Şimdi Ara

PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu | (7069. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
113 Misafir (77 Mobil) - 36 Masaüstü77 Mobil
5 sn
191.123
Cevap
1.626
Favori
10.735.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
353 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 70677068706970707071
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shupusbu

    TV LG C1. Ayarlardan Vrr açık ama VRR off gözüküyor. VRR destekli oyuna girince mi on olacak ?

    Ps5 ayarlarından her oyuna zorla uygulayı da seçebilirsiniz hemen vrr ayarının altında

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dark matter D kullanıcısına yanıt

    fark inanılmaz fazla, deneyimi bambaşka bir boyuta taşır bu farklar.


    65c1 kullanıyorum , deneyimlerimi yazacağım buraya, xbox series s de kullanıyorum, vrr destekliyor fakat böyle bir fark asla hissetmedim sadece oyunda shutter olmuyor , forza oyunuyorum 1440p 30fpste tek olumlu yönü akıcılık adına sıkıntı yaşamıyorum ama fps'lerin coşmadığına eminim fakat ps5'te fps artışı muazzam.

    _____________________________
  • Merhaba,

    Benim de yanlış bildiğim ama yine kendimin deneyimleyerek bilgimi düzelttiğim bir konu paylaşayım VRR ile ilgili ;

    VRR için HDMI2.1 olması gerektiği söyleniyor ;evet doğru ama eksik bir açıklama !

    4K için HDMI2.1 olmalı ; yani eğer 4K'da 120Hz istiyorsanız evet HDMI2.1 olmalı .

    Ancak benim gibi 4K'da max60Hz verebilen bir TV kullanıyorsanız (82Q70R Qled Samsung) , yine VRR'dan fayadalanabiliyorsunuz ;ama 1080p ya da 1440p olarak !

    Örnek olarak , Spider-man'i denedim , 4K 60Hz olan çözünürlük , oyun içinde 120Hz'i aktif etmemle birlikte 1080p'ye düşerek 120Hz vermeye başladı FreeSync aktif bir şekilde.

    Bilginize...

    _____________________________
  • ubermensch92 U kullanıcısına yanıt

    Tabi ki hayır hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben de VRR, cihazdan yollanan kare hızını nasıl yükseltiyor diye arada kalmıştım. Sanırım şimdi anladım. Sync teknolojileri normalde droplara göre çalışıyor. Drop olunca ekran tazeleme hızını cihazdan yollanan kare hızına eşitliyor/DÜŞÜRÜYOR. Demek ki VRR bundan daha iyisini yapıyor. Eğer cihaz fps kilidinden daha yüksek bir kare oranı yollayabiliyorsa ekranın tazeleme hızını cihazdan yollanan kare hızına YÜKSELTİYOR.


    Farkı bu sanırım. Sync'ler drop olunca çalışırlar. Bu sadece dropta değil ayrıca yüksek kare hızı gelince de çalışıyor ve tazeleme hızını yükseltiyor. Ama bu olayın çok değişken kare hızına sebep olup akıcılığı bozması gerekmiyor mu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QLBatiatus -- 28 Nisan 2022; 12:22:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Native 4k oynarken 30 fps ye mahkum değiliz artık, oh be, 30 fps olsa bile, şimdiki halinden daha akıcı gözükecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Methecha kullanıcısına yanıt

    VRR FPS kilidi açmaz, FPS'i de arttırmaz.


    FreeSync, G-Sync ne yapıyorsa VRR de aynısı.


    Oyun 20 FPS çalışıyorsa ekranı 20 Hz yapar, 60 FPS çalışıyorsa 60 Hz. Bu sayede yırtılmaların önüne geçer.


    Akıcılık artmış gibi gelmesinin nedeni de budur, FPS artması falan değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Rhalith kullanıcısına yanıt

    Kısa ve öz anlatım.. PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu | 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    0110100101100011
  • ali vardar kullanıcısına yanıt

    İnanın gecenin bir saati 10 dk kadar baktım. Detaylı inceleme şansım olmadı. Bir ara sakin kafayla bakmayı düşünüyorum. Ayarlarda kendi kafasına değişiklik mi yapıyor diyorsunuz? Misal kontrastı 80 ise 50'ye çekmek gibi.

    _____________________________
  • Yukarıda hala yanlış bilgiler verilip duruluyor.ps5 de vrr 48 hz-120hz aralığında çalışır.Yani 30 fps çalışan oyunda farkını anlamazsınız.vrr açıldığı zaman oyunda desteği mevcutsa kilitli olan 30-60 fps neyse o açılır ve o sahnede konsol kaç fps veriyorsa ekran o hz e gelir.Bu sayede hem akıcı hemde net bir görüntü alırsınız.vrr sadece kırılmayı önlemez akıcılıkta verir.

