Şimdi Ara

PEUGEOT VE LPG (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
30.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU ARADA BEN DUNYANIN EN GUZEL ARABASININ SAHIBIYIM VE DUNYANIN EN KARIZMATIK ADAMI YIM ITIRAZI OLAN VARMI PARAM VAR GITTIM 206 ALDIM ISTERSEM 7.40 DA ALIRIM AMA 206 ASIGIYIM GITTIM ONU ALDIM SANA BUNUN HAKKINDA YORUM YAPMANI ISTEYEN OLDUMU SEN GIT INGILIZ KRALIYET AILESINI ARABALARINI TAKIP ET

    HERKESIN KARZMA ANLAYISI FARKLIDIR VE HERKESTE BUNA SAYGI DUYMAK ZORUNDADIR 7.40 DA OLSA AYNI ŞAHIN DE OLSA AYNI UNUTMA BUNU
  • klasik yurdum vatandaşı zihniyeti işte başka bişey beklemiyodum zaten "para benim değil mi"

    hayırlı olsun güle güle bin
  • Selamlar arkadaşlar. Bende 98 Model 306 Griffe Hatcback var ve ben gecen cumartesi günü Ekogas sıralı sistem taktırdım. Takıldıktan sonra Sıralı sistemin ECU su ile benim ECU arasında bir anlaşmazlık çıktı ve LPG enjektörlerinden biri devreye girmedi hatta araba benzinde de çalışmadı. Amma burası önemli, Pazartesi saolsunlar firma yetkilileri ki bu bahsettiğim yer firmanın fabrika merkez servisi gelip aracı çalıştırdılar ve yeniden servise götürdük aracı ve benim 306 nın ECU sunu bilgisayara bağlayıp gerekli değerleri aldıktan sonra LPG nin ECU sunu ve enjektörlerini bu değerlere göre ayarlamışlar. Salı akşamı ben aracımı teslim aldım ve 3 gündür kullanıyorum 41 kere maşallah benzinden hiçbir fark olmadan mis gibi çalışıyor. Stop etme vs. problemi hiç olmadı yaklaşık sabah motor soğukken ilk çalıştırmada benzinle çalıştığından 1-1.5 km sonra LPG ye geçiyor ve giderken abartmıyorum benzini aratmıyor. Bende performans filtre ve kat iptalde mevcut olmasına rağmen şu an için sorunum yok LPG ile. Aracın devirlenmesi, uzaması aynen benzindeki gibi ve ayrıca benzinde iken çok çabuk artan ve sürekli gezen hararet bile LPG den sonra daha düzenli oldu diyebilirim. Ben memnunum. Aynı yer daha öncede 306 - 307 gibi araçlara montaj yapmış ve onlardan da bir şikayet olmadığı belirtti. Sabah-aksam sürekli en yoğun saatlerde kozyatağı-mecidiyeköy arası trafikteyim günde 40 km yapıyorum ortalama. 3 gündür bu trafikte 106 km yol yaptım daha 35 YTL ye fullediğim LPG daha yarım depo bile olmadı, yeri geldi denemek için gazladım. Dediğim gibi ben şimdilik memnunum. Sorun yaşarsam burdan sebebi ve sonucu belirtirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sunshines35

    bana sorarsanız hb arabaların hiçbirine tüp taktırılmamalı.

    1. Kaza yapsanız ve tüp patlasa hasar durumuna göre maksimum 1.5 metre uzaktasınız tüpe.
    2. Arabanın hiçbir türlü bagaj işlevi kalmaz.
    3. Teknik bilgim yok ama hissiyatım o ki, p206 ların motorları ve kaput alanı çok dar olması problemin temel sebebi olabilir.


    1. LPG düzgün ve gerekli şekilde takıldı ise patlamaz. Sıralı sistemlerde gaz kokusu vs. bir sıkıntı yok. Ayrıca sızdırmalık raporu alıyorsun ruhsata işleteceksen, yani aracın hem servis tarafından hemde sızdırmazlık veren tarafından fenni muayeneden geçmek zorunda. Kaza anında benzinle lpg arasında tehlike olarak fark yok. İyice araştırırsan LPG nin o kadar korkulcak birşey olmadığını görürsün. Ayrıca LPG tank testlerini incelemeni tavsiye ederim.

