Şimdi Ara

PERFORMANS BUJİLERİ NE İŞE YARAR? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
49.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    ultrasonic sistemle çalışan buji kullanımından bir süre sonra pistonun yüzeyinin merkezinde dairesel aşınma olduğunu okumuştum. delik gibi aşınma yani


    DOĞRU HATTA BEN YAZDIM O YAZIYI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    ultrasonic sistemle çalışan buji kullanımından bir süre sonra pistonun yüzeyinin merkezinde dairesel aşınma olduğunu okumuştum. delik gibi aşınma yani


    DOĞRU HATTA BEN YAZDIM O YAZIYI



    olabilir. nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama büyük ihtimalle buradandı
  • saol vedat ama yanma odasındaki mükemmel alevlenmenin(yanmanın) aracın performansına ne kadar etki ettiğini bildiğim için araştırma gereği duyuyorum. birde ultrasonik bir dalganın pistonun üstünde nasıl bir etki bıtraktığını pek anlamış değilim
    sonuçta normal bujide o da alevlenme sağlıyor. biri diğerinden verimli diyemi acaba pistonun üstünde bir etki yaratıyor yoksa o bahsedilen dalgaların başka bir etkisimi var.?

    vedatcım bu arada amacım polimik değil konunun detaylarına inmektir. ama benim yazdıklarım illede polimik yaratır diyorsan sen bilirsin. benim her halükarda beklediğim teknik olarak aksinin ispatıdır. saçma sapan bir tartışma değil... bunun yönetici olmamlada ilgisi yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vedat mert


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki yukarda yapılan alıcı yorumları sallama olamaz herhalde
    birde şunu merak ediyorum. sen nasıl test ettin ve nasıl anladın işe yaramadığını?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vedat mert


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    bende alıp test etmeyi düşünüyorum.
    çünkü burada yazılanlarda alanların yorumuda çok afaki geliyor bana.
    pistonun üstüne ne gibi zararlar verebileceğini pek anlamış değilim.


    afaki olur diyorsun ama,almanı tavsiye etmem,iddia edilen %10-%15 gibi bir fark ama ben farkına bile varamadım,ister inan ister inanma,parana yazık olur,



    serkes sen yöneticisin polimiğe girmemen lazım,ben sana iyilik olarak arkadaş tavsiyesi olarak alma yazıktır dostane bir tavsiye yaptım,para veripte senin zarar görmeni istemiyorum,alıp almamakta özgürsün...




  • dediğin gibi bir etkisi varsa çok kötü birşey..
    peki fiatcı kardeş bunun sebebi ne olabilir?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    ultrasonic sistemle çalışan buji kullanımından bir süre sonra pistonun yüzeyinin merkezinde dairesel aşınma olduğunu okumuştum. delik gibi aşınma yani


    DOĞRU HATTA BEN YAZDIM O YAZIYI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 1 Temmuz 2007; 11:23:53 >
  • Arkadaşlar,burada hazır buji konusu varken fazla yer işgal etmeden bir soru sormak istiyorum.
    Araç çalıştığı zaman bujilerde sürekli çalışırmı acaba?Yani araçla seyir halindeyiz;motor çalışıyor,kayışlar dönüyor,vs. vs. bujilerde sürekli ateşlememi yapıyor
    Ve buji kabloları ne kadar zamanda bir değişmesi gerekiyor ortalama?
    Saygılar
  • KRANK MİLİNİ DÖNDÜREN YEGANE ETKEN YANMA ODASINDAKİ PATLAMADIR.
    BUJİLERDE BU YÜZDEN HEP ÇALIŞIR

    DEĞİŞİMİ SERVİSE SORMAK LAZIM.
    AMA 40-50 BİN KM SONRA DEĞİŞMEK LAZIM DİYE BİLİYORUM
    quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Arkadaşlar,burada hazır buji konusu varken fazla yer işgal etmeden bir soru sormak istiyorum.
    Araç çalıştığı zaman bujilerde sürekli çalışırmı acaba?Yani araçla seyir halindeyiz;motor çalışıyor,kayışlar dönüyor,vs. vs. bujilerde sürekli ateşlememi yapıyor
    Ve buji kabloları ne kadar zamanda bir değişmesi gerekiyor ortalama?
    Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    dediğin gibi bir etkisi varsa çok kötü birşey..
    peki fiatcı kardeş bunun sebebi ne olabilir?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    ultrasonic sistemle çalışan buji kullanımından bir süre sonra pistonun yüzeyinin merkezinde dairesel aşınma olduğunu okumuştum. delik gibi aşınma yani


    DOĞRU HATTA BEN YAZDIM O YAZIYI





    normal bujide çakma yakıt-hava ile bui arasında oluyor ama bu tip bujide belli bir ortam içerisinde ses enerjisi veriliyor yakıt-hava karışımı buna temas ettiğinde yanma oluyor. yani enerji aktarımı direk hedefe değil de ortaya veriliyor. o süre içerisinde silindir bujiye en yaknda olduğundan bujinin yüzeyine temas ediyor.

    hatta kendi bölümümden bildiğim kadarı ile bu tip yöntemlerle üretilen maddelerde torna, freze nin yapamadığı incelikte, keskinlikte kesim ve delik açmalar yaılabiliyor. bu ses enerjiside onun etkisiniyapıyor olabilir.




  • aklıma gelen şeyleri sıralayım.

    1. yanma odasındaki ideal alevlenme, yanma odasındaki herhangibir çephere zarar vermez. Buna piston üstü dahil...
    2. yanma odasındaki ısı artışı ve diğer sakıncalar ancak yakıtın durumu ile (miktarı +kim. özelliği) değişir.
    3. Ultrasonik bir tireşim rezonansı ancak yanma odasında belli bir yerde kitleleşiyorsa yani pistonun üzerinde yanmayı sağlıyorsa bu sefer yanmanın düzgünsüzlüğünden bahsedebiliriz ve işte o zaman piston üstüne zarar verir.
    4. illede piston üstünde zarar görülüyorsa yukardaki madde doğrudur.

    Eğer bilgisini bu konuda aktaracak olan varsa şimdiden teşekkürlermi sunarım.
    Benim yazdıklarım dikkatli okunursa, bir şeyi savunmak için değil mantığını sorgulamak için yazdığım anlaşılır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    saol vedat ama yanma odasındaki mükemmel alevlenmenin(yanmanın) aracın performansına ne kadar etki ettiğini bildiğim için araştırma gereği duyuyorum. birde ultrasonik bir dalganın pistonun üstünde nasıl bir etki bıtraktığını pek anlamış değilim
    sonuçta normal bujide o da alevlenme sağlıyor. biri diğerinden verimli diyemi acaba pistonun üstünde bir etki yaratıyor yoksa o bahsedilen dalgaların başka bir etkisimi var.?

    vedatcım bu arada amacım polimik değil konunun detaylarına inmektir. ama benim yazdıklarım illede polimik yaratır diyorsan sen bilirsin. benim her halükarda beklediğim teknik olarak aksinin ispatıdır. saçma sapan bir tartışma değil... bunun yönetici olmamlada ilgisi yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vedat mert


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki yukarda yapılan alıcı yorumları sallama olamaz herhalde
    birde şunu merak ediyorum. sen nasıl test ettin ve nasıl anladın işe yaramadığını?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vedat mert


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    bende alıp test etmeyi düşünüyorum.
    çünkü burada yazılanlarda alanların yorumuda çok afaki geliyor bana.
    pistonun üstüne ne gibi zararlar verebileceğini pek anlamış değilim.


    afaki olur diyorsun ama,almanı tavsiye etmem,iddia edilen %10-%15 gibi bir fark ama ben farkına bile varamadım,ister inan ister inanma,parana yazık olur,



    serkes sen yöneticisin polimiğe girmemen lazım,ben sana iyilik olarak arkadaş tavsiyesi olarak alma yazıktır dostane bir tavsiye yaptım,para veripte senin zarar görmeni istemiyorum,alıp almamakta özgürsün...



    serkes saygılar, senin zarar etmeni istemiyorum,sendede astra olduğunu okumuştum bir yazıda sende sıkıntı çekme,benim opelde işe yaramadı ama belki başka marka araçlarda uyum sağlayabilir.

    opel astra 1,6 16 valf 100 bg şehir içinde klimayı açtığımızda motor bayılıyo rampalarda ve düzdede çekiş kaybı oluyo,bu kaybı %10 motor gücü arttırmayla kurtarabiliriz diye düşündük ve performans bujilerinden aldık neyse herşeyi ayarladılar taktılar,1-1,5 aydır biniyorum çekişteki farkı anlayamadım ve araç sanki ilk hızlanmalar daha ağır gibi geldi yani gaz pedalına bastığımda biraz daha geç toparlıyo gibi ama biraz hızlandımı devirini alıyo,kısaca %10 güç yani arabamın 100 bg den 110 bg olmasını rahat hissetmem gerekir diye düşünüyorum ama değişen birşey yok ve yakıt biraz arttı aynı zamanda çekişte fark yok ilk hızlanmalarda gazı kapattığım zaman çok az yığılma var sanki sonra toparlıyo,değişikliğin farkına varamadım...bilginize




  • ultrasonic işleme ile burda bahsedilen ultrasonic çalışma sadece prensipte aynıdır. Her ikiside yüksek frekanslı çalışma mantığına dayanır. Ultrasonic işlemede aşındırıcı etmen yüksek frekansta titreştirilerek talaş kaldırılır ve söylenildiği gibi düzgün yüzeyler oluşturur. Ultrasonic ateşlemede ise belli bir zaman zarfında meydana gelen ateşleme miktarının çoğaltılmasıdır mantık. Böylelikle yanmanın verimini arttırmak amaçlanır.

    Sanırım burda ateşlemenin frekansından çok yanmanın düzensizliği etkili olmakta. Piston olması gerekenden daha yukardayken ateşleme gerçekleşicek olursa, bujinin konumlandığı yerde başlayan yanma, bölgesel olarak yüksek sıcaklık ve basınç yaratacağı, ve akabinde de aşınmaya sebep olacağı düşünülebilir.
  • bu alet öyle ahım şahım bi performans verseydi şu anda bu bujiler her köşe başında satılmaya başlanırdı zira bu ülkede her teknolojik yenilikte böyle oluyor ama ben zannetmem bi fayda sağlayacağını buji buji dir tekleme yapıyorsa değiştirilir teklemez bu kadar basit
  • Üretici sitesine bakmak isteyenler tıklasın...
    http://www.supersonicspark.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikenan -- 9 Temmuz 2007; 22:27:31 >
  • 500 küsür işlemde %100 olumlu yorum...ilginç
  • Kullanan ve faydasını göre arkadaşlar yorum yaparsa seviniriz.

    Ayrıca normal bujiden fiyat olarak farkı nasıl?
  • Merak ettim şimdi bu ne kadar ücrete tekabül ediyor ve faydasını gören varmı?.......
  • Bildde bir kaç sene önce testi vardı en kötü ile en iyi performans bujisi arasında en çok dinamometrede 1/2 beygir fark vardı yalnızca.Tüketimde 0,1-0,2 lt /100km fark oluyor olmuyor ki bu en güçlü olan buji ile doğru orantılı değil.Splitfire ve 7-8 marka vardı biri de beru idi galiba araçta polo idi.

    Açıklama olarakta standart bujiler olarak üretilenler o kadar iyi bir üretim standardına artık sahip ki ateşlemeden kazanılacak pek bir perfformans yok gibi bir not düşmüşlerdi.

    Dikkat edilecek husus olarak bujilerde ısı değerlerine sahip olanları seçmek olarak not düşülmüş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr


    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Gözle gorulur bır artış olurmu bılemıyorum ama bana sorarsanız Şaibeli.

    Brazda para vermıs olmanın pıskolojısı ıle hıssedılen bır performans (!) Artısı varmıs gıbıme gelıyor.


    aynen katılıyorum, parayı da verdin mi ister istemez çekişte psikolojik bir artış olacaktır, aksi takdirde kazıklanmış olursun ki bu bir Türk için mümkün değildir.





  • arkadaşlar benim bildiğim her üretici aracı için uygun buji markalarını ve numaralarını araç kataloğunda veriyor, bu verilerin dışına çıkmayın derim. bence en önemlisi bu.
    bujilerin özellikleri farklı oluyor porseleni bakırı platini değişiklik gösteriyor. bütün bu değişkenler araçların motor ve beyin yapısına göre yapılıyor bu yüzden kitapta ne yazıyorsa onu kullanın performans ve yakıt ekonomisi en iyi o zaman oluyor. bunu kendi tecrübemle yazıyorum bizzat denedim.
  • Optimum diye birşey vardır Mühendislikte herşeyin ahenk içerisinde olması gerekir... Biri fazla ittirince diğerleri birden hızlanamaz hızlansada randıman alamazsınız kesin birileri ezilir yani sistem zarar görür...

    Böyle ufak değişiklikler ve vaadin karşısında komik kalan rakamlar ile performans artışı alacağını zanneden ya zır cahildir yada başka sıkıntıları vardır...

    Performasn basit bir iş olsaydı inanın sokaklarda terör eserdi, böyle şeylere inanmamak ve birşey beklememek en mantıklısı...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.