Şimdi Ara

Programlama Dilleri Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben Lys sınavlarına girdim ve nasipse Bilgisayar Mühendisliği düşünüyorum ama boş boş oturacağıma yaz tatilinde en azından C programlama dilini (yanına birkaç tane daha dahil olabilir) öğrenmek istiyorum.Bilgisayalarla yıllardır uğraşıyorum gerek donanım

    olsun gerek yazılım olsun (oyunlardan öte gidemedi ama :D)

    Size sorularım şunlar;

    1-)Programlama dillerini öğrenmek çok zor mu?

    2-)İş ilanlarında görüyorum adamlar 15 çeşit programlama dili yazıyor bunları iyi bilen vs vs diyor neden bu kadar fazla ve bu programlama dilleri biribiriyle bağlantılımdıır?

    3-)Sizce boş duracağıma videolardan öğrensem bir faydası veya zararı olur mu?

    4-)Ek olarak tavsiyeleriniz nelerdir?

    Saygılar.... :)



  • Güncel
  • @cristiono

    1)Programlama dillerini öğrenmek kolay. Tabiki örnekleri kendin çözersen.
    2)Dillerin yazılışları benzeyebilir ama çalışma yolu farklıdır, her zaman en iyisini ararlar.
    3)Video ile aynı anda örneği yapabilirsin, bulamazsan resume tuşuna basıp izlersin.
    4)Madem C ile başlayacaksın, sana ilk ödevi ben vereyim. Ama çok uğraş, iyi öğren, sonra yap bu ödevi.

    Ödev:

    0) C, C++, C# , Java, Perl, Phyton, Visual Basic ve Labview için avantaj/dezavantajları listeleyiniz.(100 exp) SQL, opencl, opengl, assembly bilmenin yararlarını araştırınız. (150 exp)

    1)Bellekten öyle bir yer ayır ki "float" türü değişken dizisinin ilk elemanının adresi 32'nin tam katı olsun. Sonra bunu bir fonsksiyon haline getir ki ana programda tek satırda istenilen bellek öğesi elde edilebilsin. Sonra bu fonksiyonu kullanarak oluşturulan iki adet float dizisinin elemanlarını çarpıp toplayan(nokta çarpımı/ dot product) bir program yaz. (a[0]*b[0] + a[1]*b[1]+ .... + a[127]*b[127] ) Sonucu konsol ekranında yazdır ("A ve B vektörlerinin skaler çarpımının sonucu: A.B=%f 'dir" şeklinde), en sonunda ayrılan bellek öğesini serbest bırak . (500 exp)

    2)Sadece bool cebiri kullanarak, iki adet 8-bit sayının toplamını yazan bir program yazınız. Çıktısı 16bit olsun. (100 exp)

    3)Çok kısa bir frp fonksiyonu yaz öyle ki: kılıç-kalkan kullanan bir karakter rolündeki kahramanın kılıcı 1-8 arası rastgele bir sayı olarak hasar veriyor olsun. Düşmanın ise 30HP sağlık puanı olsun. Düşmanın baltası 2-12 arası hasar verebiliyor olsun. Kahraman sağlık puanı da 20HP olsun. İki karakterden biri ölene dek sırayla birbirlerine vurmalarını hesaplayan ve bunu 100 kez tekrarlayarak hangi karakterin %kaç olasılıkla kazanacağını hesaplayan bir program yazınız. (350 exp)

    4) Bir yazı dizisini ters çeviren fonksiyon yazınız. (200 exp)

    5)1005 elemanlı bir sayı dizisindeki elemanları küçükten büyüğe sıralayan fonksiyon yazınız(50 exp). Sonra bu fonksiyonu en az miktarda bellek kullanacak şekilde değiştiriniz(150 exp). Sonra bu fonksiyonu en az zamanda çözüme ulaşacak şekilde değiştiriniz.(250 exp)

    6)500exp, 1500exp, 3000 exp, 5000exp şeklinde deneyim puanına ulaşıldığında level atlatan bir fonksiyon yazınız(50 exp).

    7)Kendini tekrarlayan(recursive) fonsiyon kullanarak aşağıdaki şekli konsoldan çıkartınız. (200 exp)

    Bir sayı giriniz: 3

    3 kolon genişliğinde şekil çiziliyor...

    *
    **
    ***
    **
    *

    Bir sayı giriniz: 4

    4 kolon genişliğinde şekil çiziliyor:

    *
    **
    ***
    ****
    ***
    **
    *

    8) Kelime oyunu yazınız. Giriş: konsoldan bir kelime. Çıkış: girilen kelimenin son harfiyle başlayan bir kelime.