    2. 32 litrelik tank taktırıyorsun ve sadece 1 orta boy spor çantalık yer kaybın oluyor.

    3. Motor kaputunun dar olması kısmını anlayamadım ama benim aracım montajda iken 2004 poloya takıldı, 206 nın motor kısmının polonun kinden dar olma ihtimali yok. Ayrıca zaten yer işgal etcek birşey takılmıyor yeni sistemlerde.




  • HAYIRLI OLSUN DOSTUM, UMARIM İLERDE SANA BİR PROBLEM YAŞATMAZ GÜLE GÜLE KULLAN, FİKİRLERİNİ BİZİMLE PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: mr_radiant

    Selamlar arkadaşlar. Bende 98 Model 306 Griffe Hatcback var ve ben gecen cumartesi günü Ekogas sıralı sistem taktırdım. Takıldıktan sonra Sıralı sistemin ECU su ile benim ECU arasında bir anlaşmazlık çıktı ve LPG enjektörlerinden biri devreye girmedi hatta araba benzinde de çalışmadı. Amma burası önemli, Pazartesi saolsunlar firma yetkilileri ki bu bahsettiğim yer firmanın fabrika merkez servisi gelip aracı çalıştırdılar ve yeniden servise götürdük aracı ve benim 306 nın ECU sunu bilgisayara bağlayıp gerekli değerleri aldıktan sonra LPG nin ECU sunu ve enjektörlerini bu değerlere göre ayarlamışlar. Salı akşamı ben aracımı teslim aldım ve 3 gündür kullanıyorum 41 kere maşallah benzinden hiçbir fark olmadan mis gibi çalışıyor. Stop etme vs. problemi hiç olmadı yaklaşık sabah motor soğukken ilk çalıştırmada benzinle çalıştığından 1-1.5 km sonra LPG ye geçiyor ve giderken abartmıyorum benzini aratmıyor. Bende performans filtre ve kat iptalde mevcut olmasına rağmen şu an için sorunum yok LPG ile. Aracın devirlenmesi, uzaması aynen benzindeki gibi ve ayrıca benzinde iken çok çabuk artan ve sürekli gezen hararet bile LPG den sonra daha düzenli oldu diyebilirim. Ben memnunum. Aynı yer daha öncede 306 - 307 gibi araçlara montaj yapmış ve onlardan da bir şikayet olmadığı belirtti. Sabah-aksam sürekli en yoğun saatlerde kozyatağı-mecidiyeköy arası trafikteyim günde 40 km yapıyorum ortalama. 3 gündür bu trafikte 106 km yol yaptım daha 35 YTL ye fullediğim LPG daha yarım depo bile olmadı, yeri geldi denemek için gazladım. Dediğim gibi ben şimdilik memnunum. Sorun yaşarsam burdan sebebi ve sonucu belirtirim.




  • Kuzguna yavrusu Şahan görünür lafı çok doğrudur, herkes için kendi arabası en iyisidir. Bence bunu tartışılması çok yersiz. LPG içinde piyasadaki birkaç marka model dışında tüm araçlara takılabiliyor, biri Alfa romeo nun JTI modelleri, diğerini şu an hatırlayamadım ama nette aratırsanız bulabilirsiniz. Ayrıca 30 milyona 1.6 araçla İstanbul trafiğinde 110 km yerine 210 km yapmak kimsenin karizmasını ne arttırır nede eksiltir.
  • PLASTİK MANİFOLDLU ARAÇLARA TAKILAMIYOR, ONUNDA ÇARESİNİ BULDULAR AMA
  • Saolasın dostum, darısı başınıza :) Sıralı sistem LPG düşünürsen benim kullandığım markayı. Fiyat, performans, ilgi alaka açısından kesinlikle tavsiye ederim. Birde en önemli Türk Malı bir sistem. Fabrikası burda, daha ne olsun :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD

    HAYIRLI OLSUN DOSTUM, UMARIM İLERDE SANA BİR PROBLEM YAŞATMAZ GÜLE GÜLE KULLAN, FİKİRLERİNİ BİZİMLE PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: mr_radiant

