Şimdi Ara

PEUGEOT 301-ANA KONU (218. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.074
Cevap
54
Favori
638.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emrah_d

    Yakıt konusunda hem fikiriz. Az da olsa yada önemsenmeyecek kadar artış oluyor nihayetinde.

    Çamurluk konusunda bilgim yok sadece okumuştum diye not düşmüştüm zaten. Çarpma olmuyorsa ki olmuyor diyorsun o halde kesin 205 55 16 kullanılmalı. Lastik maliyet indirimi yakıt artışını önemsetmeyecektir zaten (:

    Lastik bu ebatlarda değiştirmekte bence güvenlik zafiyeti oluşturmaz. Hatta sürüş keyfini arttırırmı denemek gerek.

    Lastiğin ebatının yarattığı fark hem yükseklikte hem de yakıt tüketiminde aynı derece olumsuz. Yani iki durumu da hissedip deneyimlemek olanaksız.
    Ancak ve ancak sabit laboratuvar koşullarında tıpkı araçların yakıt tüketiminin ölçüldüğü koşullarda dış etkenlere kapalı şekilde anlaşılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Günaydın Herkese,


    185 / 65 / 15 ebatlarında bir lastikten 195 / 55 / 16'ya geçtiğimizde lastiğin çapı 1 mm küçülüyor.
    Yanlış hesap. yukarıdaki 2 ölçü arasında hiç bir çap farkı yoktur. 1 mm küçülmez.


    185 / 65 / 15 ebatlarında bir lastikten 205 / 55 / 16'ya geçtiğimizde lastiğin çapı 10 mm büyüyor.
    Yine yanlış hesap. Yukarıdaki ölçülerle lastiğin çapı 11 mm büyür.


    Ancak 195 / 55 / 16'dan - 205 / 55 / 16'ya terfi ettiğimizde lastiğin çapı 11 mm büyüyor.

    Bu sefer doğru :)


    Bu aracın orijinal ebadı 185 / 65 / 15 çünkü daha büyük ve geniş lastiklere uygun süspansiyon opsiyonu bulunmuyor. Bu nedenle lastik çapında 10 mm artış yanlış olmaz.
    Bunu not aldık.

    Reelde yükseklik artışımız 4.5 mm.
    1 cm = 10 mm olduğuna göre 1 cm'in sadece %45'i kadar bir etki alıyor. Bunu anlamanız ve aracın etkilenmesi 10 mm'in üzerinde olmadığı sürece imkansız.



    Bu yukarıda anlatılanlar yine "subjektif" temelleri olan, kişinin "hissedip hissetmemesine" bağlı olan bilimsellikten uzak bir anlatım. Hissetmiyorsam sorun yoktur, hissediyorsam vardır gibi kişiden kişiye değişen, bence anlamsız bir durum.


    Bakın arkadaşlar, bir aracın yere basması yani "downforce" denilen etkinin büyümesi için aracın yere yaklaşması gereklidir. Siz hiç yerden leylek gibi yüksek ama yol tutuşu harika bir Formula 1 aracı gördünüz mü? Yerden yükseklik neden bu kadar önemli diye sorarsanız, bunun temel nedeni aracın altından geçmekte olan havanın sıkışması olarak açıklanır. Şöyle ifade etmeye çalışayım, araç yere yaklaştıkça araç altında kalan hava sıkışır ve bu nedenle hızlanır. Bu hız orada bir akım oluşturduğundan aracın üstüne uygulanan atmosfer basıncına oranla bir düşüklük sağlar. Aracın altındaki düşük atmosfer basıncı aracın üstüne binen basınçtan düşük olması nedeniyle araç yere doğru itilmiş olur. Buna "downforce" etkisi denir. Yarış arabalarında bu da yetmez kanatlar takılarak bu etkinin artması sağlanır. Kanatlar da uçak kanatları gibidir, ancak ters takılır. yani üstleri düz, altları balık sırtı gibi olur. Bu da yine alt tarafatan geçen havayı hızlandırmak ve yukarıdan gelecek basıncı arttırmak içindir.