    Kelime dağarcığı bir dosyada saklanır. Kullanıcı her kelime girdiğinde bu kelime dağarcığı ile karşılaştırılır, son harf ile başlayan bir kelime bulunamadıysa oyunu kullanıcı kazanır. Her seferinde önceden kayıtlı olmayan kelimeler dosyaya kayıt edilir. Sırası gelince bilgisayar da kullanıcıya bir kelime sorar ancak aynı kelimeyi iki kere sormak yasaktır. Kelimeler rastgele seçilmelidir. Kelimeler, Türkçe karakterleri de içerebilmelidir. Mastar ekleri otomatik olarak algılanıp ayıklanmalıdır. (1000 exp)

    9)http://stackoverflow.com/questions sitesinde bir hesap açtıktan sonra,en az 1000 puan toplayınız, daha sonra bu puanları kullanarak önemli sorunlarınıza yanıt bulmak için ödüllü soru sorabilirsiniz.

    10)Programınızda hata varsa ve ciddi miktarda bellek taşması olmuşsa, program dosyalarınızı kontrol ediniz, bozulmuş olabilirler. Her zaman yedekleyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 14 Temmuz 2013; 18:17:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    @cristiono

    1)Programlama dillerini öğrenmek kolay. Tabiki örnekleri kendin çözersen.
    2)Dillerin yazılışları benzeyebilir ama çalışma yolu farklıdır, her zaman en iyisini ararlar.
    3)Video ile aynı anda örneği yapabilirsin, bulamazsan resume tuşuna basıp izlersin.
    4)Madem C ile başlayacaksın, sana ilk ödevi ben vereyim. Ama çok uğraş, iyi öğren, sonra yap bu ödevi.

    Ödev:

    0) C, C++, C# , Java, Perl, Phyton, Visual Basic ve Labview için avantaj/dezavantajları listeleyiniz.(100 exp) SQL, opencl, opengl, assembly bilmenin yararlarını araştırınız. (150 exp)

    1)Bellekten öyle bir yer ayır ki "float" türü değişken dizisinin ilk elemanının adresi 32'nin tam katı olsun. Sonra bunu bir fonsksiyon haline getir ki ana programda tek satırda istenilen bellek öğesi elde edilebilsin. Sonra bu fonksiyonu kullanarak oluşturulan iki adet float dizisinin elemanlarını çarpıp toplayan(nokta çarpımı/ dot product) bir program yaz. (a[0]*b[0] + a[1]*b[1]+ .... + a[127]*b[127] ) Sonucu konsol ekranında yazdır ("A ve B vektörlerinin skaler çarpımının sonucu: A.B=%f 'dir" şeklinde), en sonunda ayrılan bellek öğesini serbest bırak . (500 exp)

    2)Sadece bool cebiri kullanarak, iki adet 8-bit sayının toplamını yazan bir program yazınız. Çıktısı 16bit olsun. (100 exp)

    3)Çok kısa bir frp fonksiyonu yaz öyle ki: kılıç-kalkan kullanan bir karakter rolündeki kahramanın kılıcı 1-8 arası rastgele bir sayı olarak hasar veriyor olsun. Düşmanın ise 30HP sağlık puanı olsun. Düşmanın baltası 2-12 arası hasar verebiliyor olsun. Kahraman sağlık puanı da 20HP olsun. İki karakterden biri ölene dek sırayla birbirlerine vurmalarını hesaplayan ve bunu 100 kez tekrarlayarak hangi karakterin %kaç olasılıkla kazanacağını hesaplayan bir program yazınız. (350 exp)

    4) Bir yazı dizisini ters çeviren fonksiyon yazınız. (200 exp)

    5)1005 elemanlı bir sayı dizisindeki elemanları küçükten büyüğe sıralayan fonksiyon yazınız(50 exp). Sonra bu fonksiyonu en az miktarda bellek kullanacak şekilde değiştiriniz(150 exp). Sonra bu fonksiyonu en az zamanda çözüme ulaşacak şekilde değiştiriniz.(250 exp)

    6)500exp, 1500exp, 3000 exp, 5000exp şeklinde deneyim puanına ulaşıldığında level atlatan bir fonksiyon yazınız(50 exp).

    7)Kendini tekrarlayan(recursive) fonsiyon kullanarak aşağıdaki şekli konsoldan çıkartınız. (200 exp)

    Bir sayı giriniz: 3

    3 kolon genişliğinde şekil çiziliyor...

