2016 model Makyajlı kasa Toyota Auris araç aldım Ocak ayında.
araç 3 senedir garaj da yatan ara ara çalıştırılan bir araçmış. Km 26.000 de.
Alırken baktırdığım usta z rotlar yatma kaynaklı kötü olmuş dedi ve sol taraf da ses yapıyordu bende değiştirdim ancak ses kesilmedi.
Sesi tarif etmem gerekirse tak tak tak şeklinde geliyor.
ses ise parke yollar da , şerit şerit halde ses yapan kabartmalarda ve dalgalı asfaltta düşük hızlar da belirgin bir şekilde sol ön taraftan gelmekte. Ancak kasislerden geçerken , çukurlar da vs herhangi en ufak bir ses. Bugün rotbalanscıya gösterdik sanayi de tanıdık bir usta ile alt takım sağlam ancak sol amortisör sağa göre baya sert olduğunu söyledi. Sonra normal bir mekanik ustasına gittik o da baktı ve amortisör kafasında ki plastik kapağı çıkardı eli ile baktı evet sol da ses var elimle hissediyorum sağda yok dedi.
bende kendim şöyle mantık yürüttüm. Evet amortisör de bir arıza olabilir bu arıza ise ufak süspansiyon hareketlerini karşılayamıyor ve ses yapıyor sertlik yüzünden. Ancak kasis gibi çukur gibi büyük hareketler de çalıştığı ses kesildiğine kanaat getirdim tabi ancak sizler ne düşünüyorsunuz ?
yapılacak işlemlere gelince ise amortisör sökülecek bakılacak. Arıza var mı ? Yoksa amortisör kafası mı arızalı adım adım parça değişimi ile gidilecek dedi.
Bende boş boşuna para vererek parça değiştirmek istemiyorum. Deneme yanılma yöntemi ile yapmak istiyor ustalar ama malum parça ve işçilik ücretleri bu şekilde iken bende buna sıcak bakmıyorum.
sizce nasıl bir yol izlemeliyim ? Arıza neyden kaynaklanıyor olabilir ? Yardıımınıza ihtiyacım var.
Herkese merhabalar. 2016 model 24.000km de 1.6vvti 132hp cvt şanzıman bir auris aldım 1 ay önce. Malum benzin fiyatları ve aracın yakıtı sebebi ile Atiker Grand kitini taktırdım geçen hafta Cuma günü montaj yaptırdım. Afr ayarına kadar yapıldı araçda.
Araçla işe gittim pazar günü akşam çıkarken marşa bastım çalışmadı 2. marşa bastım çalışmadı ve 3. marşa basarken gaza bastığımda boğularak çalıştı ve hemen toparladı. Bunu 1 gün yaptı sonra yapmadı ve bu sabah tekrardan yaptı. Bende bugün direk taktırdığım yere götürdüm 1. ve 3. enjektör gaz sızdırıyor dediler ve değiştirdiler. Aracı sabah yaptırdım öğlen tekrar çalıştırdığım da yine aynı şekilde uzun marş aldı. Usta ile iletişime geçtiğim de yarın sabahtan aracı getirin gün içinde tüm sistemi kontrol ederek nerede kaçak varsa halledeceğini belirtti.
Şimdi aracın performansında olsun , rölanti de olsun , çekişinde hiç bir sorun yok benzin gibi gidiyor araç. Ancak geç çalışma problemim var. Sizce bu sorun çözülür mü ? Yoksa uzun süre uğraşırmıyım ? Galiba araştırmalarım ve tahminlerime göre gaz regülatörü ve gaz kesici kaldı geriye onlar da da sıkıntı olabilir yada bütün enjektörler tekrardan değişecek diye düşünüyorum.
İşin açıkcası bu durum fazlasıyla canımı sıkıyor. Çünkü bir iş yaptırmadan önce araştıran bir insanım çoğu kişinin bu işin ehli olan insanlarında önerdiği bir yere taktırdım. Ancak dediğim gibi biraz pimpirikli olduğum için bana denk geldi galiba. Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum. Endişelenmem gereken bir durum var mı ?
Merhabalar ankarada bağlıca tarafında inşaattan çıkan hafriyat kamyonu karşı istikametimden gelse dahi yola çıktığında yıkanmadığı için çamurlarını yola atarken büyük bir taş attı ve ön camım da çatlak meydana geldi. Araç kamerasında olay gözüküyor. Kamyonun plakası ve hangi firmaya ait olduğu belli. Ben şimdi şikayetçi olabilir miyim ? Yada nasıl bir yol izlemem gerekli.
Merhabalar 2021 model hb kasa egeam mevcut. Araç da landirenzo marka lpg kiti vardır. Ölçümlerim Nisan sonu ile bugün arasını kapsamaktadır. Araç 1 kere Ankara-Corum git gel 2 defa da Ankara-Ordu git gel yapmıştır. Onun Haricinde Ankara içi Karışık kullanımdır. 10.000km ortlama hız 24km/h ve Yol Bilgisayaarı Ortlaması 6.4/100km/l dir. Drivvo uygulamasında tuttuğum raporları da ekliyorum.
