Şimdi Ara

Yurtdışına Araba Götürmek---YARDIM!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
9.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Birazdan bahsedeceğim konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

    Bu sene Ağustos ayında kısmetse üç yıllığına yurtdışına gideceğim ve şuanda yoğun şekilde onun hazırlığı içerisindeyim. Halihazırda karar vermem gereken en önemli konulardan biri, 2012 yılında beğenerek aldığım 2012 model Hyundai İ30 GDİ markalı aracımı da yanımda götürüp götürmemek.

    Karar verme noktasında bu konudaki benim sorularım aşağıdaki şekilde sıralanabilir;

    1. Üç yıl boyunca Türkiye'deki MTV ve zorunlu trafik sigortasını ödemek zorunda mıyım?
    2. Gümrükten geçişteki prosedür nasıl? Ne kadar zaman alır?
    3. Gideceğim ülke İtalya olması bağlamında, arabayı Balkanlardan mı yoksa Yunanistan üzerinden gemi ile mi götürmek daha akıl karı?
    4. Yunanistan üzerinden giderken uluslararası ehliyeti almak zorunda mıyız? (muafiyet vb. var mı? mesela pasaportun nevi gibi)
    5. Araba götürmenin başka ne gibi sıkıntıları olacaktır?

    Sorulara cevap verecek olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim.







  • Yurtdisinda yasayan bir Turk olarak size arabanizi satip,gideceginiz ulkede bir araba almanizi tavsiye ediyorum.Isin parasal ve burokratik yanlari disinda Turk ehliyeti max 2 yil gecerli abde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Earth_Dreams kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler. İtalya olduğu için ehliyette sorun yok sanırım; ayrıca yurtdışından araba alıp satmak da benzer bürokrasiyi içinde barındırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    Cevabınız için teşekkürler. İtalya olduğu için ehliyette sorun yok sanırım; ayrıca yurtdışından araba alıp satmak da benzer bürokrasiyi içinde barındırıyor.


    Eger oturumunuz varsaki 3 senelik gideceginize gore kesin vardir arac alabilirsiniz oradan,geri donerkende satarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    Selamlar,

    Birazdan bahsedeceğim konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

    Bu sene Ağustos ayında kısmetse üç yıllığına yurtdışına gideceğim ve şuanda yoğun şekilde onun hazırlığı içerisindeyim. Halihazırda karar vermem gereken en önemli konulardan biri, 2012 yılında beğenerek aldığım 2012 model Hyundai İ30 GDİ markalı aracımı da yanımda götürüp götürmemek.

    Karar verme noktasında bu konudaki benim sorularım aşağıdaki şekilde sıralanabilir;

    1. Üç yıl boyunca Türkiye'deki MTV ve zorunlu trafik sigortasını ödemek zorunda mıyım?
    2. Gümrükten geçişteki prosedür nasıl? Ne kadar zaman alır?
    3. Gideceğim ülke İtalya olması bağlamında, arabayı Balkanlardan mı yoksa Yunanistan üzerinden gemi ile mi götürmek daha akıl karı?
    4. Yunanistan üzerinden giderken uluslararası ehliyeti almak zorunda mıyız? (muafiyet vb. var mı? mesela pasaportun nevi gibi)
    5. Araba götürmenin başka ne gibi sıkıntıları olacaktır?

    Sorulara cevap verecek olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

    Aracınızı götürmek hiç akıl karı değil. Çünkü gittiğiniz ülkede aracınızın yarı fiyatı orada duruyor. onu kullanırsınız.
    Sorularınıza bildiğim kadarıyla yanıt vermeye çalışayım.