    Konumuza dönecek olursak. Değiştirmeyi düşündüğünüz lastikler rüzgarda fazla etkilenmeyen bir araç için "makul" ölçülerdedir. Bir lastikçiye sorsanız ezbere şekilde sorun olmaz, uyar der geçer. Ama unutmayınki 301 zaten yere az basan bu nedenle de özellikle rüzgarlı havalarda gezintiye çıkan bir otomobil. Böyle bir aracın yerden yüksekliğini arttırmak "downforce etkisinin" daha da kötü bir noktaya gelmesine yol açar. Sonra da bu araç düz gitmiyor, uzun yolda savruluyor diye eleştirileriniz artacaktır. Ben hissetmiyorum, o halde sorun yoktur iddiasındaysanız tercih sizin. Ama bilimsel olarak aracın yükselmesi bu konudaki sorununu büyütür. Benden son defa hatırlatma. Aynı taban ölçüsünde yanak yüzdesi 50 olan lastik almanızı yine öneririm. Hiç olmazsa 5,5 mm lik yere yaklaşma sağlarsınız bazılarınız hissetmese bile araç biraz daha iyi yola tutunur. Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.







    185 / 65 / 15 ebatlarında bir lastikten 195 / 55 / 16'ya geçtiğimizde lastiğin çapı 622 mm'den 621'e iner.
    185 / 65 / 15 ebatlarında bir lastikten 205 / 55 / 16'ya geçtiğimizde lastiğin çapı 622 mm'den 632'ye çıkar.
    195 / 55 / 16 ebatlarında bir lastikten 205 / 55 / 16'ya geçtiğimizde lastiğin çapı 621 mm'den 632'ye çıkar.

    Hepsi aynı hesaplama metodu. Nasıl biri doğru olup öteki yanlış oluyor

    Subjektif?

    Örnek verdiğiniz F1 araçlarının lastiklerini gördünüz mü siz? Özellikle taban genişliğini?
    Hatta o araçlarda kullanılan süspansiyonları?

    Bu araçlar 301. Aracı yere yaklaştırmak, yüksek süratlerde fayda sağlayacaktır. 301 için gerekli bir durum mu?
    301 için daha önemli olan viraj kabiliyeti yola tutunması, fren mesafesidir. Geniş tabanlı lastikle bu 3 durum da iyileştirebileceği gibi sürtünmenin artmasıyla yükseklikten kaybettiği direnci tekrar sağlayacaktır. Ben bu tercihi yaptıktan sonra aracımın yolda gezinmesi iyileşti. Üzerinden 1 ay geçtikten sonra da ön tarafa lip taktırdım bir miktar alta giren giren hava yolunu daralttığından çok daha iyi sonuç aldım.

    Siz lastiklerde "optimum" kavramını biliyor musunuz?
    Bir yerden kaybedince başka bir yerden kazanıp dengeleme gibi mesela.

    Bu spor bir araç değil. Olabildiğince yere basan tutunan viraj kabiliyeti yüksek aynı zamanda konforu kaybını arttırmayacak seçenek gerekli.
    Gürültülü çalışan hatta çabucak bozulan narin amortisörleri varken arabayı yere haddinden fazla yaklaştırmak?
    Default bir aracı 50 mm'den fazla düşürdüğünüzde süspansiyon sistemini de değiştirmek gerektiğini biliyor musunuz?


    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Hesap hataların devam ediyor, ama matematik dersi verecek halim yok. En azından aradaki küçük milimetrelik farklara indirdik çok şükür. İlk mesajlarda bir şey değişmeyecekten buraya da gelmek bir ilerlemedir.

    Gelelim asıl konuya; ben taban genişliği gereksizdir, yararsızdır dedim mi? Hele önce bir anlamayı deneyin, sonra bu kadar absürd sözleri ardı ardına sıralayın.

    Taban genişliğinin yaratacağı iyileştirmeler konusunda HAYIR olamaz falan demedim zaten. Altını çizdiğim konu Taban genişleteyim derken aracı yükseltmenin yanlış olacağıdır Yükseltmemek içinde yine lastiklerin makul ölçüleri içinde olmak şartıyla alçalmasına yarayacak lastiklerin tercih edilmesini öneriyorum sadece.

    205 50 r16 yı önerme nedenim budur. Araç 5 mm alçalır hem taban genişliğinin yararlarını görürken, hem de yere yaklaşmak tutunmayı arttıracaktır. Ağırlık merkezi yere yaklaşacaktır vs.

    Buna HAYIR mı diyorsunuz? Yere yaklaşmak tutuşu arttırmaz mı diyorsunuz? Onu konuşalım.

    Daha basitleştirip, somut sorayım;


    O derin ya da optimum bilgilerinizle bana şunu açıklayın.

    Taban genişliği 205 mm olan bir araç 5,5 mm yükselirse mi, yoksa 5 mm alçalırsa mı daha iyi yol tutuşu sağlar?


    Diğer parametrelerde değişiklik yapılmıyor zaten. Hadi kalkıp şimdi amortisörlerden, F1 lastiklerinden, optimum bilgilerinizden söz edin.




  • Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.




