Şimdi Ara

Pcx 150

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
7
Cevap
0
Favori
157
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj
    Arkadaşlar herkese günaydın..
    Şimdi size 2017 yılında 4150 km aldığım Pcx 150 model motosikletimle başıma gelenleri aktarıcam ve naçizane öneri ve tavsiyelerinizi isteyeceğim ..
    dediğim gibi 2015 yılında ikinci el olarak motoru aldım..alırken herhangi bir expertiz yaptırmadım satıcının verdiği güven esnaf olması yaklaşımı ve bakımlarını yetkili serviste yaptığını gösterir evraklarını inceledikten sonra motoru 8300 tl ye aldım. (2017 Nisan Ayında) bu arada motorlarla ilgili pek bilgim yoktur ..
    Herşey iyi güzel giderken geçen senenin yanlış hatırlamıyorsam eylül ayında seyahat halindeyken motorun alt kısmından cıyaklama ve makara sarma sesisiyle karışık ses gelmesinden ötürü soluğu Honda yetkili servisinde aldım..İlgili arkadaş çok yoğun olduklarını moturu ancak birkaç gün sonra inceleyebileceklerini söyleyerek beni yolladı.daha sonra gittiğimde motoru bıraktım, ertesi gün aramamı ne olduğunu söyleyeceklerini ilettiler.Bunun üzerine ertesi gün aradığımda çok yoğun olduklarını daha bir işlem yapmadıklarını söyledirler.bu bu şekilde bir hafta on gün devam etti..daha sonra beni servise çağırıp motoru detaylı olarak söktüklerini grank dedikleri bir parçanın değişmesi gerektiğini parçayı göstererek anlattılar..bende bana verdikleri güvensizlikten ve yaklaşımdan ötürü (parçanın maliyetli bir parça olmasından dolayı) arkadaşlarımında tavsiyesiyle ilçemizde bulunan tanınmış bir motor ustasının yanına giderek grank denen parçayı gösterdim.Kendisi bu motorlarda bu parçanın çok zor bozulduğunu nasıl bu şekle geldiğini anlamadığını ama bu şekilde bile küçük bir müdehaleyle bu parçanın kullanılarak motorun tekrar kullanılabileceğini söyledi ve benim ricam üzerine yetkili servise gidip orada bu işleri yapan arkadaşla konuştu..Yetkili servisteki arkadaş ustaya grankın kesinlikle değişmesi gerektiğini kendisinin görüşünün bu olduğunu başka işlem yapamayacağını söylemiş..Daha aonra usta bana bu durumları anlattı bende yetkili servise güvenim kalmadığından ve yaklaşımlarını beğenmediğimden ustaya motoru kendisinin yapıp yapamayacağını sordum, usta servise gittiğinde motoru gördüğünü (alt takım tamamen dağıtılmış) bu motoru onlar dağıttıysa onların toplması gerektiği çıkabilecek herhangibir sorunda sorumluluk kabul edemeyeceğini söyleyerek beni servise yönlendirdi (tabi bu sereç 1 ay gibi bir zamanda yaşanıyor) daha sonra servise gittim ve orada bulunan arkadaşa parçayı orjinal parçasıyla değişmek istediğimi, hazır motoru açmışken yapılabilecek başka işlemler varsa hepsini yapmasını motoru eski haliyle istediğimi belirttim.Kendisi merak etmememi eskisinden daha iyi olacağını söyleyerek ve +birkaç işlem daha yapacağını söyleyerek 10 gün sonra motoru almam için gelmemi söyledi..dediği zaman servisi aradğımda araya acil başka motor tamirlerinin girdiğini işlerin birkaç gün sarkacağını söylediler..bu böyle aradığımda ve servise gittiğimde türlü bahanelerle süreç yanlış hatırlamıyorsa 1-1,5 ay sürdü..En sonunda kendilerine çok sert çıkıştım ağzıma ne geliyosa söyledim müdürlerinin veya servisin yetkilisinin kim olduğumu sorduğumda ilgili kişinin tlefon numarısını aldım ve onada çok sert çıkıştım..Bunu üzerine bağlı bulunduğumuz ilin servisinden usta göndereceğini süreci bizzat takip edeceğini ve en kısa sürede motoru teslim alacağımı söyleyerek ve özür dileyerek anlaştık..1 hafta sonra kendisi tarafından aranarak motoru