Şimdi Ara

Pilot olmayı acaba gözümüzde çok mu büyütüyoruz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
18.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aramızda bir pilot var ise biraz tecrübelerini aktarabilir mi?

    Nasıl pilot olunur?
    Meslekte seviyeler nelerdir?
    Aldığınız eğitim ne boyutta?
    Acaba pilotluk o kadar zor bir meslek mi?
    Bu mesleğin prestiji acaba diğer mesleklere göre ne durumda (avukat, mühendis, doktor, gemi kaptanlığı vb?)
    Yaşam tarzı ne boyutta?

    benim halamın bir akrabası yani benim pek tanımadığım bir bayan akrabam pilot ve yanlış öğrenmediysem pilot olmak için 40 takla atmadığı. Detayları pek bilmiyorum ama
    hatırladığım kadarı ile kurs ile başladı ve şu an thy'de iyi bir kariyer sürecinde.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    cevapları başlık altında olmakla birlikte pilot olmak şu anda halkın gözünde havalı bir 15 sene içinde en geç uzun yol kaptanlığından bir farkıkalmayacak magirus otobüslerle şehirler arası taşımacılıkta şoför ne kadar önemliydi ise şu anda durum bu kullanacak adam fazla yok geleceği olan bir meslek mi tartışılır.Ne derece kariyer yaparsın tartışılır ancak şu bir gerçek ki şehirler arası otobüs firmaları o magiruslar 302 371ler döneminde neydi ise şu anda durum o modern fizik+matematik görmüş bir üniversite bitirip gerekli şartları sağlarsanız olabilirsiniz bence fazla bi numarası olan bir meslek değil riski fazla ve yaklaşık 350 kişinin vebali bir hatanıza bakar tabi ki itikadınız varsa yoksa tek sorun uçak düştüğünde yaşayıp yaşamayacağınız olur...


    gerçekten işin içinde biraz olsa , biraz bu iş ile ilgili biraz bilginiz olsa pilotluğun 15 yıl sonra o hale geldiğini aklınızın ucundan bile geçirmezsiniz.
    Eğer 15 yıl sonra pilotluğun uzun şoförlüğünden farkı kalmayacaksa, doktorluğun da teknikerlikten , mühendisliğinde amelelikten farkı kalmaz. Yani bu cümlelerin gerçekliği eşdeğer gözümde...
  • Lütfen Havacılık Bölümünü inceleyiniz. Sorduğunuz soruların cevapları diğer başlıklar altında mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    Lütfen Havacılık Bölümünü inceleyiniz. Sorduğunuz soruların cevapları diğer başlıklar altında mevcut.
    cevapları başlık altında olmakla birlikte pilot olmak şu anda halkın gözünde havalı bir 15 sene içinde en geç uzun yol kaptanlığından bir farkıkalmayacak magirus otobüslerle şehirler arası taşımacılıkta şoför ne kadar önemliydi ise şu anda durum bu kullanacak adam fazla yok geleceği olan bir meslek mi tartışılır.Ne derece kariyer yaparsın tartışılır ancak şu bir gerçek ki şehirler arası otobüs firmaları o magiruslar 302 371ler döneminde neydi ise şu anda durum o modern fizik+matematik görmüş bir üniversite bitirip gerekli şartları sağlarsanız olabilirsiniz bence fazla bi numarası olan bir meslek değil riski fazla ve yaklaşık 350 kişinin vebali bir hatanıza bakar tabi ki itikadınız varsa yoksa tek sorun uçak düştüğünde yaşayıp yaşamayacağınız olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    cevapları başlık altında olmakla birlikte pilot olmak şu anda halkın gözünde havalı bir 15 sene içinde en geç uzun yol kaptanlığından bir farkıkalmayacak magirus otobüslerle şehirler arası taşımacılıkta şoför ne kadar önemliydi ise şu anda durum bu kullanacak adam fazla yok geleceği olan bir meslek mi tartışılır.Ne derece kariyer yaparsın tartışılır ancak şu bir gerçek ki şehirler arası otobüs firmaları o magiruslar 302 371ler döneminde neydi ise şu anda durum o modern fizik+matematik görmüş bir üniversite bitirip gerekli şartları sağlarsanız olabilirsiniz bence fazla bi numarası olan bir meslek değil riski fazla ve yaklaşık 350 kişinin vebali bir hatanıza bakar tabi ki itikadınız varsa yoksa tek sorun uçak düştüğünde yaşayıp yaşamayacağınız olur...

    Alıntıları Göster
    İflah olmaz bir simülatör müdavimi, akıllanmaz bir havacılık takipçisi olarak pilotluk benim için imkânsızdır diyebilirim. Neden? Bazen o kadar dalgın oluyorum ki. Ve bazen kontrolü o kadar kötü kaybediyorumki iş hayatında! Ayrıca ezber ve hafıza yeteneğim çok zayıf. Kısaca benden pilot olmaz bunu biliyorum.

    Benden olur diyenlere şunu derim, emekli olan- mesleğe başlayan sayısı başabaş bir meslek şimdilik. Yani kısa dönemde iş sıkıntısı yok diyebiliriz. Ama önce co-pilotluk filan var tabi uzun süre. Hemen seni uçağın başına oturtturmaz adam. 350 kişinin hayatını önemser mi? Bilemem. Ama milyonlarca dolarlık uçağını önemseyeceğini biliyorum.

    Pilotluk zor meslek. Kriz yönetebilmek lazım. Amerikadaki pilotu hatırlayın adam nehre indirdi ve tüm herkesin hayatını kurtardı. Uçaklak teknik olarak yüzebilir üretiliyor. Ama insanlık tarihinde belkide bir ilki gerçekleştirdi adam. Diyeceğim o ki önce kendinizi iyi tanıyın. Sonra bu mesleği seçin.

    Ben pilotluk düşünmüyorum ama uçak elektrik elektronik teknikerliği düşünüyorum. Kısmet artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 11. Osman

    İflah olmaz bir simülatör müdavimi, akıllanmaz bir havacılık takipçisi olarak pilotluk benim için imkânsızdır diyebilirim. Neden? Bazen o kadar dalgın oluyorum ki. Ve bazen kontrolü o kadar kötü kaybediyorumki iş hayatında! Ayrıca ezber ve hafıza yeteneğim çok zayıf. Kısaca benden pilot olmaz bunu biliyorum.

    Benden olur diyenlere şunu derim, emekli olan- mesleğe başlayan sayısı başabaş bir meslek şimdilik. Yani kısa dönemde iş sıkıntısı yok diyebiliriz. Ama önce co-pilotluk filan var tabi uzun süre. Hemen seni uçağın başına oturtturmaz adam. 350 kişinin hayatını önemser mi? Bilemem. Ama milyonlarca dolarlık uçağını önemseyeceğini biliyorum.

    Pilotluk zor meslek. Kriz yönetebilmek lazım. Amerikadaki pilotu hatırlayın adam nehre indirdi ve tüm herkesin hayatını kurtardı. Uçaklak teknik olarak yüzebilir üretiliyor. Ama insanlık tarihinde belkide bir ilki gerçekleştirdi adam. Diyeceğim o ki önce kendinizi iyi tanıyın. Sonra bu mesleği seçin.

    Ben pilotluk düşünmüyorum ama uçak elektrik elektronik teknikerliği düşünüyorum. Kısmet artık.

    Alıntıları Göster
    cevaplar için teşekkür ederim şöyle pilot olup da enine boyuna tatrışan yok, zaten 2 sayfa bölüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rindaman

    cevaplar için teşekkür ederim şöyle pilot olup da enine boyuna tatrışan yok, zaten 2 sayfa bölüm.

    Alıntıları Göster
    pilot olmak gözde büyütülecek bir durumdur. Pilot olmak isteyen her kişi,pilot olamaz. Otobüs şoförleri ile kıyaslayanlar olmuş... Bu işi biraz bilen kişi, böyle bir şey düşünmek şöyle dursun yanından bile geçmez ya neyse...

    Peki piloyluk için ne gerekli?

    1. ATPL = 18 ay eğitim,17 sınav, 50.000 euro.

    2. Mükemmel bir ingilizce konuşabilme yetisi,yani bildiklerinizi rahat bir şekilde ifade edebilmelisiniz.

    3. Tip eğitimi = Görev alınacak uçaklar ve uçuş saatini yükseltmek için,6 ay 25.000 euro.

    4. Referans. ( Eğer sağlam referans varsa TİP eğitimine de gerek yok,havayolu kendi karşılıyor bu eğitimi )

    not: konaklama yeme-içme ,ulaşım... gibi giderler fiyatlara dahil değil, onları da hesap dahil etmek gerek.

    Türkiye de özel okul aracılığı ile pilot olmak istiyorsan bu şartları olması gerekiyor. Basında bazen haberler çıkıyor '' pilot açığı var...,ilk pilot şu kadar para ile işe başlıyor...'' Yalan!!! Türkiye ikinci pilot değil,kaptan pilot ihtiyacı var. Şuan boş gezen ATPL lisanlı, bir çok pilot olduğundan bahsediliyor. Bu haberlerin amacı hava okullarını zengin etmek,başka bir şey değil...

    Pilot olmak için başka alternatiflerde var.

    1. Sivil havacılık okulu.

    2. THY'nin açtığı pilotluk sınavını başarmak ve 15 yıl mecburi hizmet.



    Bence en güzel seçenek,sivil havacılık yüksek okuludur.


    Maaşlara gelince; ikinci pilot 5000 euro civarında olduğunda bahsediliyor, kaptan pilot aldığı ücret ölçüsü ise, tecrübesi ile oranlatılı ve genelde en az ikinci pilotun iki katında fazla olur.

    http://www.ayjet.aero/
    http://spor.bugun.com.tr/haber-detay/102159-is-garantili-bedava-pilot-okulu-haberi.aspx




  • Umarım İngilizceyi halletmişsinizdir. aşağıda ki metin pilotluk mesleğinin geçmişini ve geleceğini çok iyi değerlendiriyor. Bir de bu forumu takib edin.

    http://www.pprune.org/terms-endearment-38/

    http://www.pprune.org/professional-pilot-training-includes-ground-studies-14/

    BarbiesBoyfriend, Maximum, lomapaseo - all excellent comments which add to this important dialogue; one can hear the voice of experience here. One hopes that the industry will as well.

    If I might add a couple of thoughts, and I apologize for the length, but I think this has opened a very important dialogue: - First, we have come a long way in accident prevention and investigation. Since the fifties we have, to a large extent, resolved fatal accident causes from weather, navigation (including CFIT and TCAS technology), ATC and communications (eliminating confusion both ways; reliability, ADS is a huge improvement), system mechanical/airframe failure, charting, (TERPS/PanOps) and the natural and inevitable outcome of computer technology, the introduction of automation. I think we would agree that all these have contributed positively to the nothing-less-than-spectacular reduction of fatal commercial aircraft accidents over the past fifty years.

    But the rate wasn't reduced to zero. It was becoming apparent that fatal accidents were occuring in perfectly servicable aircraft.

    Aviation was the first enterprise to do it's own "intervention" and admit that what it thought was "perfect" was, with different "glasses" on, substantially imperfect. The medical profession/industry is just now beginning to see the same thing about themselves and their enterprise, thankfully.

    What hadn't changed until lately (last twenty years) was how the human being behaved within a complex, technical system in which risk was comparatively high and failure was extremely costly in terms of lives and property, (I know we could argue this given present economic conditions, but by "other complex human systems" I mean such systems as finance, politics, education, etc) and the notion of ergonomics and even the seemingly obscure contributions of semiotics, (signs, symbols, meaning) were introduced to assist human perceptions of data which had critical roles in risk reduction.

    The notion and "science" of human factors emerged as multiple responses to the low but continuing level of fatal accidents.

    CRM emerged. More effective instrumentation, (there will always be arguments otherwise but the 3-pointer altimeter vice the drum altimeter is an obvious case), crew interaction and data display were improved so that the potential for confusion was minimal. And, with early thinkers/observers such as Charles Perrow, (Complex Organizations: A Critical Essay, Normal Accidents: Living With High Risk Technologies), Jim Reason, Robert Helmreich, Sidney Dekker and many other important writers on the "new' notions of organizational accidents and human factors.

    The focus turned from solely on "the pilot" to the larger, "facilitating" factors which, had they been different, may have prevented an accident. "Layering" of preventative barriers became a standard technique so that the causes of an accident were thwarted at varying levels throughout the "causal" chain to use one metaphor among a few. I think processes such as the "Why-Because", (Ladkin) analysis is a natural emergence of examination of all factors and not just the human ones in stripping away those illusions which can, and have, interferred with knowledge of what actually happened and why.

    There is an old saying that, "nothing succeeds like failure and nothing fails like success". If you can bear a short diversion from which I promise to return to the topic at hand, the neoliberal economic model, (Milton Friedman, Chicago School economics), which has it's roots in the '30's but towards which Reagan-Thatcher moved their respective economies, reduced what we knew as the "welfare state"; characteristics of neoliberal economics were, privatization of formerly-government-run responsibilitis, wholesale de-regulation to "get the government out of the way of the running of the economy", the reduction/elimination of government programs for people which were perceived as "socialist" in nature and therefore wasteful of the populations' money, all of which changed regulations governing corporations, making possible the unbridled drive for profit, (including the legitimation of the idea that keeping a competitive edge required "bonuses"), and creating in both corporate and regulatory minds, the "importance" of a speculative (vice manufacturing/service) economy.

    To return to the thread, as promised, airlines, like dentistry and other industries, are early bellweathers of an economy. De-regulation promised the illusion of lower airfares. Whether it has delivered or not can be argued elsewhere not here but the fact is, corporate behaviours changed to accomodate neoliberal notions of deregulation.

    Slowly, employees and "difficult" suppliers (both of whom were only trying to retain some measure of economic viability in their own right against the increasing drive towards profit and the battle against all those forces which were getting in the way of that profit, all supported by changed regulation, the public view of profit and the discourse of unchecked capitalism. Employees began to be seen as expensive corporate liabilities that needed controlling. Given the digitalization and communication capabilities of the world's economies, work, in the form of manufacturing and services, began to leave North America for less expensive employees - a very short-term solution to the challenges of maximum profit-making at best.

    Management target groups for cuts/changes etc emerged and were increasingly portrayed as untenable, unsupportable, without deep economic solutions, (reductions in salaries, benefits, pensions, etc). Chapter 11 and CCAA in Canada were used to dump corporate debt, "restructure" towards the above economic arrangements and ensure "cheaper labour" would move liabilities such as employees over to the profit column. Deregulation permitted first the notion then the emergence of the "lo-cost" model, the only real, lasting success of which remain Southwest in the US and, so far anyway, Westjet in Canada as well as a few in Britain and Europe.

    In a political economy in which wages, benefits, pensions have been driven lower and lower in order to enhance corporate presence and profitability and in which the future of these same factors is deeply insecure, the ability for ordinary people to pay what airlines ought to be realistically charging in order to retain some measure of stability and viability, is itself reducing. To put it simply, the notion that Henry Ford had in paying his employees well enough to be able to buy the products they made, has been completely reversed and the only products we can afford are those made in "cheaper" economies. Such an economy has been "bought", in some measure, with the reductions in wages, benefits and company pension plans.

    The notion that aviation can be done cheaply, with reduced oversight because of it's enormously successful reduction in fatal accident rates, has its roots in the above barebones outline of how our political economy has changed since 1970. Due regard for risk is diminished, justified by how expensive it is to mitigate "what little" risk remains as seen in the very low accident rate - success becomes failure; the notion that aviation is "high risk" has been intentionally diminished; with reduced oversight as regulatory responsibilities are privatized (passed on to individual airlines). Data programs themselves may be seen as impediments to profit rather than enhancing profitability through the mitigation of risk.

    The forces at work described very briefly here and certainly in blunt terms which fail to appreciate the enormous complexity and clear exceptions to such an assessment, have, as those who fly airplanes and work commercially know, always been at work in aviation - it's a very thin margin at best even in good times - but these forces have been exacerbated by the turn towards a neoliberal political economy in which all corporations, businesses, governments and populations struggle to adjust and make money in.

    I take up time/space/bandwidth here in discussing these factors because these are the same factors which have driven airlines towards "lo-cost" mentalities: - To deal with neoliberal economic realities.

    The greatest challenges to airlines has always been the cost of employees first, then the cost of fuel. While the two see-saw'd recently, I'm not sure and would have to research it but I think employees have now taken second place to fuel as being the highest expense for an airline.

    When we arrive at the details concerning flight crews, "solutions" such as the MPL, reduced training footprints, retiring/buying out "expensive" (but experienced) older crews and hiring less experience because the human factors responses such as SOPs/CRM etc are interpreted by managements as "solving" such problems, hunting/hiring high-quality MBA-level business graduates and placing them in positions of wide authority based upon education, not aviation experience and having manufacturer's make claims and promises regarding the automation panacea that can save airlines the expense of the third crew member while increasing safety, (another example of truth to be sure and which is embraced by cost-concious managements who need every cent, but the "qualifying conditions" such as reduced competency, reduced training, reduced cockpit oversight are largely ignored) - in short, we have, through a complex series of economic and political factors, ended up with institutionalized complacency and a regulator willing to vacate it's responsibility, all fully legitimated in the discourse of "automation" and other such responses to human factors, when in fact, the accident rates are telling us that this path is the incorrect one.

    I write this because I think it is a valuable exercise in trying to understand why we have arrived where we have so that we can posit good solutions. I say this because we cannot just "go back". Our society has fundamentally, vastly, changed since the '70s - a "re-regulation" is certainly not in the cards nor is it the answer. I think we are smarter today than then but the solutions are difficult to get placed upon the table because they counter the economic trend and the economic discourse which has been established in peoples' minds regarding cost and profit and the value of experienced, well-trained and intelligent employees.

    In other threads I and many have observed that those who would make excellent pilots are taking one look at the profession and choosing to go elsewhere to "make their fortune" because aviation not only is very bad bet in terms of remuneration and a secure future upon which one might raise a family (for non-aviation readers or non-pilots, it has been like that for much longer than since last October), but does not reward intelligence, independance of thought, experience and imagination. The industry wants, to use the term, "cookie-cutter pilots" because they think that this is a legitimate and "safe enough" response to present needs. I am well aware that a certain level of standardization is needed but those that fill such a bill are going elsewhere and airlines' pipelines are starting to run dry of experience.

    Second, while those with experience and history are always retiring and taking their knowledge of history with them, the present circumstances are endemic and not transitory. Experience will, of course, be gained, but what is being forgotten is, that experience was gained at a very high cost and the industry that provided that experience is being dismantled and young people know it and see it.

    For those who lament the comments made by seasoned professionals here and in other threads, think on these factors and the potential outcomes. Books could be written on this phenomenon but of course, they wouldn't sell more than a few thousand copies at best - such knowledge and certainly such views are not welcome in any board meeting that I am aware of and are not welcome at some corporate safety board meetings I know of.

    While I am keenly aware that these factors are very much at work elsewhere, I am here concerned with aviation and the effects of such trends will have on the fatal accident rate which has lately exhibited signs of stress, not in numbers but in the quality and circumstances of the accident.

    Safety people always risk being dismissed as "the sky is falling" harbingers of doom. As well, I know that some industrial issues in pilots' associations sometimes mask as safety issues - (and sometimes, sadly, that is the only way to get the attention of an airline's management or the regulator).

    The current trends are not unclear. What is unclear is, a) the government and then corporate response, and b), the nature of the accidents and the trends to which they contribute, and the turn that the curve takes over the next five years - up or down? It cannot remain steady.

    I posit that these two outcomes will determine which way the so-far very successfully-reduced fatal accident curve turns. I'm sure the literature will be worth watching as will the response of the regulator and the airlines.

    Özetin özeti yetenekli iseniz başka branşa yönelin pilotlukta gelecek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 9 Temmuz 2011; 11:05:28 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    cevapları başlık altında olmakla birlikte pilot olmak şu anda halkın gözünde havalı bir 15 sene içinde en geç uzun yol kaptanlığından bir farkıkalmayacak magirus otobüslerle şehirler arası taşımacılıkta şoför ne kadar önemliydi ise şu anda durum bu kullanacak adam fazla yok geleceği olan bir meslek mi tartışılır.Ne derece kariyer yaparsın tartışılır ancak şu bir gerçek ki şehirler arası otobüs firmaları o magiruslar 302 371ler döneminde neydi ise şu anda durum o modern fizik+matematik görmüş bir üniversite bitirip gerekli şartları sağlarsanız olabilirsiniz bence fazla bi numarası olan bir meslek değil riski fazla ve yaklaşık 350 kişinin vebali bir hatanıza bakar tabi ki itikadınız varsa yoksa tek sorun uçak düştüğünde yaşayıp yaşamayacağınız olur...


    gerçekten işin içinde biraz olsa , biraz bu iş ile ilgili biraz bilginiz olsa pilotluğun 15 yıl sonra o hale geldiğini aklınızın ucundan bile geçirmezsiniz.
    Eğer 15 yıl sonra pilotluğun uzun şoförlüğünden farkı kalmayacaksa, doktorluğun da teknikerlikten , mühendisliğinde amelelikten farkı kalmaz. Yani bu cümlelerin gerçekliği eşdeğer gözümde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jim Beam

    quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    cevapları başlık altında olmakla birlikte pilot olmak şu anda halkın gözünde havalı bir 15 sene içinde en geç uzun yol kaptanlığından bir farkıkalmayacak magirus otobüslerle şehirler arası taşımacılıkta şoför ne kadar önemliydi ise şu anda durum bu kullanacak adam fazla yok geleceği olan bir meslek mi tartışılır.Ne derece kariyer yaparsın tartışılır ancak şu bir gerçek ki şehirler arası otobüs firmaları o magiruslar 302 371ler döneminde neydi ise şu anda durum o modern fizik+matematik görmüş bir üniversite bitirip gerekli şartları sağlarsanız olabilirsiniz bence fazla bi numarası olan bir meslek değil riski fazla ve yaklaşık 350 kişinin vebali bir hatanıza bakar tabi ki itikadınız varsa yoksa tek sorun uçak düştüğünde yaşayıp yaşamayacağınız olur...


    gerçekten işin içinde biraz olsa , biraz bu iş ile ilgili biraz bilginiz olsa pilotluğun 15 yıl sonra o hale geldiğini aklınızın ucundan bile geçirmezsiniz.
    Eğer 15 yıl sonra pilotluğun uzun şoförlüğünden farkı kalmayacaksa, doktorluğun da teknikerlikten , mühendisliğinde amelelikten farkı kalmaz. Yani bu cümlelerin gerçekliği eşdeğer gözümde...

    Alıntıları Göster
    Ben orda bir 15 sene sonrasında ne olacağı belli mi?? Doktor 100yıllardır profluğa kadar yükselen mühendis aynı şekilde ben şimdiye kadar prof bir uçak kaptanı görmedim bir akrabam 1.5 sene içinde kariyerinin zirvesi olan kaptan pilotluğa yükseleceğini söyledi max. THYde 7-8 sene çalışmışlığı var kariyer anlayışı pilotluğun bu mudur??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    Ben orda bir 15 sene sonrasında ne olacağı belli mi?? Doktor 100yıllardır profluğa kadar yükselen mühendis aynı şekilde ben şimdiye kadar prof bir uçak kaptanı görmedim bir akrabam 1.5 sene içinde kariyerinin zirvesi olan kaptan pilotluğa yükseleceğini söyledi max. THYde 7-8 sene çalışmışlığı var kariyer anlayışı pilotluğun bu mudur??



    Pilotlukta kariyerin zirvesi kaptan pilotuk değildir. Önce pilot olunur sonra havayolu pilotu.. yeterli tecrübe ve bilgi birikimi edinildikten sonra kalifiye olunursa kaptan pilot mertebesine yükselinir.. kaptan pilotlukta belli bir tecrübeye sahip olduktan sonra yine sınavlardan geçerek kalifiye olunursa TRI (Type-Rating Instructor) olunur.. 2 yıl TRI olarak görev yaptıktan sonra TRE (Type-Rating Examiner) olunur..

    Bir üniversitede çalışan öğretim görevlisi veya öğrenci için PROF. neyse bir pilot için de TRE odur.. TRE olmak için geçen sürenin profesör olana kadar geçen süreden az olması kariyer sayılamayacağı anlamına gelmez. Kariyer'in sözlük anlamı "Bir meslekte zaman ve çalışmayla elde edilen aşama, başarı ve uzmanlık"'tır. Bu tanımdaki sabit öğeler "çalışmayla elde edilen aşama, başarı ve uzmanlık" iken "zaman" değişken bir öğedir. Farklı çalışma yıllarında farklı yaşlarda profesör olunabildiği gibi her mesleğin uzmanlık aşamalarına göre kariyer anlayışı farklıdır.

    Buradaki esas sorun sizin pilotluğu otobüs söförlüğü ile eşdeğer tutabilecek kadar küçümsemeniz dolayısıyla bilinçsiz bir yolcu olarak içine bindiğiniz o basınçlandırılmış gövdenin emniyetinin hangi kıstaslara bağlı olduğundan haberdar olmamanızdır. Şunu asla unutmayın: Bir işi yapan kişi sayısının artması o işin kolay olduğu ve herkesçe yapılabileceği anlamına gelmez. Şu anki teknolojiyle uzaktan kumanda edilebilen pilotsuz yolcu uçağı da yapabilirler ama aklıselim hiç kimse o uçağa binmez çünkü hiç bir teknoloji insan beyninin önüne geçemez, hiç bir bilgisayar insan beyni gibi muhakeme, karar ve uygulama yapamaz. İşler yolundayken bir problem olmayabilir belki ancak sarpa sarınca devreye tecrübe, bilgi ve beceri içeren insan beyni girer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N.O.Y.A.N

    arkadaşlar aramızda bir pilot var ise biraz tecrübelerini aktarabilir mi?