    1. Plakanız trafik tescilden düşmediği için hem MTV hem de Trafik sigortasını ödeyeceksiniz.
    2. Gümrük geçiş prosedürü Türk gümrüğü için sıkıntı yok, buyur git derler lakin italya için işler değişebilir. Zira Türkiye'ye yabancı plakalı bir araç gelmek istediğinde maksimum 6 ay kalabiliyor, böyle bir kanun İtalya'da da olabilir. Roma'daki büyükelçiliği arayıp bilgi alabilirsiniz.
    3. Balkanlardan yorucu olur, gemi ile yunanistan üzerinden gitmek en mantıklısı ama;
    4. üçüncü sorudaki ama, Yunanistan'ın uluslararası ehliyet konusunda katı bir tutumu olması, bu sebepten ehliyetinizi uluslararası belgeli almak zorundasınız, bakınız : Turing.
    5. Araba götürmenin bir sıkıntısı olmaz, ama zarar edersiniz. Diyelim 2007 model bir Mercedes E220 CDI aracınız var, bu araç orada 12000€ iken, burada 110bin TL (yaklaşık 35bin Euro).

    neden götüreseniz ki?

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 6 Nisan 2015; 17:11:55 >




  • Buyuk ihtimal max. Suresi vardir aracin kalmasi icin. Zaten 3 yil cok uzun bir sure gidip orada almak mantikli. Ikinci ele binmem diyorsaniz 0 alip 3 yil kullanip gelirken de vergisini odeyip Turkiyeye getirebilirsiniz. Ucuza gelmez ama icinize sinmiyorsa bu olabilir.

    En mantiklisi ise gidince orada ikinci el biraz eski amabhayalinizdeki bir arabayi alip fazla zarar etmeden satip gelmek. Hem de turkiyede binemeyeceginiz bir arabaya binmis olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip. Benim de ihtiyavım var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle doyurucu yorumunuz ve yardımlarınız için teşekkürler.

    Tek tek sorulara gelecek olursak, birinci sorunun cevabı sanırım tereddütsüz cevaplanmış oldu: Vergilerden kaçış yok.

    İkinci soruda cevap sanırım Şengen olması nedeniyle İtalya değilde Yunanistan gümrüğünün tutumu daha önemli gibi; en azından havaalanlarında bu şekilde bir yaklaşım var. Sınır kapılarındaki uygulama biraz da tecrübe etmiş arkadaşların vereceği cevapla daha da netleşir.

    Üçüncü soruda cevap sanırım Yunanistan olacak gibi; Bulgaristan üzerinden gitmek emniyet yönünden Yunanistan'a göre daha sorunlu diye de yorumlar var internette.

    Dördüncü sorunun başka bir cevabı sanırım çıkması yılan hikayesine dönen yeni ehliyetlerde saklı. Olsaydı yırtmıştık. İnsan bir geçiş için 400 TL civarı bir para da vermek istemiyor açıkçası.

    Beşinci sorunun cevabı, benim yapmam gereken hesap kitaba göre şekillenecek muhtemelen. Zarar konusu biraz karışık. Mesela şu sorunun cevabı nedir? 2009 model 12.000 Euro'ya aldığım arabayı 3 yıl sonra kaça satabilirim? Genelde Avrupa'da özelde de İtalya'da arabanın değer düşüşünü ne belirler? Biz de kaporta maalesef çok önemliyken, orada önemli olan yaş mı KM mi yoksa hepsinin karışımı mı ya da fazlası mı?

    Aslında konuyu daha da spesifik hale sokarsak; işin uzmanlarına şu soruyu sormak isterim: İki şıklı soruda birinci şık kendi arabam, ikinci şık ise orada satın almaya hazır durumda bekleyen 2009 model WV Tiguan 2.0 TDİ otomatik 120.000 KM'de bir araba. Birinci şıkkın artı ve eksileri ortada. İkinci şık konusunda ne düşünüyorsunuz?

    Teşekkürler.




