Şimdi Ara

Programlamadaki Matematik Konulari

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Oncelikle lutfen durust olun egoist bir sekilde fanatiklik yapip Matematigi ilahlastirmayin ve tam aksini de yapmayin yani Matematigi kucultmeyin.

    Sizden (Bu iste bayagi tecrubeli olan bayagi bu isin icinde olan) bilmek istedigim sunlar:

    1 - Bugune kadar Matematikte ki hangi konulari kullandiniz ? belki isimlerini unutmus olabilirsiniz ama lutfen en azindan sunu bilmek istiyorum: Bir programcinin Matematikte kesinlikle bilmesi gereken konular nelerdir ?

    2 - Mesela Matematige calisirken polinomlar konusunu gordum bu zamana kadar hic polinomlari kullanma geregi duymadim programlama dunyasinda. Polinomlar gerekli mi ?

    2. soruyu oylesine sordum tesekkurler.



  • Alana gore degisir.

    Ben machine learning ile ugrasiyorum. Matematige ve istatistige bolca girmek gerekiyor. Limit, turev, integral, logaritma, matrix islemleri, tensor islemleri, toplam/carpim sembolleri, fonksiyonlar vb. en cok kullanilan seyler. Machine learning'de ugrastiginiz matematik su sayfadaki gibidir:https://pytorch.org/tutorials/intermediate/reinforcement_q_learning.html oyle trigonometri, polinomlar, karmasik sayilar vs. gibi seyler olmuyor.

    Oyun yapiyorsan cok iyi fizik ve geometri bilmek gerekiyor. Oyununa gore olasilik, permutasyon vb. de bilmek gerekebilir tabii. Misal, bir arkadasimla pong oyunu yapiyorduk. Guya basit ve eglenceli bir ornek gostereyim dedim. Topun paddle'a vurus acisina gore geri sektirme kismini yapamadim. Trigonometri'yi unutmusum cunku. Oyle kaldi o... Sonra arkadasim guzel bir formulle geldi (kendisi muhendis) ve sorunu cozduk.

    Yok duz android, windows, ios programi falan yapiyorum dersen lineer cebir bilsen yeter de artar.

    Fakat bilgisayar bilimleri ve programlama "uygulama gelistirmek" ile sinirli bir is degildir. Onu da aklinizda tutun. Bilgisayar bilimleri dedigimiz disiplinde ileri gitmek, matematikte mukemmele yakin akicilik ister. HTML, CSS, JS yazmak icin ileri duzey matematige ihtiyac yok, o dogru. Ama HTML CSS ve JS'ye o imkani vermek icin kac tane akademisyen, bilim adami kafa patlatiyor onu da aklinizda tutmaniz lazim.
  • en temel bileceğin şeyler topama çıkarma çarpma bölme mod alma üst alma mantık ve veya ....
  • Bu hangi alanla ilgilendiğine göre değişir. Eğer Computer Science odaklı bir alandaysan(Computer Graphics, Computer Vision, Compiler, Machine Learning, AI vb...) gibi ileri düzey matematiğe ihtiyaç duyar ve kullanırsın. Mesela Computer Graphics için matrisler, dizi ve seriler, limit türev integral, analitik geometri çok kullanılan konular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gökşen PASLI G kullanıcısına yanıt
    "ve veya..." kismini saymazsak bunlarin hepsini biliyorum zaten. bence bukadar basit olamaz. Mesela permutasyon, kombinasyon, olasilik. Muhtemelen bunlar kesinlikle olmazsa olmaz seyler. yani Matemematik benim icin hic problem deil. Mesela bir programci olarak sunlari ogrenin denilirse ogrenirim. Zaten zamaninda bircok sey ogrendim matematikten ama unuttum cogunu.
  • Alana gore degisir.

    Ben machine learning ile ugrasiyorum. Matematige ve istatistige bolca girmek gerekiyor. Limit, turev, integral, logaritma, matrix islemleri, tensor islemleri, toplam/carpim sembolleri, fonksiyonlar vb. en cok kullanilan seyler. Machine learning'de ugrastiginiz matematik su sayfadaki gibidir:https://pytorch.org/tutorials/intermediate/reinforcement_q_learning.html oyle trigonometri, polinomlar, karmasik sayilar vs. gibi seyler olmuyor.