    Selamlar arkadaşlar. Bende 98 Model 306 Griffe Hatcback var ve ben gecen cumartesi günü Ekogas sıralı sistem taktırdım. Takıldıktan sonra Sıralı sistemin ECU su ile benim ECU arasında bir anlaşmazlık çıktı ve LPG enjektörlerinden biri devreye girmedi hatta araba benzinde de çalışmadı. Amma burası önemli, Pazartesi saolsunlar firma yetkilileri ki bu bahsettiğim yer firmanın fabrika merkez servisi gelip aracı çalıştırdılar ve yeniden servise götürdük aracı ve benim 306 nın ECU sunu bilgisayara bağlayıp gerekli değerleri aldıktan sonra LPG nin ECU sunu ve enjektörlerini bu değerlere göre ayarlamışlar. Salı akşamı ben aracımı teslim aldım ve 3 gündür kullanıyorum 41 kere maşallah benzinden hiçbir fark olmadan mis gibi çalışıyor. Stop etme vs. problemi hiç olmadı yaklaşık sabah motor soğukken ilk çalıştırmada benzinle çalıştığından 1-1.5 km sonra LPG ye geçiyor ve giderken abartmıyorum benzini aratmıyor. Bende performans filtre ve kat iptalde mevcut olmasına rağmen şu an için sorunum yok LPG ile. Aracın devirlenmesi, uzaması aynen benzindeki gibi ve ayrıca benzinde iken çok çabuk artan ve sürekli gezen hararet bile LPG den sonra daha düzenli oldu diyebilirim. Ben memnunum. Aynı yer daha öncede 306 - 307 gibi araçlara montaj yapmış ve onlardan da bir şikayet olmadığı belirtti. Sabah-aksam sürekli en yoğun saatlerde kozyatağı-mecidiyeköy arası trafikteyim günde 40 km yapıyorum ortalama. 3 gündür bu trafikte 106 km yol yaptım daha 35 YTL ye fullediğim LPG daha yarım depo bile olmadı, yeri geldi denemek için gazladım. Dediğim gibi ben şimdilik memnunum. Sorun yaşarsam burdan sebebi ve sonucu belirtirim.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD

    PLASTİK MANİFOLDLU ARAÇLARA TAKILAMIYOR, ONUNDA ÇARESİNİ BULDULAR AMA


    Dediğin gibi plastik manifoldlu araçlara ve benim 306 nında o an orda bulunan ve montaj yapılan polonun da manifoltları plastikti, delik açıp daha sonra takılacak apartın ucuna ısıya dayanıklı ve çok kuvvetli bir yapıştırıcı sürüp daha sonra açılan deliğe vidalıyorlar. Ben montaj boyunca aracın yanında olduğum için tüm aşamaları inceleme fırsatı buldum.
  • L.P.G (LİKİT PETROL GAZI)

    LPG Petrolün yan ürünü olup kimyasal olarak Hidrokarbonlar gurubuna dahildir. Petrolün kuyulardan çıkarılmasında beraber veya rafinerilerde tasfiye edilirken yan ürün olarak metan, etan, bütan, propan, hektan gibi gazlarla elde edilir. Kullanılacak yerlere de havagazı gibi borularla nakledilir.

    L.P.G diğer yakıtlara göre çok avantajlıdır. Temiz yandığından motorun ömrünü uzatır, aynı zamanda tamir için harcanan para ve zamandan tasarruf sağlar. LPG kurudur böylece silindir cidarında yağ kalıntısı yapmaz. Kurşun veya başka katkı maddeleri ihtiva etmediğinden silindirde kalıntı bırakmaz.LPG saf olduğundan karter yağını sulandırmaz ve motorun yağını değiştirme zamanını uzatır. En önemli özelliği uygun miktarda hava ile karıştığında tam olarak yanar, dolayısıyla egzoz tun kötü koku ve göz yakıcı etkisi olmaz.

    LPG içten yanmalı motorlarda kullanılırken yalnız özel bir karbüratör ve boru donanımına ihtiyaç gösterir.

