötü kalite videolar malesef...

    Şunlara bakınca PGR4 ün nasıl geleceğini anlayabiliyoruz

    Quebec Superstar footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14685

    Quebec Replay
    http://www.gamevideos.com/video/id/14687

    Quebec Photomode
    http://www.gamevideos.com/video/id/14689

    Geo Wars Footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14684




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizzt_tr

    Kötü kalite videolar malesef...

    Şunlara bakınca PGR4 ün nasıl geleceğini anlayabiliyoruz

    Quebec Superstar footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14685

    Quebec Replay
    http://www.gamevideos.com/video/id/14687

    Quebec Photomode
    http://www.gamevideos.com/video/id/14689

    Geo Wars Footage
    http://www.gamevideos.com/video/id/14684


    Evet cidden anlayabiliyoruz.




  • Gametrailersdeki videolar oyunun pgr3den hiç bir farkı olmadığını gösteriyor ama oyunun çıkmasını beklemek lazım oyun kalitesi videolardan belli olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reventon -- 13 Eylül 2007; 15:01:08 >
  • Halo 3'te de benzer muhabbetler olmuştu.Ama siteler,oynayanla baya beğendi,o laf atanlardan da pek ses seda çıkmadı.Bunda da aynı durum olursa sevineceğim baya.....
  • Boşuna fanboyluk yapmayın, alayınız. Bir kere de kabul edin birşeyi be. Oyun patladı işte şu görüntülerle. O gifleri verp gülüyordunu,z owww grafiklere bak diyordunuz.. biz de bakmayın diyorduk. BAkmaya devam ettiniz ve sonuç, hüsran. Ragdol her zamanki gibi açıklamış, hem de teknik bir detayı herkesin anlayabileceği şekilde. Cevap verememiş yine kimse, çünkü verecek cevap yok.. Sizlerin milleti Ps fanlığıyla suçladığınız kişiler buraya yazı yazınca fanlar fırsat kolluyor oluyor hemen. Ama ne hikmetse HS, Lair, GT5 gibi oyunlar hakkında yazılanlar unutuluyor hemen. Ve evet Halo3 de grafik açısından patladı, oyunun kendi iyidr ama grafikler bugünün iyi grafikli hiçbir FPS'sine yetişemez, bunu bir kabul edin hele sonra gelin konuşun.

    Artılar: PGR3'ün tek iyi yanı ağaçları ve aynaları.. Yahu bunu da espri olsun diye söyledim. Kimin umurunda aynalar. GT5'de zaten düzeltilecek. İnsaf yani, çözünürlüğü bırakın, GT5'deki aynlarda arkadn gelen araçlar bile görünmüyor daha. El insaf.

    Eksiler: Grafikler, araç sesleri (amerikan arabasının oturaklı sesi öyle olmaz koray, yapma. Hiç mi duymadın anlamıyorum ki), yarış hissi vs. Yav koray, hava şartları değişse ne olur, görsellerin niteliğini mi etkileyecek sanki? Olsa olsa hava değişimi, atmosfer olarak etkiler oyunu. Yoksa araba sesleri, grafikler falan değişmeyecek. Çevre bi de yaşayan çevre demişsin. Seyircilerni bol olmassı yaşayan çevre oluyorsa o zaman GTHD baya baya canlıdır herhalde. Lastik izleri keza öyle.. aksine, çevre resmen 'ölü'. bir boşluk var, eksiklik var oyunda fena halde. Bunun yerine flatout alın oynayın, kat kat iyidir. NE diyebilirim ki bu dar görüşlülğünüze. PESSSSSS.

    PGR'i GTi le karşılaştıran bizle değiliz, aksine 360 fanboyları oldu hep. Biz de gerekn cevbı verdik, gerektiğinde. Bunu bile çarpıtmayın, hakkaten biraz samimi olun. Yani şu başlık altında, yanlış görmediysem bir 360'cı olarak sadece 'mahşer' kabul etti gerçekleri, onun dışında herkes 'yok bekleyin, yok fanboy, yok zart, yok zurrt' diye kıvırıyor.. (bi de tugy var kabul eden ama o PS'cı )

    PGR4= gördüğümüz kadarı ile 'Patlak lastik'




  • son çıkan gameplay videosu benimde pek hoşuma gitmedi verilen diğer sslerden alakası yok , umarım şaka yapmışlardır veya düzeltirler artık ne yapıyorlarsa hemen yapsınlar oyunun çıkmasına az kaldı ve bize o beğendiğimiz grafikleri versinler...
  • yeni GIF'ler








  • Oyun gayet güzel hemen ortalığı alevlendirmeyin . hangi oyun çıksa GT5 GT5 anladık GT5 güzel oyun biliyoruz zaten.Oyunun yapımı bitmiştir bu saatten sonra bi iyileştirme olacağınıda sanmıyorum.15 gün kalmış çıkmasına basılmıştır bile muhtemelen

    Ben alıp oynamadan konuşmayalım diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tej90 -- 13 Eylül 2007; 16:54:25 >
  • bunların...


    bunlarla uzaktan yakından alakası yok. hiç kusura bakmayın...




  • Ragdol öncelikle üşenmeyip bütün bildiklerini bizle paylaştığın için teşekürler 3D render konusundaki bilgine hayran kaldım diyebilirim!!Bahsettiğin teknikler herhalde günümüz oyun konsolu jenerasyonunda uygulanamayacak,belki gelecek jenerasyonda bile uygulanamaz.Fakat günümüz animasyon filmlerinde çok başarıyla kullanılıyor.İzlediysen, Ratatouille adlı çizgi filmde bazı sahneler acaba gerçek mi diye düşündürdü beni.Tek dileğim bu tekniklerin biran önce oyunlarda kullanılabilecek hale gelmesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guru_Meditation -- 13 Eylül 2007; 18:35:24 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.