    Oyun yapiyorsan cok iyi fizik ve geometri bilmek gerekiyor. Oyununa gore olasilik, permutasyon vb. de bilmek gerekebilir tabii. Misal, bir arkadasimla pong oyunu yapiyorduk. Guya basit ve eglenceli bir ornek gostereyim dedim. Topun paddle'a vurus acisina gore geri sektirme kismini yapamadim. Trigonometri'yi unutmusum cunku. Oyle kaldi o... Sonra arkadasim guzel bir formulle geldi (kendisi muhendis) ve sorunu cozduk.

    Yok duz android, windows, ios programi falan yapiyorum dersen lineer cebir bilsen yeter de artar.

    Fakat bilgisayar bilimleri ve programlama "uygulama gelistirmek" ile sinirli bir is degildir. Onu da aklinizda tutun. Bilgisayar bilimleri dedigimiz disiplinde ileri gitmek, matematikte mukemmele yakin akicilik ister. HTML, CSS, JS yazmak icin ileri duzey matematige ihtiyac yok, o dogru. Ama HTML CSS ve JS'ye o imkani vermek icin kac tane akademisyen, bilim adami kafa patlatiyor onu da aklinizda tutmaniz lazim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaramazovX -- 15 Haziran 2018; 23:10:54 >
  • tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 dan beri programcıyım kamuya yazılımlar da yaptım. 4 işlem , ortalama alma, mod alma ve yuvarlama dışı birşeye hiç ihtiyacım olmadı. Öyle ya da böyle crud yaparak para kazanıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matematik eskidendi. Şimdi programlama dilleri, matematik dilinden uzaklaşıp, kelimelere yöneldi. Mesela ben çok eskiden, 3 boyutlu oyun programlama çalışmıştım. Oyundaki her yüzeyin köşe koordinatları üzerinden matris hesaplaması yapıp, oyuncunun her hareket edişinde veya bakış açısını değiştirdiğinde bu hesaplamaları tekrar ettririyordum. Ancak directx kütüphanesi çıktığında, tüm işlemler otomatik hale geldi. Aslında 3 boyutlu oyun yapmak, 3 boyutlu uzayda sürekli vektörel hesaplamalar yapmak demektir. Ancak directx gibi kütüphaneler matematik yükünü aldı. Tek bir komutla işimizi halleder olduk.



    Şu anki programlama teknikleri matematik içermiyor. Daha çok kelime ezberlemeye dayalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Revolution kullanıcısına yanıt
    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Programcı olmak istiyorsan dört işlem bilsen yeterli. Mühendis olmak istiyorsan matematiğe genel olarak hakim olman lazım. Olasılık, permutasyon, istatistik, matris işlemleri mod alma, üs alma, polinom, limit türev integral, toplam, çarpım, trigonometri, temel geometri bilgisi, fonksiyonlar, mantık... Bu liste uzar gider.

    Hatta şöyle örnek veriyim. Bilgisayar mühendisliğinde 2. sınıftayken difarensiyel denklemler dersinde bir soruyu çözemedik. Bizim okulda matematik bölümü okuyan bir arkadaşıma sordum aynı soruyu. Biz daha bu konuları görmedik dedi..

    Matematik bil yani mühendis olacaksan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bentürküm B kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: bentürküm

    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    https://youtu.be/Z_ic7EtAp_A?t=565

    Edit: İlgili kısım burası fakat hepsini izlemenizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revolution -- 19 Haziran 2018; 15:8:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolution

    quote:

    Orijinalden alıntı: bentürküm

    matematik ile ilgili anlattığı dakika nedir?

    https://youtu.be/Z_ic7EtAp_A?t=565

    Edit: İlgili kısım burası fakat hepsini izlemenizi tavsiye ederim.
    9:25 - 16:00 arası yeterli. Kafamdaki birkaç soruya cevap buldum o kısımda. Adam matematiği biliyor ve iyi anlatıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaptığın alana göre değişir,matematik ile ilgili program yazmadığın sürece 4 işlem hariç matematik gerekmez.C gibi Fortan gibi milattan kalma dillerin bile hazır matematik
    fonksiyonları kütüphaneleri var.(C'yi küçümsemiyorum,C yapısı ve kullanım alanı gereği öyle olmak zorunda)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.