Şimdi Ara

****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı**** (123. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
10.472
Cevap
34
Favori
695.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 121122123124125
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorky_13

    yakışmış
    fakat ön koltuk başlığını öne doğru eğsen tam süper olacak


    SAKIN SAKIN!!!

    Allah muhafaza arkadan size biri çarptığında boynunuzu destekleyecek tek şey o hoş görünmesi için öne eğmeyi düşündüğünüz koltuk başlığı.

    Rahatlık, güzle görünüm için değil, asıl amacı arkadan çarpmalarda boynu korumak.Benim başıma geldi, ki araç arkadaşımındı, kendime göre

    ayarladım yolcu koltuğu başlığını.Belki bu sebeple Allah korudu da boynum kırbaç etkisi denen olay yüzünden hasar görmedi.

    El kol değil ki bu kırıldı mı kaynasın, tüm sinirler oradan geçiyo, hasar durumunda ne olacağını ben burada telaffuz etmek istemiyorum.



    Aman ha gorky...

    Bırak kötü görünsün.Mutlaka başına göre ayarlı olsun.


    Abi yanlışım varsa düzelt ama Görkem doğru söylemiyor mu?Koltuk kafalığı ile baş arasındaki mesafe ne kadar az ise hasar alma da o derece azalıyor.Asıl koltuk başlığını düz tutarsan baş ile kafalık arasındaki mesafe arttığı için boyun kırılmalarına kadar gidebiliyor olay.




  • Açısı yanlış olursa tehlikeli Murat.

    Koltuk ayarı bile bu durumda önemli rol oynuyor.

    Hiç dikkat etmediniz mi ncap testlerindeki standarda?


    İnsanlar sürekli araçların kaç yıldız aldığına dikkat ediyor.

    Oysa millet hepsinin emniyet kemerini taktığı, oturma pozisyonlarının (koltuk ve koltuk kafalıkları ayarı)

    doğru olduğundan ve bu sayede hava yastıklarının görevini tam yaptığından bihaber...Ya da görmek bilmek istemiyor.


    Ya da emniyet kemerini kravat gibi aksesuar sanıyor.Hava yastığı varsa kemere ne gerek var diyen adamdan ben koltuk

    başlığını ayarlamasını nasıl bekleyeyim? (söz meclisten dışarı, yanlış anlaşılmasın)



    Şimdi senin söylediğine gelirsek olayı bununla alakası olsa bile asıl sorun koltuk başlığının doğru yükseklikte ve doğru açıda olması.

    Kafaya uzaklığı koltuk başlığını eğerek çözmek çok büyük yanlış.

    bunu yaparken başlığın açısını değiştiriyorsun.

    Kaza anında boyun geriye yaslandığında koltuk başlığının şeklini almak istiyor ve kafanız aşağı doğru eğiliyor.

    Aşırı ve ani baskı da sinirlerde zedelenme, hatta felce kadar gidebiliyor.


    Mühim olan kafaya uzaklık değil, eğim açısı ve yüksekliği.


    Zaten doğru koltuk pozisyonunda kullanıyorsanız aracı kafanıza çok yakın duruyor başlık.

    Ama yatar pozisyonda araç kullanıp da yakın olsun başlığı buna göre ayarlıyorsanız vay halinize...



    307 lerde emin olmamakla beraber volvo nun icat ettiği spinal care sistemi var.

    Bu işin üzerine ne kadar düşüldüğünün bi göstergesi.Varın gerisini siz düşünün.


    Euro ncap de rahatlık için mankenleri belli standarttaki pozisyonda boşuna oturtmuyorlar.


    Zira araç koruma sistemlerinin maksimum koruma sağlamaları için

    1. Doğru oturma pozisyonununda araç kullanmak,

    2. Koltuk başlığını doğru ayarlamak,

    3. Emniyet kemerini takmak şart.



    Hepsi zincirin halkası ve her türlü kaza koşulu için optimum koruma bu şekilde sağlanıyor.

    Arkadan çarpmada emniyet kemeri takmamanız size zarar vermez ama koltuk başlığı felç edebilir.

    Keza önden çarpmada koltuk başlığı kimi zaman rol oynamazken takılmayan emniyet kemeri, hava yastığına rağmen (dikkat)

    ölüme sebebiyet verebilir...



    Peki kim kazanın ne türde olacağını önceden bilebilir?



    Mükemmel derecede iyi araç kullanıyor olabilirsiniz.Kurallara riayet ediyor olabilirsiniz.