    LPG'nin faydalarını söle sıralayabilirim:
    1.Temiz yanma, LPG pistonların, sekmanların, valflerin ve bujilerin aşınmasından meydana gelecek kurşun, vernik yada karbon atığı çıkartmaz. Motor karterini yada motorun yanma odalarını kirletmez. Motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz dolayısıyla motor ömrünü uzatır.
    2.Ateşleme bujisinin ömrünü uzatır, yanma odalarında yada ateşleme bujilerinde tortu oluşmaz, çünkü LPG'nin farklı karışımlarındaki kuvvetlendiricilere ihtiyacı bulunmamaktadır. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan özellikle kurşunlu benzin kullanan araç motorlarındaki bujilere nazaran daha uzun ömürlüdür.
    3.Yakıt pompası gerekmez, LPG kendinden tazyikli olduğu için, benzinli motorlarda oldugu gibi yakıt pompasına ihtiyaç bulunmamaktadır. Bu durum tamirat veya değişimden doğacak masraflarında azalmasını sağlar.
    Azalan karbüratör masrafı, LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiratı yok denecek kadar azdır.
    Enjeksiyonla, yakıt sistemi, bu motorlar karbüratörlü motorlara göre daha az bakım gerektirmektedir.
    4.Daha fazla güç kullanımı, LPG yakıtlı motorlar, dizel motorlara göre, aynı mesafeler için daha fazla beygir gücü üretirler (kübik inç olarak). Yakıt tasarrufu, LPG yakıtlı motordaki en önemli faktörü oluşturur. Bu sonuç kalitesinden, kanıtlanmış randımanından ve atık çıkarmamasından meydana gelmiştir.
    5.Kapalı yakıt sistemi, tamamen kapalı yakıt sistemi akıtma ve buharlaşma kaybını ortadan kaldırır.
    Temizleyici egzoz, özellikle LPG yakıtı kullanan kamyon ve diğer endüstriyel araç teknisyenleri tarafından LPG motor yakıtının düşük kirlilik özellikleri kanıtlanmıştır. Amerikan Maden Bürosu yönetiminde gerçekleştirilen araştırmalar LPG kullanılan motorlarda karbon monoksit tesirinin benzin yakıtı kullanılan motorlardaki tesirinden %50-90 oranında daha düşük olduğunu gösterir. LPG'deki hidrokarbon tesiri benzinden %38-62 oranında daha düşüktür.
    6.Güvenlik milyonlarca taşıt ve sabit makine kullanıcılarına LPG yakıtı kullanmaları sağlanmıştır. Bu ülke çapında LPG yakıtının güvenilirliğini kanıtlayıcı bir sonuçtur. Eğer bu doğru olmasaydı sigorta primleri bu yakıtın kullanımını engelleyecek şekilde yasaklayıcı ve sınırlayıcı olurdu. Altmışlı yılların başında Japonya hükümeti faaliyet gösteren bütün taksilerin LPG kullanımını mecburi kılan bir karar aldı. Diğer Asya ülkeleri Güney Kore ve Tayland aynı şekilde karar almışlardır. Avustralya hükümeti 1992 yılında LPG oto yakıtının 5 sene vergiden muaf tutulması kararlaştırılmıştır. Bu kararın sonucu olarak Avustralya'daki araçların %20'si LPG ile çalışmaktadır. Amerika'da 1990 yılında " Clean Air Act " kanununda yapılan değişikliklerle daha ağır yeni standartlar yürürlüğe sokulmuştur. Dünyada LPG ile çalışan araçların en fazla olduğu ülke olan İtalya'da hava kirliliğinin yoğun olduğu zamanlarda uygulanan iki günde bir trafiğe çıkma yasağı LPG ile çalışan araçlara uygulanmamaktadır. Belçika LPG kullanımını teşvik için LPG'den vergi almamaktadır. Bu ülkede LPG dizel yakıttan iki kat, benzinden ise üç kat daha ucuzdur. Belçika'da LPG ile çalışan araçlar her yıl %5 oranında artmaktadır.
    7.LPG tatbik edilen araçlarda iyi bir montaj ve uygun bir ayarlama ile benzinli araçlara oranlara oldukça düşük egzoz gazı emisyon değerlerine ulaşılması.
    LPG'nin seçilmesinin en önemli nedeni benzine göre ekonomik olması, 2001 Ocak ayı itibari ile süper benzin 604,000.- Tl / lt , LPG oto gaz 396,000.- TL / lt olması bunun en güzel göstergesidir
    LPG benzinden daha düşük sıcaklıklarda buharlaştığı için hava ile kolayca, karışır, böylece kurum oluşturmayan tam yanma sağlar.
    Kütlesel olarak benzinle LPG'nin kalorifik değerleri birbirine yakın olmakla beraber hacimsel olarak LPG'nin kalorifik değeri benzine göre düşüktür, bu nedenle bir aracın birim mesafede tükettiği benzinden takriben %10 kadar daha fazla litre LPG tüketir. Sonuç olarak, LPG otomotiv yakıtı olarak benzine göre daha üstün özelliklerde bir yakıttır.
    Temiz egzoz emisyonları
    Motor yağı ömrünün uzaması
    Motor ömrünün uzaması
    İçerisindeki Propan (%30) ve Bütan (%70) gazının hacimsel oranı nedeni ile benzine oranla motor vuruntu direncini arttırması
    Egzoz gazı emisyonlarından CO'de %70, HC'de %40 oranında azalma sağlaması (NOX'de %15 oranında bir artış söz konusudur )
    Yeni teknolojilerin Türkiye'ye girmesi,
    Kaynak kullanımı,
    Çevresel etki sağlaması,
    Yeni iş alanının doğması,
    Kurşun içermemesi gibi benzine göre üstünlükleri vardır.
    LPG benzine oranla daha yüksek oktan sayısına sahip olması nedeniyle motorlarda sıkıştırma oranı arttırılarak motor verimi ve gücünü arttırmak mümkündür.
    Ve son olarak benzin mafyası LPG'nin faydları konusunda sürekli medyaya yanlış beyanlarda bulunup LPG kullanımının yaygınlaşmasının önüne geçmek için

    Zararları;
    LPG kullanan otomobillerde ortaya çıkan vuruntu sorunu çevremizde sıkça gözlenmektedir. Yanma odası içinde LPG ateşleme zamanından önce yanarak kolayca vuruntu sorunlarına sebep olabilmektedir. Ayrıca zaten kuru gaz olan LPG motor segmanları arasından kolayca kaçtığı için aracınızın gücündede düşmeye sebebiyet vermektedir. Bunların haricinde eğitimli / eğitimsiz kişilerce pek çok yerde araçlara sonradan monte edilen ve genelde aracın bagajına yerleştirilen LPG tüpleri pek çok tehlikeyi beraberinde taşımaktadır. LPG sistemi kullanılan araçlar çevremizde bulunan pek çok kapalı otoparkada girememektedir.Aracına LPG taktırmayı düşünen pek çok üyemizden benzer tipte sorular geldiğinden ve içinde bulunduğumuz ekonomik şartlarda yakıt tüketiminden rahatsız araç sahipleri için biraz olsun rahatlatıcı bir alternatif olarak gözüken LPG sistemi hakkındaki fikrimizi bu şekilde bir uyarı ile belirtmek istedik.




  • arkadaşlar
    tek birşey söyliycem benim 96 vectrada acacyippde süper hiçbir problem yok
    şehiriçi 150 lira yakıyor. doldur tüpü gez gezebildiğin kadar. benzinli araba kullanan arkadaşlarımıdan
    en ekonomiği 1.4 fabia kullaniyor. öyle basmazda gaza. ben iiide basıyorum. 150 lira. bana göre karizma budur. daha ne isteyim.
  • arkadaşlar LPG DÖNÜŞÜMÜ bölümünde 3 lpg yetkilisinden aldığım bilgilere göre pejoların ateşleme sistemleri çok hassas mış. benzin ecusu o kadar hızlıymışki LPG enjektörleri yetişemediği için problem yaratıyormuş. belli bir devirden sonrada LPG enjektörleri aşırı tüketim yaptırıyormuş. yani baya sorunluymuş.

    fakat tahminim o ki çok çok yakın zamanda daha iyi bi teknolojiyle veya tecrübeyle bu iş çözülecek. ki 1-2 arkadaşımızdada gördük çözülmüş.

    problem LPG enjektörleri aracın ecusuna yetişemiyorlarmış diyeymiş yani teknik bi mesele. yanlış yazmış olabilirim bazı terimleri.
  • PEJOYA LPG GENEL OLARAK TAVSİYE EDİLMİYOR ÇÜNKÜ ARACIN KENDİSİ GİBİ MOTORUDA ÇOK NARİN GALİBA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Halim7889

    PEJOYA LPG GENEL OLARAK TAVSİYE EDİLMİYOR ÇÜNKÜ ARACIN KENDİSİ GİBİ MOTORUDA ÇOK NARİN GALİBA


    motoru narin degil sadece yanlış hatırlamıyorsam ateşleme sistemleri biraz daha hızlı ve hassas oldugu için ama bununda sorununu çözmüşlerdi sitede aratırsan bulursun

    ayrıca focus için çok çok sağlam dedigin araç ile pug un motoru ortaktır PSA üretir.
  • quote:

    motoru narin degil sadece yanlış hatırlamıyorsam ateşleme sistemleri biraz daha hızlı ve hassas oldugu için ama bununda sorununu çözmüşlerdi sitede aratırsan bulursun

    ayrıca focus için çok çok sağlam dedigin araç ile pug un motoru ortaktır PSA üretir.


    mas207 çok çok doğru diyorsun. lpg cilerde senin dediğini diyorlar. ateşleme sistemleri çok hızlıymış LPG enjektörleri yetiştiremiyormuş. az önce antalya tartarini bayi isteiğim üzerine bu resimleri yolladı.

    landi renzo isimli bayide bizim marka işi çözdü fln diyor senin dedğin teşhisi ilk o söylemişti bana. valla bilmiyorum bende tam çözemedim olayı ama herkesin dediği ateşleme sisteminin çok hızlı olması pugda.













    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 11 Ocak 2007; 19:42:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    206 cı kardeş. taş çatlasa 15 kağıdı geçmeyen bi arabayla ne karizması yapıyosun anlamadım. karizma denen şey parayı savurmakla olmaz. tam tersine hem ekonomi hem kaliteyi bir arada denk getirecek kadar (her konuda) akıllılıkla olur.

    yanlış anlamana gerek yok bende de benzinli 306 var lpg şuan taktıramadık. uyumsuz diyolar zaten para yok şuan o ayrı konu. önceki aracımız lpg liydi.

    bu karizma konusu ana başlık ta çok tartışıldı. şuan ben lpg yi tanımasam oo derim 306 ya lpg olur mu derdim eminim. görünen köy kılavuz istemez. çok karizma takılmak istiyosan önce bi tane 7.40 alırsın sonra dersinki bu arabaya lpg olur mu hiç cannım dersin. bizde deriz ki olur tabi niye olmasın ama durumun iyiyse taktırma deriz keyfe keder anlıycağın.

    düşün taşın sana bi soru sorayım.. süper lüks ve hantal o kocaman arabaları neden dizel üretiyorlar hiç düşündün mü?

    ya da ingiliz kraliyet arabaları neden lpg li?

    ya da neden japonlar ticari taksilere LPG şartı koşuyorlar?

    ya da neden fransızlar LPG taktırınca oluşan maliyeti arabanın vergisinden düşüyorlar?

    ya da neden hava çok kirli olunca italya da sadece LPG li araçlar çıkabiliyolar Trafiğe?

    çünkü onlar hem kendi milli ekonomilerini hem de çevreyi düşünüyorlar.. maalesef biz ise hala bedeli çok pahalı olan karizma peşindeyiz.





  • merhaba arkadaşlar,

    uzunca bir süredir takılmıyordum foruma, çok katılımlar olmuş... çok şeyler yazılmış çizilmiş... herkes tecrübesinden bahsetmiş.. şu sazı biraz da ben alayım elime:

    2000 model 206 xs kullanıcısıyım. aracım 2005 aralığından beri lpg ile çalışır. bir süreliğine rölantide sorun yaşadım, ayağımı gazdan çekince 500-600 devire kadar iniyor, tekleme yapıyordu ancak bunu da adına "emulatör" dedikleri bir kablo demeti ekleyerek çözdüler. gerekçe olarak da benzin enjektörlerinden birisinin bir yerlerden sinyal alarak gaz ile birlikte çalıştığını, patlamayı bozduğunu söylediler.
    ogün bugündür benzinle mi çalışıyor gazla mı çalışıyor inanın anlamıyorum.

    beyninin eski olduğunu, hızlı olduğunu ya da başika birşey olduğunu kim ne maksatla söyler bilemiyorum ama bu benim lpg taktırdığım 3. arabam. o kadar memnunum ki satmaktan vazgeçtim, yeni araba aldığımda da kapının önünde motorsiklet niyetine tutacağım. elimde yamaha ybr 125 cc bir de motorum var; arabamla motorum neredeyse kafa kafaya tüketim yapıyorlar.

    çekiş vb hiçbir sorunum yok, dileyen olursa lpg ile giderken 190 km/h e çıktığını gösteren telefon çekimimi gösterebilirim. benim son hız ile işim olmaz zaten ama bir denemek için yapmıştım. benzinde de 190 ı geçemiyor zaten.

    uzun sözün kısası: en ufak sorunum yok. 21bin km oldu ve gayet memnunum. arabada bozulan çok yer oldu ama hiçbirisi lpg den değildi. debriyaj değişti, ön takımlar değişti, sunroof 2 kere arıza yaptı, 600 ytl sırf onun tamirine verdim. daha ufak tefek bir sürü sorun yaşadım ama hiçbirisi lpg ile ilişkili olmadı. beyni hızlı ya da benzeri iddialara katılmıyorum, zaten bu doğru olsa yanma süresi içinde püskürtmeler de sorunlu olur. enjektörler de belli bir süre açık kalıp püskürtmeyi tamamlamak zorundalar.. bu süre içinde çalışmaya lpg nin kendi enjektörleri rahatça yetişiyor. 6000 devire rahatça çıktığım için bu söylenene inanasım gelmedi.

    arkadaşlar, içinizi ferah tutun ve dilediğinizce taktırın diyorum. karizma falan bilmem, keseme bakarım. şimdiden 2bin ytl kadar karım var. arabaya 10 milyar zor veriyorlar, bu şekilde 5 sene daha kullansam arabanın tamamı bana kar kalacak. ondan sonra yansa ne olur der geçerim..

    sevgi ve saygı ile kalın...




  • merhaba arkadaşlar. bende 2004 model 307 sw var. 1 sene önce adana'da işin ustasından landi renzo marka sıralı lpg sistemi taktırdım. bana maliyeti yaklaşık işletmesiyle 1800ytl'ye maloldu. aracın çekişinde düz yolda-yokuşta benim anlayabileceğim kadar bir düşüş olmadı. koku falan kesinlikle yok.şimdiye kadar aman amanda bir problem çıkarmadı. Km'de bana 100.000 lira kazandırıyor.

    yani kısacası ben çok memnunum. Yalnız taktırmayı düşünen arkadaşlar lütfen ehil ellerde taktırın.
  • arkadaşlar bende 2003 otomatik vites 307 xt var LPG taktırmak istiyorum ama performansın düşeceğinden korkuyorum içinizde taktıran varmı eğer taktırırsam hangi marka taktırayım ikamet denizli
  • vallahi hocam daha dün otomatik 3,18 i olan arkadasımla konustuk(üniversiteden) sıralı sistem BRC marka LPG sistemi varmış aracında nasıl dedim mükemmel dedi ya eger aracı 2 sene kullanıcak ve aracın cok yakıosa taktırmak en mantıklısı dedi..(ticaretlede ugrasıolar o yüzden fayda/zarar durumunu hesaplamıs) Performans konusunda cok memnun he kayıp varmı var diyo ama yüzde 10 lara varmaz dior ama hisettigim noktalar oluyor dedi... Bence 307 triptronik 4 ileri oldugu için cok kasmıcaktır bence uzun yıllar kullanıırım diyorsanız taktırın derim...
    Bu arada PUG lar LPG sevmiyor gibi duyumlar hepimizin kulagına bir yerlerden gelir Bursa' nın bir numaralı LPG montajcısı (bursalı olanlar direk bilirler zaten) öle birşey olamdıgını gayet basit ve sorunsuz oldugundan bahsettiler...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.