Şimdi Ara

PERFORMANS BUJİLERİ NE İŞE YARAR? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
48.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben fazla detaya girmeden kendi deneyimimi sizlerle paylaşacağım.
    Denizliye akrabalarımın yanına gittim bir akrabam Ultrasonic Performans İridyum Bujiden iki aracına da aldığını ve çok memnun kaldığını belirtti.
    Denizlili bir esnaf bu ürünlerden getirtiyor.
    Hemen iş yerine gittim ve aldım. Aracım Audi A4 1600 motor. Malum 1600 ler hantal kalıyor.
    169 TL verdim. 50.000 kilometreye kadar değiştirmeniz gerekmez dendi.
    Oturdum ve mantık yaptım.
    Ben her 10 bin kilometrede bujilerini değiştiren birisi olarak, bu ürün 30.000 km gitse hayli hayli kar ederim dedim.
    Zaten benim aracımın normal bujileri 4 adet 100-150 TL arası.
    Sadece 10 bin kilometrede 100 TL verdiğimi varsayalım. 50.000 kilometre varsayalım ki abartılmış bir rakam.
    30.000 KM götürse zaten beni 130 TL kara geçiriyor.
    Uzun lafın kısası fazla detaya girmeden şunu belirtmek isterim.
    Bir arkadaşımızın dediği gibi zaten her yeni buji değişimi araca ilk başta performans sağlar. (Yani 5-6 bin kilometre yol kat etmiş bir bujiden daha performanslıdır. )
    Ben Ultrasonic Performans İridyum Buji ile 1000 km den fazla yol yaptım ve inanın Denizliden Antalya'ya dönerken 3. vitesle geçtiğim rampaları 4.vitesle geçtim.
    Hala performansından memnunum. Yakıt konusunda da Eco-101 ve Bujilerle azda olsa tasarruf sağladım.
    Ürüne yapılan yorumları okudum. Uçuyor, fırlıyor, araba 10-15 beygir arttı diyenlere sözüm yok. Bana inandırıcı da gelmiyor.
    Fakat tek gözlemlediğim şey benim aracımın performansı arttı, çekişi güçlendi ve azda olsa yakıt tasarrufu yaptı.
    Tabi ki aramızda bu işin ehli olan, makine mühendisi olan ve araç konusunda büyük tecrübesi olan arkadaşlar var. Onlara saygılarımı iletiyorum. Benim yukarıda belirttiklerim ve aşağıda belirteceklerim sadece kendi deneyimlerim ve bilgilerimdir.
    Araçta ateşleme önemlidir.
    Araçta hava akımı da önemlidir. ( Yani aracın ateşleme için aldığı havanın kaliteside önemlidir.)
    Ustalardan duyduğum kadarı ile ateşleme ya da hava filitreleri tek başlarına uygulandıklarında çok büyük performans sağlamazlar.
    Fakat çok azda olsa aracınızdan performans bekliyorsanız bence bu işlemler uygulanabilir.
    Bu ürünü aldığım şahısa binin üzerinde yorum yazılmıştı ve bu yorumlardan bırakın bir tane negatif bulmayı bir adet bile kararsız yorum yoktu.
    Sonuç olarak aracınızın uçması - 5-10 beygir artması ve yüzlerce kilometre tasarruf yapmasını beklemeyin.
    Fakat azla yetinirim, aracım çok yığılıyor diyorsanız bu ürünü kullanabilirsiniz.
    Satan kişi Denizliden bir esnaf ve inanın çok iyi bir esnaf beni ürünü satmasına rağmen defalarca arayıp performansını sordu.
    Ve ben bu üründen çok memnun kaldım.
    Acizane ve amatör bir kullanıcının yorumlarıdır. Saygılar...




