Yüzbaşı
08 Aralık 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 32 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Selam herkese,

i5-9400F ile Gigabyte Z390 D anakart alsam görüntü alabilirmiyim yoksa harici ekran kartı almam gerekiyor mu? Bu anakartta dahili ekran kartı var ama işlemcide yok bildiğiniz gibi. Kafam karıştı, işlemci de dahili GPU olması ile anakart üzerinde dahili GPU olması farklı şeyler mi? ikisinde de mi olmalı görüntü alabilmek için?
Selamlar herkese,

16 mbps'e kadar limitsiz internet bağlattık ttnet yaklaşık 10 gün önce. Hız ölçtük 3 mbps'i geçmiyordu. ttnet'i aradık, bazı yeni müşterilerin hızları limitleniyormuş 3 mbps'te falan diye saçma bişeyler duymuştuk, ona istinaden. İşte ttnet kendi dns'lerini girmemizi falan söyledi, öyle yapınca 2,75'e düştü hız

Her neyse, sigorta kutusu üzerinde buvatta (yeni binadayız) 3 odadan gelen tel hattı kabloları yukarıdan kutududan gelen ile bağlanmış. Yani ev için 3 tane 2+1 kablo (cat3 sanırım) kutudan gelen 2+1 damarlı kablo ile bağlanmış bu buvat içinde. 4 adet maviler bağlı ve 4 adet beyazlar bağlı. Ben bunları ayırdım, sadece salonun hat kablosunu kutudan gelene kafalarına jack çakıp konnektör ile bağladım. Google dns zart zurt derken 4 mbps hızı gördüm. Sonra ttnet kutudan uzaklaştıkça hız düşer falan dedi de 16 mbps 3'e düşer mi dedim, ona bişey demediler her zamanki gibi biz bilmeyiz modu.

Sonra ben buvattaki kutudan gelen hattı direkt modeme bağladım, yani salondaki duvar hat prizinden değil de direk sigorta kutusu üzerindeki buvatın içindeki kutudan gelen kabloyu direkt modeme bağladım ve test ettim. 1 ms ping ve 14 mbps hız. 3-4 kerede test ettim problem yok. Tekrar salondan baktım farklı kablolar deneyerek ve salonun hat bağlantı kablosunun yerlerini falan değiştirerek veya priz hat soketi değilde direkt duvarden gelen salon hat kablosunu modeme baplayarak ama ne yapsam yine 4 mbps'i geçemedim.

Şimdi tek görünen buvattan salona giden kablodan kaynaklı bir problem. Bu kablo mavi+beyaz ve 1 adet şeffaf plastik içinde +1 kablosu olan bir kablo. Ama buvatta kutudan gelen kabloda aynı yani. Desemki kutudaki veriyi bu kablo taşımıyo daireye, buvata kadar taşımış. Demekki buvat-salon arası kablo tipinden ziyade ya kalitesinde bir problem var, ya biyerinden bişey var, bilmiyorum. Başka bir ihtimal yoksa yeni kablo çekicem. Ne tavsiye edersiniz? Cat5 veya 6 veya marka veya başka kablo v.s. Yada kablodan değil şundandır denilecek bir şey olabilirmi? Modem Zxyel VMG-1312, splitter yok (yalın internet kullanıyorum) direkt bağlı.

Yardım ve öneriler için şimdiden teşekkürler.
Selamlar,

merak ettiğim ons olarak altın hesabı açabiliyormuyuz. Birkaç banka ile konuştum nedense bir türlü anlatamadım. USD olarak alıp satabilirsiniz ama gram altındır diyor kimi yada işte ons yerine şu kadar gram alırsan aynı olur falan. Nedense derdimizi anlatamadık. Şunu merak ediyorum, ons olarak altın yatırımı yapabiliyormuyuz? Atıyorum 500 USD yatırıcam ve ons altın alıcam. Atıyorum ons altın 1000 USD'den 1100 USD'ye çıktı, benim altın yatırımımın karşılığı 550 USD olmuş olacak, hiç TL yok hesapta yani. Forex falan sormuyorum, kaldıraçlı v.s. işlemlerle falan ilgilenmiyorum. Ben birebir altın alıcam ve kenara atıcam ama TL ile bağlantılı olmayacak altın. Öyle zırt-pırt al-sat işim de yok, atıcam kenara.
Selamlar herkese,

Oyun meraklısı olmayan biri olarak bir sistem topluyorum. Led TV ye bağlayacam, işte filimde genel kullanımdı v.s. Çok bütçe yok ama baştan söyleyeyim

İşlemci: A8-7600
Anakart: MSI A88X-G41 V.2
Kasa: Zalman Z3 Plus

Bu üç parça alınmış durumda, hediye çeki puan vs. vardı. Yangından mal kaçırır sigib aldım bu üçünü. Toplam kargolar dahil 582 TL'ye mal oldu.

Ram 2x4 Team 2133 MHZ DDR3 düşünüyorum 220 civarı fiyat
Sistem disk olarak Hi-Level Ultra 120GB HLV-SSD30ULT 150 TL civarı (Düşüncem 1-2 ay sonra sonra 1 TB WD green almak depolama için)
Bu iki parçada 370 Tl, toplamda 950 TL olmuş oluyor. Kalıyor ana parçalardan PSU. Yani 1200 tl'yi falan aşmadan tavsiye rica ediyorum. Benim dikkatimi çekenler aşağıdakiler.