    *
    **
    ***
    **
    *

    Bir sayı giriniz: 4

    4 kolon genişliğinde şekil çiziliyor:

    *
    **
    ***
    ****
    ***
    **
    *

    8) Kelime oyunu yazınız. Giriş: konsoldan bir kelime. Çıkış: girilen kelimenin son harfiyle başlayan bir kelime.

    Kelime dağarcığı bir dosyada saklanır. Kullanıcı her kelime girdiğinde bu kelime dağarcığı ile karşılaştırılır, son harf ile başlayan bir kelime bulunamadıysa oyunu kullanıcı kazanır. Her seferinde önceden kayıtlı olmayan kelimeler dosyaya kayıt edilir. Sırası gelince bilgisayar da kullanıcıya bir kelime sorar ancak aynı kelimeyi iki kere sormak yasaktır. Kelimeler rastgele seçilmelidir. Kelimeler, Türkçe karakterleri de içerebilmelidir. Mastar ekleri otomatik olarak algılanıp ayıklanmalıdır. (1000 exp)

    9)http://stackoverflow.com/questions sitesinde bir hesap açtıktan sonra,en az 1000 puan toplayınız, daha sonra bu puanları kullanarak önemli sorunlarınıza yanıt bulmak için ödüllü soru sorabilirsiniz.

    10)Programınızda hata varsa ve ciddi miktarda bellek taşması olmuşsa, program dosyalarınızı kontrol ediniz, bozulmuş olabilirler. Her zaman yedekleyin.

    Exp kazandım mı başgan?
    static void frpDemo() 
    {
    Random q = new Random();
    float KahramanKazanım = 0;
    float CanavarKazanım = 0;
    for(int i = 0;i < 1000;i++)
    {
    string Health = "20,30";
    while(true)
    {
    //Canavar saldırıyor
    Health = ((Convert.ToInt32(Health.Split(',')[0]) - q.Next(2, 13)).ToString() + "," + Health.Split(',')[1]);
    if(Convert.ToInt32(Health.Split(',')[0]) <= 0)
    {
    CanavarKazanım += 1;
    break;
    }
    //Kaharaman Saldırıyor
    Health = Health.Split(',')[0] + "," + ((Convert.ToInt32(Health.Split(',')[1]) - q.Next(1, 9)).ToString());
    if(Convert.ToInt32(Health.Split(',')[1]) <= 0)
    {
    KahramanKazanım += 1;
    break;
    }
    }
    }
    double KahramanŞansı = (KahramanKazanım/10);
    double CanavarŞansı = (CanavarKazanım/10);
    Console.WriteLine(KahramanŞansı.ToString());
    Console.WriteLine(CanavarŞansı.ToString());
    }




  • @greencraft:

    Sağlık değişkenlerini doğrudan sayısal değişken tipleri yerine string olarak saklamak, cheatengine gibi hile programlarına karşı biraz daha korumalı yapmış olabilir, bunu sevdim.
    Ayrıca 100 kez denemek yerine 1000 kez deneyip sonucu 10 a bölüp istatistiksel olarak daha kesin bir sonuç bulman da cabası.

    Greencraft: 350 exp. Level atlamasına 150 exp kaldı (bu arada hangi dil o? C# gibi gözüküyor) Programın sonucu neydi? Hangisi hangi olasılıkla kazanmış? Neyse javaya dönüştürüyorum öyle bakayım. En yakını o şu anda ^^.

    Java:

     
    void yardir()
    {
    Random q = new Random();
    float KahramanKazanım = 0;
    float CanavarKazanım = 0;
    for(int i = 0;i < 1000;i++)
    {
    String Health = "20,30";
    while(true)
    {
    //Canavar saldırıyor
    Health = String.valueOf(Integer.parseInt(Health.split(",")[0]) - (q.nextInt(11)+2)) + "," + Health.split(",")[1];
    if(Integer.valueOf(Health.split(",")[0]) <= 0)
    {
    CanavarKazanım += 1;
    break;
    }
    //Kaharaman Saldırıyor
    Health = Health.split(",")[0]+"," + String.valueOf(Integer.parseInt(Health.split(",")[1]) - (q.nextInt(8)+1));

    if(Integer.valueOf(Health.split(",")[1]) <= 0)
    {
    KahramanKazanım += 1;
    break;
    }
    }
    }
    double KahramanŞansı = (KahramanKazanım/10);
    double CanavarŞansı = (CanavarKazanım/10);
    System.out.println("kahraman kazanma olasılığı: %"+String.valueOf(KahramanŞansı));
    System.out.println("canavar kazanma olasılığı: %"+String.valueOf(CanavarŞansı));
    }


    Çıktı:

    kahraman kazanma olasılığı: %0.20000000298023224 
    canavar kazanma olasılığı: %99.80000305175781



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 14 Temmuz 2013; 19:41:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    @greencraft:

    Sağlık değişkenlerini doğrudan sayısal değişken tipleri yerine string olarak saklamak, cheatengine gibi hile programlarına karşı biraz daha korumalı yapmış olabilir, bunu sevdim.
    Ayrıca 100 kez denemek yerine 1000 kez deneyip sonucu 10 a bölüp istatistiksel olarak daha kesin bir sonuç bulman da cabası.

