Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
714
Cevap
49
Favori
89.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zeytinyaa Z kullanıcısına yanıt
    Cebinizden bir şey çıkmadı yani hocam. Peki pegasusla anlaşma nasıl oldu hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinyaa

    Anadolu üniversitesi pilotaj bölümü

    hangi dönemde mezun oldunuz sizin okulunuzdan mezun olupta işsiz kalanlar oldu mu? galiba sivil havacılığın en eski ve en iyi okulu anadolu üniversitesinde. özellikle yeni mezunlar hakkında bilginiz varsa paylaşın lütfen eğer iş bulma oranları yüksekse riske girip şuan okuduğum bölümü bırakıp tekrar üniversite sınavına hazırlanmayı düşünüyorum. yoksa şimdi ki bölümü bitirip thy akademiye girmeyi çalışıcam.
  • CobanCC96 C kullanıcısına yanıt
    Çıkmadı doğrudur. Pegasusla anlaşma şöyle oldu, öğrencilik boyunca burs karşılığında üç yıllık sözleşme imzaladık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nuriboyka N kullanıcısına yanıt
    2010 mezunuyum. İşsiz kalan olmadı. Yeni mezun arkadaşlarımızdan da işsiz olan yok şu anda. Olsa bile biz elimizden geldiğince hemen iş konusunda yardımcı oluyoruz.

    Hangi bölümde nerde okuduğunu bilmiyorum dostum ama ben zaten sana okulunu bırak ya da bırakma gibi birşey söyleyemem. Hiçbirşeyin de garantisi yok maalesef. Ben sadece mevcut durumu aktarıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinyaa Z kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam çok teşekkür ederim. Hocam birde okuma sürecini sorsam zorlandınız mı ilk uçuş nasıldı? Birde gözü numaralı olan arkadaşınız var mıydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CobanCC96 C kullanıcısına yanıt
    Gözü numaralı arkadaşımız yoktu. Okul süreci de kolaydı dersem yalan olur. Yoğun bir çalışma gerektirir ama bu sadece anadolu üniversitesi için değil havacılığın genel bir gerekliliğidir. Sektöre girmeden bunu göz önünde bulundurmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinyaa Z kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam şuan gözde bi sıkıntım yok gibi de sonradan olam var mı diye meral etmiştim teşekkürler tekrardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum cevap gelir mi ki ama buraya bi yazayım.

    Arkadaşlar 97 doğumluyum.Hava Harp Okuluna başvurmak istiyorum ancak 97 doğumlular için 2 seçenek var;

    1- Lise son sınıfta okuyanlar
    2- Üniversitede 2.sınıfa geçenler(zamanı geçti)

    Ben ise 97 doğumlu olup 2.kez mezuna kalanlardanım.1. seçenekten gitmek istiyorum ancak başvuru koşullarında 16 ve 17'de mezun olmalısınız diyor.2. seçenekten zaten gidemiyorum çünkü üniversite okumuyorum.Bu durumda nasıl katılabilirim başvurulara?

    cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
  • Ashaft A kullanıcısına yanıt
    Hocam ben emin değilim fakat geçen bi subaydan seneye yine üniversite öğrencilerinden başvuru alacaklar diye duydum onu bi okula sorun isterseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ashaft A kullanıcısına yanıt
    şuanki sisteme göre şansınız bulunmuyor çok istekliyseniz üniversiteyi bitirince dış kaynaktan subay alımlarına başvurup hava kuvvetlerine katılabilirsiniz. ama ne olur ne biter bilemeyiz 2 sene önce okullar kapanacak deseler kimse inanmazdı şimdi hal ortada.
  • Thy akademi önceden mühendis mezunlarını alıyordu sanki yanlış mı hatırlıyorum? Şu an o şart kaldırıldı mı her bölümden alıyorlar mı? Tüm bölümdekiler başvurabiliyorsa bile mühendislere öncelik verilir mi.

    Edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardaturco -- 1 Nisan 2017; 14:41:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiginiz anlasma islemi nasil oldu tam olarak. Siz mi muracaat ettiniz yoksa teklif mi geldi ? Bir de diger firmalarda oldugu gibi ornegin thy deki gibi secim yapilirken cok kasıntı elemelerden gectiniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinyaa

    Tekrar selamlar,

    Uzun zamandır foruma girememiştim.

