Şimdi Ara

PEUGEOT 208 SAHİPLERİ (364. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.790
Cevap
95
Favori
620.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 362363364365366
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omfarcan

    ustalara bir sorum olacak aracım 1.2 puretech 2015 mayıs trafiğe cıkıslı.

    suan 35bin km deyim.bu aracın triger değişimine ihtiyaç varmıdır.yoklamak için servisden fiyat istedim.servis triger ve bakım için 3500 tl ile 4500 tl arası fiyat cıkartıyor.

    bu aracın trigeride her yerde değişmiyor diye biliyorum.sente anahtarı olmadan yapılan değişimlerde aracın calısma sekli değişiyor.

    Önceki mesajlarda bahsi geçen geri çağırma durumu hariç 35 bin km'deki araçta triger değişimi neden gereksin? Kitapçıkta 180.000 km'ye kadar yazmışlar ama tabiki abartı olduğu için 100 bin civarı bakılır. Daha önce çekeyim derseniz 80 bin km olabilir ama gerçekten yazık daha o km'de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Önceki mesajlarda bahsi geçen geri çağırma durumu hariç 35 bin km'deki araçta triger değişimi neden gereksin? Kitapçıkta 180.000 km'ye kadar yazmışlar ama tabiki abartı olduğu için 100 bin civarı bakılır. Daha önce çekeyim derseniz 80 bin km olabilir ama gerçekten yazık daha o km'de.

    Alıntıları Göster

    Valla hocam yukarda geri çağırma mesajını gördüm servisi aradım şasi noyu verdim.sizin arac geri çağırılmamıs ama 6 yasında oldugu için 35binde olsa değişimi tavsiye ediyoruz denildi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omfarcan -- 22 Şubat 2021; 22:15:16 >




  • omfarcan kullanıcısına yanıt

    tavsiye para dermek hocam. hassas tamam da o kadarı abartı gibi.

  • elcas kullanıcısına yanıt

    Ya 5 yıl, ya 100K km. hangisi önce $sa  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: omfarcan

    Valla hocam yukarda geri çağırma mesajını gördüm servisi aradım şasi noyu verdim.sizin arac geri çağırılmamıs ama 6 yasında oldugu için 35binde olsa değişimi tavsiye ediyoruz denildi.



    Alıntıları Göster

    Bir süre bekleyin. Aracınız servis bakımlıysa ararlar ve ücretsiz değişim yaparlar muhtemelen.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Bir süre bekleyin. Aracınız servis bakımlıysa ararlar ve ücretsiz değişim yaparlar muhtemelen.



    Alıntıları Göster

    Arac servis bakimli degil bosch car servisde yaptiriyorum bakimlari.simdi bu triger setini bosch servisde degistirsem bi sorun cikarmi.sanirim sente anahtari gerekliymis bu triger degisiminde.bosch servis sabitlemeyle biz degisiyoruz sente anahtarimiz yok diyor.her hangi bir sorun yasarmiyim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omfarcan

    Arac servis bakimli degil bosch car servisde yaptiriyorum bakimlari.simdi bu triger setini bosch servisde degistirsem bi sorun cikarmi.sanirim sente anahtari gerekliymis bu triger degisiminde.bosch servis sabitlemeyle biz degisiyoruz sente anahtarimiz yok diyor.her hangi bir sorun yasarmiyim.



    Alıntıları Göster

    Yaşama ihtimaliniz var. Triger değişimi yeni nesil motorlarda biraz zor. Triger kayışı motorun iç kısmında yağın içinde çalışıyor. Üst kapak ve motorun yan kapağı sökülüyor değişim için. Bir sıkıntı yaşarsanız özel serviste hakkınızı aramanız daha zor. Ayrıca bosch elinde hangi kayış varsa onunla değiştirir, eski nesil hatalı olan kayışla bile değişim yapabilir.


    Yetkili servislerde geri çağırma kapsamında değişimi yapılan kayışlar farklı koda sahip yeni tür bir kayış.





  • 208 2015 1.4 HDI motor araca sahibiz. periyodik bakım için hangi yağı almalıyım. araç 110 bin de şanzıman yağı ve triger değişimi de gerekli mi? fren hidroliğine gerek var mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: omfarcan

    Arac servis bakimli degil bosch car servisde yaptiriyorum bakimlari.simdi bu triger setini bosch servisde degistirsem bi sorun cikarmi.sanirim sente anahtari gerekliymis bu triger degisiminde.bosch servis sabitlemeyle biz degisiyoruz sente anahtarimiz yok diyor.her hangi bir sorun yasarmiyim.