alabileceğim söylendi..gittim parça parası 450tl birkaç daha yan parçalar ve işçilikle birlikte +200 tl ödeyerek ve motorun eskisinden bile iyi duruma geldiği söylenerek motoru test ederek teslim aldım..motoru aldığımda ön fren balatalarından cıyaklama şeklinde ses geldiğini farkettim bunu sorduğumda abi diskin arasına çok toz kaçıyo ses gelmesi normadir eğer devam ederse gel zımparalayıp sesi kesebileceklerini söylediler..Bende artık gına gemeisnden ve daha fazla uğraşmak istemediğimden motoru teslim aldım..Motoru aldığımda kış ayı olması ve havaların çok soğuk olasından dolayı yaza kadar kaldırdım .. bu yaz mart ayında motoru çıkardığımda ciyaklamanın kesilmediğini gördüm ve tekrar servise gittim, arkadaş dediği işlemi yaptı tekrar olursa balataların değişmesi gerektiğini söyledi..bir süre daha kullandıktan sonra motorun eski motorum olmadığını, aşağıdan değişik sesin geldiğini (grank parçası bozulduğunda çıkardığı sese benzer bir ses) yokuşlarda iki kişi çıkarken alt tarftan tak tak diye vurma sesi geldiğini, balatalardan kaynaklanan ciyaklama sesi kesilmediği için içim rahat etmeyip bu sefer motoru dğer ustaya götürdüm..sorunlarımı anlattım kendisi balatanı değişmesi gerektiğini söyledi, bahsettiğim seslerle alakalı birinin kompresörün devreye girdiğini diğer sesin ise şuan aklımda olmayan 600tl lik bir parçanın değişmesiyle düzelebileceğini söyledi ama bu şekilde kullanmamın motora hiç bir zarar vermeyeceğini söyledi..bende o zaman balataları değişelim bakımını yapaım dedim .. balataları değiştiler, bujinin orjinal bujisi olmadığını onuda değiştirdiğini ve birkaç ufak tefek işlem daha yaptığını söyleyerek 350 tl ödemem gerektiğini söyledi ve tutarı ödeyerek motoru aldım..Birkaç gün sonra balatalardan tekrar ciyaklama sesi gelmeye başladı ve ben takrak ustanın yanına gittim..taktığı balatalardan kaynaklı olduğunu elinde kaliteli balata olmadığı için bunu taktığını söyledi ve şimdi daha kalitelisini takacağını (brembo muymuş neymiş) söyledi ve taktı bu parçayı taktıktan sonra beni yanına çağırıp bak diskin yamuk bununda değişmesi gerek dedi bende baktım harbiden yamulmuş dedim neden yamulur bu dediği taş gelmiştir kullanıma bağlı olarak yamulur..fiyatını sordum parçacısını aradı yanımda orjinalinin 250tl oldunu yan sanayinin 85 tl olduğunu söyledi okadar masraf ettikten sonra 250 tl nin çok olduğunu yan sanayinin işimi görüp göremeyeceğini sorduğumda hiç bir sıkıntı yaratmayacağını söyledi bende kabul ettim ve taktırdım, bir 100 lirada öyle verip çıktım ..Şimdi motoru kullanıyorum km si 7800 e geldi ama o ilk aldığım gibi rijit ve berrak bir sesi yok ve bu beni iyice uyuz ediyo resmen motordan soğudum ayrıca geçen gün arkamda arkadaşımla biraz performanslı kullandığımda selenin alt kısmından (yani mekanik tüm parçaların olduğu kısımdan) hafif yanık kokusu gelmeye başladı..şimdi havalar biraz soğuk yine binmiyorum ama bindiğimde takrar bakacağım ama dediğim gibi motordan çok soğudum satmayı düşünüyorum .. motor siyah, kışları hemen hemen hiç kullanmadım, uzun yol falan yapmadım, motora çok yüklenmedim, yatası kalkması yok ama apartman dairesinde yaşadığımdan dolayı motoru sokup çıkarırken yanlarda çizikler oluştu..birde ben alırken motor gövdesi kaplamaydı aldığım arkadaş kendisinin kapladığını söyledi..Motor bu şekilde arkadaşlar yardımınıza ve görüşlerinize ihtiyacım var, biraz uzun oldu ama başımdan geçenler tam olarak bunlar ..
    motorun piyasasını hiç bilmiyorum satsam bu haliye ne yapar acaba ?
    Şimdiden cevap verecek arkadaşlara çok teşekkür ederim ..