    _____________________________
    SONY Playstation 5 Digital Sürüm

    AMD Ryzen 7 7700 (5.5 Ghz)--Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC SFF 16GB--MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI--Patriot Viper Venom 32GB (2x16GB) DDR5 7400MHz CL36(6200 CL26 1:1)--43" Samsung UHD 4K 144 Hz Odyssey Neo G7 G70NC Gaming Monitor--32" Samsung Odyssey G7 240 Hz G-Sync WQHD 2K Curved Monitör --WD Wd Black Sn850 1 TB Gen4 NVMe M.2 SSD--Crucial P3 Plus 1TB PCIe Gen4 3D NAND NVMe M.2 SSD--970 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--960 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--WD Green SN350 NVMe M.2 SSD (480 GB)--Phanteks Eclipse P500A--MSI MPG A850G Gen5 850 W--NZXT Kraken X62 Liquid Cooling System--Ultra Slim Soundbar HW-S800B--Asus TUF K3 AURA Mekanik Oyuncu Klavyesi--ROCCAT KONE EMP RGB Gaming Mouse
  • Dark matter D kullanıcısına yanıt

    Esas sen yanlış bilgi veriyorsun, fps ve hz aynı şeyler değil, 30 fps oyun 59 hz olabilir, yani 30 fps oyunlarda da VRR çalışır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Konsollarda VRR diye adlandırilan teknoloji aslında Nvidia ve AMD'nin Gsync ve FreeSync adı altında PC kullanıcılarına 2013-2014 yıllarında sunduğu bir teknoloji.


    İşlevi çok basit aslında, oyunlardaki kare hızı değeri ile ekrandaki hertz değerini senkronize ediyor başka bir degişle eşleştiriyor ve böylece mesela 40-60 FPS aralıgında ınışlı çıkışlı performans veren oyunlarda stuter'ların tearing'lerin önüne gecerek daha akıcı prüzsüz bir oyun deneyimi yaşatıyor.


    Bu teknoloji ile bereber desteklenen oyunlarla birlikte, konsollarda bugüne kadar gördügümüz bir konsol standartı olan sabit kilitli 30 veya 60 FPS oranlarına mahrum kalmadan konsolun tüm potansiyelinden faydalanabilecek ve bu sebeple daha yüksek FPS degerlerine de erısebilmek mumkun olacak. Konsollarda iyice birer PC'ye dönuştüler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MisterX06 -- 28 Nisan 2022; 13:14:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • SacredDivinity kullanıcısına yanıt

    vrr teknolojisinde işte hz ile fps aynı seviyeye geldiğini anlatmaya çalışıyorum.tabiki fps ile hz aynı şey değil.tekrar söylüyorum bilgisi olmayan kişiler yanlış bilgiler verip durmasın.sonrada bilmeden ortaya atılıp sen yanlış bilgi veriyorsun diyenlerle birde uğraşıyoruz.yukarıda en basit şekilde anlatmaya çalıştım daha ne yapabilirim fikrim yok.

    _____________________________
    SONY Playstation 5 Digital Sürüm

    AMD Ryzen 7 7700 (5.5 Ghz)--Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC SFF 16GB--MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI--Patriot Viper Venom 32GB (2x16GB) DDR5 7400MHz CL36(6200 CL26 1:1)--43" Samsung UHD 4K 144 Hz Odyssey Neo G7 G70NC Gaming Monitor--32" Samsung Odyssey G7 240 Hz G-Sync WQHD 2K Curved Monitör --WD Wd Black Sn850 1 TB Gen4 NVMe M.2 SSD--Crucial P3 Plus 1TB PCIe Gen4 3D NAND NVMe M.2 SSD--970 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--960 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--WD Green SN350 NVMe M.2 SSD (480 GB)--Phanteks Eclipse P500A--MSI MPG A850G Gen5 850 W--NZXT Kraken X62 Liquid Cooling System--Ultra Slim Soundbar HW-S800B--Asus TUF K3 AURA Mekanik Oyuncu Klavyesi--ROCCAT KONE EMP RGB Gaming Mouse
  • Ne VRR'mış arkadaş! Herkesin evinde 4K 120hz hdmi 2.1 tv'ler


    Son 10 sayfadır böyle bakıyorum konuya PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu | 




    PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu |
    _____________________________
    Asrock A620M Pro RS WiFi | AMD Ryzen 5 7500F | Nvidia RTX 4070 Ti Super | Corsair Vengeance 2x16 GB DDR5 6200MHz | Steelseries Arctis 7 Wireless | Gamesir Nova Lite Wireless | LG 55'' OLED C2 | Apple Macbook Air 13'' M4
  • Dark matter D kullanıcısına yanıt