    Alıntıları Göster

    Bu gun aracin yag dolum kapagini kaldirip triger kayisina biraz goz gezdirdim.catlak felan goremedim.anlayan ustalar resimlere bi bakabilirmi?dedigim gibi arac 36bin kilometrede ve 2015 model.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omfarcan

    Bu gun aracin yag dolum kapagini kaldirip triger kayisina biraz goz gezdirdim.catlak felan goremedim.anlayan ustalar resimlere bi bakabilirmi?dedigim gibi arac 36bin kilometrede ve 2015 model.




    Alıntıları Göster

    Sizdeki kayış eski model. Benimki de bu şekilde. Çatlaklı olanlar yeni seri (üstünde sarı veya beyaz yazılar var). Bu eski tip kayışlar iplik iplik dökülüyor bir süre sonra, yanlış yağ ve bakımsız kullanmak bu süreci hızlandırıyor. Yeni tip olanlarda çatlaklar oluşuyor ama buna normal deniyor, kırıntı veya çapak yapmıyor.


    https://www.peugeotforums.com/threads/timing-belt-crumbles-causing-clogged-oil-system.333046/page-2


    Bu İngilizce forumda konu uzun uzun konuşuldu ve konuşulmakta. İngilizceniz varsa buradan bilgi edinebilirsiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Sizdeki kayış eski model. Benimki de bu şekilde. Çatlaklı olanlar yeni seri (üstünde sarı veya beyaz yazılar var). Bu eski tip kayışlar iplik iplik dökülüyor bir süre sonra, yanlış yağ ve bakımsız kullanmak bu süreci hızlandırıyor. Yeni tip olanlarda çatlaklar oluşuyor ama buna normal deniyor, kırıntı veya çapak yapmıyor.


    https://www.peugeotforums.com/threads/timing-belt-crumbles-causing-clogged-oil-system.333046/page-2


    Bu İngilizce forumda konu uzun uzun konuşuldu ve konuşulmakta. İngilizceniz varsa buradan bilgi edinebilirsiniz.



    Alıntıları Göster
    Hocam benim araç 2014 model ve 1.2 benzin (Etg5) ve 82 hp atmosferik bildiğin gibi. Peugeot sitesinde baktığımda en son herhangi bir geri çağırma veya bu konuda bir kampanya kaydı çıkmadı. Garantisi zaten 3 yıl önce bitti. Şimdiye dek hep yetkili servise götürdüm. Şimdi özel (PSA servisi) servise götürmek istiyorum normal bakım için. Sizce benim araçla ilgili bir risk veya sıkıntı var mı? Tavsiyeniz nedir?

    Bir de anladığım kadarıyla hem eski hem yeni kayışlarda çatlak oluyor ama yenisinde dökülme ve neticesinde tıkanma durumu mu olmuyor?

    Not: Attığın linkte birkaç sayfa okudum. Özellikle Peugeot İngiltere mensupları baya kalaylamışlar ama başka ne beklenebilirdi ki zaten. Bende az evvel yorum yazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Mart 2021; 15:14:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Atmosferik araçlarda da (82 beygir c4, 308, 208 gibi modeller) sıkıntılar yaşayan olmuş. Hem youtube'da hem de forumlarda atmosferik veya turbo farketmeksizin sıkıntı yaşayanlar var.


    Ben oldum olası yetkili servislerde yaparım bakımları; daha rahat muhatap bulabilmek ve kurumsallıktan uzaklaşmamak adına pahalı ücret ödemeyi göze alıyorum. Bu gibi durumlarda hakkımı daha rahat arayabilirim.


    Eski tip kayışların dokusu kumaş pantolon gibi, Jean pantolona benzer kumaşvari bir dış yüzeyi var. Yeni tiplerin dış yüzeyi daha parlak, pürüzsüz ve kabuklu. Üstünde belirgin kocaman sarı yazılar var. Parça kodu da farklıymış. Bu yeni kayışlarda dış yüzeyde çatlaklar oluşuyor ama bunun malzemenin yapısı gereği normal şekilde oluştuğunu söylemişler. Yeni olanlar sorunsuz deniyor. Ancak hala konu tam netleşmiş değil, yeni kayışla da sıkıntı yaşayanlar var.


    Bu motorun içinde çalışan kayışlar tam sıkıntılı   Ford'un kullandığı 1.0 turbo motorlar da aynı şekilde içeriden çalışan kayış var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilowich -- 1 Mart 2021; 18:8:8 >




  • Konunun daha iyi anlaşılması için örnek bir resim var. Üstteki yeni nesil kayış. Alttaki ise eski tip sorun çıkaran kayış. Parça kodlarını vererek anlatmışlar. (Görüntüdeki metinler Fransızcadan İngilizceye auto-translate edildiği için sağlıklı bir anlatım olmamış ancak görseller açıklıyor yeterince)


    Kaynak: https://www.forum-peugeot.com/Forum/threads/v%C3%A9racit%C3%A9-des-probl%C3%A8mes-de-courroie-eb2adt-s.27996/page-2#post-2535721


    Kaynak 2: https://forum-auto.caradisiac.com/topic/133339-dur%C3%A9e-de-vie-courroie-de-distribution-12l-puretech/page/87/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilowich -- 1 Mart 2021; 18:3:29 >




  • Arkadaşlar aracım 2020 mart çıkışlı 208 1.5 bluehdi signature. 12500km de Samsun da yaşıyorum. Günlük şehiriçi yaptığım yol 15km civarı. Aracımın ortalama yakıt tüketimi 6litre. Bunun altına inderemiyorum.Çok sakin ve devirli kullanıyorum aracı (15000 km de bakıma girecek ) Bu yakıt tüketimi normal mi sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peg208

    Arkadaşlar aracım 2020 mart çıkışlı 208 1.5 bluehdi signature. 12500km de Samsun da yaşıyorum. Günlük şehiriçi yaptığım yol 15km civarı. Aracımın ortalama yakıt tüketimi 6litre. Bunun altına inderemiyorum.Çok sakin ve devirli kullanıyorum aracı (15000 km de bakıma girecek ) Bu yakıt tüketimi normal mi sizce?

    Normal tabiki şehir içi için. Ayrıca devirli kullanıyorum demişsiniz, düşük devirde kullanırsanız daha düşük tüketim elde edebilirsiniz belki ama 5,5-6 litre şehir içi için normal seviyeler.

  • Merhaba 2015-2016 1.2 Puretech 110hp Eat6 modeli almayı düşünüyorum. Aranızda kullananlar varsa yorumları nelerdir birde motoru sorunlu diyorlar öyle mi? Yardım ederseniz sevinirim
  • 308'in de dişleri çıkmış, hayırlı olsun. Diş hediğini yeriz artık... 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Sizdeki kayış eski model. Benimki de bu şekilde. Çatlaklı olanlar yeni seri (üstünde sarı veya beyaz yazılar var). Bu eski tip kayışlar iplik iplik dökülüyor bir süre sonra, yanlış yağ ve bakımsız kullanmak bu süreci hızlandırıyor. Yeni tip olanlarda çatlaklar oluşuyor ama buna normal deniyor, kırıntı veya çapak yapmıyor.


    https://www.peugeotforums.com/threads/timing-belt-crumbles-causing-clogged-oil-system.333046/page-2


    Bu İngilizce forumda konu uzun uzun konuşuldu ve konuşulmakta. İngilizceniz varsa buradan bilgi edinebilirsiniz.



    Alıntıları Göster

    buradan kimse buna bir şey diyemez, kopmazsa karın olur, koparsa 10 katını ödersin ve aracın eskisi gibi asla olamaz.





  • 2014 model aracımda kapıların dış fitilleri çok kötü durumda. bu sorun birçok kişide var sanırım. yaptıran oldu mu? ne kadara mal oluyor?











  • 2016 puretech eat 6 aracım için bugün beni de aradılar servisten.Salı gününe randevu oluşturdum.Kayışta ölçüm yapılacakmış ve motora yazılım güncellemesi olacakmış.Kayışta yada pompalarda değişim söz konusu ise tamamen ücretsiz bir şekilde değişim olacakmış dediklerine göre.

  • 
Sayfa: önceki 362363364365366
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.