Şimdi Ara

:: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı :: (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.020
Cevap
35
Favori
538.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benide eklesenenize şu 306 listesine... 306 GTİ şeytan kırmızı
  • yakıt konusunda ben hiç 40kurşun altına indiğini görmedim bu aracın, genel olarak 45-50kuruş yakıyo
  • resimleri

     :: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı ::


     :: Peugeot 306 topluluğu, paylaşım ortamı ::
  • 306 dan sonra o kadar araba çıkmasına rağmen genede yüzü kanımca eskimedi bana hala yeni gibi geliyor yani kendi yılında üretilmiş bir megane veya astra ile kıyaslanamazbelki golf ile biraz çekişir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrah1982

    benide eklesenenize şu 306 listesine... 306 GTİ şeytan kırmızı


    Vay be bir gti'ımız da oldu sonunda

    Orjinal haliylemi kullanıyorsun hocam? Rengi de güzelmiş. Kaç model?
  • 99 sonu 2000 kasa...makyajlı yani, motor olarak bişi yok filtre var sadece, koni amortisör yay, kule gergisi, omp hava kanallı disk, laser film felan filan, var ufak tefek bişiler :)
  • arkadaşlar yaklasık 2000-3000 km sonra triger değişimim var. Servisle görüştüm 275 YTL parça+163 YTL işcilik diyorlar.Daha ucuza yaptıra bileceğim bir yer biliyomusunuz ankarada?
  • Arkadaşlar aracıma lpg taktırmaya karar verdim ama hangi marka iidir ve fiyatları ne kadardır bi bilgisi olan varmı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    arkadaşlar yaklasık 2000-3000 km sonra triger değişimim var. Servisle görüştüm 275 YTL parça+163 YTL işcilik diyorlar.Daha ucuza yaptıra bileceğim bir yer biliyomusunuz ankarada?


    Hocam bizim servis var vatan peugeot.Yukarıda biyerde yerini tarif etmiştim.Hatta google earth ten tarif ettim Fiyat konusunda ne derler bilemem yanlız.


    serdaront 306lar lpg konusunda sabıkalıdır biraz biliyorsunuzdur.Ancak atiker tavsiye ediyorlar.1200tl fiyatı vardı sanırım.
  • Peugeot 306 ve 307’nin 2. el karnesi


    Peugeot’nun kompak sınıfında yer alan 306 ve 307 modellerini 2. el piyasasında oldukça ucuza bulmak mümkün. 2001 yılında son kullanıcının beğenisine sunulan 307, her açıdan dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Özellikle iç mekan genişliği, güvenlik donanımı ve dış tasarımıyla rakiplerinin korkulu rüyası olmuştu. Havayastıklarından ESP’ye kadar olan tüm aktif ve pasif güvenlik donanım ögelerinin seri üretimde yer alması 307’yi 306’dan farklı kılıyordu.



    307’nin rakiplerine oranla üstünlükleri arasında rahat ve kolay sürüş özelliği ve geniş iç mekan boyutları yer alıyor. Ön koltuklardaki diz ve ayak boşluğu mesafesi çok iyi hesaplanmış. Arka koltuklarda durum pek de farklı değil, diz ve ayak boşluk mesafesi rahat bir seyahat için tasarlanmış. 306’da ise durum farklı. Diz ve ayak boşluk mesafeleri oldukça dar tutulmuş.



    Buna karşın 2. el piyasasında 306 modelinin fiyatı 307’ye oranla daha düşük olduğu görülüyor. 1997 yılından beri üretimde olan 109 Bg. üreten 1.6 litrelik benzinli motor, 2. elde tavsiye edilen motor seçenekleri arasında yer alıyor. Aynı zamanda 2.0 Hdi motor seçeneği de 2. elde tercih edilen 306 modelleri arasında yer almaya devam ediyor. 306’nın bu dizel motor seçeneği (2.0 Hdi) 307’de geliştirilerek 107 Bg. güç elde edilmiş. 2004 yılında EU4 emisyon normuna uygun olan 109 Bg. üreten 1.6 litrelik dizel motor seçeneği piyasaya sürülmüştür. 306 ve 307’nin 2. eldeki en olumsuz yanları fren performanslarının yetersiz oluşudur. Fiyatının kalite farkından dolayı yüksek olmasına rağmen 2. elde 306 yerine 307 tercih edilmelidir.



