Evet arkadaşlar, 7 yıllık bir toyota sürücüsü olarak ( corolla, auris, yaris ) yeni yarisi incelemeye, nasıl bir araç yaptıklarına bakmaya gittim. Beklentilerim doğrultusunda yorumlamaya çalıştım, umarım beğenirsiniz.
ilk olarak bayideki baz versiyonu yerinde inceledim (1.3 fun)
araçta ilk olarak şunu söyleyebilirim ki yeni tasarımla birlikte kolonlar daha sağlamlaştırılmış, boyutları büyümüş. Toyotanın yeni çizgilerinden yaris de nasibini almış (küçülen anten, sinyallerin aynaya taşınması,kelebek camının kaldırılması ve yeni ön ızgara göze çarpan yeniliklerden)
Bagaja baktığımda boyutların oldukça büyüdüğünü gördüm ama bunun bir bedeli olmuş tabiki. o da önceki yarislerdeki gibi koltukların tam olarak yatmaması. yani yeni yariste bagajla koltuklar yattığında eskisi gibi düz bir zemin oluşmuyor. Bunun yanında derinlik sorunu hala sürüyor. Ama yine de fena değil.
iç kısım
İçerideki en büyük yenilik malzeme kalitesinde. avensis de kullanılan sert, çizilmez plastik ile daha açık renk olan yumuşak malzeme kullanılmış ki bence burda segmentinin üstüne çıkmış araç.
konsolun genişliği harika. iç genişliği c segmenti bir araca binmiş hissi veriyor. boyutlar büyümüş ve alan çok iyi kullanılmış. direksiyon şekli hoş, kullanışlı olmuş. göstergeler şaşalı değil ancak standartlarda. bardaklıkların yeri eskisine oranla daha kullanışsız. Torpido yeterli ancak eskisi kadar kapalı göz yok.
tabi bütün bunları test etmek lazımdı bu kısımdan sonra makinayı bıraktım. Test için aracın yanına gittiğimde beni bir sürpriz bekliyordu: Yaris 1.3 style
Bayide incelediğime nazaran bambaşka bir araç çıktı karşıma. zira üzerinde 16'lık jantlar, krom çerçeveli sis farları, bagaj spoileri gibi çok şık duran farklılıklar vardı. içine bindiğimde farklar ise alt kısmı düz, turuncu dikişli spor direksiyon, geri görüş kameralı dokunmatik ekranlı radyo, elektronik klima ve yolcu otobüslerindeki gibi koltuğa monte kol dayama ilk sırıtan farklardı. yola çıkarken aracın ilk farkı direksiyon yumuşaklığı. aurisimde direksiyon böyle rahat dönmüyordu ki bence çoğu c segmentiyle yarışır. ikinci dikkatimi çekense sessizlik oldu. bozuk yolda dahi araçtan tek plastik sesi gelmedi (özellikle dinledim aracı) yol tutuşu yeterliydi, direksiyon tepkileri iyi. hızlanma normal cvt şanzıman ise mükemmeldi. vites geçişi hissetmek imkansızdı. Tanıdık bayi olduğu için 20 dakika gezdim araçla. daha sürebilirsiniz demelerine rağmen aşık olacağımdan korktuğum için sınırladım kendimi.
SONUÇ: sonuç olarak style donanımından, cvt den ve aracın ferahlık ve sürüş zevkinden oldukça keyif aldım. bu araç alınırsa style alınır diye düşünüyorum zira fun beni memnun etmedi. Araçta arka camlar dahi otomatik değil. biraz güzelleştirmek için paket almanız gerekiyor dolayısıyla fiyat artıyor ve fun'ın paketsiz fiyatı 38 bin lira. açıkçası o araca 38 vermem. fakat style donanımına 43 veririm. style ile test sürüşü yaparsanız demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız, indiğinizde o araca b segmenti diyemeyeceksiniz inanın. bayideki tanıdığımla dizel meselesini de konuştum. 48 olacak fiyatı dedi fakat şunu da itiraf etti bu araç dizel alınmaz. zira dizelde cvt olmayacak ve fiyat farkı fazla. kullandığım style için konuşacak olursam: pazarlıkla 42 desek evet bu fiyata değer. 1.4 polo 30 küsürse bu araç 40 küsür olmayı hakediyor inanın Tabi bunun yanında ülkedeki durum, vergi sistemi malum. o yüzden tüm markalarda fiyatlar çok uçuk malesef.
Bu araç ses getireceğe benziyor.
ön konsolu çok sıkışık yapmışlar. bir de önceki kasada yanılmıyorsam 2 tane torpido gözü vardı. yeni kasada 1 tanecik kalmış. göstergelerde optitron kullanılsa biraz daha üst seviye hissettirebilirdi.
ama eminimki toyota kalitesini hissettiriyordur. alana, o parayı verene hayırlı olsun..
belkide yaris kendini aştı fakat fiyatlarda da toyota kendini aştı....