    Greencraft: 350 exp. Level atlamasına 150 exp kaldı (bu arada hangi dil o? C# gibi gözüküyor) Programın sonucu neydi? Hangisi hangi olasılıkla kazanmış? Neyse javaya dönüştürüyorum öyle bakayım. En yakını o şu anda ^^.

    Java:

             Random q = new Random(); 
    float KahramanKazanım = 0;
    float CanavarKazanım = 0;
    for(int i = 0;i < 1000;i++)
    {
    String Health = "20,30";
    while(true)
    {
    //Canavar saldırıyor
    Health = String.valueOf(Integer.parseInt(Health.split(",")[0]) - (q.nextInt(11)+2)) + "," + Health.split(",")[1];
    if(Integer.valueOf(Health.split(",")[0]) <= 0)
    {
    CanavarKazanım += 1;
    break;
    }
    //Kaharaman Saldırıyor
    Health = Health.split(",")[0]+"," + String.valueOf(Integer.parseInt(Health.split(",")[1]) - (q.nextInt(8)+1));

    if(Integer.valueOf(Health.split(",")[1]) <= 0)
    {
    KahramanKazanım += 1;
    break;
    }
    }
    }
    double KahramanŞansı = (KahramanKazanım/10);
    double CanavarŞansı = (CanavarKazanım/10);
    System.out.println("kahraman kazanma olasılığı: %"+String.valueOf(KahramanŞansı));
    System.out.println("canavar kazanma olasılığı: %"+String.valueOf(CanavarŞansı));


    Çıktı:

    kahraman kazanma olasılığı: %0.20000000298023224 
    canavar kazanma olasılığı: %99.80000305175781


    Hocam canavar yardırıyordu :D Zaten oran konusunda pek uğraşmadım syntaxımız çok benziyor ever c#. Aslında herşeyi String olarak tutucaktım daha az satırda tamamlayayım diye fakat uğraşamadım.Hatta Oop kullanıcaktım Fonksiyon dediğiniz için böyle yaptım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencraft


    Hocam zaten yardırması çok muhtemel. İkinci vuruşta düşecek o kahraman. Kazanma olasılığı anca %0.2 imiş.

    Bu arada "Ş" harfinin hem java hem C# tarafından desteklenmesi dikkatimi çekti. C/C++ desteklemiyor.

    Kahraman sağlığını 2 HP arttırıp vuruşuna da +1 ekeyince kazanma olasılığı %2.2 oldu yani 10 katına çıktı. Demekki level atlamak, güçlü düşmanlara karşı etkiliymiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 14 Temmuz 2013; 19:47:54 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arduino Programlama Yardım
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor. C# ile konsol da zorunlu değil aslında. Pencereye tuşlar resimler birşeyler koyabiliyorsun, o da kodları koyuyor otomatik, sonra o kodlar üzerinden istediğin şeyi yaratabiliyorsun, yani ben öyle yapmıştım bir kere. Arayüz kolaylığı olunca daha bir zevkli oluyor haliyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 14 Temmuz 2013; 19:53:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor.

    Hocam iyi fikir verdin bende şu konsolda yılan oyununu bitireyim :D :D :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor. C# ile konsol da zorunlu değil aslında. Pencereye tuşlar resimler birşeyler koyabiliyorsun, o da kodları koyuyor otomatik, sonra o kodlar üzerinden istediğin şeyi yaratabiliyorsun, yani ben öyle yapmıştım bir kere. Arayüz kolaylığı olunca daha bir zevkli oluyor haliyle.

    Ne kadar sürüyor hocam bu programları yazması birde mesela böyle Battlefield 3,Call of Duty:MW3 gibi oyunların çalışma mantığı ve prensipleri bunlaramı dayanıyor adamlar o kadar harita,silah dataları,silah sesleri,araçlar felan onları nasıl oyuna kodluyor hep merak

    etmişimdir :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencraft

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor.

