|
Bildirim
|
Alana gore degisir.
Ben machine learning ile ugrasiyorum. Matematige ve istatistige bolca girmek gerekiyor. Limit, turev, integral, logaritma, matrix islemleri, tensor islemleri, toplam/carpim sembolleri, fonksiyonlar vb. en cok kullanilan seyler. Machine learning'de ugrastiginiz matematik su sayfadaki gibidir:https://pytorch.org/tutorials/intermediate/reinforcement_q_learning.html oyle trigonometri, polinomlar, karmasik sayilar vs. gibi seyler olmuyor. Oyun yapiyorsan cok iyi fizik ve geometri bilmek gerekiyor. Oyununa gore olasilik, permutasyon vb. de bilmek gerekebilir tabii. Misal, bir arkadasimla pong oyunu yapiyorduk. Guya basit ve eglenceli bir ornek gostereyim dedim. Topun paddle'a vurus acisina gore geri sektirme kismini yapamadim. Trigonometri'yi unutmusum cunku. Oyle kaldi o... Sonra arkadasim guzel bir formulle geldi (kendisi muhendis) ve sorunu cozduk. Yok duz android, windows, ios programi falan yapiyorum dersen lineer cebir bilsen yeter de artar. Fakat bilgisayar bilimleri ve programlama "uygulama gelistirmek" ile sinirli bir is degildir. Onu da aklinizda tutun. Bilgisayar bilimleri dedigimiz disiplinde ileri gitmek, matematikte mukemmele yakin akicilik ister. HTML, CSS, JS yazmak icin ileri duzey matematige ihtiyac yok, o dogru. Ama HTML CSS ve JS'ye o imkani vermek icin kac tane akademisyen, bilim adami kafa patlatiyor onu da aklinizda tutmaniz lazim. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaramazovX -- 15 Haziran 2018; 23:10:54 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revolution -- 19 Haziran 2018; 15:8:19 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|