    Değerlendirme:

    + Sürüş Özelliği, Dizel Motor Seçeneği

    - Koltuk Rahatlığı (306), Fren Performansı



    Motor Seçenekleri:

    Benzinli: 1.1 (60 Bg.), 1.4 (75 Bg.), 1.6 (89, 109 Bg.), 1.8 (100 Bg.), 2.0 (121, 163 Bg.)

    Dizel: 1.9 D (69 Bg.), 1.9 dt (90 Bg.), 1.9 Hdi (109 Bg.), 2.0 Hdi (90, 107, 136 Bg.).



    Model Bilgileri:

    1993: 306 3 ve 5 kapılı olarak piyasaya sürüldü.

    1994: 60 Bg üreten 1.1 litrelik motor piyasaya sürüldü.

    1997: Makyajlandı, SW versiyonu ve 10 Bg. üreten 1.6 litrelik benzinli motor piyasaya sürüldü.

    2001: 307 modeli1.6 (109 Bg.), 2.0 (136 Bg.) ve 2.0 Hdi (90, 107 Bg.) motor seçenekleriyle piyasaya sürüldü.

    2002: 307 SW versiyonu ve 1.4 (75 Bg.), 1.4 Hdi (68 Bg.) motor seçenekleri piyasaya sürüldü.

    2003: 307 CC 2.0 (136, 177 Bg.) piyasaya sürüldü.

    2004: 1.4 (88 Bg.) ve 1.6 Hdi (109 Bg.) motor seçenekleri piyasaya sürüldü.



    Arıza İstatistiği:

    Motor yağının azalması.

    Fren balatalarında erken aşınma

    Fren borularında aşınma



    Özet:

    306’da egzost sistemi aşınmalarına sıklıkla rastlamak mümkün fakat bu durum 307’de değişiyor. 307’nin egzost sisteminde olumsuz bir hasar veya paslanmaya rastlanmıyor. Hem 306’da hem de 307’de fren tertibatı oldukça fazla sorun yaratan aksamların başında geliyor. Her olumsuzluğa rağmen gerek 306 gerek 307 2. elde kompak sınıfın vazgeçilmezleri arasında yer almaya devam ediyor. 306 mı? Veya 307 mi? sorularının yanıtı kuşkusuz fiyat farkına rağmen 307 olmalıdır.



    Hazırlayan: Şaban KÖKTÜRK
    ALINTIDIR




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    arkadaşlar yaklasık 2000-3000 km sonra triger değişimim var. Servisle görüştüm 275 YTL parça+163 YTL işcilik diyorlar.Daha ucuza yaptıra bileceğim bir yer biliyomusunuz ankarada?


    Hocam bizim servis var vatan peugeot.Yukarıda biyerde yerini tarif etmiştim.Hatta google earth ten tarif ettim Fiyat konusunda ne derler bilemem yanlız.


    serdaront 306lar lpg konusunda sabıkalıdır biraz biliyorsunuzdur.Ancak atiker tavsiye ediyorlar.1200tl fiyatı vardı sanırım.




    O halde aracı değiştirmekten başka çare kalmadı:(




  • Buna be 163 ytl işçilik olur mu? Alt tarafı 3-5 civata sökecek Gergi bilyalarını yerine oturtacak, gerekirse devirdaimi sökecek, kayışı sentesine göre oturtacak, oldu bitti maşallah. Buna be adam soyuyorlar. Bir de ken di ustama sorayım. En fazla desin de 80 ytl işçilik desin. Gerçi bu olayı ben bir kere yaşadım. Egsoz müşürünü değiştireyim dedim. Erkaya bana 185+işçilik dedi. Ki erkaya özel servis. O büüüyüüüük servisler kaç para derlerdi. Ben de gittim parça+işçilik 150 ytl verdim. Benim arabama da orjinal parça takıldı (şasi numarasına bakarak), birkaç defa makinaya bağlandı ( arıza tespiti, parça uyum sonrası gibi).
    Lpg işine gelince benim arabada lpg var. Uyum da sağladı. Problemim de yok.Ama aracı satmam lazım o başka . İhtiyacım olmasa 306 lpg'li satılır mı? Ama ne yapalım.
    Git hemen lpg'ni taktır.
    Atiker de olur, Lovato da.
    Yakarsın benzinde yaktığının yarısını.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdaront


    quote:

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    arkadaşlar yaklasık 2000-3000 km sonra triger değişimim var. Servisle görüştüm 275 YTL parça+163 YTL işcilik diyorlar.Daha ucuza yaptıra bileceğim bir yer biliyomusunuz ankarada?


    Hocam bizim servis var vatan peugeot.Yukarıda biyerde yerini tarif etmiştim.Hatta google earth ten tarif ettim Fiyat konusunda ne derler bilemem yanlız.


    serdaront 306lar lpg konusunda sabıkalıdır biraz biliyorsunuzdur.Ancak atiker tavsiye ediyorlar.1200tl fiyatı vardı sanırım.




    O halde aracı değiştirmekten başka çare kalmadı:(




  • volan dişlisi 306 larımızda büyük olduğu için rampalarda 306 larımız çok seri olurmuş... pug larımızın seriliği burdanmış... volan incelenek konuyu acmak lazım
  • benim araçta baya seri rampalarda
  • 306 (Griffe 1.6) nın bakımını yaptırdıktan sonra yakıt nasıl oldu diye dikkat ettim.Kırmızı ışık yanınca 80 YTL benzin aldım 260 Km kadar beni götürdü.Buda km de 30 YKR civarı yapıyor.Yolun tamamını şehir içi yaptım.Biraz fazla yakıyor 306 ım.Ama onu seviyorum.Vazgeçemem.
    Siz de yakıt hesabınızı paylaşır mısınız...
  • Arkadaşlar aranızda 306 xr (sedan) otomatik vites kullanan varmı?
  • son hesaplamalarıma gore 30 YTL lik benzin ile 115 KM yol yapıyorum.Yani km de 26 YKRŞ a denk geliyor.Şehir içi ve otomatik vites 1.6 ,YANİ 80 YTL ile 315 KM rahat yaparım.Biraz fazla senınkı eger otomatik değilse zaten mutlkaka bir problem vardır bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: armoni59

    306 (Griffe 1.6) nın bakımını yaptırdıktan sonra yakıt nasıl oldu diye dikkat ettim.Kırmızı ışık yanınca 80 YTL benzin aldım 260 Km kadar beni götürdü.Buda km de 30 YKR civarı yapıyor.Yolun tamamını şehir içi yaptım.Biraz fazla yakıyor 306 ım.Ama onu seviyorum.Vazgeçemem.
    Siz de yakıt hesabınızı paylaşır mısınız...
  • bende 2000 model hb var. yardımcı olabilirim
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdaront

    Arkadaşlar aranızda 306 xr (sedan) otomatik vites kullanan varmı?
  • 306 1.8 XT sedan, Lpg ile şehirçi klima açık 0,140-0,145 ytl yakıyor. Demek ki benzinde 0,28-0,30 ytl arası yakacak .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: armoni59

    306 (Griffe 1.6) nın bakımını yaptırdıktan sonra yakıt nasıl oldu diye dikkat ettim.Kırmızı ışık yanınca 80 YTL benzin aldım 260 Km kadar beni götürdü.Buda km de 30 YKR civarı yapıyor.Yolun tamamını şehir içi yaptım.Biraz fazla yakıyor 306 ım.Ama onu seviyorum.Vazgeçemem.
    Siz de yakıt hesabınızı paylaşır mısınız...

    ışık yanmak üzereydi 180ytl ye depoyu doldurdum, 370km de ışık yanmaya başladı, yaklaşık 48 YKR YAKIO.. GTİ ma feda olsun yakıt hakkını veriyor!
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.