    Hocam iyi fikir verdin bende şu konsolda yılan oyununu bitireyim :D :D :D

    Güzel uğraş olur. Peki yılanın boğumları nasıl oluyor? Linked-list tarzında birbirine bağlı nesneler mi yoksa bir koordinatlar dizisi halinde mi yoksa bambaşka bir şey mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor. C# ile konsol da zorunlu değil aslında. Pencereye tuşlar resimler birşeyler koyabiliyorsun, o da kodları koyuyor otomatik, sonra o kodlar üzerinden istediğin şeyi yaratabiliyorsun, yani ben öyle yapmıştım bir kere. Arayüz kolaylığı olunca daha bir zevkli oluyor haliyle.

    Ne kadar sürüyor hocam bu programları yazması birde mesela böyle Battlefield 3,Call of Duty:MW3 gibi oyunların çalışma mantığı ve prensipleri bunlaramı dayanıyor adamlar o kadar harita,silah dataları,silah sesleri,araçlar felan onları nasıl oyuna kodluyor hep merak

    etmişimdir :)

    Hocam onları sanatçı takımı hallediyor, yani bilgisayar başında çizim programları ile uğraşan kişiler sanatsal değeri olan çizimleri yapıyorlar. Olmadı hazır sitelerden satın alınıyor, dosya formatları belli. O da olmazsa adamın birine giydiriyorlar algıçlı giysiyi, adam hareket ettikçe el-kol konumları kayıt edilerekten bilgisayar ortamında simülasyon oluşturuluyor. Tabiki bir ton masraf ve zaman istiyor. Hele ki iki şirket ortak yapıyorsa ve farklı programları kullanıyorlarsa.

    Tabiki ışıklandırma, fiziksel olaylar ve tankların hereketi gibi şeyler programcılar tarafından yapılıyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 14 Temmuz 2013; 20:05:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencraft

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor.

    Hocam iyi fikir verdin bende şu konsolda yılan oyununu bitireyim :D :D :D

    Güzel uğraş olur. Peki yılanın boğumları nasıl oluyor? Linked-list tarzında birbirine bağlı nesneler mi yoksa bir koordinatlar dizisi halinde mi yoksa bambaşka bir şey mi?

    Rectengle(İiçinde point ve Size tutan basit bi yapı) Dizisi var ilerletme mantığı ise şu şekilde işliyor Kafa([0]) hariç tüm değerleri bi önceki değere eşitle(d[2] = d [1];d[1] = d[0]) Sonra ise Yılanın kafasını oynat Bu kadar basit :) Başlamayı düşünmüştüm fakat sonra sıkıldım bıraktım. Ama bu dediğim olayı WinForm da uyguladım Consol ile ilgili enum dizisi kullanmayı ordada aynı mantığı enum dizisinde kullanmam gerekicek herneyse youtubeye C sharp yılan oyunu yapımı yazın Ömer Kaya channelında videom var pişti ile yılan oyunu alakalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-42B93504E -- 14 Temmuz 2013; 20:03:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencraft

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencraft

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: cristiono

    Programlama işleri çok karışığa benziyor aynı zamanda çokta zevkli gibi gözüküyor :)

    Çok da gözünde büyütülecek birşey yok aslında. Önemli olan bir amacının olması ve eğlendirici olabilmesi. Hergün 1-2 fonksiyon 1-2 class yaratıp bir ay içinde konsoldan oynanan ve tepeden görünüşlü ascii-karakterlerden oluşan bir haritada yaratıklar ile savaşır hale gelebilirsin. Yavaş yavaş oluyor işler zaten. Hatta bir yazılımı bitti deyip bırakmıyorsun, tasarım ve yazım aşamasından sonra bugları düzeltme safhası da uzun sürüyor.

    Hocam iyi fikir verdin bende şu konsolda yılan oyununu bitireyim :D :D :D

    Güzel uğraş olur. Peki yılanın boğumları nasıl oluyor? Linked-list tarzında birbirine bağlı nesneler mi yoksa bir koordinatlar dizisi halinde mi yoksa bambaşka bir şey mi?

    Rectengle(İiçinde point ve Size tutan basit bi yapı) Dizisi var ilerletme mantığı ise şu şekilde işliyor Kafa([0]) hariç tüm değerleri bi önceki değere eşitle(d[2] = d [1];d[1] = d[0]) Sonra ise Yılanın kafasını oynat Bu kadar basit :) Başlamayı düşünmüştüm fakat sonra sıkıldım bıraktım. Ama bu dediğim olayı WinForm da uyguladım Consol ile ilgili enum dizisi kullanmayı ordada aynı mantığı enum dizisinde kullanmam gerekicek herneyse youtubeye C sharp yılan oyunu yapımı yazın Ömer Kaya channelında videom var pişti ile yılan oyunu alakalı.

    Aynısı olmuş gerçekten.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.