  • Burada yeterince ben biliyorum sadece ben biliyorum başkası hiç birşey bilmiyor "ukelalığı" almış başını gidiyor. Hala ısrarla bi dikte etme çabaları ...

    Herkes bildiğini ve inandığını ve kendisine mantıklı geleni yapar gerisi laf salatası ...

    Keşke yorum yazmadan 2 saniye beyinlere fırsat verilse düşünmek için ama maalesef error ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 17 Kasım 2017; 13:57:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."

    Boş laflar devam ediyor. :)


    Sorularıma yanıt vermek zor gelmiş sanırım.

    Araç aynı taban lastiklerle (burada 205) aynı amortisörlerle, aynı yaylarla 5.5 mm yükselirse mi? Yoksa 5 mm düşerse mi daha iyi tutuş sergiler ????


    Yeni soru, ben nerede, ne zaman 301'in 50 mm düşürülmesi gerektiğini söylemişim? O kadar iyi takip ediyorsunuz ki artık yazmadıklarımı da yazar hale geldiniz. Hadi kanıtlayın bakalım. Ne zaman 50 mm düşürün dedim de amortisörlerden söz etmedim? Hodri meydan. Çamur at izi kalsın amacından farklı bir şey yok ortada. Bu nedenle boş laflara devam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."

    Boş laflar devam ediyor. :)


    Sorularıma yanıt vermek zor gelmiş sanırım.

    Araç aynı taban lastiklerle (burada 205) aynı amortisörlerle, aynı yaylarla 5.5 mm yükselirse mi? Yoksa 5 mm düşerse mi daha iyi tutuş sergiler ????


    Yeni soru, ben nerede, ne zaman 301'in 50 mm düşürülmesi gerektiğini söylemişim? O kadar iyi takip ediyorsunuz ki artık yazmadıklarımı da yazar hale geldiniz. Hadi kanıtlayın bakalım. Ne zaman 50 mm düşürün dedim de amortisörlerden söz etmedim? Hodri meydan. Çamur at izi kalsın amacından farklı bir şey yok ortada. Bu nedenle boş laflara devam.



    205 / 50 / 16 taktığınızda üzerine de spor yay takınca bu kadar düşüyor. Sabahtan beri verdiğiniz tavsiye 50 yanak lastik ve spor yay.
    Yok dediğiniz gibi değilse ben yanlış anladım özür

    Tabiki araç alçalınca daha iyi yol tutuş sergiler. Ben farklı bir şey mi söyledim alçalınca zarar olur tarzında ?
    Benim savunduğum bu kadar küçük bir yükselmenin yarattığı olumsuzluğu lastiğin tabanının tolere edebileceğidir. Bu.
    Hissedilemeyecek olsa dahi yaratacağı tek olumsuzluk rüzgarda gezmesi hususunda olur. Lakin kazandıracaklarını da yanına yazmamız lazım.

    Daha ucuz çünkü çok daha fazla araç tercih ettiği için fiyatları düşük bulunabilirliği kolay.
    Ucuz olmasının bize yarattığı olumsuzluk sadece dediğiniz gibi 5.5 mm ise almayalım.
    Ben hala sürtünmenin artmasının yola yapışmasını rüzgarda gezinme sorununa fayda sağlayacağını savunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."

    Boş laflar devam ediyor. :)


    Sorularıma yanıt vermek zor gelmiş sanırım.

    Araç aynı taban lastiklerle (burada 205) aynı amortisörlerle, aynı yaylarla 5.5 mm yükselirse mi? Yoksa 5 mm düşerse mi daha iyi tutuş sergiler ????


    Yeni soru, ben nerede, ne zaman 301'in 50 mm düşürülmesi gerektiğini söylemişim? O kadar iyi takip ediyorsunuz ki artık yazmadıklarımı da yazar hale geldiniz. Hadi kanıtlayın bakalım. Ne zaman 50 mm düşürün dedim de amortisörlerden söz etmedim? Hodri meydan. Çamur at izi kalsın amacından farklı bir şey yok ortada. Bu nedenle boş laflara devam.



    205 / 50 / 16 taktığınızda üzerine de spor yay takınca bu kadar düşüyor. Sabahtan beri verdiğiniz tavsiye 50 yanak lastik ve spor yay.
    Yok dediğiniz gibi değilse ben yanlış anladım özür

    Tabiki araç alçalınca daha iyi yol tutuş sergiler. Ben farklı bir şey mi söyledim alçalınca zarar olur tarzında ?
    Benim savunduğum bu kadar küçük bir yükselmenin yarattığı olumsuzluğu lastiğin tabanının tolere edebileceğidir. Bu.
    Hissedilemeyecek olsa dahi yaratacağı tek olumsuzluk rüzgarda gezmesi hususunda olur. Lakin kazandıracaklarını da yanına yazmamız lazım.

    Daha ucuz çünkü çok daha fazla araç tercih ettiği için fiyatları düşük bulunabilirliği kolay.
    Ucuz olmasının bize yarattığı olumsuzluk sadece dediğiniz gibi 5.5 mm ise almayalım.
    Ben hala sürtünmenin artmasının yola yapışmasını rüzgarda gezinme sorununa fayda sağlayacağını savunuyorum.

    Ben bu tartışma boyunca yay değiştirmeyi sadece kendi yaptıklarıma örnek olarak verdim. Onu da aracın alçalmasının önemine değinmek amacıyla. Bu tartışma boyunca, bırakın lastikleri yay değiştirn falan da demedim.

    Zaten konu bu olmadığı için ağırlıklı olarak gündem de olmadı bile. Okuduklarınızı yorumlayın, takıntı yaptıklarınızı değil. Konuyu YAY'a çekmek isterseniz onun da iyi kötü yönlerini konuşuruz.


    Taban genişletme konusunda yürütülen tartışmaya, aracın yükselmemesine dikkat çekmek için katıldım. İlk mesajda siz 205 55 r16 ya geçmenin hiç bir sakıncası yok "fetva"nıza karşı çıktım. Asıl sorun da bu oldu sanırım.

    Ben de o ölçüde bir lastik değişikliğinin aracı yükselteceğini, tabanı genişletmek istiyorsanız, aracın yükselmesine neden olmayacak, hatta 5 mm de olsa alçaltacak olan ölçünün daha doğru olacağını savundum.
    (205 50 r16 oradan çıktı) Taban genişliğinin yaratacağı iyileştirmenin yüksekliğe heba olmaması için müdahil oldum. Hem genişlesin hem de birazcık alçalsın ikili fayda sağlanır. Hayır diyen var mı?


    Olay budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necdetpek -- 17 Kasım 2017; 14:28:56 >




  • sakin arkadaşlar. verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. bence yeterince aydınlandık. Deneyip göreceğiz şahsen bu aracı aile aracı olarak kullanıyorum. bu araçta daha yeniyim bahsettiğiniz gibi gezinme sallanma sorunlarını daha görmedim . uzun yola gitmedim. Araçta ailem varken de zaten 110kmyi geçen biri değilim. Aracı ekonomik olması dolayısıyla aldım bu nedenle de tanesinde en az 100 lira karlı olacak olan 205/55/16'yı bi ara alıcam. İzmir michelin ile konuştuğumda da bu araca taktıklarını sorun olmadığını söylediler.

    Verdiğiniz cevaplar için her ikiniz de teşekkürler tekrar en azından konu hareketleniyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."

    Boş laflar devam ediyor. :)


    Sorularıma yanıt vermek zor gelmiş sanırım.

    Araç aynı taban lastiklerle (burada 205) aynı amortisörlerle, aynı yaylarla 5.5 mm yükselirse mi? Yoksa 5 mm düşerse mi daha iyi tutuş sergiler ????


    Yeni soru, ben nerede, ne zaman 301'in 50 mm düşürülmesi gerektiğini söylemişim? O kadar iyi takip ediyorsunuz ki artık yazmadıklarımı da yazar hale geldiniz. Hadi kanıtlayın bakalım. Ne zaman 50 mm düşürün dedim de amortisörlerden söz etmedim? Hodri meydan. Çamur at izi kalsın amacından farklı bir şey yok ortada. Bu nedenle boş laflara devam.



    205 / 50 / 16 taktığınızda üzerine de spor yay takınca bu kadar düşüyor. Sabahtan beri verdiğiniz tavsiye 50 yanak lastik ve spor yay.
    Yok dediğiniz gibi değilse ben yanlış anladım özür

    Tabiki araç alçalınca daha iyi yol tutuş sergiler. Ben farklı bir şey mi söyledim alçalınca zarar olur tarzında ?
    Benim savunduğum bu kadar küçük bir yükselmenin yarattığı olumsuzluğu lastiğin tabanının tolere edebileceğidir. Bu.
    Hissedilemeyecek olsa dahi yaratacağı tek olumsuzluk rüzgarda gezmesi hususunda olur. Lakin kazandıracaklarını da yanına yazmamız lazım.

    Daha ucuz çünkü çok daha fazla araç tercih ettiği için fiyatları düşük bulunabilirliği kolay.
    Ucuz olmasının bize yarattığı olumsuzluk sadece dediğiniz gibi 5.5 mm ise almayalım.
    Ben hala sürtünmenin artmasının yola yapışmasını rüzgarda gezinme sorununa fayda sağlayacağını savunuyorum.

    Ben bu tartışma boyunca yay değiştirmeyi sadece kendi yaptıklarıma örnek olarak verdim. Onu da aracın alçalmasının önemine değinmek amacıyla. Bu tartışma boyunca, bırakın lastikleri yay değiştirn falan da demedim.

    Zaten konu bu olmadığı için ağırlıklı olarak gündem de olmadı bile. Okuduklarınızı yorumlayın, takıntı yaptıklarınızı değil. Konuyu YAY'a çekmek isterseniz onun da iyi kötü yönlerini konuşuruz.


    Taban genişletme konusunda yürütülen tartışmaya, aracın yükselmemesine dikkat çekmek için katıldım. İlk mesajda siz 205 55 r16 ya geçmenin hiç bir sakıncası yok "fetva"nıza karşı çıktım. Asıl sorun da bu oldu sanırım.

    Ben de o ölçüde bir lastik değişikliğinin aracı yükselteceğini, tabanı genişletmek istiyorsanız, aracın yükselmesine neden olmayacak, hatta 5 mm de olsa alçaltacak olan ölçünün daha doğru olacağını savundum.
    (205 50 r16 oradan çıktı) Taban genişliğinin yaratacağı iyileştirmenin yüksekliğe heba olmaması için müdahil oldum. Hem genişlesin hem de birazcık alçalsın ikili fayda sağlanır. Hayır diyen var mı?


    Olay budur.

    İşte o zaman başa sarar anlamı kalmaz

    205 / 50 / 16 ebatlarında lastikler var. Bilinen markaların bir kısmı üretiyor. Fazlasıyla pahalı.
    Bu konunun tartışılmasının sebebi 195 / 55 / 16'nın pahalı olması. Maddiyat dolayısıyla açılmış. Fiyat olarak uygun isteniyor biz daha pahalıya uçtuk şimdi

    205 / 55 / 16'nın yaratacağı minik değişikliğin de taban genişliği ile tolere edilebileceğini dolasyısıyla rüzgarda gezinme hususuna hiçbir olumsuzluğunu olmayacağını dolayısıyla fiyat avantajı da olunca savunan tarafta yer aldım. Öbür türlü aracı iyileştirmek az gezmek meseleyse sabaha kadar tavsiyeler tartışılır.
    Kimse bunu da sormadı.

    195 / 55 / 16 pahalı 205'e geçelim ne olumsuzluğunu görürüz üzerine başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetpek

    Eski bir 301 kullanıcısı olarak ve 301'in temel sorunlarından biri olan rüzgarda gezme konusunda ciddi işlemler yapmış biri olarak halen 301 kullanan arkadaşlara tavsiyemdir.

    Arkadaşlar araçlarınızın yerden bir kaç mm bile olsa yükselmesine yol açacak değişiklikler yapmayın. Münkünse alçaltmaya çalışın.

    Aracın yere yaklaşması yol tutuşu iyileştirir. Bunu yapmanın bir çok yolu var, ama eğer lastik değiştirecekseniz, ölçülere çok dikkat edin. 3-5 Tl ucuz olsun ama varsın yükselsin diyorsanız tercih sizindir, söyleyecek sözüm yok.

    Sadece tavsiye etmiyorum. Zaten yüksek bir araç ve rüzgarda geziyor. Mümkünse alçaltın. Taban genişliğini arttırmak istiyorsanız arttırın. Ama yine dikkat etmeniz gereken nokta aracın yükselip yükselmeyeceğidir.


    Benden söylemesi, sonra 301'den nefret edip, satan "optimum" bilgili arkadaş gibi olursunuz.

    Bu konuda söylenecekleri söylediğimi, bundan sonrasında tercihin sizlere ait olduğunu belirtip, hepinize tekrar yere tutunan 301'lerle sağlıklı sürüşler dilerim.





    Bol bol boş laf başka bir şey yok.

    Aracımı satma nedenim segmentinin en fazla yol ve rüzgar gürültüsü alan aracıydı
    Aracımı satma nedenim dingil ve süspansiyon sisteminin rezalet oluşuydu beşik gibi sallanmasıydı
    Aracımı satma nedenim dişli oranlarının kötü olmasından uzun yolda fazla bağırması ve yakmasıydı
    Aracımı satma nedenim yağmur yağdığında tavandan dolu yağmış gibi kütür kütür ses gelmesiydi.
    Aracımı satma nedenim hastalıklı debriyajı idi.

    Bu sebeplerden hangilerinin altında aracın yüksek olması lastiğin taban genişliği gibi bir sebep var. Yani doğrudan benim kabahatim olan?
    Her yere yazdım bu şikayetlerimi.
    Hiçbir yerde hiçbir platformda bu araç için yolda durmuyor çok fazla geziyor ediyor diye bir cümlemi bulamazsınız tam aksine 160 km hıza kadar sorunsuz gidiyorum, lastiklerimi genişletip ön tarafa karlık ve lip ilavesi bagaja da ufak bir spoiler ile bazı şeyleri limitlerde de olsa kontrol altına aldım diye hep yazdım çizdim. GoodYear 4 tahliye kanallı EGP lastiklerinin de payı olduğunu yağmurda kuru zemin varmış gibi tedirgin etmeden gittiğimi de hep vurgulayıp lastik önerdim. Segmenti belli bu aracın haliyle rüzgar direnci düşük. Ama bu durum bile bile geziyor geziyor diye hiçbir yerde dert yanmadım. İnsanlar geziyor dediği için ben de öyle der oldum.
    Abartılan gezme sorunu 185/15/65 ebatlarında da var. Sadece lastik değişimimle bile iyileşme elde ettim. Bazıları yaydan yana tercih kullandı. Ben bu şekilde yaptım.

    Ben aşağı yukarı yazılanları takip ediyorum ama siz benim yazdıklarımı çoğunlukla takip etmiyorsunuz nadir olarak ettiklerinizin de işinize gelen kısmı cımbızlayıp yazıyorsunuz.
    Ben sizin yalıtım anlamında gösterdiğiniz çabalara kadar biliyorum. Bunla alakalı Peugeot satışlarına kadar olayı taşıdınız buna karşılık da rakamlarla konuştum.
    İyiye iyi kötüye kötü demek bir şey kaybettirmez.

    Ayrıca aracın yüksekliğini 50 mm üzerinde düşürdüğünüzde amortisörleri de değiştirmeniz gerektiğini bilerek tavsiyede bulunun. Söylemiştim haliyle cımbızlandığı için yine atlanmış.

    Aynı söylediğiniz gibi

    "Bol bol boş laf başka bir şey yok."

    Boş laflar devam ediyor. :)


    Sorularıma yanıt vermek zor gelmiş sanırım.

    Araç aynı taban lastiklerle (burada 205) aynı amortisörlerle, aynı yaylarla 5.5 mm yükselirse mi? Yoksa 5 mm düşerse mi daha iyi tutuş sergiler ????


    Yeni soru, ben nerede, ne zaman 301'in 50 mm düşürülmesi gerektiğini söylemişim? O kadar iyi takip ediyorsunuz ki artık yazmadıklarımı da yazar hale geldiniz. Hadi kanıtlayın bakalım. Ne zaman 50 mm düşürün dedim de amortisörlerden söz etmedim? Hodri meydan. Çamur at izi kalsın amacından farklı bir şey yok ortada. Bu nedenle boş laflara devam.



    205 / 50 / 16 taktığınızda üzerine de spor yay takınca bu kadar düşüyor. Sabahtan beri verdiğiniz tavsiye 50 yanak lastik ve spor yay.
    Yok dediğiniz gibi değilse ben yanlış anladım özür

    Tabiki araç alçalınca daha iyi yol tutuş sergiler. Ben farklı bir şey mi söyledim alçalınca zarar olur tarzında ?
    Benim savunduğum bu kadar küçük bir yükselmenin yarattığı olumsuzluğu lastiğin tabanının tolere edebileceğidir. Bu.
    Hissedilemeyecek olsa dahi yaratacağı tek olumsuzluk rüzgarda gezmesi hususunda olur. Lakin kazandıracaklarını da yanına yazmamız lazım.

    Daha ucuz çünkü çok daha fazla araç tercih ettiği için fiyatları düşük bulunabilirliği kolay.
    Ucuz olmasının bize yarattığı olumsuzluk sadece dediğiniz gibi 5.5 mm ise almayalım.
    Ben hala sürtünmenin artmasının yola yapışmasını rüzgarda gezinme sorununa fayda sağlayacağını savunuyorum.

    Ben bu tartışma boyunca yay değiştirmeyi sadece kendi yaptıklarıma örnek olarak verdim. Onu da aracın alçalmasının önemine değinmek amacıyla. Bu tartışma boyunca, bırakın lastikleri yay değiştirn falan da demedim.

    Zaten konu bu olmadığı için ağırlıklı olarak gündem de olmadı bile. Okuduklarınızı yorumlayın, takıntı yaptıklarınızı değil. Konuyu YAY'a çekmek isterseniz onun da iyi kötü yönlerini konuşuruz.


    Taban genişletme konusunda yürütülen tartışmaya, aracın yükselmemesine dikkat çekmek için katıldım. İlk mesajda siz 205 55 r16 ya geçmenin hiç bir sakıncası yok "fetva"nıza karşı çıktım. Asıl sorun da bu oldu sanırım.

    Ben de o ölçüde bir lastik değişikliğinin aracı yükselteceğini, tabanı genişletmek istiyorsanız, aracın yükselmesine neden olmayacak, hatta 5 mm de olsa alçaltacak olan ölçünün daha doğru olacağını savundum.
    (205 50 r16 oradan çıktı) Taban genişliğinin yaratacağı iyileştirmenin yüksekliğe heba olmaması için müdahil oldum. Hem genişlesin hem de birazcık alçalsın ikili fayda sağlanır. Hayır diyen var mı?


    Olay budur.

    İşte o zaman başa sarar anlamı kalmaz

    205 / 50 / 16 ebatlarında lastikler var. Bilinen markaların bir kısmı üretiyor. Fazlasıyla pahalı.
    Bu konunun tartışılmasının sebebi 195 / 55 / 16'nın pahalı olması. Maddiyat dolayısıyla açılmış. Fiyat olarak uygun isteniyor biz daha pahalıya uçtuk şimdi

    205 / 55 / 16'nın yaratacağı minik değişikliğin de taban genişliği ile tolere edilebileceğini dolasyısıyla rüzgarda gezinme hususuna hiçbir olumsuzluğunu olmayacağını dolayısıyla fiyat avantajı da olunca savunan tarafta yer aldım. Öbür türlü aracı iyileştirmek az gezmek meseleyse sabaha kadar tavsiyeler tartışılır.
    Kimse bunu da sormadı.

    195 / 55 / 16 pahalı 205'e geçelim ne olumsuzluğunu görürüz üzerine başladı.

    Tek ölçü ucuz lastik ise zaten alacak olan çoktan almış takmıştır.

    Benim kastım sanırım yeterince anlaşıldı. Lastik hazır değişecekse, bu değişiklik hiç olmazsa aracın sorunlu olduğu bir alanda da işe yarasın böylece bir taşla 2 kuş vurmuş oluruz diye düşünmemden kaynaklanmıştır.

    205 x 55 lik bir lastik ile 205 x 50 'lik bir lastik arasındaki fiyat farkı elbette bütçeye bir yük getirecektir. Ama ben şu anda 301 kullanıyor olsam ve böyle sürekli uzun yollarda kullanmaya devam edeceğimi bilsem kesinlikle aradaki farka aldırmaz, 50 yanaklı lastiği alırdım. Sonuç olarak önceliğim güvenliğim olurdu.




  • İşte bazı insanlar senin derdini anlamayıp googleden 3 5 hesap öğrenip burada ukalalık yapmaya çalışıyor seni daha pahalı lastiğe yönlendiriyor. 3 5 kelam ediyorum sanıp şebeklik yapmaya gerek yok.

    Sen tak usta 205 55 16 yı kafa rahat etsin.

    Bak hatta burada kullanıcı olarak tekkral34 de var bu ölçüyü kullanan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emrah_d

    İşte bazı insanlar senin derdini anlamayıp googleden 3 5 hesap öğrenip burada ukalalık yapmaya çalışıyor seni daha pahalı lastiğe yönlendiriyor. 3 5 kelam ediyorum sanıp şebeklik yapmaya gerek yok.

    Sen tak usta 205 55 16 yı kafa rahat etsin.

    Bak hatta burada kullanıcı olarak tekkral34 de var bu ölçüyü kullanan.

    Bu seviyeye düşmek için çaba harcamak gerek. Şebek görmek istiyorsan aynaya bakabilirsin..


    Hangi konuda hangi karşı düşünceye sahip olduğunu insanca anlatma becerin varsa yanıtını alırsın. Ama ne yazık ki şebekçe bilemediğim için ve google da translate olarak da henüz oluşturulmadığı için anlayamıyorum.


    Kimse söylenenlere katılmak zorunda değil. Baştan beri anlattığım konu tamamen fizik yasaları ile ilgilidir. Değil diyorsan çıkar kanıtlarsın. Yoksa sesini kesersin. Ama hiç bir şekilde hakaret edemezsin.

    Böyle bir yanıt verdiğim için insanlığını henüz kaybetmemiş olan bütün forum üyelerinden özür dilerim.