    Unutmayın trafikte bilmediğiniz bir sürü insan (!) var.

    Alkollüsü var, uçucu madde kullananı var, hap alanı var, manyağı var delisi var...



    Bu arada özgür emniyet kemerini keşke herkes polis korkusu için taksa...

    Bilmedikleri bir sebepten hayatlarını garantiye alsalar...Nerde...




  • arkadaslar aracim 206 HDİ tek kapi siyah modifiye yaptiracagim biraz...far,GTİ tampon,benzinlik kapagi,kapilar vs...

    avrupa yakasinda Fiyat/performans olarak bildiginiz yerler var mi ?
  • Salih abi bu uzun ve güzel yazın için çok ama çok teşekkür ederim.gerçekten yılın en anlamlı mesajı olmuş.Siz büyüklerimden öğreneceğim çok şey var.yarın ilk iş yarı yatar vaziyette olan koltuğumun pozisyonunu değiştirmek olacak.varsın konforumdan ödün vereyim ama güvenlik konusunda en ufak bir problem yaşamayım.Tekrardan bu yazı için çok teşekkür ederim abi.
  • SALİH İYİKİ TAKMIŞIM ŞU KAPI KOLLARINI..

    BÖYLELİKLE ARTİS MURAT VE ARTİS GÖRKEM DOGRU KULLANICAKLAR KOLTUK BAŞLIKLARINI VE KOLTUKLARI.
    ELİNE SAĞLIK
  • salih abi yazı için gerçekten çok teşekkürler. fakat ben de murat gibi düşünüyordum (ne kadar kafaya yakın,o kadar iyi) demek ki bişeyler düşündüğümüz gibi değilmiş.
    özgür abi ne artisliğimi gördün ya. efendi efendi kullanıyorum aracımı. sadece koltuktan da bu darbeyi vurdun ya
  • Başa gelince daha iyi anlaşılıyor.Kendi açımdam söylüyorum.Ama Allah kimseye böyle bi uyarı vermesin.


    @gorky, Muratın söyledikleri kısmen doğru.Yakın olursa kafana tabii ki çarpışma anında boynunun hareketini kısıtlar.

    Hareketin minimum olmasını sağlar.Ama açısı yanlışsa, yüksekliği yanlışsa vay haline.

    Çünkü 40-50 km sürat yavaş geliyor ama, sanki biri sizi koltuğun içine gömmüş gibi hissediyorsunuz.

    O yüzden küçük görünen şeylerin etkisi çok büyük olabiliyor.

    Aslında en mükemmel koruma koltuğun sürücünün vücut şeklini alması ve kafalığın da aynı şekilde doğru konumda

    ve açıda olması sayesinde gerçekleşiyor.


    WTCC, Rally, F1 ve daha nice araba yarışlarında sürücülerin neden koltuklarına yapıştıklarını,

    Özellikle emniyet kemerlerini, nefeslerini dışarı verdikten sonra iyice sıkıştırdıklarını düşünmek lazım.



    Gençsiniz, hızlı araç sürebilirsiniz,( yaşlı kurt özgür konu dışı:D) ben de yaptım birkaç kere aracımı ilk aldığımda,

    ama sonra yaptığımın akıllı işi olmadığını erken idrak ettim duruldum.Zaten cesaret edemem yeterli güvenlik önlemi

    yoksa böyle işlere.

    Herneyse;

    Siz hala daha yapıyorsanız, en azından emniyet kemerinizi takın, doğru pozisyonda aracınızı kullanın ki, Allah korusun

    "keşke" demeyin.


    @Özgür iyi ki :)

    Bunları konuşmak çoğu kişi tarafından yanış algılanıyor, dediğim gibi içinden çoğu kişi hadi lan sanki söylediklerini yapıyor

    diyenler oluyor.

    Helal olsun Murat ile Gorky'e (Görkem miydi adın :) ) hiçbirşey söylemediler.

    Umarım kulaklarına da küpe olmuştur.


    Kötü olasılıkları minimuma indirmek için yapılması mecburi şeyler.


    Riske girilir ama hayatla asla...


    Allah hepinizi kazadan beladan korusun.




