Şimdi Ara

Plazma tv ile Pc bağlantısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kullanmakta oldugum Lg 42pq200 plazma tv yi bilgisayarıma baglamak istiyormum.

    Amaç : Pc üzeriden arasıra oyun oynamak , pc üzerinde mkv dvd divx film seyretmek.
    Bir kaç deneme ile edindiğim tecrübe : d-sup ile baglantı yaptıgım zaman plazmanın kendi çöz. olan 1024*768 otomatik olarak ayarlıyor ve 1:1 çok net görüntü alabiliyorum.beni rahatsız edecek herhangi bir görüntü bozulması yoktur.1366*768 çözünürlüğe manuel olarak ayarladığımda görüntü tam oturmuyor.1280*720 yaptıgımda ise kenarlardan boşluk kalıyor.
    Merak Ettiklerim : 1 Burn in yaşama olasılığım varmı,daha dogrusu plazma tv mi bu şekilde kullanmam sakıncalımı.
    Merak ettiklerim : 2 Hdmi kablo edinip baglantı sağlarsam bana ne gibi fayda sağlar.Oyunlarda ve filmlerde daha yüksek çözünürlüğe çıkabilirmiyim.

    Tecrübüleriniz Doğrultusunda Yorumlarınızı Bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myazgan -- 29 Eylül 2009; 12:22:25 >



    _____________________________




  • Kimsenin tecrübesi yokmu bu konuda.?
    _____________________________
  • 1-Burn-in yaşama olasılığı her ne kadar yenimodellerle birlikte her geçen gün azalsa da, vardır. Çok değil ama biraz dikkatli olmakta fayda var...Özellikle kenarlardan boşluk, siyah alan kalacak şekilde seyretmemek lazım.

    Zaten panelinin gerçek çözünürlüğü olan 104*768'de en iyi neticeyi almışsın. En doğrusu bununla devam etmek olur.

    2-HDMI, VGA bunlar Tv'sine göre tercih edilmeli. Mesela TV vga'dan 1:1 yapıyordur. Ama hdmi'dan yapmıyordur. Bu durumda Vga tercih edilir. Yani atıyorum Hdmi bağlantı ile yüksek çözünürlüğe çıktın ama TV'inde 1024*768 adet piksel olduğundan 1:1 örtüşme olmayacak netlik beklerken maksadının aksiyle karşılaşacaksın.

    Ama genel anlamda HDMI bağlantı (vga ile aynı çzöünürlükte bağlandığında) biraz daha keskin ve kontrastı yüksek görüntüler sunuyor benim gözlemimde.

    Bu yüzden bence yapman gereken: TV kitapçığından VGA ve HDMI'dan pc bağlantısında hangi değerlerle bağlanabileceğini görmen. Eğer HDMI'Dan 1024*768 değerinde bağlanıyorsa misal, o zaman HDMI kablo alırsın.
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • HiGHWAYMOUSE ,bilgiler için çok teşekkürler.

    sürekli kafamı karıştıran ama bir türlü çeşitli kaynaklardan bilgi edinsemde anlayamadıgım bir konu var.
    şimdi kullanmakta oldugum plazma 1024*768 çözünürlüge sahip pc baglantısı yaptıgımda masaüstü çözünürlügü 1024*768.1:1 yapıyor ve görüntü harika.

    şimdi 720p veya 1080p film açtım ve full screan olarak izledim zaman,kullandıgım program downscale mı yapacaktır(1024*768 e)

    veya herhangi bir oyun açtım oyun çözünürlügünü 1280*720 yaptım ama masaüstü çöz 1024*768 bu durumda gene downscalemi olacaktır.
    bir başka deyişyle oynatacagım film veya oyun herneyse çözünürlügü ne olursa olsun bi şekilde aktif çözünürlük olan 1024*768 mi olacaktır?
    .eger öle ise kenarlarda boşluk olsada 1280*720 16/9 çözünürlük tam oturan 1024*768 4/3 çözünürlükten daha iyi olacaktır.

    karışık oldu ise af ola aydınlatıcı bilgi veriseniz veya kaynak gösterirseniz çok sevinirim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: myazgan

    HiGHWAYMOUSE ,bilgiler için çok teşekkürler.

    sürekli kafamı karıştıran ama bir türlü çeşitli kaynaklardan bilgi edinsemde anlayamadıgım bir konu var.
    şimdi kullanmakta oldugum plazma 1024*768 çözünürlüge sahip pc baglantısı yaptıgımda masaüstü çözünürlügü 1024*768.1:1 yapıyor ve görüntü harika.