    Not: Çok emek vererek kullandığım 301'i satmıştım ama içimde sevgisi devam ediyordu. O nedenle forumu hala zaman zaman okuyup gelişmeleri takip etmeye çalışıyordum. Ama görüyorumki 301 kullananlardan en azında bir tanesi seviyeyi böylesine bir noktaya çektiğine göre takip etmenin de fazla bir anlamı kalmadı. Nasılsa doğru kabul ettiğimize ve hislerimize göre davranacağız. Böyle bir kafa yapısının üreteceği bir düşüncenin de anlamı olmadığına göre rahat olun, forumu takip listemden çıkartıyorum. Körler sağırlar birbirini ağırlar durumunda mutlu mesut yaşamanızı dilerim.




  • necdetpek kullanıcısına yanıt
    Hayırdır neden üstüne alındın bey amca ? Duygu sömürüsü + acıtasyona vurmuşun.

    Çıkarırsan çıkar listenden peşinden koşulacağını sanırım ümit ediyorsun. :)

    Sen adamın derdinin ne olduğunu anlamadan etmeden bambaşka konularda birşey dikte etmeye çalışıyorsun.

    Neyse.

    Derin fiziği en derinlemesine anlatabilirim sana. (Şayet mühendis kökenli değilsen. Mühendis kökenli isende tartışırız)

    Uzatmaya gerek yok ukalalığın senin olsun. Allaha emanet eskinle yeninle.

    Ukalalıpa gerek yok.
  • Emrah_d kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinin hedefini bile üstlenemeyecek bir profil.



    En derin fiziği anlatacak ama bu arada fizik konusunu ekonomiye sattığının farkında bile değil. Mühendisliğin geldiği durum. Yazık.



    O sırada şebeklikle meşgul olmalı.



    Neyse ukalalığa devam etmeyeyim.



    Takip etmediğim konu beni takip ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • necdetpek kullanıcısına yanıt
    Yazık sana şuan acınası bi haldesin showman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emrah_d -- 18 Kasım 2017; 10:52:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben orjinal ölçü taraftarıyım, peugeot bize gıcıklık olsun diye 200-300 fazla ödeyecek diye 195 seçmemiştir heralde bir bildikleri vardır.Ayrıca bir arkadaşın 207 benzinli otomatik arabasında orjinali 195 iken 205 takılıydı. Araba bildiğiniz at arabası olmuştu ve sürtme yapıyordu 301 in benznlisini şehir içi 5,5 litrede süren ben bu 207 yi 8 in altına düşüremedim.Ayrca sürtünme alanını arttırmak her zaman yere iyi basma anlamına gelmez.şöyle düşünün fizikte taban alanın yere basıncında hep klasik bir örnek vardır.çok ince topuklu giyen bir kadının yere uyguladığı basınç bir filin yere uyguladığı basınçtan daha fazladır.yani yol tutuşta ağırlık ve yere basan taban alan çok önemlidir.şöyleki 195 ten 205 e geçince aracın lastiği 1 cm yana doğru genişler lastiğini 30 cm yere bastığını kabaca düşünürsek 30 x 1= 30 cm kare bir lastikte yere fazla basar. 30x4=120 cm kare Yani araba yere 1metre kare den daha fazla temas edecek buda otomatikmen tekerlek yakıtı sürtünmeden dolayı arttıracaktır ve lastiğin yere ağırlık sabit kaldığı için basıncını düşürecektir Yani gerekli iyileştirmeler yapılamazsa yol tutuşu arttırayım derken düşürebilirsiniz.teorikte böyledir ama pratikte bunu çok hissedermisiniz bilmiyorum takıp kullananlar var ama dediğim gibi pejo mühendisleri sadece bize gıcık olsun diye 195 yaptıklarını sanmıyprum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gökhan0180 -- 21 Kasım 2017; 23:22:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba herkese bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.

    2017 ALLURE modelinde dokunmatik ekranda RADYO dinlerken frekans bilgileri(radyo adı şarkı adı vb.) çıkmıyor.Ayarlarda RDS açık fakat bilgiler çıkmıyor.Benzer problemi yaşayan var mı acaba?
  • Merhaba mypeugeot app yükleyen oldu mu? Periyodik bakım ücreti 409 TL yazıyor,yağ bakımı dahil mi acaba bilen varmıdır




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yukledim ve baktim banada 419 tl teklif etti 45.000 km bakimi için , mantikli duruyor aslinda sanayide 250 ye yaptirmaktansa , en azindan muhattap bulabiliyorsun bi problem oldugunda ben yaptirmayi dusunuyorum acikcasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.