Thermaltake Smartpower 550W 80+ Bronze 12cm Fanlı Power Supply (SP-550PCBEU) - Tek 12V'den çıkış 504W - 240 TL
Corsair VS 650 - Tek 12V'den çıkış 600W (80+ yok bunda) - 250 TL
Thermaltake W0103R Toughpower Power Supply - Birde bu power dikkatimi çekmişti ama 4x12V var bunda. Toughpower serisi ama çıkış falan bilgisi bulamadım. Üst seri Smartpower'a göre ama eski ürünmüdür nedir sağlıklı bir bilgi bulamadım.

Teşekkürler yardımlar için şimdiden..
Selamlar

Canon SX30 IS sahibiyim. Son zamanlarda soyle bir problem yasamaya basladim. Oto modda cihaz bazen birden bire zoom yapmaya baslayarak video kaydina basliyor. Govde menu tusunu falan cevirip baya bi ugrasinca kayiti durdurabiliyorum. Portrait ve diger modlarda denedim yine ayni. Bu bir ayar ile ilgilimidir yoksa bir arizami var.

Yardimlar icin tesekkurler..
bu iki model arasinda 90 tl fark var. Aralarinda ozellik olarak farklar nelerdir. 500 tl vermisken + 90 tl verip 500 modelini almaya deger mi yoksa bosuna 90 lira fazlami vermis oluruz. Yardim ve yorumlar icin simdiden tesekkurler..
Selamlar,

Forumda epeyce bir araştırma sonrasında ustalardan yardım isteyecem. Yeni bir ev aldık, ev sıfır, yalıtım v.s. var. Camlar çift ısı cam. Bahçe katı. Bitişik nizam değil ama kuzey yönünden 1 mt civarı sağındaki apartmanla bir mesafe mevcut, zaten o yönde pencerede yok. Ev yokuş bir sokağa parelel yatay bir sokakta. Doğu yönü benim dairenin sırt kısmı ve hiç bir temas yok, ölü bir cephe benim için, zaten yokuş kısmında kalıyor. Dairenin önü, rampa aşağıya olan kısmı, açık, önünde bina yok ve batı cephesi. Önüde açık. Güney yönünden ise yaklaşık 2 metre bir mesafede yani sol tarafımızdaki yan bina ile bir açıklığı var. Çok kapalı değil önü ama çok açıkta değil. Bu yönde yanımda bir daire daha mevcut, zaten bir katta 2 daire bulunuyor. Altımda daire yok zaten. Binamız köşebaşı değil, 1 sonraki iç binada. Konumlar bu şekilde. Eminim hiçbişey anlaşılmadı ama neyse

Ben evi üşenmedim oturdum çizdim. Resim ekte. Kombi olarak tam yoğuşmalı olan modellerden birini düşünüyorum. Gönlüm ECA Confeo Premix'ten yana olmakla beraber DD Nitromix, Bosch Classic Condense ve Baymak Falke Condense de diğer güçlü 3 alternatif benim bütçem için. Az bir dürtü ile bu üç modelden birinide seçebilirim yani. Bunların arasında 50-100 TL fark var, o önemli değil, derdim en iyi tercihi yapmak..

Şimdi asıl yardım rica ettiğim konular şunlar..

1 - Salondaki panel boyu yeterli mi? Petek önüne köşe takım gelecek (güney yönüne), peteği Batı yönündeki pencere altına aldırayım mı? Burada koltuk olmayacak ama bahçeye çıkış için boy pimapen kapı var.

2 - Termostatik vana için Danfoss ra 2000 alıcaz o aşikar zaten. Vana takmayacağım 2. petek hangisi olmalı. Bir havlupan ama 2. hangisi olmalı, antremi yoksa büyük odamı? Antre ise Oda termostatını nereye koymalıyım? Eğer antre ise hangi yöne, daire kapısına doğrumu yoksa başka bir cepheye mi?

Şimdiden yardım eden herkese teşekkürler. Bu arada ev Yeşilpınar, Eyüp-İstanbul'da.


kasanın önündeki 2 fan çalışmıyor. Kullanma klavuzunda da bilgi yok. Fanların kablolarının diğer ucu ön panele geliyor. Ön panel USB falan çalışıyor ama fan ışık tuşu ve fan çalışmıyor. Yardım rica ediyorum.
Yeni konu açıp kirlilik yapmak istemiyorum ama okuya okuya beynim sulandı. PSU tavsiyelerinizi bekliyorum. Şu an karar verdiğim parçalar şöyle..

AMD FX-6300 işlemci
MSI 970A-G46 anakart
Sapphire HD 7750 1024MB 11202-00-20G ekran kartı
G.Skill 2x4 GB CL9 1866 mhz ddr3 ram
WD Black 1 TB 7200 rpm HDD
Corsair 400R kasa

2 konuda yardıma ihtiyacım var.

1. si bu sisteme fan eklememi önerirmisiniz, evet ise 3 adet (2 üst 1 yan) 14 cm Xigmatek XLF ok'mudur?

2. si PSU tavsiyesi

not: overclock yapmayacam..
AMD bir sistem topluyorum da yardımlarınıza ihtiyacım var. Kafa ma aşağıdaki ürünler takıldı.

http://www.netsiparis.com/detay/12281654040/

http://www.sihirlikazan.com/store/ProductDetails.aspx?productid=238499

2X8 olan 10 tl daha ucuz. 1600 Mhz CL 9-9-9-24

2X4 olan 10 tl pahalı 1866 Mhz CL 9-10-9-24

Yani teknik bilgim olmadığı için direnk olarak 2X8'i almak daha mantıklı geliyor ama başka bir püf noktamı vardır acaba?
Hakkında
Konum: Balıkesir,Ayvalık
Meslek: Sigorta
İlgi Alanları: Teknoloji
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 300
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 327
İkinci El Bölümü Mesajları: 9
Konularının görüntülenme sayısı: 32.059 (Bu ay: 186)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.