    şimdi 720p veya 1080p film açtım ve full screan olarak izledim zaman,kullandıgım program downscale mı yapacaktır(1024*768 e)

    veya herhangi bir oyun açtım oyun çözünürlügünü 1280*720 yaptım ama masaüstü çöz 1024*768 bu durumda gene downscalemi olacaktır.
    bir başka deyişyle oynatacagım film veya oyun herneyse çözünürlügü ne olursa olsun bi şekilde aktif çözünürlük olan 1024*768 mi olacaktır?
    .eger öle ise kenarlarda boşluk olsada 1280*720 16/9 çözünürlük tam oturan 1024*768 4/3 çözünürlükten daha iyi olacaktır.

    karışık oldu ise af ola aydınlatıcı bilgi veriseniz veya kaynak gösterirseniz çok sevinirim.


    Yoo, karışık değil. Zamanında ilk sorduğum sorulardan birine çok benziyor. Cevabı da aslında basit...

    Şimdi senin tv'de fiziksel olarak 1024*768 tane piksel var. Bunlar ne artar ne azalır. İşin püf noktası da burada.

    Eğer sen tv'ye daha fazla piksele sahip görüntü yollarsan downscale işini tv yapacaktır el-i mecbur.

    PC çıkış çözünürlüğü 1024*768 ama oynattığın video veya oyun ise atalım 1280*720 veya 1920*1080 olsa downscale işlemi PC tarafından yapılıp TV'ye 1024*768 yollanacak TV'ye iş kalmayacaktır. Bu sadece PC için değil bağladığın tüm harici cihazlar içinde geçerli bir kuraldır.

    Burada senin sorduğun ikinci soru akla geliyor. Hangisinden daha iyi netice alırım? Bu TV ve bağladığın cihaza göre değişir. Hangisi downscale ve/veya upscale işini iyi yapıyorsa o iş ona bırakılmalıdır. Bu deneme yanılma ile bulunabilir. Bazen TV bu işlemleri daha iyi yapar, bazen bağladığın cihaz.

    Sen de bir iki deneme ile görebilirsin. Ama bana TV'ye ham 1024*768 yollamak daha iyi olur gibi geliyor. Yani upscale veya downscale işini PC'ye bırakmak lazım.
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • taşlar oturmaya başladı.çok teşekkür ederim.
    kafama takılan durum:plazmanın nın kendi çözünürlügü farketmeksizin hdmi pc baglantısından aldıgım görüntü 1280*720 ve açtıgım film 1280*720 olursa tv kendi çöz olan 1024*768 e full screan izlerken downscale yaparmı gene?
    not:kullandıgım plazma HDMI/DVI-DTV mode ile 720x576 1280*720 1920*1080 çözünürlükleri destekliyor.
    pc d-sub ile 1024*768 destekliyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myazgan

    taşlar oturmaya başladı.çok teşekkür ederim.
    kafama takılan durum:plazmanın nın kendi çözünürlügü farketmeksizin hdmi pc baglantısından aldıgım görüntü 1280*720 ve açtıgım film 1280*720 olursa tv kendi çöz olan 1024*768 e full screan izlerken downscale yaparmı gene?
    not:kullandıgım plazma HDMI/DVI-DTV mode ile 720x576 1280*720 1920*1080 çözünürlükleri destekliyor.
    pc d-sub ile 1024*768 destekliyor.