    |
    |
    _____________________________
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK




  • Yarbay
    12964 Mesaj
    Facebookta PCXclub Türkiye diye bir grup var. Oraya üye olup bu yaşadıklarını özet olarak yazarsan yardımcı olacak arkadaşlar çıkacaktır. Ben üşenmedim yazdıklarının hepsini okudum ama açıkçası kafam karıştı. Usta servis arasında gidip gelmişsin yan sanayi parçalarla problem çözülmeye çalışılmış. Bu olay hangi ilde ilçede oluyor? bunları da belirtirsen orada tanıdığı olanlardan fikir alabilirsin. Geçmiş olsun.
    _____________________________
  • Çavuş
    87 Mesaj
    2014 pcx 150 sahibiyim 2018 kasım ayında ikinci el aldım illa ki bir sorun çıkartan neredeyse her 1000 km varyatör temizliği yaptırmam gereken servis ücretlerinin pahalı olduğu sinir bozucu bir motor bende aldığıma pişman oldum ama daha taksiti bitmedi ve bu süreçte 2000 liraya yakın bakım vs para harcadım balatalar dediğin gibi sürekli ses yapıyor arka kampana zaten Nisan ayında değiştirdim yine tutmamaya başladı.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    hocam biliyorum biraz karışık hatta atlayıp yazmadığım yerler, olaylarda var ama servisin yaklaşımından gına geldi snaki bedavaya hizmet istiyoruz paramızla rezil olduk 3 ay kadar binemedim motora tam bir saçmalık..olay manisa turgutlu da oluyo bu aarada ..
    |
    |
    cervinff kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Teğmen
    167 Mesaj
    Hocam konuyu Motosiklet.net'te açmanızı öneririm. Orada size her türlü yoldan destek verilecektir.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    12964 Mesaj

    Servisle ilgili sıkıntılarınızı Honda Türkiye ile paylaşabilirsiniz. Olmadı Tüketici hakem heyetine aldığınız hizmetle ilgili başvuruda bulunabilirsiniz. Ancak burda bazı hatalar yapmışsınız;
    1) Satıcı kim olursa olsun expertiz yaptırmadan motorun durumu ile ilgili bilgi sahibi olmadan 2. el motosiklet almamalısınız.
    2) Fiyatı yüksek diye orjinal parça taktırmaktan imtina edip motor için önemli olabilecek krank balata disk gibi kritik parçaları yan sanayi ucuz parçalar taktırmamalısınız
    3) Yetkili servisle diyaloğunuzu baştan düzgün yapmalısınız ki sizin işinizi savsaklamasınlar. Onlara güvenmediğinizi açıkça ifade edip 3. şahıs ustalarla muhatap etmeniz negatif olmuş zaten. 1 hafta 10günlük iş, 1-1.5 ay süremez. Parça mı beklemiş noolmuş belli değil.

    Yalnız burda Honda bayisi motorunuzun yetkisiz müdahale ve orjinal parça kullanılmaması nedeniyle bu sorunların oluşabileceğini iddia edebilir. Buna karşı da yapacak bir şeyiniz yok. Siz honda'ya değil diğer usta dediğiniz kişiye emanet etmişsiniz hesabını da ondan sormalısınız.

    Motorunuzun ederini bilemem satmak istiyorsanız mutlaka alıcısı çıkar uygun fiyat verirseniz elden çıkarırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 19 Haziran 2019; 12:2:59 >
    |
    |
    unusual_pscho kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    hocam öncelikle yazı uzun olduğu için bir anlam karmaşası olmuş olabilir kusuru bakmayın ama oly şöyle;
    grank olayı ilk olduğu zaman zaten ben honda servisine gittim, adamların sorunu bulup beni haberdar etme süreci 1 ay bende hem bana göstermiş oldukları tavırdan hemde işi savsaklamaları dolayısyla onlara güvenemediğim için gidip ustaya sordum daha sonraki süreçte usta iş buraya kadar gelmiş yapılabilecek birşey yok dediği için servise gidip orjinal parça istediğimi söyledim onlarda parçayı sipari edeceklerini 10 gün içerisinde teslim edebileceklerini söylediler ben tamam para önemlli değil hazır açılmışken bütün herşeyine bakın iğneden ipliğe bielden geçirin motoru eskisi gibi istiyorum dedim tamam dediler..
    ama ilerleyen süreçte motorun işi yine 1 ay uzadı ben ondan sora zaten yetkililerini aradım oda bana özellikle bu iş için ilden 2 tane usta göndereceğini söyledi yani ben orada anladım ki bizim servisteki arkadaş olaya tam hakim değil ve ben motoru teslim aldıktan sonra kış olması dolayısıyla kaldırdım bu yıl tekrar bindiğimde de başıma saydığım diğer olaylar gelince burdaki yetkili servise güvenemedim..
    zaten değişen parçalar buji, ön balata ve disk disk yan sanayi ama bujide balatada en kalitelisini taktım dedi usta..
    şimdi ben o kadar para vermişken servisin bu muamelesi gerçekten hoşuma gitmedi daha ilgili bir ustaya gittim olay tamamen bu ..
    |
    |
    cervinff kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
SEO
bankalar.org
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,397
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.