Bildirim
Problemleri nasıl hallettiniz




Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü,
2 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Mesajım takılsın şuralarda. -
video izlemeyle olmaz bu iş.Bol bol soru çözücen bol bol.onlarca yüzlerce soru tipi var o konuda.Nasıl hallettiniz sorusuna gelicek olursak;HALLEDEMEDİK -
Problemler dedinde..
1 işçi bi binayı 8564560 saniyede yapıyorsa 8564560 işçi bi binayı 1 saniyede n*h yapar!
Matematik benim için bitmiştir.!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
oturcaksın soru çözceksin.çatır çatır çözmeye calısma en basta. mantıgını anlayana kadar ugras 5dk 10dk farketmez.problemler ezberden yapılmaz çunku. mantıgını anlaman lazım.ben ilk çalışmaya basladığımda sıfırdım.basit soruları bile yapamıyodum.kimseden yardım almadım , dediğim gibi yaptım şimdi soru kaçırmıyorum neredeyse problemlerden. nerdeeeen nereye
Not: Mezunum -
Problem konusu doğal sayı soruları gibidir, 100 tane soru tipi bilsen sınavda karşına 101.tip soru gelebilir o yüzden bir garantisi yok. Mümkün olduğu kadar çok çözümlü örnek inceleyip, abartmıyorum yüzlerce soru da kendin çözmen gerekir. Ancak böyle olur.
Çoğu problem konusunda tek bir formül vardır, sorularda o ana formülden üretilen yan formüller kullanılabilir. Tavsiyem ara formülleri ezberlemek yerine konunun mantığını anlamaya çalış, sınavda dalgınlığına gelir unutursun formülü, çözüm yolunu bilirsen, mantık silsilesini düzgün kurabilirsen kafanda bir soruyu boşu boşuna yakmamış olursun. Mesela trenli-tünelli hız problemleri. Ara formüller vardır evet, ama ters bir soru geldiğinde neyi nereye koyacağını anlayamazsın, kendimden biliyorum kalem oynatamazdım çoğu tren sorusunda. Ama mantığını bir kez çözdün mü iş biter.
-
O zaman konu anlatım bakmadan soru mu çözeyim full? -
quote:
Orijinalden alıntı: Bauthy
O zaman konu anlatım bakmadan soru mu çözeyim full?
Problemin konu anlatımı olmaz zaten, atıyorum yaş problemleri diye başlık atar, altına iki kişinin yaşları farkı her zaman sabittir der, ondan sonra çözümlü örneklere geçer. Ya da hız problemlerinde X=V*t'yi verir ondan sonra örnek soru tiplerine geçer. Kitabın kalitesine göre çözümlü örneklerde soru çeşitliliği çok olur. Eğer sıfırsan çözümlü örnekleri tek tek incele, anlamaya çalış, ondan sonra test çözmeye başla. Sıfırken soru çözmeye çalışmak bir işe yaramaz ki, en basit 2-3 soruyu yaparsın geri kalanını yapamıyorum diye kitabı fırlatır atarsın en sonunda
-
quote:
Orijinalden alıntı: regortaz
quote:
Orijinalden alıntı: Bauthy
O zaman konu anlatım bakmadan soru mu çözeyim full?
Problemin konu anlatımı olmaz zaten, atıyorum yaş problemleri diye başlık atar, altına iki kişinin yaşları farkı her zaman sabittir der, ondan sonra çözümlü örneklere geçer. Ya da hız problemlerinde X=V*t'yi verir ondan sonra örnek soru tiplerine geçer. Kitabın kalitesine göre çözümlü örneklerde soru çeşitliliği çok olur. Eğer sıfırsan çözümlü örnekleri tek tek incele, anlamaya çalış, ondan sonra test çözmeye başla. Sıfırken soru çözmeye çalışmak bir işe yaramaz ki, en basit 2-3 soruyu yaparsın geri kalanını yapamıyorum diye kitabı fırlatır atarsın en sonunda
bende şuan öyle yaptım yaş problemlerini anladım da arkadaşlar direk soru çöz diyince :D simetriden kasıyorum simetride güzel anlatıyor hiç yoktan öğreniyoruz bişiler.