  • ismim görkem salih abi.
    kendi adıma konuşayım; birşey demem. çünkü hem tecrübe olarak benden fazlalılığın var, hem çok bilgili olmadığım bir konu, hem de yaş olarak benden büyüksün. dolayısıyla tabi ki karşı çıkmıycam. zaten her türlü görüşe de saygım sonsuz.
    allah hepimizi kazadan beladan korusun.
  • Salih abi sen benim büyüğümsün tabiki senden öğrenecek çok şeyim var daha

    Yaşım 22 ama arada bi sinirden dolayı yaptığım manyaklık dışında hiç sakinliğini bozmayan,hız yapmayan şeridinde tın tın giden bir yapıya sahibim.Çünkü trafikte sadece ben yokum diğer insan ve insana benzer yaratıklarda var.Ben kendime güvensem dahi karşıdakine güvenmem.O yüzden karşı tarafın hatalarını tolere edebilecek bir hızda araba kullanıyorum
  • ve submarine light yani ambiyans ışığı tamamlanmış durumda.2 tane led kullanarak yaptık.Kontak açınca yanıyor kapatınca sönüyor.Fotoğraflar tam gerçeği göstermiyor o yüzden karanlık veya aydınlık gelebilir.Gerçekte bunu kendi gözlerinizle görmeniz lazım.Neyse fotoğrafları aşağıda veriyorum.

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****

     ****Peugeot 206,206 + Paylaşım Alanı****




  • oyy Murat süper olmuş. nasıl yaptın bende mavisini yapayım...
  • güzel olmuş murat.hayırlı olsun..neden tek ışıkla yapmadın peki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    oyy Murat süper olmuş. nasıl yaptın bende mavisini yapayım...


    Abi burada tanıdık bir abim var o yapıyor.Eğer sizde yapmak isterseniz 35 lira karşılığı arkadaş yapıyor bu işlemi.

    Özgür abi tek ledin aydınlatması yetmez diye 2 tane led kullandım.Bence tam ayarında oldu böyle
  • canlı görmek başka tabiki
  • Nasıl diyim.Ne kısık ne de aydınlık çok loş ve hoş bir aydınlatma sağladı abi bu aydınlatma.Sadece önü aydınlatıyor hiç arkada yok.O yüzden arkadakini de rahatsız etmiyor
  • arkadaşlar çok sıkışık trafikte sürekli dur kalk yaptığımda hararet göstergesi 95 e kadar çıkıyor bi sıkıntı olurmu sizce normalde 90 ı geçmiyo aracım dizel
  • hayırlı olsun murat, güle güle kullan.
    turuncu led bulma olasılığı var mıdır?
    belki kızarsın ama keşke ledleri biraz daha içeride bıraksaymışsın.
  • NASIL İÇERDE GÖRKEM??
  • yani tavan lambasının yüzeyinden daha içeride. bir nevi arabanın tavanına daha yakın olsaymış hem ledler gözükmezdi şoför ve yolcu görüş açısından, hem de biraz olsun ışığın aşırı dağılması önlenebilirdi.
  • Selam Herkese,

    Arkadaşlar zaman problemi yüzünden foruma giremiyorum, bir türlü sizden biri gibi olamadım. Hrmnky, gorky ve uruk'un muhabbeti bayaa gelişmiş, resmen arkadaş grubu olmuşsunuz, süper valla. Ama hemen her gün yazılanları takip etmeye çalışıyorum...

    Maddi sıkıntılar yüzünden arabayı haftada 1 kez çalıştırıyorum sadece 10-20 km o kadar. Bırakın aksesuar yapmayı, mazot alabildiğim için bile mutluyum. Kriz teğet geçti de bize değdi geçti maalesef .

    İçeriden kapıları kilitleme olayını konuşmuştuk foruma son girdiğimde, flaşör düğmesine baktım, bende fazladan kablo yok maalesef. Yani düğmeyi alsam da çalışmayacak özellik

    Ben bu kez de arabayla ilgili birşey soracağım, 206'larda süspansiyon ayarlarının sert olduğunu biliyorum ama beni çok rahatsız etmeye başladı, sanki yay-amortisör yok, takozların üzerinde gidiyorum. Yol tutuş iyi olacak diye bu kadar da rahatsız olmaz ki

    Keşke aranızda Istanbul'lu biri olsa da görüşebilsek. Ben ilk kez Peugeot kullandığım için kıyaslama da yapamıyorum. Acaba benim araba mı böyle yoksa bütün 206'lar mı? Arabanın geçmişi hakkında da bilgim yok, tek söyleyebileceğim şu; bir araba bu kadar kötü kullanılmış olabilir

    Neyse, herkese iyi forumlar, birkaç ay sonra tekrar görüşürüz




  • 
Sayfa: önceki 121122123124125
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.