  • Mesajlara ilaveten şunu da eklemek isterim.
    Her araba üretici firması bildiğim kadarı ile araçları yaparken emisyon değerlerini göz önünde bulunduruyor.
    Yani çevreyi kirletmemek ve yakıt tasarrufundan önce de motorun ömrünü kısaltmamak için bazı değerleri aşağıya çekiyor.
    Yani anladığım ve araştırdığım kadarı ile ,
    örneğin bir araç fabrika çıkışı 160 beygir verebilecek güçte iken, emisyon değerleri ve diğer önemli etkenler için aracın beygiri 130 beygire çekilebiliyor.
    Bir arkadaşım Mercedes aldı tam beygir değerlerini bilmiyorum fakat 30-40 beygir daha fazla güce sahip olan aracı Mercedes'ten talep ettiğinde 10 bin TL ye yakın fark istediklerini belirtti.
    Araçların kaporta ve donanım olarak bire bir aynı olduklarını sadece beygir farkı için fazla para istediklerini ve beygir farkını da yazılım ile yükselttiklerini belirtti.
    Tabi ki bu araçları yapan mühendisler işinin ehli insanlar. İşlerinde 1 numara olmasalardı o büyük firmalarda çalışamazlardı. O mühendislerde isteselerdi böyle bujiler , hava filitreleri, tasarruf cihazları ve piyasada bulunan performans ekipmanlarını araçlara takabilirlerdi.
    Lakin bence bu mühendisler piyasada satılan performans arttırdıklarını iddaa eden ekipmanları araçlarına ugyulamıyorlar diye bu ekipmanların işe yaramadığını denemeden kestirip atmak bence yerinde değil.
    Örneğin Eco-101 denen aleti övmüşlerdi bende içimden hadi oradan dedim lakin baktım ki indirim var 69 TL ye iki adet satıyorlar " alayım deneyeyim ne kaybederim " dedim.
    Aldım ve denedim.
    Performans %15-20 artar dediler, yakıt tasarrufu %20 yi bulur dediler.
    Mümkün değildi biliyordum fakat şunu gözlemledim.
    Aracın çekişi %5 e yakın bir derecede arttı ve yakıt tasarrufu %2-3 'ü buldu.
    Bu da bana yetti.
    Hatta gittim 2 adet daha sipariş ettim.
    Birisi LPG ye birisi Benzine.
    Birisi de arkadaşımın X5'ine arkadaşımda azda olsa etki etti dedi.
    Bir adette gittik başka bir arkadaşın 5.20 LPG li aracına aldık.
    Çok şey beklemeyenler için çok para vermeden denenebilir.
    Her araçta performans verir mi bilmem. Lakin bahsettiğim araçlarda faydası oldu.
    Tekrar bu forumda olan ustaların, mühendis arkadaşların ve işinin ehli dostların affına sığınıp acizane yorumlarını ve deneyimlerimi aktardım. Saygılar iyi forumlar.




  • Merhaba
    arabam 1.4 fire benzinli albea 2007 model 91000 de hiç gaz taklmamıştır.
    Ultrasonic bujilerden düşünüyorum okuduğum kadar faydaları var ama eksileri nelerdir.motora zarar verirmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheWoLF

    Merhaba
    arabam 1.4 fire benzinli albea 2007 model 91000 de hiç gaz taklmamıştır.
    Ultrasonic bujilerden düşünüyorum okuduğum kadar faydaları var ama eksileri nelerdir.motora zarar verirmi ?

    Sevgili arkadaşım ben tempra 1.6 ie de kullandım bu bujileri

    taktıktan sonra basitçe şöyle ifade edeyim aracın gaz yeme durumu en az yüzde 15 kadar daha iyileşti üstelik her vites aralığında

    zararını bilemiyorum tabi.
  • Performans bujisi diye bişi teknik olarak yoktur Performans ateşleme sistemi vardır.

    Daha sağlam daha dayanıklı elektrodu olan buji vardır (iridium). Ha birde yarı araçlarında kullanılan düşük dirençli bujiler vardır (onlar konu dışı)


    Şimdi benim bir şahinim olsun, ateşleme bobinim bozulsun, 10 Kilovolt vuran yenisini alacakken elime bir şekilde 40 kilovolt vuran performans bobini geçsin.

    Bu bobin normal bujileri hem kolay yıpratır hemde duşuk tırnak aralığı bobinin tam performansını vermesine engel olur.

    Ozaman 0.7 mm olan normal buji yerine 1.0 mm iridyum buji takarım. Böylece fazla gücü dengelemiş olurum.

    Ha performans bujisi diye satılan şey arabada işlem yapmadan takılırsa ne olur ?

    Boşa para verilir. Muhtemelen orjinalinden daha kötü çalışır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc_avalon

    bu alet öyle ahım şahım bi performans verseydi şu anda bu bujiler her köşe başında satılmaya başlanırdı zira bu ülkede her teknolojik yenilikte böyle oluyor ama ben zannetmem bi fayda sağlayacağını buji buji dir tekleme yapıyorsa değiştirilir teklemez bu kadar basit

    Tutarda stok araca takarsan hiçbir faydasını goremezsın. Her köşe başında aramasını bılırsen satılıyor zaten. Eğer fayda sağlanıyor olmasaydı bu işe mılyarlar doken araçlarını 400-800-1000 hp lere çıkaran hiçkimse bujılerını performans bujılerı ıle değişmezdi. NGK Buji markasını araştırın derim

    Edit : NGK İridyum buji diye aratırsan daha çok sonuç çıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 3 Mayıs 2013; 22:51:23 >




  • cevaplarınız için teşekkür ederim .
    Bu ngk buji ultrasonic buji ile aynımı birde iyi performans alabilmek için bu bujiyle birlikte ateşlemede ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor.
    benim arabaya uygun olan buji hangisidir.
  • performanstan kasıt ne,

    bizim arabaya lpg taktırdıktan sonra vuruntu, titreme, yığılma gibi sorunlar ortaya çıkmıştı. her şeyi denedik,
    en son ngk lpg bujisi taktırdık ve bütün sorunlarımız bitti, performansı iyileşti netice itibarı ile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheWoLF

    cevaplarınız için teşekkür ederim .
    Bu ngk buji ultrasonic buji ile aynımı birde iyi performans alabilmek için bu bujiyle birlikte ateşlemede ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor.
    benim arabaya uygun olan buji hangisidir.

    Buji ile buji kablosunuda değişin derim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.