    Neyi anlatmaya çalıştın, yanlış anlatmışsın, keşke anlatmasaydın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Neyse benden pes.İsteyen istediği şekilde anlayabilir PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu | 

    _____________________________
    SONY Playstation 5 Digital Sürüm

    AMD Ryzen 7 7700 (5.5 Ghz)--Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC SFF 16GB--MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI--Patriot Viper Venom 32GB (2x16GB) DDR5 7400MHz CL36(6200 CL26 1:1)--43" Samsung UHD 4K 144 Hz Odyssey Neo G7 G70NC Gaming Monitor--32" Samsung Odyssey G7 240 Hz G-Sync WQHD 2K Curved Monitör --WD Wd Black Sn850 1 TB Gen4 NVMe M.2 SSD--Crucial P3 Plus 1TB PCIe Gen4 3D NAND NVMe M.2 SSD--970 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--960 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--WD Green SN350 NVMe M.2 SSD (480 GB)--Phanteks Eclipse P500A--MSI MPG A850G Gen5 850 W--NZXT Kraken X62 Liquid Cooling System--Ultra Slim Soundbar HW-S800B--Asus TUF K3 AURA Mekanik Oyuncu Klavyesi--ROCCAT KONE EMP RGB Gaming Mouse
  • TechVET kullanıcısına yanıt

    Valla benim sony 9096 vrr kapalı olunca kontrast keskinlik parlaklık daha iyi oluyo açınca göz zevki gidiyo.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    C*TR since 2008
  • Variable Refresh Rate (VRR) stuttering veya screen tearing olarak adlandırılan durumu ortadan kaldırmaya, ekran kartının ürettiği kare oranı monitörün yenileme hızının altında kaldığı durumları ve oyunda gerçekleşen büyük fps düşüşlerini engellemeye yönelik bir teknolojidir.


    VRR frame oranı ve monitör yenileme hızını senkronize eden VSYNC benzeri bir teknolojidir ama aynısı değildir. VSYNC ekran kartının ürettiği frame oranını monitörün frame oranına sabitlemesidir.


    VRR ise bu senkronizasyonu dinamik olarak sadece monitör yenileme hızına eşit ya da yenileme hızından düşük olduğu durumlarda gerçekleştirir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elfen Lied -- 28 Nisan 2022; 13:32:47 >
    _____________________________
  • Rhalith kullanıcısına yanıt

    Ps5 için VRR desteklenen oyunlarda fps kilidinin açılması , dolayısıyla desteklenen ekranlarda buna bağlı olarak dinamik bir şekilde hz-fps senkronu oluşmasıdır

    Fps sabit kalmayacağı , 4k-30 gibi oyunlarda kilidin açılması ve oyunun buna uygun geliştirilmesiyle fps artacaktır. Çalışma aralığı 48-120 fps çünkü 20 fps falan değil.

    _____________________________
  • Methecha kullanıcısına yanıt

    hocam tavsiyem boşver uğraşma.Yukarıda o dediğin 20 fps de çalışır diyen yorumda zaten baya güldüm.daha bu vrr teknolojisinin hangi hz ler arası çalıştığını bilmiyor.Yukarıda bir arkadaşta hz ile fps aynı şey değil deyip bütün oyunu bozdu PlayStation 5 | PS5 Slim | ANA KONU | En İyi Oyun Platformu | 


    vrr sayesinde hz ile fps aynı düzeye gelmesinden konuyu bilmediği için hz ile fps aynı dediğimi anlamış : )




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark matter -- 28 Nisan 2022; 13:41:14 >
    _____________________________
    SONY Playstation 5 Digital Sürüm

    AMD Ryzen 7 7700 (5.5 Ghz)--Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC SFF 16GB--MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI--Patriot Viper Venom 32GB (2x16GB) DDR5 7400MHz CL36(6200 CL26 1:1)--43" Samsung UHD 4K 144 Hz Odyssey Neo G7 G70NC Gaming Monitor--32" Samsung Odyssey G7 240 Hz G-Sync WQHD 2K Curved Monitör --WD Wd Black Sn850 1 TB Gen4 NVMe M.2 SSD--Crucial P3 Plus 1TB PCIe Gen4 3D NAND NVMe M.2 SSD--970 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--960 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--WD Green SN350 NVMe M.2 SSD (480 GB)--Phanteks Eclipse P500A--MSI MPG A850G Gen5 850 W--NZXT Kraken X62 Liquid Cooling System--Ultra Slim Soundbar HW-S800B--Asus TUF K3 AURA Mekanik Oyuncu Klavyesi--ROCCAT KONE EMP RGB Gaming Mouse
  • 
Sayfa: önceki 70677068706970707071
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.