-
Problemlerde konu anlatımı diye bir olay yok , olay tamamiyle senin yorum gücünde ve işlem yeteneğinde bitiyor . Konuyu istediğin kadar iyi bil fakat o soruyu Türkçe'yi öyle bir kullanarak sorar ki 4-5 defa okursun ve denkleme dökemezsin . Hem ygs öyle çok çalışarak net arttırılacak bir sınav değil onun yerine lys çalışın . -
quote:
Orijinalden alıntı: forsvinner
Problemlerde konu anlatımı diye bir olay yok , olay tamamiyle senin yorum gücünde ve işlem yeteneğinde bitiyor . Konuyu istediğin kadar iyi bil fakat o soruyu Türkçe'yi öyle bir kullanarak sorar ki 4-5 defa okursun ve denkleme dökemezsin . Hem ygs öyle çok çalışarak net arttırılacak bir sınav değil onun yerine lys çalışın .
koca bir +1 -
öncelikle soruyu iyi anlamaktan geçiyor bence problemler. Verilen şeyi anında x li y li değerlere dönüştür veya şekilde çizebilirsin. -
problemlerin çok büyük bir bölümü okuduğunu anlama . dört işlem ve oran orantıya dayanır , ufak bir kısmındada üslü sayılar yada ne bilim güzel denklemler kurmak gerekebilir
problemleri çok iyi çözebilmen için iyi bir işlem düzeninin olması gerekir yani şöyle , soruda verilen bilgiler neler , benden istediği şey ne , hangi bilgiler birbiriyle bağlantılı bunları iyi sıralaman lazım , bunları idrak edersen gerisi en başta yazdıklarımla çözülür , yapılan işlemleri 5. sınıf bebeleri bile yapar , yanlışsa yanlış diyin
ilkokul ortaokul günlerini hatırlıyorum soruyu çözmeye başlamadan önce hep şunları yazardık ne kadar uyuz olsakta hoca bunları yapmayınca puan vermezdi
VERİLENLER
.
.
.
İSTENİLEN/SORULAN
.
.
.
yada , BİLİNENLER , BİLİNMEYENLER , işçi sayısı x olsun , vs. vs.
// ardından soruyu çözmeye başlardık ///
ÇÖZÜM
.
.
SONUÇ
.
olay tamamen bu ilkokul sıralarında hocaların vermeye çalıştığı basit şeyden ibaret işte , önce ne sorulduğunu ve ne bilgiler verildiğini anla
bence 6. 7. sınıf denklem kurma soruları çözmek bu işin temelini oluşturuyor , samimiyetle söylüyorum o uzun uzun problemlerin aslında çok temel ve basit mantıklarla çözübilceğini görüceksiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 6 Eylül 2012; 4:08:25 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Cetger
Problemler dedinde..
1 işçi bi binayı 8564560 saniyede yapıyorsa 8564560 işçi bi binayı 1 saniyede n*h yapar!
Matematik benim için bitmiştir.!
Ya matematik problemler biraz yetenek işi denebilecek bir şey ( tabi çalıştığında her şey yapılır laf atmayın ),
Ama, soruları işlem formül yok işçi sorularında 1 bölü zaman falan diye şey etmeyin.
Mantık anlayın, kafa kullanın yorum yapın, çünkü problem dediğin düşünmeni istiyor işlem yeteneğine pek bakmıyor üstteki arkadaşın dediği gibi :)
Onun dışında, gerçekten matematik problem çalışmak yerine LYS halletmek daha mantıklı ola bilir, mi ?Heralde daha mantıklı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SoNTHERoK -- 6 Eylül 2012; 12:27:27 >
-
Halledemedim.
Matematiğin o kadar kazık konusunu gördüm Problemler gibisini görmedim de halledemedim de.
Geometriyi lise yıllarımda hiç anlamz hep 0 alırdım Geometriyi bile öğrendim problemleri öğrenemedim.
Matematik netlerimi bu zıkkım konu düşürürdü hep.
Her yolu denedım ama kafa basmıyor işte ne yapayım. -
Hayal gücü ve yorum yeteneği. -
Soru-çöz!
Basit-düşün!
Problemler matematiğin en basit konularından birisidir unutma. :)
(Ya da en azından kendini böyle inandır) -
çok abartılıyor problemler bence mat1 in en kolay konularından biri önemli olan mantığını kavramak
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X