    Evet, bu durumda pc görüntünün aslı üzerinde bir işlem yapmayacak ama tv, aldığı bu 1280*720'lik görüntüyü 1024*768 e düşürüp öyle gösterecektir dostum.
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    uydu ile tv arası bağlantı
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tşk ederim.
    o zaman hdmi ile vga arasında netlik açısından herhangi bir fark yok.
    her harükalde uygulamalarda çözünürlük ne olursa olsun tv 1024*768 gösterecektir.
    _____________________________
  • ben bu downscale işini anlamadım :)
    bende de 1024x768 çözünürlüklü plazma var, Panny PV70. Ekran kartı HDMI çıkışı ile monitör olarak kullanıyorum, sonuçta gelen sinyali 720p ve/veya 1080p olarak algılıyor, panel 720p sinyali üzerinde işlem yapmadan gösterebilir, Bluray player'dan HD film seyreder gibi seyrediyorum HD filmleri, VGA çıkışı gibi değil. deneyecek oyunum yok ama Empire Total War kurup ona da bakacağım, tek problem yazıları okumak zor :D Sanırım 1920x1080 native çözünürlüğü olan bir panel olsa süper olacak.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shebumi

    ben bu downscale işini anlamadım :)
    bende de 1024x768 çözünürlüklü plazma var, Panny PV70. Ekran kartı HDMI çıkışı ile monitör olarak kullanıyorum, sonuçta gelen sinyali 720p ve/veya 1080p olarak algılıyor, panel 720p sinyali üzerinde işlem yapmadan gösterebilir, Bluray player'dan HD film seyreder gibi seyrediyorum HD filmleri, VGA çıkışı gibi değil. deneyecek oyunum yok ama Empire Total War kurup ona da bakacağım, tek problem yazıları okumak zor :D Sanırım 1920x1080 native çözünürlüğü olan bir panel olsa süper olacak.

    Dostum,

    senin tv 720p sinyali işlem yapmadan gösteremez. Örneğin: PC bağlantısında 1280*720 çözünürlükle bağlantı kursan, tv'nin fiziksel çözünürlüğü 1024*768 olduğundan sütun sayısını düşürmek, satır sayısını arttırmak zorundaki sana full ekran bir görüntü sunabilsin. TV'nin işlemcisi hesap eder kitap eder bir yolunu bulur ve bizlerin farketmekte zorlanacağı bir kayıpla bu görüntüyü bize sunar.

    Özellikle filmlerde bu kayıpları anlayabilmek çok zordur. Fakat masaüstü uygulamaları dediğimiz yazı ağırlıklı veya yazı gibi incik boncuğun çok olduğu durumlarda daha belirgin olur. İşte burada 1:1 pixelmapping denen şeyin yani 1 e 1 piksel örtüşmesinin önemi ortaya çıkar.

    Bu downscale, upscale vs. karışık gibi duruyor ama mantığı tam bir kavralınırsa ondan sonra her tür tv ve pc bağlantısı ve çözünürlük değerleri için sonuca ulaşmak kolay.

    Size şimdi bir soru sorayım. Bunu doğru cevaplandırabilirseniz bu işi kaptınız demektir.

    Benim TV: 1366*768 çözünürlüğünde olsun.
    Notebook'un ekranı 1280*768 çözünürlükte, dış bağlantıya verebildiği çözünürlük 1360*768 olsun. Tv'de 1360*768'de 1:1 yapıyor olsun.
    Notebook'ta izlediğim filmin çözünürlüğü ise 1920*1080 olsun.

    Şimdi ben bu filmi notebook üzerinden tv'den izlerken aslında hangi çözünürlükte izliyor oluyorum? Ve bu filmin çözünürlüğünün pc'deki playerda görünen çözünürlüğünden sonraki değişimini anlatabilir misiniz?
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • peki plazmanın gerçek çöz 1024*768
    pc sinyalindeki çözünürlükde 1024*768, ama 1366*768 çözünürlügede 1:1 yapmadan cıkabiliyor.masaüstü berbat durumda.yazılar okunmuyor ama 1366*768 gösteriyor.
    bu durumda 1280*768 fillm var elimizde
    1366*768 masaüstü 1:1 degilken yazılar okunmadan bu filmi açtıgımızda görüntü daha güzel oturuyor çünkü filmde masaüstüde 16/9
    ama 1024*768 iken çözünürlük masaüstü 1:1 yapıyor yazılar cok net
    1280*768 film açınca 1024*768 düştügü için garip bi görüntü ortaya cıkıyor.

    siz olsanız hangi durumda kullanırsınız
    ayrıca plazma gerçek çöz üstüne cıkmak mantıklımı.
    veya zarar verirmi plazmaya
    _____________________________
  • highwaymouse öncelikle ilgine teşekkürler.

    1:1 olayına bakmamıştım daha önce hep 1024x768 kullandım VGA'den, sadece onu destekliyor herhalde, aslında benim TV 1024x760 native. Sonuçta ne kadar uğraşırsa uğraşssın, paneli bu.

    HDMI'da mesela 1280x720 çözünürlüğünde 720p filmler, 1024 VGA bağlantısından daha güzel, TV sinyali 720p tanıdığı için ona göre işlem yapıyor ve bunu da çok başarılı yapıyor, ama 1:1 mapping olmadığı için yazılar, masaüstü tam net değil, işlem yapmıyor dan kastım da buydu..yanlış varsa düzeltin ltf :D

    Aslında merak ettiğim şu, hiç araştırmadım işin kolayı size soralım, sonuçta native çöz. 1080p panel bir TV de olsa bunun dışındaki tüm çözünürlükler için işlem yapması gerekecek; HDMI üzerinden kullanılabilecek çok sayıda 1:1 çöz. seçeneklerini destekleyen modeller var mı ?
    monitör olarak da kullanmak için 40"/42" bir LCD/Plasma alacağım, o yüzden bunu incelemem gerekecek, iyi ki sormuşum :)

    1360x768 görürsünüz herhalde ama aslında panel'in native çözünürlüğü değişmez. Değişim derken kastını anlamadım ama sonuçta laptop ekranını da ayrı bir TV olarak da düşünebiliriz, kaynak 1080p; notebook kendine göre TV'de kendine göre hangi çöz ise ona göre gösterecektir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shebumi

    highwaymouse öncelikle ilgine teşekkürler.

    1:1 olayına bakmamıştım daha önce hep 1024x768 kullandım VGA'den, sadece onu destekliyor herhalde, aslında benim TV 1024x760 native. Sonuçta ne kadar uğraşırsa uğraşssın, paneli bu.

    HDMI'da mesela 1280x720 çözünürlüğünde 720p filmler, 1024 VGA bağlantısından daha güzel, TV sinyali 720p tanıdığı için ona göre işlem yapıyor ve bunu da çok başarılı yapıyor, ama 1:1 mapping olmadığı için yazılar, masaüstü tam net değil, işlem yapmıyor dan kastım da buydu..yanlış varsa düzeltin ltf :D

    Aslında merak ettiğim şu, hiç araştırmadım işin kolayı size soralım, sonuçta native çöz. 1080p panel bir TV de olsa bunun dışındaki tüm çözünürlükler için işlem yapması gerekecek; HDMI üzerinden kullanılabilecek çok sayıda 1:1 çöz. seçeneklerini destekleyen modeller var mı ?
    monitör olarak da kullanmak için 40"/42" bir LCD/Plasma alacağım, o yüzden bunu incelemem gerekecek, iyi ki sormuşum :)

    1360x768 görürsünüz herhalde ama aslında panel'in native çözünürlüğü değişmez. Değişim derken kastını anlamadım ama sonuçta laptop ekranını da ayrı bir TV olarak da düşünebiliriz, kaynak 1080p; notebook kendine göre TV'de kendine göre hangi çöz ise ona göre gösterecektir.

    HDMI ve VGA arasında biraz fark var aslında. VGA PC çıkışına has bir bağlantı şekli olduğundan bir tv'ye vga'dan sinyal yollandığında, tv bunun pc sinyali olduğunu bilir ve ona göre işlem yapar.

    HDMI'da ise eğer tv menüsüne bunun için özel bir ayar konmamışsa harici bir cihaz örneğin blu-ray playerdan görüntü sinyali olarak muamele eder tv.

    Mesela benim şu anki tv'im 1920*1080. PC'Yi 1080p olarak bağlarsam tv menüsünden "tam piksel" denen ayarı seçmez isem görüntü üstten alttan, sağdan soldan bir miktar dışarı taşıyor. Filmlerde bunun bir eksisi gözükmüyor fazla.

    Bu gibi nedenlerle bir tv'nin HDMI'dan gelen sinyali görüntü olarak işlemesindeki başarısı ile pc sinyali olarak işleme başarısında farklar olabilir. Senin de 720p filmlerde daha güzel demen bundan kaynaklanıyor olabilir. Yani herkesin kendine göre Deneyip görüp ona göre seçim yapılması heralde doğru olur.

    Benim soruma gelirsek oradaki pc ekranının çözünürlüğünün verilmesi sadece şaşırtmak için. Bir etkisi yok.

    Benim TV: 1366*768 çözünürlüğünde olsun.
    Notebook'un ekranı 1280*768 çözünürlükte, dış bağlantıya verebildiği çözünürlük 1360*768 olsun. Tv'de 1360*768'de 1:1 yapıyor olsun.
    Notebook'ta izlediğim filmin çözünürlüğü ise 1920*1080 olsun.
    demişim.

    Buna göre ilk önce 1920*1080 lik film PC tarafından 1360*768'e düşürülür. Tv'ye yollanır. Tv'de bunu 1360*768 olarak işlem yapmadan gösterir. Yani sonuçta seyredilen film 1360*768 olur, 1920*1080 değil. Eğer tv'de kenarlarda hiç boşluk kalmadan yani 1366*768 olarak full ekran seyredilirse bu sefer tv tarafından da işleme tabii tutulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 2 Ekim 2009; 14:54:38 >
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • tşk doktor.
    En azından soruyu bildik

    Ben HDMI üzeirnden zengin 1:1 araştırmalara başlayayım, ancak iki üç aya alırım zaten
    _____________________________
  • Peki vga kablo 1024x768 verebiliyor. HDMI ile 1080 desteği var. HDMI ile pc bağlantısı yapıp 1920x1080 alıp net görüntü elde eden varmı?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigmucit34

    Peki vga kablo 1024x768 verebiliyor. HDMI ile 1080 desteği var. HDMI ile pc bağlantısı yapıp 1920x1080 alıp net görüntü elde eden varmı?

    Ben. Ama benimki plazma değil. Ve zaten kendisi 1920*1080 çözünürlüğe sahip. Bunun altındaki değerlerde zaten 1:1 yapmıyor. Dolayısıyla 1920*1080 fullhd bir tv'de teknik verilerine göre hdmi'dan 1920*1080 değerinde 1:1 yapıp fullekran net, keskin görüntü verebilir. Vga'dan ise bu değerlere çıkamayabilir mesela.

    Yani asıl marifet vga'da değil. Tv'nin hangi bağlantıda 1:1 yaptığında hangi bağlantıda kaç çözünürlüğe çıktığında vs.
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigmucit34

    Peki vga kablo 1024x768 verebiliyor. HDMI ile 1080 desteği var. HDMI ile pc bağlantısı yapıp 1920x1080 alıp net görüntü elde eden varmı?

    hdmi ile hiç bir çöz de net görüntü alamadım
    kitapçıgında hdmi ile 1280*720 ve 1920*1080 çöz destekler desede 1:1 yapmadıgı gibi çok berbat bir görüntü var
    1024*768 çöz ve 1280*768 çöz de piksellerin hepsi doluyor ama gene görüntü cok kötü
    _____________________________
  • @myazgan,

    bunu birkaç başlıkta daha önce de belirmiştim, kendi plazmamda 1024x768 olduğundan filmlerdeki alt-üst boşluk bırakma olayını deneye yanıla çözdüm. yapacağınız çok basit, film izlediğiniz programda "encoding" i bulup 4:3 yapmanız gerek (evde gom player'ı kullanıyorum, tavsiye ederim). bu şekilde orjinal 16:9 filmler tam ekrana oturuyor.

    sebebi de şu, 1024x768 orantısal olarak 4:3'tür ve bilgisayar ekrana filmi gönderirken sanki 4:3 TV'ye film gönderiyormuş gibi altı - üstü siyah bant bırakır, görüntü basılır, yayvanlaşır. yukarda anlattığım ufak hile ile bunu çözebilirsiniz.

    vga bağlı ve orjinal çözünürlükte (1024x768) kullanarak üstteki numara ile en iyi sonucu alacaksınız.

    kolay gelsin
    _____________________________
  • tşk ederim.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.