  • AB ülkelerinde, Türk ehliyeti, Ülkeye giriş yapıldıktan sonra 6 ay geçerlidir. 6 aydan sonra, o ülkenin ehliyetine başvurmanız gerekmekte. Yunanistan için Turinden Beynelmilel ehliyet almanız gerek, arabanız için uluslarassı kasko, uluslar arası sigorta yaptırmanız gerek bunları bir kenara bırakırsak.

    avrupada ne yazıkki türkleri sevmezler, Türk Plakalı bir arabanın polisler tarafından rahaty bırakılacağını düşnmüyorum keza, Çek Cumhuriyetinde, Polonya Plakalı Renaul Trafic ile, Sırf Türk oldugumuz için ceza yemiştik. İyisi mi?

    Oradan oturum belgesini alın, oturumu aldıgınız gibi araba satın alın. (Oturum izni olmadan araba, ev, dükkan alamazsınız)
  • Ayrıca, Turinge bi ton para verinceye kadar; Bulgarıstandan gitmenizi tavsiye ederim. Bulgaristan yolları TR gibi yabancılık çekmezsiiniz. Kesinlikle hız sınırlarına uyun, Kural ihlali yapmayın. Vignet alın (her ülke için). Farlarınız 7/24 açık olsun (bütün avrupada)
  • Italya'da sizin i30'un 1e1 aynisi satiliyor mu once onu kontrol etmenizi oneririm.Cunku en ufak bi kazada veya arizada gunlerce parca bekleyip araci yatirabilirsiniz.

    Uluslararasi yollarda Yunanistan uzerinden gitmenin daha rahat oldugunu duymustum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Italya'da sizin i30'un 1e1 aynisi satiliyor mu once onu kontrol etmenizi oneririm.Cunku en ufak bi kazada veya arizada gunlerce parca bekleyip araci yatirabilirsiniz.

    Uluslararasi yollarda Yunanistan uzerinden gitmenin daha rahat oldugunu duymustum.

    İşin aslı Elite model fazla yok sanırım. Örneğin bu durumda çam tavan arızalansa risk büyüyor.
  • Bilgisi olan varsa ben de merak ediyorum.
  • Konuyu hortlatıyorum ama yurtdışına gemiyle şahsi araba götürme konusu hakkında bilgiye ihtiyacım var.Göndermiş olan var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgim yok ancak ara sira benim de getiresim geliyor ama sonra sacma geliyor vazgeciyorum.

  • Carnage C kullanıcısına yanıt

    Eğer 3-5 ay için yurtdışına çıkartmak istiyorsanız yeşil sigortasını yaptırın ve çıkın. Hayır daha uzun süre dışarıda kalacağım diyorsanız kar zarar maliyet hesabını yapın. Belki aracı yurtdışına satmak bile bazen çözüm olabilir.

  • Ritter_Ali kullanıcısına yanıt

    yurtdisinda oturumum var gemiyle aracı yollamak istiyorum binmek icin, gümrükte nasıl bir yol izliyoruz hiç fikrim yok ondan sordum. Bazi gumrukculer ihracat yapın dedi sirket uzerinden ama kisisel şahsi arabama niye ihraç yapmam gerekli hiç anlamadım.

  • Carnage C kullanıcısına yanıt

    Buradaki aracı oraya götürme amacınız nedir? Aracınızla bir bağ mı var yani? :)


    Üstelik burada satıp oradan aynı paraya 2 üst model araç alırsınız.

  • Merhaba @Stones 'un dediği gibi; özel bir araç değilse burada elden çıkartıp, orada aynısını veya daha üst modelini satın alabilirsiniz. Yok buradaki aracınız orada satılmayan hatta hiç satılmamış bir araçsa o zaman işiniz daha zor! Bakım için paraları buradan tedarik etseniz bile bakım için servis vs. bulmak zorundasınız. Yada buradan götüreceğiniz aracın egzost emisyonu oraya uymazsa kanunlara göre belki trafiğe bile çıkamayacaksınız!

    Aracınızın marka, model, versiyon ve imal yılı ile götürmek istediğiniz ülkeyi belirtirseniz (ki yukarıda yazarken aklımdan AB ülkeleri geçiyordu) karar vermeniz konusunda daha fazla yardımcı olabilirim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.