Araç da 17jant ve falken ze310 215/50/17r ölçüsünde lastikler ve pedal commander mevcuttur ek olarak.
Lpg'li araç kullanan arkadaşlar memnun kaldıkları ve şu benzinliğin gazı diğerlerindne bariz farklı dediğiniz markaları paylaşırmısınız ? hangi il hangi istasyon yazarsanız sevinirim.
Genellikle tp kullanıyorum çekişi ve menzili güzel
aytemizler de shell marka gaz kullanılıyor ankara içinden bundan dolayı çekişi güzel ancak biraz yakıt sarfiyatı fazla
uzun yolda 1 kere bp den gaz aldım hiç memnun kalmadım.
Hayatınız boyunca kullandığınız çekişi en iyi ve en kötü araçlar nelerdir ?
|
2021 model 1.4 lpgli egea marka araç aldım. Aracın servis klavuzunda 40.000km de bujilerin değişmesi gerektiği yazıyor. Candan mühendislik ise üzerinde bulunan fabrikasyon bujilerin ngk marka nikel buji olduğunu ve bunların ömrünün 20.000km olduğunu iddia ediyor. Bende bosch marka iridyum bujiler buldum araca bu bujilerin ömrünün 80.000km olduğunu söylüyorlar. 250tl fazla verip almaya değer mi ? Mümkünse tecrübe edinmiş arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. 10 senedir dizel araca biniyoruz bayadır uzak kaldık benzinli araçlara
Herkese şimdiden iyi bayramlar forum ahalisi. 2010 model 1.6tdci 110luk ford focus titanium donanım aracımı 211.000km de sattım. Malum ekonomik şartlar vs derken hem daha az yakan hem daha az masraf çıkarma potansiyeli olan bir araç almak istedim ve tüm oklar egeayı gösterdi. Geçen hafta focusu 400.000tl ye verdim sol taraf , bagaj değişen ve 5.500tl hasar kaydı ile ancak aracım çok bakımlıydı her yeri elden geçmişti kasası da çok diri idi. Sonrasında hb kasa bir egea arayışına başladım aslında hb kasa mirror donanımları almak istiyordum param ona yetiyordu. İlanalra bakarken yeni kasa hb urban paket buldum. Okyanus mavisi rengi , urban paket oluşu ve bayi çıkışlı lpgli olması ile hemen adamla görüşüp anlaştım. 34.000km de 542.000tl ye anlaştım. Araç da sadece sol araka yolcu kapısı değişen buna bağlı 7.120tl hasar kaydı mevcut. Kapının değişmesine hiç gerek yokmuş ancak iyi değişmiş çünkü macun yuvasına dönecekti bence böyle daha iyi oldu.
Focusun o güzel torklu motorundan egeaya geçince baya bir afalladım tabiki. Çekişi çok berbat geliyordu başlarda ancak bir gaz ayarı ve gaz filtresi değişimi ile toparladık. İnşallah bayram sonrasında ise en iyi afr yapan yere randevu aldım afr ayarı yaparak ve 5w40 bir yağ koyarak birlikteliğimizi taçlandıracağız. Kalite açısından egea çok çok sessiz bir araç 2.5 kasa focusa göre. Ancak kalite anlamında hissiyatlar çok kötü özellikle kapıda ki bulunan kapı plastiği çok berbat bir hissiyat vermekte. Ayrıca kapıda kullandıkları kumaş ise çok çabuk lekelenmekte. Onun haricinde kliması olsun , led farlar olsun , aracın sürüş yumuşaklığı focusa göre çok çok iyi. Focus gerçekten sert bir araçtı ama en sevdiğim viraja ok gibi girip ok gibi çıkmasını buna borçlu idi. Yakıt olarak ise şehir içerisinde ekran yazan ortalama focus da 5.2/100km l 29km ortalama hız ile, Şuan egeada ise 6.1/100 km l 30km ortalama hız ile. Lpg de ölçüm yapmadım hem depom bitmedi hemde gaz ayarı çok bozuk olduğu için bu depoda çok fazla yaktığını düşünüyorum. Sormak istediğiniz soruları burdan bana iletebilirsiniz...
Merhabalar dpf problemi yüzündne doğru dürüst binemediğimiz ford courier marka aracımızı takas vererek 1.4 fire urban cross aracımızı aldık. 300km lik bir tecrübe edindik. Sormak istedikelriniz varsa cevaplayabilirim. Ayrıca couriere binemezken evin diğer aracı olan 2.5 focus dizel vardı kısacası o araçtan geçtik diyebiliriz.
Fiat Egea Cross Urban 1.4 Fire--Ford Focus 2.5 1.6 Tdci Titanium
|
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 0
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 0
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 0)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası