Binbaşı
04 Şubat 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 152 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Öncelikle herkese merhabalar.


11 Mart 2021 tarihinde satın aldığım Kingston A2000 500GB SSD arızalandı, yetkili servis olan Destek Bilişim' e ürünü gönderdim ve Kingston Digital NV1 500GB ile değişim yapıldı.

Sorun şu ki gönderilen ürün okuma yazma hızları, veri yazma garantisi (TBW) olarak daha alt bir model. Hatta IOPS değerleri hakkında hiçbir yerde bir veriye ulaşamadım.

Karşılaştırmasını şuraya bırakıyorum.


Hadi okuma yazma hızlarını geçtim, arızalanan Kingston A2000 modelin 350TBW veri yazma garantisi sunarken NV1 120TBW veri yazma garantisi veriyor üretici tarafından.

O yüzden A2000 uluslararası 5 yıl garantili iken NV1 3 yıl garantili olarak satılıyor. Ve incelemelerde A2000 High Performance serisi olarak geçiyor ancak NV1 Genel Kullanıcı olarak gruplandırılmış. Her şey hız değil, uzun ömürlü olmayıp verilerin bir anda kaybedilmesi riski NV1 de daha yüksek.




Gelelim Destek Bilişim ile yapılan yazışmalara:




Kendilerine gönderdiğim mail karşılığında NV1 in muadil ürün olarak dayatılmasını içeren mail:



Gelen mailde satın aldığım yer olan amazon.com.tr ile iletişime geçtim ve değişim için prosedürlerini öğrenmek istedim. Amazon canlı sohbette özetle:

Siz arızalı ürünü geri isteyin, bize gönderin. Aynı ürün ellerinde yok, biz aynı ürün stoklara girdiğinde size yenisini gönderelim ya da para iadesi yapalım şeklinde. Malum fiyatlar arttığı için satın aldığım tarihteki 557₺ yi iade olarak kabul etmek istemiyorum. O yüzden değişim talep ediyorum ancak telefonla Destek Bilişim ısrarla size gönderdiğimiz ürünü kullanın ya da para iadesi yapalım diyorlar. Amazon.com.tr malumunuz büyük bir çoğunluk tarafından sevilen ve en sorunsuz bilinen e-ticaret sayfalarından birisi. Ancak yaşadığımız sorunda hiç bir çözüm önerisi sunamıyorlar.


Eğer sıkılmazsanız amazon.com.tr canlı sohbet ekran görüntülerini buraya koyuyorum. Okursanız sevinirim.












Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Her iki firma da yasal haklarımı kullanmam konusunda beni mecbur bırakıyor.

Bu konularda daha önce tecrübe yaşamış arkadaşlardan şu bilgiyi almak istiyorum. Tüketici hakem heyetine gittiğimde;


"Bu SSD lerin her ikiside aynı kapasitede, her ikiside GEN 3x4, ikisininde okuma yazma hızları bir birine yakın" diyerek beni haksız çıkarabilirler mi?

Çünkü THH' lerin vereceği kararlar %90 bilirkişilerin vereceği rapor doğrultusunda hazırlanıyor. Bilirkişi yukarıdaki gibi bir genelleme yapıp beni haksız çıkarabilir mi acaba?


Resmî Gazete Tarihi: 13.06.2014 Resmî Gazete Sayısı: 29029 de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliğinde:


c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,


durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


(2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.


(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.


Diyor ve bende ayıpsız misli ile değişim hakkımı talep ediyorum.


Bilgili arkadaşların cevaplarını, yorumlarını esirgememelerini ve bu konuda bana yön vermelerini istiyorum. Konuyu öne çıkararak daha çok arkadaşa ulaşmasını sağlarsanız çok sevinirim. Gelecek cevaplara istinaden kendime bir rota çizeceğim.

Okuyan, cevap veren tüm forumdaşlarıma şimdiden teşekkür ediyorum.

Öncelikle herkese merhabalar.
Kamu 8GB tarifesini kullanmaktayım. 1000dk + 1000sms + 8GB internet şekline.
Faturalandırma aralığım ayın 27' si ile diğer ayın 26' sı arası. Faturam limit aşımı olmadığı takdirde sabit olarak 46,25 TL gelmekte.

Son fatura dönemi olan Ağustos ayında faturam 92,75 TL geldi. 22 Ağustos saat 11:34te internetimin bittiği bilgisi SMS ile bildirildi.

Gelen SMS te aşım sonrası kullanılan her 100MB için 9TL faturama yansıtılacağı yazıyordu. Bu SMS ten yaklaşık 1 saat sonra
mobil uygulamadan 10 TL karşılığı aylık "3GB Eşsiz İnternet" adında bir paket satın aldım. Ancak hiç bir bildirim gelmedi.
Mobil uygulamaya girip oradan kontrol ettiğimde 3GB internetin tanımlanmadığını gördüm.
Aradan 1-2 saat sonra tekrar mobil uygulamadan aynı satın alma işlemini gerçekleştirdim, yine ses seda yok!
Akşam üzeri 6:00 gibi tekrar satın aldığımda bilgilendirme SMS' i saat 19:57 de geldi.

Yaşanan aksaklıklar şu şekilde;
2 defa satın al dediğim paketin ısrarla tarifeme tanımlanmaması sebebiyle aradan geçen 8 saatlik sürede kullanmak zorunda olduğum internet
yüzünden faturama 45TL yansıtıldı. yani 5 defa 100MB tanımlanmış (Maksimum 6 defa yansıtılabiliyormuş). Müşteri hizmetleri de diyor ki;

"Bilgilendirme SMS ini beklemeliydiniz!. Siz 8 saat sonra tanımlayacaksınız diye ben internetimi 8 saat kapatmak zorunda mıyım?

Asıl bomba da şu;
Telefonum Oneplus 6T ve
Mobil veri kullanım ayarlarında internetim 7 GB olduğunda bildirim gelecek şekilde ayarlı (Bildirim fatura döneminin son günü geldi)
Yine veri kullanım ayarlarında internetim 7.7 GB olduğunda mobil veri otomatik kesilecek şekilde ayarlı

Bana internetiniz bitmiştir diye SMS' in geldiği gün benim kullandığım mobil veri 6GB dolaylarındaydı.
Tabiki de operatör ile telefonun veri hesaplamaları birbirini tutmayabilir ama 2GB farkta olmamalı bence.
Ayrıca Cuma günleri "Sil Süpür" adı verilen hediye kazanma uygulamasından 9 Ağustosta yani bu fazla gelen faturalandırma
dönemi içerisinde 3 gün boyunca kullanabileceğim günlük 1 GB veride kazanmıştım.
Yani telefon android mobil veri kullanım istatistiklerinde bu kullanımlarda dahil.

Ortada büyük bir yanlış olduğu ve hatalar silsilesinin yaşandığı sizinde takdirinizdir.
Müşteri hizmetleri satın aldığım paketi 8 saat boyunca hattıma tanımlamamasına rağmen hatayı bende buluyor
ve tavrı "Ne yaparsan yap banane" şeklinde olduğu için;
Sizlerden konuyu ön plana çıkarmanızı, bu gibi durumlarda yasal olarak ne yapılması gerektiği ile bilgilerinizi talep ediyorum.

Herkese teşekkürler ve iyi forumlar...
Arkadaşlar çok ilginç bir sorun ile karşı karşıyayım. Sizlerin yardımlarını bekliyorum...

1,5 yıldır kullandığım Asus GTX 570 DCUII ekran kartımı sattım ve yerine Asus R9 280X DCU2 Top ekran kartı satın aldım
Asus M5A97 Evo anakart kullanıyorum ve şuanda anakartımda Nvidia kartlar sorunsuz çalışırken AMD kartlarda ekrana görüntü gelmiyor.

GTX 570 ve GT 430 sorunsuz çalışıyor fakat Sıfır R9 280X ve 7750 Amd kartlar çalışmadı.

BIOS sıfırladım, sistemi söküp tekrar monte ettim ancak nafile, görüntü alamıyorum.
Sistem açılıyor masaüstü geldiğinde Windows açılış sesini duyabiliyorum.

-PSU ve güç girişleri ile ilgili bir problem yok
-Monitör olarak Panasonic 42" LED TV kullanıyorum.

Bu tarz bir sorun yaşayan arkadaşların tecrübelerine ve diğer arkadaşlarında önerilerine ihtiyacım var..
Okuduğunuz ve cevap verdiğiniz için şimdiden teşekkür ederim...


Not: Lütfen Nvidia iyi AMD kötü vs gibi tartışmalara neden olacak yorumlardan kaçınalım!!!

Edit: Daha önce H61 anakartta da tam tersi Amd nin çalıştığı Nvidianın çalışmadığı bir sorun yaşamıştım...
Merhaba arkadaşlar 3-4 gün önce Teknosadan başlıktaki televizyonu aldım. Bundan önce DVI dan bağlı Samsung 2333T monitörüm vardı. Maksat yine sadece monitör olarak kullanmak. Ama sorun şu ki; 23" monitörde bluray filmleri oynatırken hiçbir sıkıntı yaşanmazken TV'yi bağladığımdan beri filmlerde ara ara titremeler oluyor. Hangi Playeri denediysem sorun aynı. Sadece Splash Pro da titreme yok ondada codec ten kaynaklanan görüntü bozulmaları var...
Kafayı yemek üzereyim görüntü yağ gibi aksın istiyorum ama arada titremeler olunca bütün keyfim kaçıyor. 3 tane farklı farklı kablo ile denedim sonuç aynı.
DVI dan da FullHD yayın gönderiyordum Hdmi dan da aynı ama monitörde sorun olmazken Tv de neden bu sorun oldu acaba.

Not: TVye harici bir player bağladığımda akıcılık çok iyi. Acaba ekran kartımın HDMI çıkışı mı arızalı. Sistemi yenidenmi kursam. Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...
Merhaba Arkadaşlar...
Seagate ST2000DM001 disklerimi alalı 1 ay kadar anca oldu. Disklerin performansı vs herşeyiyle süper ancak öylesine rahatsız olduğum bir konu vardı ki;
Belli aralıklarla gelen böcek yada kurbağa sesi şeklindeki tanımlayamadığım garip ses. Araştırdığıma göre bu sesten muzdarip olan birçok arkadaş varmış.
Örnek Ses : http://www.youtube.com/watch?v=kt6asKkMJq0
Bu sese sebep olan şeyin disk içerisindeki APM yani "Gelişmiş Güç yönetimi" yazılımı nedeniyle değişken devirlere geçiş sırasında çıktığı tespit edilmiş.
Ben şahsen bu sesi Anakartın BIOS menüsünden APM(Advanced Power Management) yi Disabled ederek çözdüm.
Ancak BIOSlarında APM ayarı olmayan arkadaşlar için başka bir yöntem daha mevcut. Onuda sizlerle paylaşmak ve sizleri de bu lanet sesten kurtarmak istedim.

Öncelikle aşağıdaki siteden Crystal Disk Info 4.6.2 Programını indiriyoruz.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html
Program kurulurken herhangi bir ayar yapmanıza gerek yok.
Kurulum tamamlandıktan sonra programı çalıştırıyoruz.

Eğer sizde benim gibi bu diski sadece depo amaçlı kullanıyorsanız üst tarafta işaretli kısımdan ST2000DM001 diskimizi seçiyoruz.


Yukarıdaki "Seçenekler" sekmesine geliyoruz ve "Resident" kısmını tıklayarak aktif hale getiriyoruz.


Yine "Seçenek" sekmesinden "Resident Style" ayarını "Gizle" olarak işaretliyoruz (Standart olarak "Gizle" olarak geliyor ancak ne olur ne olmaz diyerek bu ayarı gözden geçirmiş oluyoruz)


Yine "Seçenek" sekmesinden "Startup" u seçerek aktif hale getiriyoruz. (Bu ayar, programın windows açılışında otomatik olarak çalışmasını sağlayacak)


Yine "Seçenek" sekmesinden "Açılışta Bekleme Süresi" ni "10sn" olarak seçiyoruz (Bu süre windows açıldıktan sonra programın start alması için bekleyeceği süre. 10sn seçmemizdeki amaç bu süre içerisinde tüm servislerin aktif hale gelmesini sağlamak)


Yine "Seçenek" sekmesinden "Gelişmiş Özellikler" den "AAM/APM Kontrolü" kısmını seçiyoruz.


Açılan sayfada 1 ile işaretli kısımdan diskimizi seçiyoruz ardından 2 ile işaretli kısımdan "Kapalı" butonuna tıklıyoruz.


Ve son olarak yine "Seçenek" sekmesinden "Gelişmiş Özellikler" den "Otomatik AAM/APM Uyumu" parametresini seçerek aktif hale getiriyoruz.



Bu yapılan işlemler sonrasında belli aralıklarla kurbağa gibi cırık cırık öten diskimiz gayet uslu bir hale geliyor ve hiç yaramazlık yapmıyor...

Not: Bu yapılan işlemleri her sistem kurulumundan sonra tekrar yapmanız gerekmektedir. Mantık olarak yaptığımız şey her windows açılışında bu program sayesinde APM(Advanced Power Management) özelliğini devre dışı bırakarak diskimizi sessizleştiriyoruz.
Diski başka bir sisteme taktığınızda ses yeniden devam edecektir!!!
Sağ alt köşede görünen sıcaklık simgesinin üzerine gelip sağ tuşla açılan menüden "Collective Settings--->Tüm Sıcaklık Simgelerini Gizle" ayarını kullanarak gizleyebilirsiniz.

(APM yi kapatmanın Seagate tarafında herhangi bir zarar oluşturduğuna dair bir bilgiye rastlamadım, araştırmalarım devam etmekte!!!)
Edit:imla
Merhaba arkadaşlar.
Bir arkadaşıma yeni bir sistem topladık.

Sistem;
MSI P67A-GD80
I7-2600 (OC yapmayacağı için K değil)
Default soğutucu
8 GB Kingston 1600 CL9 RAM
550W Gigabyte PSU
MSI Cyclone 256 BIT GTX460

İşlemci sıcaklığı BIOS ekranında 70-75 derecelerde görünüyor. Everest ile masaüstünde yaptığım ölçümlerde is 44 derece görünüyor. Sistem kararlılık testi yaptırdığımda işlemci sıcaklığı 70-75 derece civarında sabitleniyor. Böyle bir sorunla karşılaşan ve tecrübe eden arkadaşlar yorumlarını esirgemezlerse sevinirim.

Not: Soğutucunun tam oturmaması veya termal macun ile ilgili bir sorun yoktur.
Arkadaşlar Çarşamba günü hepsiburada'dan arkadaşım için sipariş ettiğim Packard Bell Notebook için ürünün web sayfasında "Süper Hızlı Gönderi" yazmasına rağmen ürünüm halen daha kargoya verilmedi.
Süper hızlı gönderi bile bu kadar uzun sürüyorsa normal gönderilerini kargoya kaç günde teslim ettiklerini tahmin etmek bile istemiyorum. Telefonlara 10dk'dan önce cevap veremeyen bu aciz firma ile birdaha alışveriş yaparsam Allah beni taş yapsın. Arkadaşıma 2 günde gelir dedim. Beni mahcup ettiği için Allah bu firmayı daha fazla mahçup etsin inşallah

Biliyorum bu konu kilitlenecek yada silinecek. 2005 yılından beri üye olupta tek bir ceza bile almamış olan ben bu konu yüzünden ceza bile alabilirim. Ama maksadım adminler bu konuyu silmeden bu siteden alışveriş yapacak olan kişilerin az çok bilgi sahibi olması...
Merhaba arkadaşlar.
Dün almış olduğum 750W gücünde ki "Aopen Z750" Psu hakkında ki görüşlerimi sizinle paylaşmak istedim.
Ürün ile ilgili internette çok fazla kaynak yok. Bu yüzden alacak olan arkadaşların kafasında ki bazı soru işaretlerini silmek için umarım faydası dokunabilecek bir inceleme olur.
Ancak üzülerek söylemeliyim ki güçlü bir sistemim ve ekran kartım(o/b) olmaması sebebiyle performans testleri yapamayacağım


Ürün Özellikleri
Model Z750-14AE6
ATX 2.3 12V EPS 12V
140mm, 12VDC Fan
Active PFC
Max. output Watts: 750W
Humidity: 5~95% RH,Non-condensing
Efficiency: 80%
Power good signal: Turn-on delay from 100ms to 500ms
Overload current protection: 153% Max
Safety: FCC, CE, UL, TUV, BSMI
+3.3V: 24A
+5V: 20A
+12V (1): 30A
+12V (2): 30A
-12V: 0.3A
+5Vsb: 2.5A

Ürünün özellikleri ile ilgili dataylı bilgi;
http://global.aopen.com/products_detail.aspx?Auno=2970

Aynı ürünün 550W' lık olanı ile ilgili olan mini bir chip online incelemesi
http://www.chip.com.tr/urun/aopen-z550-14ae6_2763.html

Sistemimde ki PSU ya abimin el koyması ile yeni bir Psu almak şart olmuştu.
Alacağım yerde(toptancıda) çok fazla seçenek olmaması sebebiyle Aopen'a yöneldim.
Önümüzde ki ay almayı düşündüğüm ekran kartı GTX570 olduğu için biraz iyi bişeyler alayım istedim.
650W lık olan modeli ile arasında da 12TL fark olduğu için bari 750W olsun dedim

Chip Online incelemesinde yazdığına göre FSP tarafından üretilmiş olan bir PSU olması almamda ki en büyük sebeplerden bir tanesi.
Ürün tamamiyle modüler değil. 20+4 PIN, 8+4 Anakart besleme, 3'lü Molex, 6 PIN PCI-E, 6+2 PCI-E çıkışları standart olarak sunulmuş.
Ekstradan yanında gelen kablolar ile modüler olan kısımlarıda kullanabiliyorsunuz. Bunlar; 6 PIN PCI-E, 6+2 PIN PCI-E, 3'lü molex, 2 adet 3'lü sata power.
Üründe kullanılan malzeme oldukça kaliteli. Tüm kabloların sleevlenmiş ve uç kısımları makaronlanarak korunmuş.

İçerisinde ki 14cm'lik fan gerçekten çok sessiz. Hatta sesi duyabilmek için Egsoz ve Cpu fanını cahillik edip elimle durdurmak gafletinde bulundum.
Arkadaki çok sessiz çalışan thermaltake fanın yapraklarından birini kırdım
Ürünün gerçekten çok sessiz olması güzel. Normal şartlar altında fanı kaç devirde dönerse dönsün sesini duymam imkansız çünkü AMD default CPU fanı onun sesini her zaman bastırıyor.

Alacak olan arkadaşlara muadil olan diğer marka ve modelleride güzelce yorumlayıp değerlendirmelerini tavsiye ederim. Ancak benim aldığım fiyata budan daha iyisini bulmam gerçekten çok zordu.
Aşağıda cep telefonu ile çekilmiş biraz fotoğraf mevcut.
Edit: imla






Merhaba arkadaşlar.

7 Kasım tarihinde Samsung P2050N monitörüm arızalandı. 8 Kasım tarihinde yetkili teknik servisine elden teslim ettim.
13 Kasım tarihinde tamir edildiğini söylediler ve gidip teslim aldım. Teslim alırken kontrol etmemiştim, eve geldiğimde sorun aynen devam ediyordu.
Telefon açıp sorunu bildirdiğimde araya bayram tatilinin girdğini ve 22 Kasımda tekrar götürmemi istediler.

Buna göre, ilk tamiratta sorunun giderilemediğini düşünürsek;
30 işgünü 8 Kasımda mı yoksa 22 Kasımda mı başlar.

Eğer kanunen 8 Kasımdan itibaren sayacaksam 30 iş günü geçtiğimiz cumartesi doldu.
22 Kasımdan itibaren sayacaksam, önümüzde ki cumartesi dolacak.
Bu konuda bilgili bir arkadaş beni aydınlatırsa sevinirim.
Herkese teşekkürler...
Arkadaşlar bugün windows 7 de bikaç tane webcam denedim. Ancak driverları uyumlu değildi.

Win 7 kullanıpta webcam sorunu yaşamayan arkadaşlardan önerilerini alabilirmiyim?

Teşekkürler, iyi forumlar.
Hakkında
Konum: Antalya, Kepez
Forum İmzası:
¦¦¦ AMD RYZEN 5 3600X ¦¦¦ MSI B450 GAMING PLUS MAX ¦¦¦ KINGSTON HYPERX 3200 DDR4 ¦¦¦ POWERCOLOR RED DRAGON 5700XT ¦¦¦ KINGSTON A2000 500 GB ¦¦¦ ARCTIC FREZER 34 ESPORTS DUO ¦¦¦ SEAGATE 6TB IRONWOLF ¦¦¦ SEAGATE 2TBx2 ¦¦¦ AEROCOOL XPREDATOR ¦¦¦ HIGHPOWER 750W 80+ GOLD ¦¦¦ LG 55GX OLED TV-MONITOR ¦¦¦
Forum İkinci El İmzası:
Alışverişlerim:
silentozzy(Sapphire 5770 sattım), altunok74(Iriver T60 aldım), tipitip4343(Seagate 1TB 32MB 7200.12 Harddisk Sattım), verondeniz(2adet 1GB 400Mhz DDR Ram Sattım), ozgurdey(Iriver T60 Sattım), awicenna(1GB Kingston DDR2 667 RAM Sattım), Uğur.Türkben(6 Adet 1GB Kingston DDR 400 Ram Sattım), Nevfel(Asus GTX570 DCU2 takasla aldım), karatepe(FlingPC Air Mouse takasla aldım), Sagoopa1925(Sıfır 3,5" 250GB Seagate Disk Sattım), T.Blackeye.(1GB ve 2GB Hi-Level DDR2 800Mhz Ram Sattım)
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 42 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: dün
Mesaj Sayısı: 1.361
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.517
İkinci El Bölümü Mesajları: 76
Konularının görüntülenme sayısı: 38.036 (Bu ay: 353)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 401 (Bu hafta: 1)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.