Test ettim bir kaç saat önce..cvt şansızman benzinli modeldi...yalıtım ve işçilik c sınıfında...sürüş keyfi cok guzeldi.zevkli bir araç olmuş fakat fiyat 38 bin TL idi..dizel ise 43 bin TL olacakmış..zaten fiyatı cok yüksek bulduklarını auris dizeli 46.000 TL ya verdiklerini ve daha mantıklı oldugunu solediler.bu arada bagajıda cok büyümüş diyemeyecegim pek.
yol tutuş ve yüksek hızlardaki rüzgar etkisi nasıl acaba. test sürüşünde bunları test ettirmezler herhalde.
takip
Ben de küçük bir test gerçekleştirdim yeni Yaris ile, Ankara ALJ'de. Gorevli arkadaslar iyi ilgilendiler, kendilerine kocaman bir teşekkür.
Erincar cok güzel ozetlemis. Ben de kendimce bir degerlendirme geceyim. Donanım açısından şunları söyleyebilirim: CC olmaması bence büyük eksiklik, bu aracta olmalı idi. Gözler hem sayı hem hacim olarak azalmış. Kokpitte, sağ tarafta, düz bir zemin yakalanmış, bunu sevdim. Benim navigasyon pedi icin harika :) Kokpitte, kapılarda (sadece ön) kullanılan yumuşak plastikler biraz kalite katmış aracın kabinine. Hoparlorlerin dizaynını begendim. Arka yolcular icin de emniyet kemeri uyarısı vermesi biraz "fazla temkinli" geldi.. Kol dayama ince kalmış. Bagaj buyumesi kayda değer. Toyota Touch cok güzel ve işlevsel bir donanım. Geri görüş kamerasının görüntüsü buraya yansıtılıyor. Bu ekrandan ayrıca, mp3 çalarınızın ve yol bilgisayarının da kontrolunu yapabiliyorsunuz. Panaromik cam tavan donanımı, sevenler için güzel bir özellik, bana pek hitap etmiyor. Olsa da olur, olmasa da diyebileceğim bir donanım. Ama aynı şeyi CC için söyleyemeyeceğim. Eskisine göre bardaklıkların yeri kötü seçilmiş ve fonksiyonelliği azalmış.
Gelelim sürüşe...Sasi ve süspansiyon baglantılarının güclendirildiginden bahsediliyor, gercekten de genel olarak, bir eski kasaya gore daha saglam bir sürüş hissi var yeni Yaris'in. Hızı hissettirmiyor. Direksiyon ele cok daha iyi oturuyor ve manevra kolayligi acisindan cok rahat. Yol tutuşunu tam anlamıyla test edecek bir parkur değildi, ama Yaris bu konuda da eskisine gore bir adım ileriye gitmiş gibi hissettirdi. Motor gayet sessiz. Ancak 100'den itibaren ciddi bir rüzgar uğultusu söz konusu. Vites değişimlerini hissetmek neredeyse imkansız. Hızlanma hissi fena değil (3 kişi idik araçta). Performans konusunda ortalama kullanıcıyı bence kesinlikle tatmin eder.
Yakıt tüketimi ortalaması test aracında 7.4 idi, ben 15 km kullandıktan sonra 7.3'e indi. Bence 5.5 civarinda karma bir yakıt tüketimi cok kolaylıkla yakalanabilir. Katalog verisi 5.3 litre. Şehirdışı ise 4.6 litre. Otomatik bir benzinli icin makul bir tuketim bence. Gönül isterdi ki, 1.33'luk motor yerini 1.29'luk bir motora bıraksa idi, boylece tüketici yıllık 300 lira civarinda ekstra maliyetten kurtulmuş olurdu.
Sonuç olarak yeni Yaris eskisine oranla bir ilerleme yakalamış. Ben genel olarak beğendim. Bence de benzinlisi alınır, hele hele ülkemizde -Avrupa'dakine benzer bir bicimde- anti-dizel akaryakıt fiyatlandırma trendi devam ettiği sürece dizeline hiç gerek yok. 100 km'de karma tüketimde 1.2 litrelik -dizel lehine- tüketim farkı var. Buna karşılık ilk alım maliyeti arasındaki farkın çok daha fazla olduğu görülüyor.
Ben bu araca mailim :)
Henüz test etme fırsatım olmadı ama eskiye oranla biraz daha büyük hissi veriyorsa alırım gibi.
Eskisine oranla, kesinlikle "biraz daha büyük" hissini veriyor araç. Özellikle önden bakıldığında bu çok daha belirgin durumda.
Zaten araç gerçekten de eskisine göre büyük.. Yaklaşık 10 santimetre uzamış.
Aaracı büyük hevesle bekledim ama bana tam bir hayal kırıklığı oldu. Test sürüşüne bile çıkmak istemedim. Hele bu fiyatlandırma politikası ile toyota ne yapmaya çalışıyorsa. İlla başka markaya döndürecekler beni.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme