Şimdi Ara

Pilot olmak !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Ben bu forumda yeniyim.Burada çok kullanıcı var ve sorumu cevaplayabilme olasılıkları beni bu konuyu açmaya itti.
    Sorulara geçiyorum.

    1-Pilot olan bir kullanıcı(kaptan ya da yardımcı) ağabeyim varsa pilotluğun nasıl birşey olduğunu söyleyebilir mi ?
    2-Thy'de yardımcı pilotlar ne kadar maaş alıyor ?Kaptan pilotlar ne kadar maaş alıyor ?
    3-Uçuş okuluna mı gideyim yoksa %100 burs kazanılmış bir üniversite mi ?Hangisi daha avantajlı ?İşe alımda hangisi rakiplere göre sizi ön plana çıkarır ?
    4-Olur da üniversiteye gidersem hangisine gideyim ?Türk Hava Kurumu üniversitesi mi yoksa Anadolu üniversitesi mi ?
    5-Kaptan pilot olmak için belli bir yaş sınırı var mı ?
    6-Diğer yazılan makalelerde "Teknik bölümlerden mezun olanlar işe alımlarda daha avantajlı olurlar!"gibisinden şeyler okudum.Ben direk pilotaj okuyacağım.Teknik bölüm okuyan biri mi benden daha avantajlı olur yoksa ben mi daha avantajlı olurum ?
    7-Pilotluk mesleğine başlanılan ilk günde neler hissediliyor ? :) (Sadece pilot olanlar cevaplasın.)
    8-Yardımcı pilot veya kaptan pilot olmak üzere iki tür pilot olduğunu biliyorum.Bilmediğim başka bir tür var mı ?(Yolcu uçağı pilotluğu için.)
    9-Pilot olanlar tamamen ekonomik özgürlüğüne ulaşıyor mu ?İnternette okuduğum rakamlara göre 1.5 yılda bir ev alınabilecek düzeye gelinebilir mi ?

    Soracaklarım bu kadar.Aklıma geldikçe daha fazla sorarım.Şimdiden teşekkürler. :)







  • Bilgisayar1245 kullanıcısına yanıt
    çoğunluk maaşını gizliyor, ama +10 vardır.

    uçuş okulu sonrası iş garantili bir okul seçersin rakip makip kalmaz.

    thk üniversitesi daha iyi olur, anadolu ünv. göre daha çok kişi alıyor sanırım girmen kolaylaşır.

    teknik bölüm okuyan = sen ama sen okuduğun okulun imkanından yararlanmış isen teknik bölüm < sen

    8. soru ne saçma bi soru ya la o parantez içi daha saçma

    pilot olunca uçuş okulunun parası kesiliyor maaşından sonra tüm para sana kalıyor. 1.5 sene de 1 ev değil 3 ev alırsın.
  • Öncelikle bende pilot olmak isteyen biriyim ve uzun süredir bu konuda araştırma yapıyorum

    - Pilotlar genelde gayet yüksek maaşlar alıyorlar fakat miktarı belli değil. Ama internette kaptan pilotlar için 20.000TL+ rakamlar bile var.
    - Bence üniversitede okumak daha mantıklı, hatta ben ciddi ciddi Anadolu Üniversitesinde okumayı düşünüyorum.
    - THK daha iyi diyenler de var ama bence (değişebilir ilerde tabii ki ama) Anadolu Üniv. daha iyi.
    - Kaptan pilot olmak için belli bir saat uçuş gerçekleştirmek gerekiyor, yaşla pek ilgisi yok.
    - Direk pilotaj daha mantıklı, teknik bölüm okuyup sonradan THY'nin programına katılmak çok zor.
    - 8. Soruyu atlıyorum.
    - Heralde 10-20 bin TL maaşla ekonomik özgürlük konusunda pek bir sıkıntı yaşanmaz diye düşünüyorum.
    + Çok çok iyi İngilizce gerektiğini de hatırlatayım.

    Tavsiyem bu forumdaki pilotluk ile ilgili konuları gözden geçirmen, gerçekten değerli bilgiler var çünkü...

    Ek: İstanbul'daysan haftaya gerçekleşecek IFTE faydalı gibi görünüyor, gitmeni tavsiye ederim. http://www.ifteistanbul.com/tr/index.php



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sedatalbayrak54 -- 20 Eylül 2013; 22:51:28 >




  • Arkadaşlar ikinizin yorumunu da okudum ve takıldığım iki soruda hala takılıyorum.
    Üniversite mi daha iyi yoksa uçuş okulu mu ?
    Teknik bir bölüm mü yoksa direk pilotaj bölümü mü ?
    Anadolu Üniversitesi mi yoksa Türk Hava Kurumu Üniversitesi mi ? Sebebi nedir ?

    Bu arada yanıtlarınız için teşekkürler.

    Düzenleme :
    "teknik bölüm okuyan = sen ama sen okuduğun okulun imkanından yararlanmış isen teknik bölüm < sen " Derken ?Ne kastettiğinizi hala anlamış değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar1245 -- 20 Eylül 2013; 23:45:22 >
  • Üniversite okumadan Türkiye'de herhangi bir firmada pilot olarak çalışamazsın. Hem pilot olup hem de üniversite diploması almak için pilotaj bölümü okumak gerekiyor. O yüzden bence üniversitede pilotaj okumak daha mantıklı.

    Teknik bölüm derken tam olarak neyden bahsettiğinizi anlayamadım.

    THK'nın imkanlarının daha iyi olduğunu söylüyorlar ama Anadolu Üniversitesi daha köklü görünüyor bana, ayrıca imkanları da berbat değil. Daha önce de dediğim gibi ben şu an Anadolu Üniversitesi'ni tercih ederdim. Ama ben de sizin gibi çok detaylı bilgiye sahip değilim bu iki üniversite konusunda...
  • Teknik bölümden kastım makine mühendisliği , uçak mühendisliği gibi bölümler.
    THK'nın imkanları daha iyi derken ?Ne gibi imkanlar ?
    Bu arada Anadolu Üniversitesi 477 gibi bir puan ile alırken THK 475 gibi bir puan ile alıyor.Hemen hemen aynı.Anadolu biraz önde.İyi olan THK ise neden Anadolu daha fazla ?
    Bu arada kaptan pilot olmak için ne kadar süre uçuş yapmalı ?
  • 1-Pilot olan bir kullanıcı(kaptan ya da yardımcı) ağabeyim varsa pilotluğun nasıl birşey olduğunu söyleyebilir mi ? Evet var. @volkan737 Pilot olmasamda askeri pilot adayıyım. Seneye başvurcaz inşallah Sivil pilotlukta sosyal hayat olmuyor. Askeriyi anlatmama gerek yok sanırsam.
    2-Thy'de yardımcı pilotlar ne kadar maaş alıyor ?Kaptan pilotlar ne kadar maaş alıyor ? Benim bildiğim pilotlar 13bin kaptan pilotlar 22bin TL almakta.
    3-Uçuş okuluna mı gideyim yoksa %100 burs kazanılmış bir üniversite mi ?Hangisi daha avantajlı ?İşe alımda hangisi rakiplere göre sizi ön plana çıkarır ? Tabiikide üniversite. Ama %100 bursluyu bırak üniversiteyi kazanması ayrı dert. Anadolu üni. Pilotaj bölümü 488 puanla almakta. Bundan başka sanırsam THK Üniversitesi var birde.
    4-Olur da üniversiteye gidersem hangisine gideyim ?Türk Hava Kurumu üniversitesi mi yoksa Anadolu üniversitesi mi ? Anadolu derim ben.
    5-Kaptan pilot olmak için belli bir yaş sınırı var mı ? Yok diye biliyorum ama belirli uçuş saat limiti var. Ve bu uçuş limitini doldurana kadar zaten 30 yaşını aşmış oluyorsun. Ayrıca kaptan pilot olabilmek için üniversite mezunu olmak gerek. Eğer lise mezunu ve özel bir uçuş okulundan mezunsan co pilotta kalırsın.
    6-Diğer yazılan makalelerde "Teknik bölümlerden mezun olanlar işe alımlarda daha avantajlı olurlar!"gibisinden şeyler okudum.Ben direk pilotaj okuyacağım.Teknik bölüm okuyan biri mi benden daha avantajlı olur yoksa ben mi daha avantajlı olurum ? Teknik yerde çalışır. Pilotlar havada. İkisi apayrı meslekler. Teknik bölümünden mezun olup pilot olan biri tanımıyorum(teknikten mezun olup özel uçuş okuluna gitmemişse tabi.)
    7-Pilotluk mesleğine başlanılan ilk günde neler hissediliyor ? :) (Sadece pilot olanlar cevaplasın.) Bende cevaplamak isterim. Tahminde bulunmak gerekirse bu meslek belkide en stresli ve en riskli meslek. Bu mesleğe girmenin tek sebebi havacılığa olan gökyüzüne olan sevdadır diye düşünüyorum. Bu yüzden ilk uçuşta gerçek anlamda bulutların üstünde olmuş oluyorlardır herhalde :p
    8-Yardımcı pilot veya kaptan pilot olmak üzere iki tür pilot olduğunu biliyorum.Bilmediğim başka bir tür var mı ?(Yolcu uçağı pilotluğu için.) Tam emin değilim ama kokpitteki 3.kişi uçuş mühendisidir. Başka pilot yok.
    9-Pilot olanlar tamamen ekonomik özgürlüğüne ulaşıyor mu ?İnternette okuduğum rakamlara göre 1.5 yılda bir ev alınabilecek düzeye gelinebilir mi ? Ev tabiikide alırsın. Ama Türkiye'de malesef yukarıda verdiğim rakamlar az kalıyor. Ne kadar insan ilk duyunca "Vaov yüksekmiş bee" desede hayır öyle değil. Aldıkları risk, sorumluluk, radrasyon, stres, sosyal yaşantıda bozukluklara rağmen gerçekten az alıyorlar denilebilir.

    Forumumuzun pilotu daha iyi bilir tabiikide :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Pilot olmak için göz
    12 yıl önce açıldı
    Denizci olmak için.
    9 yıl önce açıldı
    Ralli Pilotu Olmak?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatalbayrak54

    Üniversite okumadan Türkiye'de herhangi bir firmada pilot olarak çalışamazsın. Hem pilot olup hem de üniversite diploması almak için pilotaj bölümü okumak gerekiyor. O yüzden bence üniversitede pilotaj okumak daha mantıklı.

    Teknik bölüm derken tam olarak neyden bahsettiğinizi anlayamadım.

    THK'nın imkanlarının daha iyi olduğunu söylüyorlar ama Anadolu Üniversitesi daha köklü görünüyor bana, ayrıca imkanları da berbat değil. Daha önce de dediğim gibi ben şu an Anadolu Üniversitesi'ni tercih ederdim. Ama ben de sizin gibi çok detaylı bilgiye sahip değilim bu iki üniversite konusunda...

    Yanlış. Üniversite okumadan pilot olarak çalışırsın. KAPTAN Pilot olarak çalışamazsınız. Anadolu Üniversitesi her yıl 15 kontenjan alıyor diye biliyorum. Köklü ve eğitimi üst düzey bir üniversite. THK pilot ihtiyacı giderilsin diye üniversite kurdu. Ama AÜ ise baştan beri bu işte.




  • Evet, haklısınız. Sadece kaptan pilot olmak için üniversite okumak gerekiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar1245

    Teknik bölümden kastım makine mühendisliği , uçak mühendisliği gibi bölümler.
    THK'nın imkanları daha iyi derken ?Ne gibi imkanlar ?
    Bu arada Anadolu Üniversitesi 477 gibi bir puan ile alırken THK 475 gibi bir puan ile alıyor.Hemen hemen aynı.Anadolu biraz önde.İyi olan THK ise neden Anadolu daha fazla ?
    Bu arada kaptan pilot olmak için ne kadar süre uçuş yapmalı ?

    Anadolu Üniversitesi mi THK mı konusuna gelince, ben kesinlikle Anadolu Üniversite'sini seçmeyi planlıyorum. THK bence de AÜ kadar köklü ve kaliteli değil.

    Ama imkan konusunda bilmiyorum gerçekte durum ne ama filolarındaki uçak sayısı daha fazla gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatalbayrak54

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar1245

    Teknik bölümden kastım makine mühendisliği , uçak mühendisliği gibi bölümler.
    THK'nın imkanları daha iyi derken ?Ne gibi imkanlar ?
    Bu arada Anadolu Üniversitesi 477 gibi bir puan ile alırken THK 475 gibi bir puan ile alıyor.Hemen hemen aynı.Anadolu biraz önde.İyi olan THK ise neden Anadolu daha fazla ?
    Bu arada kaptan pilot olmak için ne kadar süre uçuş yapmalı ?

    Anadolu Üniversitesi mi THK mı konusuna gelince, ben kesinlikle Anadolu Üniversite'sini seçmeyi planlıyorum. THK bence de AÜ kadar köklü ve kaliteli değil.

    Ama imkan konusunda bilmiyorum gerçekte durum ne ama filolarındaki uçak sayısı daha fazla gözüküyor.

    Filosunda belki daha fazla uçak olabilir. Ama şöyle düşünün Anadolu üniversitesi 15 öğrenci okuturken THK kaç öğrenci okutuyor? 15 öğrenciden biriyseniz zaten bol bol havada eğitim alırsınız. Uçak sayısına değil öğrenci sayısınada bakmak gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SütMısırı

    quote:

    Orijinalden alıntı: sedatalbayrak54

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar1245

    Teknik bölümden kastım makine mühendisliği , uçak mühendisliği gibi bölümler.
    THK'nın imkanları daha iyi derken ?Ne gibi imkanlar ?
    Bu arada Anadolu Üniversitesi 477 gibi bir puan ile alırken THK 475 gibi bir puan ile alıyor.Hemen hemen aynı.Anadolu biraz önde.İyi olan THK ise neden Anadolu daha fazla ?
    Bu arada kaptan pilot olmak için ne kadar süre uçuş yapmalı ?

    Anadolu Üniversitesi mi THK mı konusuna gelince, ben kesinlikle Anadolu Üniversite'sini seçmeyi planlıyorum. THK bence de AÜ kadar köklü ve kaliteli değil.

    Ama imkan konusunda bilmiyorum gerçekte durum ne ama filolarındaki uçak sayısı daha fazla gözüküyor.

    Filosunda belki daha fazla uçak olabilir. Ama şöyle düşünün Anadolu üniversitesi 15 öğrenci okuturken THK kaç öğrenci okutuyor? 15 öğrenciden biriyseniz zaten bol bol havada eğitim alırsınız. Uçak sayısına değil öğrenci sayısınada bakmak gerek.

    Doğrudur, dediğim gibi ben de şu an araştırıp öğrenmeye çalışıyorum... Gerçi önümde daha 2 sene var ama yavaş yavaş birşeyler planlamaya başlamak gerek.

    Ayrıca kaptan pilot olmak için gereken şartlarla ilgili şöyle bir belge buldum, biraz eski ama hala geçerli olabilir, en azından fikir verir, inceleyebilirsiniz: Link.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatalbayrak54

    quote:

    Orijinalden alıntı: SütMısırı

    quote:

    Orijinalden alıntı: sedatalbayrak54

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar1245

    Teknik bölümden kastım makine mühendisliği , uçak mühendisliği gibi bölümler.
    THK'nın imkanları daha iyi derken ?Ne gibi imkanlar ?
    Bu arada Anadolu Üniversitesi 477 gibi bir puan ile alırken THK 475 gibi bir puan ile alıyor.Hemen hemen aynı.Anadolu biraz önde.İyi olan THK ise neden Anadolu daha fazla ?
    Bu arada kaptan pilot olmak için ne kadar süre uçuş yapmalı ?

    Anadolu Üniversitesi mi THK mı konusuna gelince, ben kesinlikle Anadolu Üniversite'sini seçmeyi planlıyorum. THK bence de AÜ kadar köklü ve kaliteli değil.

    Ama imkan konusunda bilmiyorum gerçekte durum ne ama filolarındaki uçak sayısı daha fazla gözüküyor.

    Filosunda belki daha fazla uçak olabilir. Ama şöyle düşünün Anadolu üniversitesi 15 öğrenci okuturken THK kaç öğrenci okutuyor? 15 öğrenciden biriyseniz zaten bol bol havada eğitim alırsınız. Uçak sayısına değil öğrenci sayısınada bakmak gerek.

    Doğrudur, dediğim gibi ben de şu an araştırıp öğrenmeye çalışıyorum... Gerçi önümde daha 2 sene var ama yavaş yavaş birşeyler planlamaya başlamak gerek.

    Ayrıca kaptan pilot olmak için gereken şartlarla ilgili şöyle bir belge buldum, biraz eski ama hala geçerli olabilir, en azından fikir verir, inceleyebilirsiniz: Link.

    6 yıl pilot olmak gerekiyormuş. Ama istenen asgari 4500 uçuş saati var. Üstelik bu 4500 saatin 1500'ü 27ton ağırlıkla kalkması gerekiyor. Ve atanacakları uçak tipinde 500 saatlik uçuş saati isteniliyor. En az 3 havayolunda çalışma zorunluluğuda var. Bunların hepsini 6 yıldan daha az sürede kim yapabilir




  • Peki arkadaşlar bir iki tane daha soru soracağım.
    1.Yardımcı veya kaptan bir pilot günde kaç saat uçar ?(En az - en fazla)
    2.Yardımcı veya kaptan bir pilot ayda kaç saat uçar ?(En az - en fazla)
    3.Yardımcı veya kaptan bir pilot yılda kaç saat uçar ?(En az - en fazla)
    4.Bu çift maaş olayı ne oluyor ?
  • Bir de pilot olursam işsiz kalır mıyım ?
  • Kardeşim bence sen olma pilot belli ki bu işi parası için istiyorsun. Bu meslek parası için yapılacak bir meslek değildir. Havacılığı sevmen lazım öncelikle yoksa olmaz bu iş. Ayrıca dışardan göründüğü gibi de değildir. Yeri gelir gece 2 de uçarsın sabah 7 de dönersin gecen gündüzün belli olmaz vs aklıma gelmeyen daha bir sürü şey. Bunun dışında kokpitte , kaptan pilot, 2. pilot ve uçuş mühendisi olmak üzere 3 kişi bulunur. AÜ, THK'ya göre daha avantajlıdır.

    Edit: Günlük uçuş görev süresi 14 saat, haftalık 56 saattir. Uçuş süresi aylık 110, üç aylık 300, yıllık 1000 saati geçemez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Informatiker -- 29 Eylül 2013; 14:58:45 >
  • Tabi ki de söylediklerinizi anlıyorum.Fakat sırf zevk için meslek seçemem.Ekonomik sıkıntılar vs. diye seçemeyeceğim nedenleri sıralayabilirim.
    Ayrıca havacılığı seviyorum fakat ben bir pilot olacaksam ve bir firmanın altında çalışacaksam iş ile ilgili her şey beni ilgilendirir.Öğrenmek te isterim olanakları.
    Ben uçağa ilk bindiğim anda karar verdim pilot olacağım diye.Henüz 8.sınıftaydım.

    Neyse bu arada söylediğiniz uçuş saatleri azami mi ?Yani mesela günde 14 saat diyorsunuz.Her gün 14 saat zorunlu mu yoksa 10 saat ya da daha az vakite iner mi uçuş süresi ?(Umarım anlatabilmişimdir.)

    Son sorum da var tabi.Pilotlar işsiz kalır mı ? :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.