    Türk hava yollarında 737 filosunda uçan bir pilotum.

    Pilotluk hakkında sorularınıza yardımcı olmaya çalışırım.



    Herkese iyi günler.

    Siz de hoşgeldiniz.

    Benim Anadolu Üniversitesi ve diğer havayollarıyla ilgili verdiğim bilgiler çok zayıf kalıyordu ne olsa biz gözümüzü Türk Havayolları'nda açtık, umarım verdiğiniz bilgiler gençlere yardımcı olur.

    Uzun süre sizi başlıkta görme dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinyaa

    2010 mezunuyum. İşsiz kalan olmadı. Yeni mezun arkadaşlarımızdan da işsiz olan yok şu anda. Olsa bile biz elimizden geldiğince hemen iş konusunda yardımcı oluyoruz.

    Hangi bölümde nerde okuduğunu bilmiyorum dostum ama ben zaten sana okulunu bırak ya da bırakma gibi birşey söyleyemem. Hiçbirşeyin de garantisi yok maalesef. Ben sadece mevcut durumu aktarıyorum.

    Hocam kaçıncı dönemsiniz siz ?



    Bide şu sizin 737 filocular ne zaman rahat edecek airbus culara göre afrika ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski mesajlara baktım biraz

    A380 sorulmuş. Uçtum nihayet. Business class uçulmayacaksa para verip özellikle A380'le uçmaya gerek yok. B777'den farklı hissetmedim. Asıl olay üst katta gibi

    Neyse ki iş bulma ve maaş konusunda temkinli cevaplar vermişim zamanında. Hep yazmışım havacılıkta rüzgar çok hızlı tersine döner diye, ki 1-2 sene içerisinde her şey değişti gerçekten. Ödenen maaşlar Türkiye standartlarına göre iyi ama dünya standartlarında artık düşük kaldı paramızın değer kaybıyla. İş konusundaysa şirketler şu anda Türkiye'deki durumu fırsata çevirme gayretinde. Nedir durum? Türkiye'de önü alınamayan bir işsizlik var ve havacılık sektörüne giren bir kişi pasaportundan dolayı sadece Türkiye ve orta doğuyu düşünebiliyor. Oysa Avrupalı bir pilot rahatlıkla şu anda havacılığa aç olan Asya piyasasına girip orada saat arttırabiliyor ya da daha iyi çalışma şartlarına sahip olabiliyor, 25-30 yaşında bir pilotun çok rahat 4-5 şirketlik tecrübesi olabiliyor. Şirketler de bizdeki bu kısıtlamaları bildiği için maaşları aşağı çekme, tecrübesiz pilotu bedava-çok az maaşla çalıştırma, direk hazır pilot alma, verdikleri eğitimden kar etme dahil her fırsatı değerlendiriyorlar. Rüzgar kısa zamanda tekrar tersine dönmezse işsiz pilot grubu giderek büyüyor.

    Şimdi dikkat ettim, bir arkadaş maaşları, tuttuğu takımın maçlarını izleyip izleyemeyeceğini sormuş. Yine başka bir arkadaş düzensiz hayatın yaşamı ne kadar etkilediğini, aile hayatını sormuş. Ben o zaman daha kapıdan adımını bile atmamış mesleğe sevdalı olduğunu söyleyen kişilerin bu tip sorular sormasını yadırgamıştım, gençliklerine vermiştim ama benden daha olgun düşünmüşler. Geçenlerde bilmem kaçıncı defa gecenin 1'inde uyanıp 4'te kalkışı olan bir uçuşa giderken düzenli bir uyku uyuyabileceğim bir işin ne kadar önemli olduğunu düşünüyordum yolda. Bir Fenerbahçeli olarak takımımın özellikle son 3 sezondur Euroleague serüvenini ekran başında da olsa takip etmek isterdim ama her şey o günkü programıma bağlı, ya da son anda programımda yapılan bir değişikliğe. Bilmem kaçıncı kez soyunup dökünüp çantamdaki iPad'i çıkarıp güvenlik kontrolünden geçerken böyle bir prosedürü olmayan bir iş yerinde çalışmanın kıymetini daha iyi anlıyor insan. Ayda bilmem kaç kez valize eşyaları zorla tıkıp otel odasından çıkarken böyle küçük detayların ne kadar yorucu bir hal aldığını daha iyi görüyorum. Öyle bir düzen kurmuşuz ki bu meslekteki son derece kalitesiz hayat en azından alım gücü belli bir seviyenin üzerinde olduğu için gençler tarafından hedef olarak belirleniyor, ironik ama en büyük teselli bu herhalde; 5-6 işte çalışmış biri olarak rahatlıkla söyleyebileceğim mevcut sistemde hiç bir işin memnun etmeyeceğini bilmekte. Maaş soranları bunca işsizlik varken, insanlar asgari ücretle çalışırken böyle sorularla geldikleri için ayıplıyordum ama bu meslek gerçekten hayatınızdan çok fazla şey alıp götürüyor ve her şeyin bir karşılığı olmalı, aslında benim ayıbımmış bu tip soruları soranları hor görmek. Hep Batı'daki robotik son derece profesyonel yaşam tarzına özenirdim ama seneler geçtikçe her şeyin iş-para olmadığını anlıyor insan. Vaktinizi dolu dolu geçirmeye çalışın, birçok şeyi görüp geçirmiş biri olarak verebileceğim en önemli tavsiye bu herhalde.

    Başlığı siz gençleri bilgilendireyim yardımcı olayım diye açtım ama düşününce sizlerin sayesinde ben de bakış açımı genişlettim yer yer değiştirdim, hepiniz sağolun var olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 5 Nisan 2017; 10:44:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Siz halihazırda çoğu merak edilenleri cevaplamışsınız,

    ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıcam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BiqDanger kullanıcısına yanıt
    Biz müracaat etmedik dostum şirketler okula gelip sordular isteyen var mı diye. Herhangi bir eleme sisteminden de geçmedik zaten topu topu on kişiydik. İsteyen yaptı anlaşmayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • travegostar kullanıcısına yanıt
    20. dönemim.



    Afrikalardan da şahsen memnunum ben. Tatil yapıyoruz işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinyaa

    20. dönemim.



    Afrikalardan da şahsen memnunum ben. Tatil yapıyoruz işte.

    Oo hocam seviyorum diyosan ne diyelim

    Emmiyetli uçuşlar..😊



    Yahu bide bir şey soracam şurda pilotum diyen çok şahıslar çıktı devamlı sordum cevap vermediler yada pilot değiller neyse sanada sorayım merak ediyorum aşırı



    Tcas sistemi tam olarak nedir örneğin tcas sinyali aldığınızda sistem size örneğin komutmu veriyor alçal yüksel şeklinde buna uyma refleksiniz tam olarak kaç saniyedir birde tcas verdiği komutta alçal yüksel tam onun dediği şeye uymak mı güvenlidir son olarak tcas yaklaşma öncesine kadar yaklaşmayı takip edebildiğiniz farklı bir sistem varmı yoksa tcas ile mi trafikden kaçış yapıyorsunuz ?



    Hocam cevaplarsanız sevnirim aşırı merak ediyorum şu olayı öyle google yazmakla bulamıyorda insan başınıza geldi ise mesela trafik ne yaptınız falan şöyle atraksonlu bi anlatırsanız çok sevirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • travegostar kullanıcısına yanıt
    Hocam bu soruyu açıklayabilidiğim kadarıyla ben cevaplayayım. Tcas sistemi ta ve ra olarak ikiye ayrılır. Atc hatalı şekilde gerekli ayırma kurallarınınyerine getirmediği Zaman ya da uçaklardaki sistem bu hız ve tırmanma oranıyla devam edildiği takdirde yakın Zaman'da conflict olacağını öngörür ve uyarı verir. Önce traffic alert devrete girer 'trafik trafik trafik' diye uyarır videoları YouTube da var. Bu ikazı duyunca pilot müteyakkiz olur ve atc yi uyarır. Eğer sorun geçmezse muhtemel conflict E 35 saniye kala ra yani resoulution alert devreye girer ve uçakların konumuna göre tırmanma ya da alçalma talimati verir ve uçaklar bu durumda bu direktife uymak zorundadır. Umarım açıklayabilmişimdir. Varsa merak ettikleriniz cevaplayabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.