    Nasıl pilot olunur?
    Meslekte seviyeler nelerdir?
    Aldığınız eğitim ne boyutta?
    Acaba pilotluk o kadar zor bir meslek mi?
    Bu mesleğin prestiji acaba diğer mesleklere göre ne durumda (avukat, mühendis, doktor, gemi kaptanlığı vb?)
    Yaşam tarzı ne boyutta?

    benim halamın bir akrabası yani benim pek tanımadığım bir bayan akrabam pilot ve yanlış öğrenmediysem pilot olmak için 40 takla atmadığı. Detayları pek bilmiyorum ama
    hatırladığım kadarı ile kurs ile başladı ve şu an thy'de iyi bir kariyer sürecinde.


    Askeri egitim alip hak kazaninca ayrilarak (emekli yada istifa ederek) Paran varsa bunun egitimini alarak

    Meslekte seviyeler sectigin yone gore degisiklik gosterebilir cok cesitlidir diyebiliriz. Ogrenci olursun sonra lisansini alirsin. Sonra ne tipte ucucaksan egitimini alirsin stajyer olarak devam edersin.Daha sonra 2. pilot olarak devam edersin belli bir seviye veya saate gelince kaptan olursun kaptanlikda kendi icerisinde daha ust seviyelere ayrilir.

    Aldigin egitim in boyutu yok.Sadece sunu soyleyebilirim surekli kendini gelistirmen gerekli ve surekli egitme ve tazeleme lere hazir olman lazim

    Pilotluk hayatinda gorebilecegin en zor mesleklerden biri. Algi,cabukluk,bilgi,sorumluluk,dikkat,egitim,ingilizce,sabir,sogukkanlilik ve birazda birkac tahtan eksik olmali yoksa yapilacak is degil

    Onlarla ayni duzeyde prestij ariyorsan bu ise bulasma prestij isi degil bu is bu is bir sevda isi gerisine bakmazsin zaten

    Yasam tarzin yok otellerde gecer hayatin kaptandan bol bol firca yersin yerdekilerle kapisirsin surekli hesap yapman lazim,Bir yandan kokpit isler elin ayagina dolanir 3isi cok rahat bir arada yapman lazim konusmak,izlemek , hesap yapmak dahada varda bunlar onemli olanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mellkor

    quote:

    Orijinalden alıntı: N.O.Y.A.N

    arkadaşlar aramızda bir pilot var ise biraz tecrübelerini aktarabilir mi?

    Nasıl pilot olunur?
    Meslekte seviyeler nelerdir?
    Aldığınız eğitim ne boyutta?
    Acaba pilotluk o kadar zor bir meslek mi?
    Bu mesleğin prestiji acaba diğer mesleklere göre ne durumda (avukat, mühendis, doktor, gemi kaptanlığı vb?)
    Yaşam tarzı ne boyutta?

    benim halamın bir akrabası yani benim pek tanımadığım bir bayan akrabam pilot ve yanlış öğrenmediysem pilot olmak için 40 takla atmadığı. Detayları pek bilmiyorum ama
    hatırladığım kadarı ile kurs ile başladı ve şu an thy'de iyi bir kariyer sürecinde.


    Askeri egitim alip hak kazaninca ayrilarak (emekli yada istifa ederek) Paran varsa bunun egitimini alarak

    Meslekte seviyeler sectigin yone gore degisiklik gosterebilir cok cesitlidir diyebiliriz. Ogrenci olursun sonra lisansini alirsin. Sonra ne tipte ucucaksan egitimini alirsin stajyer olarak devam edersin.Daha sonra 2. pilot olarak devam edersin belli bir seviye veya saate gelince kaptan olursun kaptanlikda kendi icerisinde daha ust seviyelere ayrilir.

    Aldigin egitim in boyutu yok.Sadece sunu soyleyebilirim surekli kendini gelistirmen gerekli ve surekli egitme ve tazeleme lere hazir olman lazim

    Pilotluk hayatinda gorebilecegin en zor mesleklerden biri. Algi,cabukluk,bilgi,sorumluluk,dikkat,egitim,ingilizce,sabir,sogukkanlilik ve birazda birkac tahtan eksik olmali yoksa yapilacak is degil

    Onlarla ayni duzeyde prestij ariyorsan bu ise bulasma prestij isi degil bu is bu is bir sevda isi gerisine bakmazsin zaten

    Yasam tarzin yok otellerde gecer hayatin kaptandan bol bol firca yersin yerdekilerle kapisirsin surekli hesap yapman lazim,Bir yandan kokpit isler elin ayagina dolanir 3isi cok rahat bir arada yapman lazim konusmak,izlemek , hesap yapmak dahada varda bunlar onemli olanlar
    ben thy nin pilotluk sınavını kazandım ama son anda vazgeçip gitmedim ve çok pişman oldum.

    pilotluk kesinlikle çok güzel bir meslek. bir kere aldığın paralar uzman doktor seviyesinde. toplumun en zenginlerinden biri oluyorsun. mesai kavramı yok, uçuşun bittikten sonra serbestsin. cumartesi pazar kavramın yok hayatın düzensiz falan ama o kadar da olsun artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    ben thy nin pilotluk sınavını kazandım ama son anda vazgeçip gitmedim ve çok pişman oldum.

    pilotluk kesinlikle çok güzel bir meslek. bir kere aldığın paralar uzman doktor seviyesinde. toplumun en zenginlerinden biri oluyorsun. mesai kavramı yok, uçuşun bittikten sonra serbestsin. cumartesi pazar kavramın yok hayatın düzensiz falan ama o kadar da olsun artık.


    Mesai kavramı yok derken sabah 9 akşam 5 çalışan kişiler gibi iş sonrası mesaiye kalmak yok demek istediniz sanırım ancak şunu bilmelisiniz ki uçuş tipine göre 20 saat mesai yapıldığı oluyor ve ayrıca cumartesi-pazar kavramı olmadığı gibi bayram, yılbaşı ve en önemlisi düzenli gece uykusu kavramı da yok.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    ben thy nin pilotluk sınavını kazandım ama son anda vazgeçip gitmedim ve çok pişman oldum.

    pilotluk kesinlikle çok güzel bir meslek. bir kere aldığın paralar uzman doktor seviyesinde. toplumun en zenginlerinden biri oluyorsun. mesai kavramı yok, uçuşun bittikten sonra serbestsin. cumartesi pazar kavramın yok hayatın düzensiz falan ama o kadar da olsun artık.


    Mesai kavramı yok derken sabah 9 akşam 5 çalışan kişiler gibi iş sonrası mesaiye kalmak yok demek istediniz sanırım ancak şunu bilmelisiniz ki uçuş tipine göre 20 saat mesai yapıldığı oluyor ve ayrıca cumartesi-pazar kavramı olmadığı gibi bayram, yılbaşı ve en önemlisi düzenli gece uykusu kavramı da yok.

    Alıntıları Göster
    İlk uçağa bindiğim gün pilot olmaya karar vermiştim.

    Bu karar anımın üzerinden 20 sene geçti. Mesleğimdeki 5. senemdeyim. Geriye dönüp baktığımda başka hangi kariyerin bena bu meslekte yaşadıklarımı ve gördüklerimi sunabileceğini düşünüyorum, pek alternatif aklıma gelmiyor.

    100 ülkeden belki 1000 çeşit insan ve kültür tanıdım.

    Yılbaşına havada girdim, bayram nedir bilmiyorum. Tek avuntum karşılığını alıyor olmak.

    Hayatımın bir döneminde kiralık evimden vazgeçmiştim ve arkadaşımda kalmaya başladım zira ayda bir kaç gece için günlerce boş duran eve kira vermeye gerek duymadım. Evlilik ve çocuk planları şirket ve çalışma planlarımı değiştirdi de hayatım biraz daha düzene girdi.

    Daha önce PC simülatöründe zorlandığım anlarda kapatıp çıkarım felsefesini ve genelde sahip olduğum "maymun iştahlı" yapımı; şiddetli fırtınada 150 yolcuyu havalimanına indirmek için 2 saat şehrin üstünde beklerken terkettim, karakterim baştan aşağı değişti. Aleti bırakıp gidemiyorsunuz! Teker koyana kadar iliklerinize işleyen o büyük sorumluluk duygusu bir tek cerrahlarda var - cerrah arkadaşlarım da sık sık "hastayı oracıkta bırakıp kaçıp gitme dürtüsünü" anlatırlar. Kimi zamanlar kokpitten çıkıp gitmeyi çok istedim!

    Ama başa çıkmayı öğrenmek, olgunlaşıp alışmak, bu karakter gelişimi size işleyince, bu meslekten duyulan hazzın eşi benzeri olmuyor.

    İşte bu yüzden pilotluk "yapılan" bir meslek değil, "olunan" bir meslektir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    İlk uçağa bindiğim gün pilot olmaya karar vermiştim.

    Bu karar anımın üzerinden 20 sene geçti. Mesleğimdeki 5. senemdeyim. Geriye dönüp baktığımda başka hangi kariyerin bena bu meslekte yaşadıklarımı ve gördüklerimi sunabileceğini düşünüyorum, pek alternatif aklıma gelmiyor.

    100 ülkeden belki 1000 çeşit insan ve kültür tanıdım.

    Yılbaşına havada girdim, bayram nedir bilmiyorum. Tek avuntum karşılığını alıyor olmak.

    Hayatımın bir döneminde kiralık evimden vazgeçmiştim ve arkadaşımda kalmaya başladım zira ayda bir kaç gece için günlerce boş duran eve kira vermeye gerek duymadım. Evlilik ve çocuk planları şirket ve çalışma planlarımı değiştirdi de hayatım biraz daha düzene girdi.

    Daha önce PC simülatöründe zorlandığım anlarda kapatıp çıkarım felsefesini ve genelde sahip olduğum "maymun iştahlı" yapımı; şiddetli fırtınada 150 yolcuyu havalimanına indirmek için 2 saat şehrin üstünde beklerken terkettim, karakterim baştan aşağı değişti. Aleti bırakıp gidemiyorsunuz! Teker koyana kadar iliklerinize işleyen o büyük sorumluluk duygusu bir tek cerrahlarda var - cerrah arkadaşlarım da sık sık "hastayı oracıkta bırakıp kaçıp gitme dürtüsünü" anlatırlar. Kimi zamanlar kokpitten çıkıp gitmeyi çok istedim!

    Ama başa çıkmayı öğrenmek, olgunlaşıp alışmak, bu karakter gelişimi size işleyince, bu meslekten duyulan hazzın eşi benzeri olmuyor.

    İşte bu yüzden pilotluk "yapılan" bir meslek değil, "olunan" bir meslektir bence.






    hocam helal olsun zor meslek pilotluk,bizde demiryollarında gidip geliyoruz işimiz can taşımak ama sizinkisi her bakımdan daha zor ve riskli Allah kolaylık versin.




  • aviator007 kullanıcısına yanıt
    aynı şekilde ilk bindiğim gün pilot olmaya karar verdim. ancak şimdi iş ciddiye bindi. üni sınavında ilk 1000 e girdim. odtuye yerlestım. neden muhendıslık yazdım thy akademıye güvenip.tıp yazacak puanım vardı yazmadım. ama o kadar kararsızım ki su an. girilen sağlık testleri , sağlık problemi durumunda lisans kaybına giden süreçler,çok riskli şeyler. ben eğer pilot olur da o tadı alırsam olası lisans kaybında yıkılır deliririm çıldırırım. acaba tıpa geçip bu riskli hayatı tercih etmesem mi diyorum. bir de thy akademiye giremeyedebilirim? gözüm bozuk. bir kaç yıl sonra numarası daha da büyürse nolcak? o kadar soru var ki kafamda.tıpa geçıp iyi bir cerrah olmayı da düşünmeye basladım. hayırlısı olsun diyim ne diyim. eger olur da doktor olursam mutlu olurum bence. ama ucaga bındıgımde keşke diycem ilerde. pilot olursam keske demem ama. hocam bana biraz tavsiye verir misiniz? gönlüm pilot ol der, mantığım doktor.




  • O yollardan geçmiş biri olarak tavsiye etmiyorum. Öyle bir borcun altına imza atacaksınız ki bırakıp gitmek gibi bir ihtimaliniz bile olmayacak biz paçamızı zor kurtardık o akademiden. Bu iş öyle güllük gülistanlık değil. Mesai şartları çok ağır, hiçbir sosyal hayatınız yok ne düzenli bir çalışma saatiniz ne düzenli boşgünleriniz var. Akademi istiyorsanız hesabı kitabı iyi yapın geri dönüşü çok zor bir karar.
  • BenGiDeR B kullanıcısına yanıt
    hocam akademiden mezun pilot musunuz ? biraz açar mısınız? dediğiniz gibi çok zor bir karar. çok yüklü bir borç . iyice kafamda oturtmam lazım. teşekkür ederim.......
  • merhaba evet akademi çıkışlıyım ben de ama ayrıldım başka şirkete geçtim sonradan.

    pilotluk kötü bir meslek değil ama dışarıdan göründüğü kadar güllük gülistanlık bir meslekte değil. Geniş gövde uçaklarda (B777, A330 vs) uçanlar rahat sayılabilecdk şartlara sahip olsalarda dar gövde uçanlarda ( B737, A320 vs) çalışma şartları çok ağır.

    Uçuş süreleri offblock onblock hesaplanır yani uçak pushbacke başladığında uçuş süresi başlar park yerine girip park freni set ettiğinde biter. Uçuş limitleri uçuş saatleri üzerinden hesaplanır. Şimdi iki tane örnek vereyim.

    A kişisi 3 tane ER yani uzun mesafe uçuşu yapar ABD, Japonya vs 3 uçuşta toplam 60 saatin üzerimde uçuş saati yazar zaten normal limiti 70 saattir belki bir tane daha uçar aylık mesai bitti. üzerine çıkarsa zaten ek mesai alır.

    B kişisine gelelim. Kayseri gitgel üzerine antalya oradan ankara yani 4 uçuş yapar mesai beklemelerle 10 saati geçer ama uçuş süresi 5 saat ya yapar ya yapmaz ankarada yatıya çeker 11 saat 2 saati yolda geçer 9 saattede uyurmusun yemek mi yersin duş mu alırsın sana kalmış bunu böyle 4 5 gün sürdürür 5 yünde 20 25 saat yazarsın ama zombie kıvamına gelirsin. 2 gün boç verir sonra bir 5 6 gün daha.

    A örneğide B örneğide gerçek örnekler arası yok mu tabii var bunlar biraz ekstrem örnekler ama yaşanmayan şeylerde değil. Dar gövde pilotluğu çok çok ağır. Geniş gövdeye geçme kısmıda öyle sınavla vs olan birşey değil kaptanlarda sinyorite yani kıdem ile first officerlarda şansa bala göre oluyor. Çok şanslıysan 1 senede geçersin kaptan olana kadar kalırsın sonra geri dönersin dar gövdeye. Şansın yoksa fo geçemezsin kaptan olup geçmende en az 10 sene sürer ki çok iyimser bir tahmin 10 sene.


    Akademi bunun neresinde dersen sözleşme borcunda. öyle bir borçla ben dayanamıyorum artık ayrılmak istiyorum deme şansın yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BenGiDeR B kullanıcısına yanıt
    anladım çok teşekkürler. nedense gözüm korkmadı. benim tedirginliğim olası sağlık sorunu, lisans kaybı, daha da gerisi akademiye girebilmek.Uçuş okuluna verecek paramız yok. şimdi beleş bi şekilde tıp doktoru olabılırım ama herseyı salıp biraz kumar gibi olsa da akademiye girmek için şu an oldugu gibi mühendislik okumaya devam edebilirim. Tavsiyeleriniz var mıdır?işin içinden cıkamıyorum. siz olsanız ne yapardınız>?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.